سواحل جنوب | معرفی سواحل جنوب | زیبا ترین سواحل جنوب

زیباترین سواحل جنوب کشور! | حس دلپذیر ساحل گردی در جنوب کشور

در ادامه مطلب شمارو با چند تا از زیبا ترین سواحل جنوب کشور آشنا میکنیم!

سواحل جنوب
ویکی گردی:

سواحل جنوب از دیدنی ترین جاهای جنوب کشور است که همه ساله گردشگرهای زیادی را به این قسمت از کشور جذب میکند! سواحل جنوب کشور همگی در حاشیه خلیج همیشه فارس قرار دارند و برخی از آن‌ها به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارند پر طرفدار تر از دیگر سواحل‌اند. در ادامه این بخش از ویکی گردی به شما زیباترین و بکرترین سواحل جنوب کشور رو معرفی میکنیم! 

 

1-ساحل نورانی تنگ 

                          

ساحل

در طبیعت چابهار پدیده های طبیعی بسیاری وجود دارند که موجب شگفتی مسافران می شوند و یکی از آن ها، ساحل نورانی روستای تنگ است. این ساحل زیبا که در جوار روستای تنگ قرار دارد و در کنار دریای عمان کشیده شده است، در برخی شب های پاییز و زمستان به رنگ آبی درخشان در می آید و چشم اندازی خارق العاده را رقم می زند. 

5 تا از زیباترین سواحل ایران | عکس زیباترین سواحل ایران

دلیل این پدیده منحصر به فرد فیتوپلانکتون هایی هستند که در آب های این خطه وجود دارند و به شب تاب دریایی معروف شده اند. این فیتوپلانکتون ها چند ساعتی پس از تاریک شدن هوا، شروع به درخشش درون آب می کنند و این گونه می شود که ساحل تنگ، نورانی و خیره کننده می شود. 

اگر می خواهید به تماشای این پدیده در سواحل روستای تنگ بنشینید بهتر است ابتدا از محلی ها درباره زمان دقیق وقوع این پدیده بپرسید و همچنین مناطقی را انتخاب کنید که در تاریکی مطلق فرو رفته اند. 

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، سواحل روستای تنگ

 

2- موج فشان چابهار در ساحل دریا بزرگ

                                 

ساحل چابهار

یکی از پدیده های زیبا و متفاوت کشورمان، پدیده موج فشان است که در سواحل صخره ای چابهار می توان به تماشایش نشست. موج فشان ها که با عنوان فواره های طبیعی آب هم از آن ها یاد می شود، در اثر برخورد امواج پرسرعت به صخره های کنار ساحل شکل می گیرند. این فواره های طبیعیِ آب را می توان در بعضی نقاط نوار ساحلی چابهار به گواتر مشاهده کرد؛ اما بهترین منطقه که موج فشان های زیادی در آن اتفاق می افتد بوستان ساحلی دریای بزرگ در شهر چابهار است.

بد نیست توضیح دهیم علت پدیده موج فشان، وزش بادهای موسمی ست که در بسیاری از ماه های سال رخ می دهد، این بادها منجر به تولید امواج خروشان می شوند که در نهایت پدیده موج فشان را رقم می زنند. قدرت موج فشان ها همیشه یکسان نیست و بسته به بزرگی امواج و فصل سال، امکان دارد به ارتفاع 20 متری هم برسند. بهترین زمان سال برای تماشای موج فشان ها، فصل مونسون است که معمولا در چابهار از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و تا نیمه اول شهریور ادامه دارد؛ اوج فصل مونسون در تیر و مرداد اتفاق می افتد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، میدان ناخدا، انتهای خیابان کارگر، بوستان ساحلی دریا بزرگ

3- ساحل تیس چابهار

                         

ساحل چابهار

ساحل روستای تیس، از اسکله های تفریحی و ماهیگیری استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که این روزها مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این ساحل حدود 10 کیلومتر تا چابهار فاصله دارد و در شمال این شهرستان واقع شده است. عمق دریا در محدوده این ساحل شنی در حدود 1.5 متر است و از آن جایی که ساحل شیب ملایمی دارد، تا فاصله زیادی از کناره‌ها، عمق دریا به همین اندازه می‌ماند. به همین دلیل این ساحل می‌تواند انتخاب خوبی برای شنا و آبتنی باشد. پارک ساحلی تیس، امکانات رفاهی خوبی دارد که از جمله‌شان می‌توان به تعدادی آلاچیق، دوش، زمین بازی کودکان، بوفه و رستوران اشاره کرد، همچنین امکانات تفریحی مانند قایق‌، جت اسکی و شاتل هم در این منطقه فراهم است و فرصت ماهیگیری نیز مهیاست.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شمال شهرستان چابهار، جاده اسکله تیس

4-ساحل بریس چابهار

                       ساحل

اگر از چابهار حدود 60 کیلومتر به سمت شرق حرکت کنید در کناره سواحل زیبای مکران (سواحل دریای عمان)، با گذر ازجاده ای از میان کوه های مریخی، به بندری زیبا می رسید که نامش بریس است؛ یک بندر تاریخی که این روزها توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. بندر صیادی بریس در کرانه روستای بریس جای خوش کرده و نامش را از این روستا وامدار است. 

این ساحل صخره ای-ماسه ای است و اگر بالای بخش صخره ای آن بایستید فاصله تان تا سطح دریا به 30 متر می رسد و چشم اندازی دیدنی از دریا و پرواز مرغان دریایی، و قایق های کوچک ماهیگیری داخل آب خواهید داشت. این قایق های ماهیگیری اصلی ترین دیدنی در ساحل هستند و بیشتر گردشگران برای عکس گرفتن با پس زمینه این قایق ها، راهی بریس می شوند؛ اما اگر مایلید به این قایق های ماهیگیری نزدیک شوید یا از بازار ماهی فروش های منطقه خرید کنید می توانید از راه باریکی که بخش مرتفع ساحل را به پایین و خور وصل می کند بروید و دمی را با مردم خونگرم جنوب بگذرانید. همچنین ممکن است برخی از ماهیگیران مایل باشند تا شما را به یک قایق سواری تفریحی ببرند که می تواند تجربه ای متفاوت باشد. 

از محصولات دریایی این بندر  پیشنهاد می کنیم خرید شیرماهی، شوریده، حلوا، کوسه ماهی یا میگو تازه را فراموش نکنید. 

برای بازدید از این بندر چند توصیه برای شما داریم؛ سعی کنید غروب آفتاب در بریس باشید تا منظره ای به یادماندنی برای همیشه در ذهن تان ثبت شود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که زیر برخی از صخره ها خالی است و زیادی راه رفتن و نزدیک شدن به لبه صخره ها می تواند خطرآفرین باشد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، 60 کیلومتری جنوب شرق چابهار، ساحل روستای بریس

 

5-ساحل سورو بندرعباس

                             

ساحل سورو

ساحل محبوب سورو در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بندرعباس قرار دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای گشت‌وگذار و تفریح باشد. این ساحل امکانات خوبی را در اختیار گردشگران می‌گذارد و از آنجایی که در این قسمت از شهر، پارک‌های ساحلی، چند رستوران و کافه، پلاژ خانم‌ها، محوطه بازی کودکان و ... وجود دارد، افراد زیادی برای خوشگذرانی به اینجا می‌آیند. به ویژه در نوروز، ساحل سورو میزبان جمعیت زیادی از مسافران است. بنانا و قایق‌سواری، پیک‌نیک، آب‌تنی و عکاسی با چند تندیسِ کنار خط ساحلی، تعدادی از تفریحات این ساحل هستند، البته در چند سال اخیر، عده‌ای از افراد هم ماشین‌های خود را به کنار این ساحل می‌کشانند تا نزدیکترین چشم‌انداز ممکن را به دریا داشته باشند!! البته مدتی است که طرح ممنوعیت ورود خودرو به این ساحل در حال اجراست که امیدواریم کارساز باشد.

در آخر لازم است ذکر کنیم در برخی منابع آمده، سورو شب‌ها چندان امن نیست و بهتر است پس از تاریکی هوا به این ساحل نروید

آدرس: استان هرمزگان، بندرعباس، سواحل غربی شهر، ساحل سورو

6- ساحل سرخ هرمزگان

ساحل

ساحل سرخ یا ساحل خوراکی در بخش جنوبی جزیره هرمز یکی از مقاصد مهم گردشگران است و تجربه‌های بصری و حسی تکرارنشدنی را برای مسافران خود می‌سازد. قدم زدن در شن‌های ساحل سرخ و زیبای هرمز، تماشای طلوع و غروب خورشید و آب‌بازی در این ساحل بخشی از تفریحاتی است که حضور در جزیره را جذاب‌تر می‌کنند.

در ساحل سرخ آب دریا تا چند متری ساحل به رنگ خون است

درک زیبایی‌های منحصربه‌فرد ساحل سرخ تنها در بازدید حضوری از آن ممکن است. آب دریا در ساحل سرخ تا چند متری، قرمز رنگ دیده می‌شود و دلیل آن حل شدن موادمعدنی خاک در آب دریا است. صحنه باشکوه موج‌های قرمز، این ساحل را از سواحل دیگر دنیا متمایز می‌کند و منظره‌ای بی‌نظیر را به چشمان مسافران هدیه می‌دهد.

حتی صدف‌های موجود در ساحل سرخ، قرمز رنگ هستند. قدم زدن روی شن‌های سرخ این ساحل سبب قرمز شدن کفش‌ها و لباس‌ها می‌شود؛ البته این رنگ با یک شست‌وشوی ساده برطرف خواهد شد. صخره‌های اطراف ساحل سرخ نیز به رنگ قرمز هستند. این ساحل ومنظره‌های بی‌نظیر آن، سوژه‌هایی عالی برای عکاسی به شمار می‌روند و با کمی خلاقیت می‌توان تصاویر بسیار خاصی از آن‌ها ثبت کرد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، ساحل سرخ 

 

7- ساحل جزیره هنگام

                             AXLjvhPfVtNv

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک و دیدنی در خلیج فارس است که با سادگی خود شما را متحیر خواهد کرد. این جزیره با چهره‌ای بومی و سنتی، میزبان سواحلی کم‌نظیر، دلفین‌های بازیگوش، حیات وحش تماشایی، دریای بی‌کران، نخلستان‌های دیدنی، کوه‌های آهکی و بازاری جذاب است؛ جاذبه‌هایی که طبیعت‌گردان بسیاری را به‌سمت هنگام می‌کشانند.

در جزیره هنگام خبری از هیاهوی شهری نیست، هیچ خیابانی وجود ندارد و ماشینی دیده نمی‌شود. مردم هنگام نیز با مهمان‌نوازی سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. هنگام از جاهای دیدنی قشم است که در نزدیکی آن قرار دارد و سفر به آن با قایق سواری در آب‌های خلیج فارس آغاز می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در سفری با قایق به بازدید از یکی از زیباترین جزایر ایرانی خلیج فارس ببریم.

آدرس: استان هرمزگان، دو کیلومتری جنوب جزیره قشم

8- اسکله جفره بوشهر

                                 

اسکله

یکی از بهترین گزینه های تفریحی در بوشهر، گشت و گذار در سواحل این شهر است. اسکله جفره که در سواحل شمال غربی این شهر واقع شده، هم فرصت تماشای چشم انداز خلیج فارس را برای گردشگران فراهم می کند و هم مکان خوبی برای خرید ماهی تازه به شمار می رود. در این اسکله، به تماشای ماهیگیرانی بنشینید که با باری از تازه ترین آبزیان به ساحل می آیند و از آن ها ماهی تازه خریداری کنید.

همچنین در این اسکله فرصت تماشای غروب و طلوع خورشید هم برای تان مهیا خواهد بود و در بسیاری از فصول سال، می توانید از هیاهویی که مرغان دریایی در اسکله به راه می اندازند لذت ببرید. 

آدرس: بوشهر، مسیر ساحلی جفره

9- ساحل آب شیرین کن بوشهر

               

ساحل

ساحل آب شیرین کن بوشهر درست در مقابل پارک دانشجو واقع شده است و عده ای از آن به عنوان به عنوان پارک ساحلی یاد می کنند. این ساحل زیبا، چشم اندازی تماشایی به خلیج فارس دارد و مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت به حساب می آید. با بازدید از این ساحل می توانید از تفریحاتی نظیر آب تنی و قدم زدن در ساحل لذت ببرید و همچنین زمانی را در آلاچیق های اینجا سپری کنید و از پیک نیک در کنار دریای خلیج فارس لذت ببرید. در این ساحل زیبا بوفه و غذاخوری هم پیدا می شود و می توانید غذای تان را درست در کنار ساحل نوش جان کنید. تماشای غروب آفتاب را در این ساحل زیبا از دست ندهید.

برای اینکه با دیگر جاذبه های تفریحی و گردشگری بوشهر آشنا شوید و به اطلاعات مهم آنها مانند ساعت بازدید، هزینه و مسیر و نقشه دسترسی پیدا کنید، تنها کافی ست سری به صفحه دیدنی ها و تفریحات بوشهر بزنید. 

آدرس: استان بوشهر، بندر بوشهر، خیابان بهمنی، خیابان خلیج فارس

منبع: کارناوال
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر