چمدان در پرواز | نحوه بستن چمدان در پرواز

نکات بستن چمدان در پرواز رو بدون تا تو سفر به مشکل بر نخوری!

با ویکی گردی همراه باشید تا نکات بستن چمدان در پرواز را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت سوار هواپیما شوید و پروازی لذت بخش و آسوده خاطر داشته باشید.

بستن چمدان در سفر
ویکی گردی:

بستن چمدان در پرواز های داخلی و خارجی و رعایت محدودیت های حمل بار یکی از موضوعات مهمی هست که قبل از پرواز باید به آن دقت کنید. بسیاری از مسافران ممکن است اطلاع دقیقی از قوانین پرواز نداشته باشند و به همین دلیل در این قسمت به بررسی بستن چمدان در پرواز می پردازیم. با ویکی گردی همراه باشید تا بهترین و کاربردی ترین نکات بستن چمدان در پرواز را به شما معرفی کنیم.

 

اشیا با ارزش و مهم در پرواز

چمدان

مهم ترین نکته در مورد چمدان بستن برای پرواز این است که در مورد وسایلی که می خواهید با خود به داخل هواپیما ببرید فکر کنید. ببینید واقعا چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی را می توانید حذف کنید. طبق قوانین سفر هوایی هر مسافر اجازه دارد وسایل ضروری اش را (تا وزن مشخصی) داخل ساک یا کیف دستی به داخل هواپیما ببرد. لوازمی که در طول سفر مورد نیاز است مثل لوازم بهداشتی و آرایشی، موبایل، تبلت، داروهای ضروری و … را بهتر است همراه خود داشته باشید.

اگر تحت درمان قرار دارید و داروی خاصی مصرف می کنید حتما این داروها را داخل کیف دستی تان قرار دهید. البته توجه داشته باشید که در پروازهای خارجی برای برخی داروها حتما باید نسخه معتبر پزشک را همراه داشته باشید.

نگهداری وسایل ضروری در سفر 

1. لپ‌‌تاپ را در چمدان نگذارید 

نباید لپ تاپ خود را در کیف حمل بدون حفاظ قرار دهید، بلکه بهتر است آن را در باکس‌های سربار حمل کنید. وسایل حساس و شکستی مانند لپ تاپ، تبلت و… را هرگز در چمدان نچینید. هر قدر که این وسایل را با لوازم نرم مانند لباس مهار کرده باشید، باز ممکن است در زمان حمل به چمدان فشار وارد شود و وسیله شما ضربه بخورد.

2. پاوربانک

پاوربانک و باتری اگر همراه داری حتما با خودت بیار داخل کابیت و تو چمدان برای بار قرار نده.

3. زیورآلات را کجا قرار دهیم

اگر قصد دارید زیورآلات خود را در چمدانتان بچینید، طبق اصول نحوه بستن چمدان، حتما آن‌ها را به صورت جداگانه نگهداری کنید. بر اثر تکان‌های شدید در زمان جابه‌جایی چمدان‌ها، به احتمال زیاد بعد از رسیدن به مقصد باید ساعتی را صرف باز کردن گره‌های گردنبند و دستبندهایتان کنید. پس توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را به صورت جداگانه نگهداری کنید تا کمتر گره بخورند.

4. گذاشتن وسایل شکستنی در چمدان

اگر وسایل شکستنی مانند شیشه عطر و از این قبیل موارد همراه دارید، بهتر است آن‌ها را در میان لباس‌ها جای دهید تا محافظت شده و نشکنند. لباس‌ها مانند پوششی قوی عمل می‌کنند و مانع خراب شدن و شکستن برخی لوازم شما می‌شوند. با این حال توصیه می‌شود وسایل شکستنی را در کیف‌های کوچک پلاستیکی قرار دهید تا درصورت شکسته شدن، شیشه‌خرده‌ها در میان لباس‌هایتان پخش نشوند.

قوانین پرواز که در بستن چمدان باید بدانی

1. لوازم ممنوعه داخل کابین هواپیما

اجسام تیز مثل ناخن گیر، قیچی و ابزار مغناطیسی، حمل مایعات مانند آب معدنی، نوشیدنی، همراه داشتن مایعاتی مثل کرم، ژل مو، عطر و ... با حجم بیشتر از 100 میلی متر و هرنوع اسپری در کابین اکیدا ممنوع است.

2 .چمدان کابین

این چمدان معمولا به شرطی اجازه ورود به کابین رو دارهکه مجموع طول، عرض، و ارتفاع آن از 115 سانتی متر تجاوز نکند و گنجایش بین 7 الی 10 کیلوگرم بار را داشته باشد. البته قوانین ایرلاین ها در این زمینه باهم متفاوت است.

3. قوانین مخصوص مقدار بار  مجاز

  • پرواز های داخلی بسته به ایرلاین و کلاس پروازی بین 15 تا 30 کیلوگرم
  • پرواز های خارجی تا 30 کیلوگرم ( یک چمدان)
  • و برخی پرواز های خارجی تا 40 کیلوگرم ( دو چمدان)
  • که البته در بلیط های بیزینس و فرست کلاس میزان بار مجاز میتونه بیشتر هم باشه.

 

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر