هواشناسی | پیش بینی هواشناسی | هواشناسی آخر هفته

هواشناسی فردا شنبه ۶ آبان ماه ۱۴٠۲ | تهرانی ها بخوانند

در این مطلب از سایت ویکی گردی توضیحات سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای 6 آبان را مطالعه کنید.

هواشناسی تهران
ویکی گردی:

به نقل از صفحه اقتصاد:  وضعیت هواشناسی استان تهران تا روز دوشنبه ۸ آبان با استقرار جوی نسبتا پایدار، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود سازمان هواشناسی اعلام کرد از فردا ۶ آبان به‌ویژه در ساعات شب و ابتدای روز در نواحی پر تردد شهری همراه با غبار محلی و افزایش نسبی آلاینده‌های جوی خواهد بود. جزئیات بیشتر هواشناسی فردا را در ادامه بخوانید

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، تا ۳ روز آینده در تهران بارندگی رخ نخواهد داد اما از بعد از ظهر روز ۸آبان تا روز ۹ آبان نیز با بروز ناپایداری جوی، در بیشتر نواحی افزایش ابر، در ساعات شب افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات گاهی بارش پراکنده مورد انتظار است.

 

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد، خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: تهران طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت و غبار صبحگاهی برای تهران پیش‌بینی شده است و دمای تهران در این ۳ روز، ۲۶ درجه سانتی گراد و کمینه دما ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز جمعه ۵ آبان را توضیح داد و گفت: امروز در شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان رگبار رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

نقشینه افزود: شدت بارش در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج و متلاطم است.

وی اظهار کرد: فردا جوی آرام خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد: دوشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی با کاهش دما در اردبیل، استان های ساحلی خزر و شمال شرق برای گیلان، مازندران و گلستان بارش باران رخ می‌دهد.

همچنین سه شنبه برای استان‌های زاگرس مرکزی، مرکز، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان بارش پراکنده احتمال می رود.

وی ادامه داد: تهران طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت و غبار صبحگاهی برای تهران پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه بیشینه دما در طی ۳ روز آینده تهران  ۲۶ درجه سانتی گراد و کمینه دما ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

دوشنبه بعدازظهر، تهران افزایش ابر خواهد داشت  و سه شنبه بارش پراکنده و کاهش دما رخ می‌دهد.

منبع: صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر