کباب کوبیده | کباب کوبیده برای گیاه خواران | کباب کوبیده بدون گوشت

بیا بهت یادت بدم بدون گوشت کباب کوبیده درست کنی + طرز تهیه

اگه گیاه خواری یا به هر دلیل گوشت توخونتون نیست هیچ مشکلی نیست با این روشی که بهت میگم کباب کوبیده بدون گوشت درست کن.

کباب کوبیده بدون گوشت
ویکی گردی:

کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانیه که خیلی هم طرفدار داره. خیلی نمیدونن کباب کوبیده رو چجوری تو خونه درست کنن و می ترسن اون چیزی که می خوان در نیاد و از سیخ جدا بشه. امروز می خوایم به اون دسته از افرادی که گیاه خوارن یا حالا به هر دلیل گوشت در دسترس شون نیس طرز تهیه کباب کوبیده  بدون گوشت رو آموزش بدیم. با ما همراه باشید

مواد لازم برای کباب کوبیده بدون گوشت

برای طرز تهیه کباب کوبیده ساده خانگی نیاز داریم به:

  • 1 کیلو سویا ریز
  • 3 عدد پیاز
  • 1 قاشق بیکینگ‌پودر
  • 2 قاشق چایخوری نمک
  • 2 قاشق آرد
  • به مقدار لازم فلفل سیاه، پودر سیر، پودر جعفری و سماق

از این به بعد خودت تو خونه کوبیده درست کن + طرز تهیه

کباب کوبیده سویا

طرز تهیه کباب کوبیده بدون ریزش

این غذا برای افرادی که رژیم هستند و یا نمی‌تواند از گوشت قرمز استفاده  کنند بسیار مفید است چرا که کالری کباب کوبیده با سویا بسیار کم‌تر از گوشت قرمز است؛ با ما همراه باشید تا طرز تهیه و راز نریختن کباب کوبیده از سیخ را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول درست کردن کباب کوبیده خانگی

برای تهیه این کباب خوشمزه در ابتدا لازم است تا سویا را در آب گرم به مدت 3 الی 4 ساعت خیس کنید؛ سپس سویاها را با دست فشار دهید تا آب اضافه از آن خارج شود و دو بار آن را چرخ کنید تا در نهایت بافت نرمی داشته باشید.

مرحله دوم

سویاها را بعد از چرخ کردن کنار بگذارید و به سراغ آماده کردن پیاز بروید؛ پیاز را رنده زده و آب آن را بگیرید سپس به سویا اضافه کنید؛ در این مرحله مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و ادویه کباب کوبیده که شامل نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر جعفری است را به آن اضافه و به خوبی ترکیب کنید.

مرحله سوم

مهم‌ترین نکته‌ای که در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده بدون گوشت لازم است رعایت کنید، ورز دادن مواد است؛ باید مواد را حدود 10 دقیقه ورز دهید تا به خوبی منسجم شود؛ سپس مایه کباب را درون یک ظرف درب‌دار قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

راه حل نریختن کباب کوبیده از سیخ رو اینجا گفتم

مرحله چهارم

بعد از 20 دقیقه کباب کوبیده را از یخچال خارج کرده بیکینگ‌پودر و آرد را به آن اضافه کنید و مجدد مواد را چند دقیقه ورز دهید و در نهایت مایه کباب شما آماده به سیخ گرفتن است.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده ساده خانگی، نیاز است یک ظرف آب کنار دست خود قرار دهید تا هنگام سیخ گرفتن، مواد به دست شما نچسبد.

مرحله پایانی طرز تهیه کباب کوبیده بدون گوشت

در نهایت از مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و به آرامی مواد را روی سیخ پهن کنید؛ به این ترتیب تمام مواد را سیخ بگیرد؛ تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای سیخ گرفتن در ابتدا دست خود را داخل آب ولرم بزنید و بعد از مابه کباب بردارید؛ در پایان سیخ‌های کباب را روی منقل قرار دهید و بعد از آنکه یک طرف مواد کباب شد، برگردانید و طرف دیگر آن را کباب کنید؛ در فاصله پخت هم هر چند دقیقه یکبار سیخ‌ها را بچرخوانید تا کباب‌ها به خوبی پخته شوند.

کباب کوبیده سویا

 

تو کباب کوبیده، چقدر گوشت و دنبه بریزیم؟ + نکات

نکات مهم طرز تهیه کباب کوبیده با سویا

  1.     اگر می‌خواهید از این مواد به عنوان کباب تابه‌ای استفاده کنید، تنها کافی است مواد را درون تابه پهن کنید و روی آن را با گوجه و فلفل بپوشانید تا پخته شود.
  2.     در طرز تهیه این مدل کباب آرد گندم را فراموش نکنید؛ در غیر این صورت مواد انسجام خوبی نخواهد داشت.
  3.     توجه داشته باشید که سیخ کباب کوبیده حتما باید پهن باشد.
منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر