غذا | غذا های کشورهای مختلف | معرفی غذا

خوشمزه ترین غذا های کشورهای مختلف چیه؟! + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی خوشمزه ترین غذاهای کشور های مختلف می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی غذا
ویکی گردی:

 یکی از بخش های هیجان انگیز سفر به جاهای مختلف مثل شهر ها و کشور ها غذا های بومی و محلی اونجاست. هر کشوری آداب غذا خوردن و نسبت به ذائقه مردم اون کشور غذا های مخصوص به خودش رو داره. اگه توهم دوست داری با خوشمزه ترین غذا های کشور های مختلف آشنا بشی در ادامه با ویکی گردی همراه باش

در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی چند غذا از کشور های مختلف می پردازیم.

غذاهای معروف و خوشمزه کشور های مختلف

قورمه‌سبزی | محبوب‌ترین غذای ایرانی

در لیست بلندبالای خوشمزه ترین غذاهای دنیا، اولین غذایی که ما قصد داریم سراغش برویم، یک غذای بی‌نظیر ایرانی با شهرت جهانی است. قرمه‌سبزی غذایی اصیل و پرطرف‌دار است که از هزاران سال پیش جای خود را میان سفره‌های ایرانی پیدا کرده است. عطر بهشتی این غذا و طعم فوق‌العاده‌اش به‌همراه برنج ایرانی، ترکیبی است که مثالش را هیچ کجا پیدا نمی‌کنید!

چندش ترین غذا های دنیا که تاحالا ندیدی! + فیلم

قورمه سبزی

لاهماجون | پیتزای خاص ترکیه

در میان لیست خوشمزه ترین غذاهای دنیا نوعی پیتزای برشته و خوشمزه به چشم می‌خورد که با نام لاهماجون شناخته می‌شود. این پیتزای ترکی، از خمیری نازک تهیه می‌شود که روی آن با گوشت چرخ‌کرده، سس شیرین سالسای گوجه، فلفل‌های آتشین چیلی و سبزیجات خردشده پیاز، جعفری و گوجه تزئین می‌شود.

قابلی پلو | غذای خوشمزه افغانستان

«قابلی پلو» یا «کابلی پلو»، یکی از معروف ترین غذاهای دنیا است که اصالت آن به شمال کشور افغانستان بازمی‌گردد. این غذای کامل و مقوی، طعمی شیرین دارد و عطرش حسابی اشتهای شما را بازمی‌کند.

در تهیه این غذای سنتی و بومی افغانستان از برنج، گوشت گوسفند، خلال پسته و بادام، کشمش و هویج استفاده می‌شود. نتیجه ترکیب این مواد با ادویه‌های مخصوص، غذایی خوش‌رنگ و خوش‌عطر است که سخت می‌توان قید خوردنش را زد. اگر از خوردن غذاهای شیرین لذت می‌برید، بد نیست یک بار طعم این غذا را بچشید. در برخی از رستوران های مشهد این غذای خاص سرو می‌شود.

لیست 5 غذا مخصوص کمپ و طبیعت گردی

غذاهای کشور های مختلف

حمص | امضای خاورمیانه

مگر می‌شود حرف از خوشمزه ترین غذاهایی دنیا باشد و نامی از حُمص به میان نیاید؟ حمص یک غذای اصیل مدیترانه‌ای – عربی است که در خاورمیانه محبوبیت فراوانی دارد. این خوراکی خوشمزه ترکیبی جادویی از نخود پخته‌شده به‌همراه ارده، روغن زیتون، آب‌لیمو و سیر له‌شده است.

غذاهای کشور های مختلف

سوشی | معروف ترین غذای ژاپنی

یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا که شهرت زیادی دارد، سوشی است. سوشی نوعی غذای خاص است که شاید با ذائقه هر کسی جور نباشد؛ اما از سوی دیگر، طرف‌داران پروپاقرصی دارد که شیفته این غذای ژاپنی هستند.

سوشی یکی از معروف‌ترین فینگرفودهای ژاپنی با ظاهری وسوسه‌انگیز است که از طبخ ویژه نوعی برنج با ماهی خام و سبزیجات تهیه می‌شود. محبوبیت این خوراکی فقط محدود به رستوران‌های ژاپن نیست؛ بلکه در بسیاری از مناسبت‌ها و جشن‌های سراسر دنیا نیز پای سوشی در میان است!

غذاهای کشور های مختلف

خاچاپوری | غذای معروف گرجستان

خاچاپوری یکی از مشهورترین غذاهای دنیاست که اصل‌ونسبش به گرجستان برمی‌گردد. این خوراکی خوشمزه در واقع نانی پرشده از پنیر، تخم‌مرغ، سبزیجات خردشده و ادویه است که به‌عنوان صبحانه، میان‌وعده یا شام استفاده می‌شود. این‌طور بگوییم که فرقی نمی‌کند کله سحر هوس خوردن این نان پنیری را بکنید یا عصر و شب؛ زیرا خوردن این خوراکی لذیذ در هر ساعتی از روز حسابی می‌چسبد.

غذاهای کشور های مختلف

بورک | غذای خیابانی شبه‌جزیره بالکان

بورِک خوراکی خوشمزه خیابان‌های شبه‌جزیره بالکان یعنی کشورهایی همچون یونان، رومانی، صربستان، بخش اروپایی ترکیه، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان و آلبانی است. این غذای لذیذ از نوعی خمیر شیرین به نام فیلو یا خمیر نان تهیه می‌شود. بخش میانی بورک با مواد مختلفی مانند گوشت گاو یا گوسفند، مرغ یا ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات، تخم‌مرغ، پیاز و ادویه پُر می‌شود.

غذاهای کشور های مختلف

تاکو | غذای مکزیکی

تاکو غذای سنتی مکزیک است که از دو بخش تشکیل شده است. قسمت بیرونی آن نوعی نان تورتیلای پخته‌شده از گندم یا ذرت است که مواد میانی را درون آن می‌ریزند. تاکو را با موادی مانند گوشت گاو، غذاهای دریایی، سبزیجات و لوبیا، پنیر، گوشت مرغ و خوک و هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توان پر کرد. تورتیلا دور فیلینگ پیچیده می‌شود و با انواع چاشنی مانند سس سالسا، آب‌لیمو، نمک و فلفل، سس تند و سس آووکادو طعم‌دار و تزئین می‌شود.

غذاهای کشور های مختلف

لازانیا | غذای پرطرف‌دار ایتالیایی

از هر چه که بگذریم، از لازانیا نمی‌توان گذشت! لازانیا یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست که قابلیت این را دارد که هر سلیقه‌ای را راضی کند. این غذای ایتالیایی احتمالاً قدیمی‌ترین شکل پاستا در جهان است که از پاستای ورقه‌ای پهن و مسطح تشکیل می‌شود.

لازانیا سه بخش اصلی دارد که شامل خمیر پاستا، مواد میانی و سس مخصوص و پنیر می‌شود. انتخاب مواد میانی لازانیا به ذائقه افراد بستگی دارد و از گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات، مرغ، گوجه‌فرنگی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، ذرت و… تشکیل می‌شود. سس پیتزا و پنیر موتزارلا نیز بخش هیجان‌انگیز این غذای خوشمزه است که طعم آن را بهتر و لطیف‌تر می‌کند.

لازانیا

 

منبع: ره بال آسمان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر