غذا های گران | معرفی غذا های گران دنیا | معرفی غذا های گران و لوکس

10 تا از گران ترین غذاهای دنیا با قیمت باورنکردنی!!! + عکس

خیلی از افراد می گویند که غذاهای گران دنیا صرف چند دقیقه تمام می شود و ارزش صرف این همه پول را نداند. اما دسته دیگری اعتقاد دارند که همان یک بار تجربه ایست که با هیچ غذای دیگری نمی شود مقایسه اش کرد.

غذا های گران
ویکی گردی:

ویکی گردی : غذا های گران دنیا، معمولا کمیاب‌ هستند. برخی از خوراکی‌ها، در آب‌وهوا و شرایط خاص، بهترین عملکرد را دارند و برخی دیگر از پروسه تولید طولانی، سخت و هزینه‌برداری برخوردار هستند و به همین دلیل نیز در رده غذا های گران دنیا قرار می‌گیرند. هم چنین برخی موجودات دریایی به شدت کمیاب و خاص هستند؛ این موضوع باعث گران بودن این موجودات شده و در لیست لاکچری ترین غذاهای دریایی دنیا قرار می گیرد در ادامه 10 تا از غذا های گران‌ جهان را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

10 تا از گران ترین غذا های دنیا

1. خاویار الماس Almas Caviar

خاویار الماس

یکی از گرانترین غذاهای دنیا که در این لیست باید به خاویار الماس ایران اشاره کنیم، خاویار یکی از ماهی  های با ارزش دریای خزر کشور عزیزمان به حساب می آید و این غذا از فراوری تخم ماهی خاویار به وجود می آید. حالا چرا این خاویار به الماس معروف است؟ جواب اینجاست که هر چه قدر رنگ خاویار روشن تر باشد، از ارزشمندی بالاتری برخوردار است؛ خاویار الماس ایران رنگ بسیار روشنی دارد و تقریبا مایل به زرد است و از ماهی خاویار نوع زال به دست می  آید، حالا این ماهی در نوع خودش بسیار کمیاب و نادر می باشد.

کدوم کشورها خوشمزه ترین غذا هارو دارن؟ + عکس

قیمت این غذای گران و لوکس بسیار بالا است، و حدود ۸۰۰ دلار تا ۲۵۰۰ دلار به فروش می  رسد. نحوه خوردن خاویار الماس سخت و پیچیده نیست، خیلی راحت می  توان به صورت صبحانه بر روی نان تست یا بیسکوییت  های ترد در کنار سبزیجات و دیگر مواد غذایی نوش جان کرد.

لازم است به این نکته جذاب اشاره کنیم که ماهی های خاویار زال فقط در سن ۱۰۰ سالگی تخم گذاری می  کنند.

 

2. پیتزای طلای ۲۴ عیار

پیتزای طلای ۲۴ عیار

 

پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید در کم ترین زمان ممکن و در نزدیک ترین فست فود محل زندگی خود آن را پیدا کنید، اما در این پیتزای گران و لوکس از طلای ۲۴ عیار ساخته شده است. مواد تشکیل دهنده این پیتزای گران قیمت و لوکس، پنیر استیلتون، جگر چرب، خاویار اوسترای پلاتین و برگ های طلای ۲۴ عیار می باشد و یکی از گران ترین وعده های غذایی در سراسر جهان به حساب می آید.

قیمت این پیتزای طلای ۲۴ عیار، حدود ۲۰۰۰ دلار می باشد، جالب است بدانید که برای رزرو این غذای گرانقیمت باید از دو روز قبل وقت بگیرید تا برایتان آماده شود.

 

3. ترافل سفید

ترافل سفید

امروزه انواع قارچ های ترافل، جزو گرانترین لوکس ترین غذای دنیا به حساب می آیند و در بین گونه های مختلف این نوع قارچ ها، ترافل های سفید، به دلیل طعم بی نظیر و فراموش نشدنی و خاص شان، بیشترین قیمت را دارند. این نوع قارچ، شبیه یک سیب زمینی با پوستی نامنظم و خشن می باشد و برای رشدش، به آب و هوای بسیار خاص مدیترانه ای احتیاج دارد و منشا اصلی آن ایتالیا و کرواسی است.

ترافل سفید، یک غذای بسیار کمیاب است که فصل رشد آن از سپتامبر تا دسامبر است. روش های خاصی برای جمع  آوری و نگهداری ترافل سفید وجود دارد؛ چون این نوع قارچ، بر خلاف دیگر قارچ ها، چند اینچ زیر زمین و نزدیک ریشه درختان بلوط، فندق و شاه بلوط رشد می کنند. در برخی مواقع، برای پیداکردن این نوع قارچ ها، از سگ  های تعلیم دیده استفاده می کنند. قیمت ترافل سفید که با طعم و مزه و عطر شگفت انگیزش شناخته می شود، حدود ۱۰۰۰۰ دلار برای هر کیلوگرم می باشد.

معرفی 6 تا از غذاهای محلی معروف قشم + عکس

4. ماهی تن باله آبی

ماهی تن باله آبی

ماهی تن باله هم در لیست گرانترین و لوکس ترین غذاهای دنیا قرار دارد و یکی از کمیاب ترین ماهی های موجود در سراسر جهان می باشد. طبق بررسی های انجام شده توسط IUCN ماهی تن باله آبی یکی از گونه  های بسیار نادر و در خطر انقراض می باشد و به همین دلیل شکار آن در بیشتر مناطق دنیا کاملا غیر قانونی است.

این غذا به خصوص در کشور ژاپن جزو غذاهای لوکس و گرانقیمت و البته پرطرفدار به حساب می آید، دلیل پر طرفدار بودن ماهی تن باله آبی، طعم لذیذ و چربی زیاد گوشت این نوع ماهی می باشد و همچنین بسیاری از سرآشپزها بر این باور هستند که ماهی تن باله آبی بهترین انتخاب برای تهیه سوشی می باشد.

 

5. گوشت گاو واگیو

گوشت گاو واگیو

چیزی که این گوشت گاو ژاپنی را گران قیمت و لوکس می  کند این است که این نوع گاو به طرز خاصی تغذیه و پرورش می شود که موجب می شود گوشت آن به شدت سلامت و تمیز باشد. همچنین تولید مثل این نوع گاو ژاپنی از نژاد اصل آسیایی صورت میگیرد. واگیو در کشور ژاپن به تمام گوشت های گاو گفته میشود، زیرا وا به معنی ژاپنی و گیو به معنی گاو می باشد.

این نژاد از گاو ها در گذشته به دلیل توانایی بدنی شان در کشاورزی بکار برده می شدند. دلیل انتخاب حیوانات با سلول های چربی درون عضلات شان این است که منبع بالای انرژی قابل دسترسی را فراهم میکند. وایگو نژادی شاخدار است و معمولا به رنگ سیاه و قرمز هستند.

چندش ترین غذا های دنیا که تاحالا ندیدی! + فیلم

6. ژامبون ایبری خشک شده

ژامبون ایبری خشک شده

ژامبون Jamón Ibérico یا ایبری، بهترین ژامبون جهان است و در نوع خود بی نظیر است.این ژامبون لذیذ که با نام «پاتا نگرا» هم شناخته می شود، به خاطر رنگ قرمز تیره و طعم بی نظیر خود، جزو گرانترین و لوکس ترین غذاهای دنیا محسوب می شود. برای ساخت این نوع ژامبون، خوک های ایبری، از بلوط های مناطق پهناوری که مخصوص چرای آن ها است، تغذیه می کنند و از گوشت آن ها، این ژامبون بی نظیر خوش  طعم ساخته می شود. ایبری، گران ترین ژامبون دنیا می باشد و حدود ۴۵۰۰ دلار قیمت دارد.

 

7- پوش پای

پوش پای

پوش پای یک غذای دریایی بسیار گرانقیمت و لوکس می باشد که توسط یک کمپانی بزرگ غذا در کشور استرالیا تولید شده است. برای تهیه این غذا از مواد مرغوب و ارزشمندی مثل صدف ،یک لایه فیلینگ پای، تخم مرغ، ژله مار ماهی، گوشت گاو، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات، آویشن، جعفری و خمیر نان استفاده می شود. موادی که بیشترین قیمت را دارند، ژله ی مار ماهی، فیلینگ  پای و صدف می باشند.

 

8. خرچنگ زیلیون فریتات.Zillion Lobster Frittat

خرچنگ زیلیون فریتات

خرچنگ زیلیون یکی دیگر از غذاهای دریایی گران قیمت دنیا است. این غذا در آمریکا فقط پخته می شود. غذا از خاویار و خرچنگ تشکیل شده است و در منوی هتل Norma و Me Parker Meridien  در آمریکا موجود است. مواد این غذا یک لایه خرچنگ است که بعد لایه ی سیب زمینی بر روی آن ریخته می شود و یک لایه خاویار بر روی آن پوشیده می شود‌. هر وعده آن ۱۰۰۰ دلار است که قیمت بالایی دارد.

معرفی 8 غذای لذیذ و پرطرفدار شمالی + عکس

9. صدف کینگ کافین.Coffin by kibg Oyster

صدف کینگ کافین

صدف کینگ خلیج کافین در اقیانوس آرام زندگی می کند که از آب های بکر خلیج کافین بای استرالیا به دست می آید. گوشت شیرین و شوری دارد که بسیار آبدار است. این غذا به خاطر گونه ی خاص از غذاهای دریایی گران دنیا است و فقط در رستوران های استرالیا می توانید آن را سرو کنید. این نوع صدف حتی به دیگر کشورهای جهان صادر نمی شود و از جاذبه های شکم گردی کشور استرالیا به حساب می آید. هر کدام آن ۱۰۰ دلار است و به طور مثال اگر شما ۵۰۰ تا سفارش دهید ۵۰۰ دلار باید پرداخت کنید. این غذا به صورت خام با آبلیمو تازه سرو می شود که گاهی برای بسیاری جزو میان وعده و حتی پیش غذا به حساب می آید.

 

10. حلزون آبالون.Snail abalone

حلزون آبالون

این حلزون فقط در سواحل آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا زندگی می کند از سال ۲۰۱۰ صید این گونه دریایی از سوی سازمان محیط زیست جهانی محکوم شد و کشورهایی که این نوع آبزی در سواحل دریایی خود داشتند برای حفظ و مراقبت از انقراض صیدشان را ممنوع اعلام کرده اند به همین خاطر این غذا از غذاهای دریایی گران دنیا محسوب می شود. حلزون آبالون به خاطر گوشت و صدف های رنگین کمانی شناخته می شود که معمولا با سبزیجاتی چون کلم بروکلی و سس سرو می شود. این غذا نیز حدود ۸۰۰ دلار در نیا قیمت دارد. هر حلزون آبالون حدود ۱۰۰ دلار فروخته می شود.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر