شامپو بچه | مضرات شامپو بچه | عوارض شامپو بچه برای صورت | شستن صورت با شامپو بچه

به هیچ وجه با شامپو بچه صورتت رو نشور!! + دلیل

اگر شما هم برای شست و شوی صورتتون از شامپو بچه استفاده میکنین، با ما همراه باشین تا شما رو با عوارض شستن صورت با شامپو بچه آشنا کنیم!

شامپو بچه
ویکی گردی:

آیا شستن صورت با شامپو بچه خوب است یا نه؟ این سوال برای افرادی که هنوز این روش را امتحان نکردند، پیش می‌آید. اگر در مورد شستن صورت با شامپو بچه بپرسید، اکثر مردم رضایت خود را به شما اعلام می‌کنند اما ممکن است به عوارض و عواقب آن آشنا نباشند!  در ادامه این بخش از ویکی گردی میخواهیم درباره مضرات شستن صورت با شامپو بچه صحبت کنیم.

عواقب استفاده از شامپو بچه برای صورت بزرگسالان

چرا شامپو بچه به صورت نزنیم؟ آیا شما هم بر این باورید که استفاده از شامپو بچه برای پوست صورت و یا پاک کردن آرایش بهتر است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع قدیمی پرداخته شده است که آیا استفاده از شامپو بچه برای صورت بزرگسالان مناسب است یا خیر؟ اخیر برخی از مردم از مواد بهداشتی به اشتباه استفاده می‌کنند. در پی این امر آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌شود که برخی از آن‌ها جبران ناپذیر است. یکی از این اشتباهات رایج، استفاده بزرگسالان از شامپو بچه برای شستن صورت است.

بسیاری از افراد بزرگسال تصور می‌کنند که چون کودکان پوست لطیف و نرمی دارند، لذا شامپویی که برای پوست آن‌ها تولید شده بهتر است. اکثر مردم معتقدند که استفاده از شامپو بچه قادر است آسیب کمتری به پوست و موی بزرگسالان بزند. ولی این طرز فکر اشتباه است و جالب است بدانید که شامپو بچه فقط برای کودکان طراحی و تولید شده است نه برای بزرگسالان!

شامپو بچه یکی از محصولات پر کاربرد و مناسب برای شست و شوی موی کودکان است. این شامپو نسبت به سایر شامپوها دارای ترکیبات ملایم‌تری است و اصلا باعث سوزش چشم نمی‌شود. این ترکیبات ملایم به این معنی نیست که شما بزرگسالان نیز می‌توانید از این محصول برای شستن صورت خود استفاده کنید. این کار درست نیست و ممکن است عوارض و آسیب‌هایی را برای پوست شما به همراه آورد. در ادامه به بررسی این سوال که “چرا شامپو بچه به صورت نزنیم” پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

شامپو بچه برای شست‌وشوی صورت، پاک‌ کردن آرایش و… کاربرد دارد اما ممکن است این شامپوها برای بعضی از پوست‌ها مشکلاتی نیز به همراه داشته باشند. پوست‌های خشک نسبت به شامپوهای بچه واکنش چندان خوبی ندارند. در واقع شامپوهای بچه مواد شیمیایی ندارند اما با توجه به ترکیباتی که دارند،باعث می‌شوند تا منافذ پوستشان با آلودگی و باکتری مسدود شود. ولی موضوع فقط همین نیست و شامپو بچه به تدریج باعث از بین رفتن چربی مفید پوستتان نیز خواهد شد. در نتیجه به مرور شاهد کدر شدن پوست صورت خود هستید و این امر به دلیل استفاده مکرر از شامپو بچه برای شستن صورت است

بهتر است از شامپو بچه برای شست و شوی صورت استفاده نکنید، اما در صورت اجبار برای استفاده از شامپو بچه به موارد زیر توجه کنید!

  • بهتر است مطمئن شوید شامپوی کودکی که انتخاب می‌کنید، عاری از مواد شیمیایی مضر باشد.
  • قبل از استفاده از این شامپو، به پوست خود توجه کنید. بعضی از پوست‌ها به مواد شامپو حتی بدون مواد شیمیایی حساس هستند.
  • بعد از شستن صورت با شامپو بچه، بهتر است از تونر استفاده کنید تا ذرات کثیفی موجود در پوست پاک شوند.
  • در نهایت، شما باید یک مرطوب‎کننده خوب و ملایم داشته باشید تا پوست شما بعد از شست‌وشو با شامپو خشک نشود.
  • استفاده منظم از پاک‌کننده، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده به بهبود رنگ پوست کمک می‌کند.

 

منبع: مجله کادای
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر