عمیق ترین استخر جهان | مغرفی عمیق ترین استخر جهان | عمیق ترین استخر جهان در دبی

عمیق ترین استخر جهان که زیرش شبیه یه شهره! | گشت و گذار در شهر آبی از نگاه قواصان! + فیلم

در ادامه مطلب ویدیویی از عمیق ترین استخر جهان در دبی را مشاهده میکنید که مانند شهر غرق شده می ماند!

استخر در دبی
ویکی گردی:

جاذبه های گردشگری دبی یکی از دلایل جذب گردشگر در این شهر است! عمیق ترین استخر جهان یکی از دیدنی‌ترین و هیجان انگیز ترین جاذبه‌های دبی شناخته می‌شود که رکورد جدیدی را از خود در گینس ثبت کرده است. دیپ دایو نام عمیق ترین استخر جهان ساخته دست بشر در شهر دبی،که شبیه یک شهر غرق شده است و در آنجا همه جور امکانات وجود دارد! در ادامه شمارو با عمیق ترین استخر جهان آشنا میکنیم! 

 

فیلمی از بزرگ ترین و عمیق ترین استخر جهان

اگه فیلم براتون باز نمیشه، فیلترشکن رو خاموش کنید!

 

استخر دیپ‌دایو دقیقا کجاست؟

عمیق‌ترین استخر جهان در مساحتی حدود 1490 متر مربع به شکل صدفی عظیم‌الجثه در محله‌ای شیخ‌نشین به نام «ند الشبا» (Nad Al Sheba ) در دبی، بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین شهر امارات‌متحده‌عربی افتتاح شده است. شهر دبی پس از رکورد بلندترین برج جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا، این بار رکورد عمیق‌ترین استخر جهان را نیز شکست. دیپ‌دایو، بزرگ‌ترین استخر غواصی جهان است که با 60 متر ارتفاع این بار در دبی ساخته شده است. استخر دیپ‌اسپات لهستان با 45 متر ارتفاع که قبل از دبی رکورددار عمیق‌ترین استخر جهان بود؛ جایگاه خود را در دنیا با استخر دیپ‌دایو دبی با حجم 14 میلیون لیتر آب، (چیزی معادل 6 استخر المپیک) عوض کرد.

ایمنی عمیق‌ترین استخر جهان

آب این استخر، به لطف سیستم فیلتراسیون پیشرفته‌ای که دارد، و آب را هر 6 ساعت یک بار از طریق سنگ‌های آتشفشانی سیلیسی، فناوری فیلتر توسعه یافته توسط ناسا و اشعه UV به گردش درمی‌آورد؛ بسیار تمیز است. همچنین یک مرکز هایپرباریک 12 نفره با پرسنل کامل، با بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات برای درمان غواصان در صورت وقوع حادثه غیرمتحمل وجود دارد. همه غواصان از نظر ایمنی، از طریق صفحه‌ بزرگی که توسط 56 دوربین که کل استخر را پوشش می‌دهند، نمایش داده می‌شود و نظارت می‌شوند.

شرایط غواصی در دیپ‌دایو، عمیق ترین استخر جهان

جالب است بدانید که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که در این استخر وجود دارد؛ آب استخر در دمای 30 درجه ثابت نگه داشته می‌شود تا شرایط عالی برای غواصی ایجاد شود. همچنین به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی ثابت، غواصی شما در استخر دیپ‌دایو دبی، هرگز لغو نخواهد شد و از تمام خطرات غواصی در دریاهای مواج در امان خواهید بود. برخی از غواصان هنگام غواصی در آب‌های تاریک دریا، عصبی می‌شوند؛ اما این‌جا جای نگرانی نیست. 156 چراغ در اطراف این استخر تعبیه شده است؛ که همین باعث می‌شود تا این استخر، حتی در عمیق‌ترین نقاط هم روشنایی خوبی داشته باشد. همچنین برای افراد مبتدی که می‌خواهند غواصی کنند؛ شرایط بسیار مناسب است؛ زیرا هیچ ماهی ترسناکی نیست که غافلگیرشان کند؛ یا هیچ آب سردی وجود ندارد که بلرزاندشان و هیچ موجی وجود ندارد که به صورتشان بپاشد. همچنین به دلیل دمای مناسب و نسبتا گرم آب، لزومی به پوشیدن لباس ضخیمی نیز وجود ندارد که همین باعث می‌شود غواصان در آب سبک‌تر نیز باشند

امکانات مجموعه دیپ دایو

 از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به یک فروشگاه غواصی، یک کافه، رستوران و همچنین فضاهای بسته مختلف برای جلسه، رویداد و سالن کنفرانس‌ با ظرفیت 50 نفر اشاره کرد. بنابراین به‌زودی مجموعه دیپ‌دایو تبدیل به مکانی مناسب برای برگزاری انواع رویدادها نظیر مهمانی‌ها و جشن تولدها تا نمایش فیلم و رونمایی از محصولات به شمار می‌آید.

منبع: قاصدک 24

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر