هنری هولمز | معرفی هنری هولمز | عاقبت هنری هولمز

بزرگترین قاتل زنجیره ای کی بود و چه بلایی سرش اومد؟

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی بزرگترین قاتل زنجیره ای به نام هنری هولمز می پردازیم. با ما همراه باشید

دکتر هولمز
ویکی گردی:

هنری هولمز مشهورترین قاتل زنجیره‌ ای ایالات متحده ملقب به «دکتر هولمز» بود. که قتل‌های این قاتل زنجیره ای داستان عجیبی دارد! در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی به زندگی نامه این قاتل زنجیره ای می پردازیم با ما همراه باشید.

هولمز» با نام «هرمان وبستر ماجت» در ۱۶ مِی ۱۸۶۱م به دنیا آمد. «ماجت» فرزند سوم والدینش بود. او یک خواهر بزرگ‌تر به‌نام «الن»، یک برادر بزرگ‌تر به‌نام «آرتور»، یک برادر کوچک‌تر به‌نام «هنری» و یک خواهر کوچک‌تر به‌نام «مری» داشت. پدر «هولمز» از یک خانواده‌ی کشاورز بود و در برخی مواقع به‌عنوان کشاورز، در معامله‌گری و نقاشیِ خانه نیز کار می‌کرد و فعالیت داشت. والدینش نیز مذهبی بودند.

 

«هولمز» شاگرد تیزهوشی بود و در سن ۱۶ سالگی از آکادمیِ «فیلیپس اکستر» فارغ‌التحصیل شد و در ۱۸ سالگی در دانشگاه ورمونت در برلینگتون ثبت‌نام کرد، اما از محیط دانشکده‌ ناراضی بود و پس از یک‌سال آن را تَرک کرد. در سال ۱۸۸۲م، او وارد گروه پزشکی و جراحیِ دانشگاه میشیگان شد و پس چندسال تحصیل و گذراندن امتحاناتش فارغ‌التحصیل گردید. در حین ثبت‌نام، او در آزمایشگاه آناتومی، زیر نظر پروفسور «ویلیام جیمز هردمن» که در آن زمان مربیِ ارشد آناتومی بود کار می‌کرد و با او صمیمی شد.

 

«هولمز» در سال ۱۸۸۶م به شیکاگو رفت و ساختمان بزرگ ۳ طبقه‌ی خود را ساخت و آن را تبدیل به هتل کرد، اما این ساختمان با نقشه‌ای متفاوت از ساختمان‌های معمولی ساخته شد. برای نمونه؛ آن ساختمان مجهز به درب‌های ورودیِ مخفی از بیرون ساختمان و چندین اتاق مخفی و زیرزمین مخصوص کشتار قربانیان بود. ساختمانی که به «قلعه‌ی قتل و کشتار» مشهور شد.

«هولمز» از چندین شرکت مختلف در ساخت خانه‌اش استفاده کرد تا هیچ‌یک از آن‌ها به «قلعه‌ی کشتارِ» او شک نکنند. بیشتر مقتولین وی کسانی بودند که به امید استخدام‌شدن به‌ هتل او می‌رفتند و «دکتر هولمز» آن‌ها را به قتل می‌رساند و جنازه‌ی آن‌ها را برای کالبدشکافی به دوست خود پروفسور «ویلیام جیمز هردمن» می‌فروخت.

او بعد از جمع‌آوریِ مقدار قابل توجهی پول از شیکاگو رفت و چندسال بعد هم دستگیر شد. پلیس برای تحقیق به هتل یا همان «قلعه‌ی کشتارِ» او رفت و با اتاق‌های گاز، زیرزمین مشهور و… روبه‌رو شد. آمار مقتولین او هیچ‌گاه به‌طور مشخص و دقیق معلوم نشد. «دکتر هولمز» به کشتن ۲۷ نفر اعتراف کرد، اما کارشناسان ۲۰۰ نفر را تخمین زدند! نهایتاً او در ۷ مِی ۱۸۹۶ به دار آویخته شد.

منبع: قجر تایم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر