نگهداری مواد غذایی | روش نگهداری خوراکی ها در سفر

برای نگهداری خوراکی ها هنگام سفر از این روش ها استفاده کن!

نحوه نگهداری از مواد غذایی یکی از مواردی است که در سفر باید به آن توجه کرد است. در ادامه بهترین نکات نگهداری مواد غذایی در سفر رو بهتون میگم.

نگهداری خوراکی ها
ویکی گردی:

نحوه نگهداری مواد غذای یکی از مواردی است که باید در سفر مورد توجه قرار گیرد. اگر به شرایط نگهداری مواد غذایی در مسافرت توجه کافی و لازم را نداشته باشید، احتمال خرابی مواد غذایی و فاسد شدن آن ها بسیار زیاد است که باعث ضرر و همچنین به هم خوردن برنامه ریزی های سفر می شود. با ویکی گردی همراه باشید تا نکات نگهداری مواد غذایی در سفر رو بهتون بگم.

نگهداری موادغذایی در سفر

نحوه نگهداری گوشت در سفر

نگهداری گوشت در سفر

گوشت از جمله مواد غذایی است که به سرعت فساد می شود. برای نگهداری گوشت در طول سفر به روش سنتی می توان از چند روش که شامل نمک سود کردن و قرمه کردن می باشد استفاده کرد. این دو روش ابداعی مردمان ایل سنگسری است که طی سالیان متمادی به آن دست یافته اند. در روش نمک سود کردن، گوشت را به لایه های نازک برش داده و لا به لای لایه ها را نمک میریزیم؛ نمک از فساد گوشت جلوگیری می کند و می تواند بدون نیاز به یخچال و وسایل سرمایشی گوشت را حتی تا دو سال نیز نگهداری کند. در روش قرمه کردن تکه های گوشت را در روغن که معمولا روغن دنبه می باشد، سرخ کرده و کمی تفت می دهیم. با این کار لایه نازک روغن بر روی گوشت نشسته و آن را از فساد حفظ می کند. هر دوی این روش ها را می توانید برای نگهداری گوشت در سفرهایتان به کار ببرید.

ترفندهای طلایی برای فریز کردن خورشت + نکات

نحوه نگهداری میوه و سبزیجات در سفر

نگهداری میوه و سبزیجات در سفر

برای نگهداری سبزیجات به صورت تازه در قدم اول پس از خریداری آن ها را به سرعت پاک کنید تا برگ های زرد و خراب باعث فساد باقی سبزی نیز نشود. پس از تمیز کردن سبزی ها آن ها را با آب سرد و مقداری نمک و سرکه به طور کامل شستشو دهید؛ برای اطمینان از پاک شدن کامل گل و مواد دیگر از لابلای سبزی ها می توانید حدود ده دقیقه آن ها در مخلوط آب و سرکه قرار دهید. پس از شستن سبزی ها آن ها را در آبکش یا پارچه نخی ریخته تا آبشان کاملا رفته و سپس درون کیسه نخی قرار دهید. اگر سبزی هایتان را به طور کامل آبگیری کرده باشید با این روش می توانید آن ها را تا چند روز به شرط فراهم آوردن محیطی خنک نگهداری کنید.

افزایش ماندگاری کمپوت خانگی با روش های ساده + نکات

نگهداری میوه های خشک و حبوبات در سفر

نگهداری میوه های خشک  در سفر

 میوه های خشک وحبوبات را در نایلون سربسته قرار دهید. یکی از توصیه های ایمنی مفید در این زمینه، آن است که پیش از بسته بندی این مواد خشک حتما آن ها را پاک کنید زیرا در صورت وجود هر گونه شته، شفیره یا آفت دیگری در بین آن ها، اگر این مواد غذایی در جای گرم قرار بگیرند به احتمال زیاد حبوبات یا دانه های روغنی شما خانه اصلی این آفات می شوند و در آن لحظه بهتر است بدون باز کردن درب ظرف یا نایلون آن را دور بیاندازید.

منبع: تفریح یاب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر