تقویت حافظه | خوراکی های تقویت حافظه | معرفی خوراکی های تقویت حافظه

این 10 تا خوراکی در تقویت حافظه معجزه میکنن! + فیلم

تغذیه مهم ترین رکن در سلامت جسم و مغز است. در ادامه بهترین خوراکی های تقویت حافظه برای تمرکز، ویادگیری بهتر رو بهتون معرفی می کنیم.

تقویت حافظه
ویکی گردی:

مغز همانند اتاق فرمان بدن است و تمام تصمیم‌گیری‌ها، تفکر، احساسات از آن نشأت می‌گیرند و تمامی فرمان‌های بدن هم از مغز به اندام‌های مختلف صادر می‌شوند. پس باید مصرف خوراکی ‌های تقویت حافظه را جدی بگیرید. خوراکی های تقویت حافظه مواد مغذی هستند تا مغز بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند. با ویکی گردی همراه باشید تا بهترین خوراکی های تقویت حافظه رو بهتون معرفی کنم.

در انتهای این مطلب یه فیلم برات گذاشتم حتما ببینیش.

خوراکی های تقویت حافظه

1. آووکادو

آووکادو

آووکادو دارای مقادیر نسبتاً بالایی منیزیم است که برای عملکرد صحیح مغز مهم است. آووکادو منبعی از چربی‌های غیراشباع سالم است که از حافظه و مغز حمایت می‌کند. 

تاثیری که شکلات تلخ رو حافظت میزاره بی نظیره!

2. بلوبری 

بلوبری

آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات موجود در بلوبری می‌توانند به حفظ سلامت مغز و افزایش عملکرد آن کمک کنند، از استعداد تخریب سلول‌های عصبی جلوگیری کنند و به بهبود حافظه و تمرکز کمک کنند

3.کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی، گل کلم و کلم پیچ یکی از بهترین غذاها برای مغز هستند که به لطف سطوح بالای ویتامین K و فیبر، می‌توانند به تقویت حافظه شما کمک کنند. علاوه بر این، کلم‌ها حاوی ماده‌ای به نام فیتونوترینت هستند که از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند

چند میان وعده مقوی و لذیذ برای زنگ تفریح دانش آموزان

4. روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون بکر به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های قوی و همچنین چربی‌های سالمی که ارائه می‌کند، یکی از بهترین غذاهای توصیه شده برای تقویت مغز و بهبود حافظه است. گنجاندن روغن زیتون بکر در رژیم غذایی شما، نه تنها ممکن است میزان یادگیری و حافظه را بهبود بخشد، بلکه تغییرات مرتبط با سن و بیماری را نیز معکوس کند

5. تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی ویتامین E  است. کولین که به فراوانی در زرده تخم مرغ وجود دارد، برای ماده شیمیایی تقویت‌کننده حافظه، یعنی استیل کولین ضروری است. بنابراین غذاهای غنی از ویتامین‌های B مانند تخم مرغ، مرغ، ماهی، سبزیجات برگی و لبنیات مصرف کنید. تخم مرغ می‌تواند کاهش سلول‌های مغز را به تاخیر بیاندازد

چند خوراکی ساده که باعث تقویت حافظه میشه

6. برگ سبزیجات سبز 

سبزیجات سبز

پژوهش های جدید نشان می دهد که خوردن سبزیجات برگدار سبز می توانند به حفظ توانایی های ذهنی کمک کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه راش ایالات متحده امریکا، به سادگی می توان با افزودن سبزیجات برگدار سبز همچون اسفناج، کلم پیچ، کاهو و برگ های خردل به رژیم غذایی، روند رشد زوال شناختی را در انسان کُند کرد.

7. قزل آلای وحشی 

ماهی قزل آلا

منبع غنی امگا3 و DHA است. اسیدهای چرب امگا3 در ماهی قزل آلا به حفظ سلامت مغز و افزایش عملکرد آن کمک می کنند.

 این اسیدهای چرب ضروری برای سلامت مغز هستند و می‌توانند به بهبود عملکرد حافظه و تمرکز کمک کنند.

8. زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه یک ضد التهاب قوی است و به کاهش التهاب بدنتون کمک میکنه. زردچوبه به دلیل توانایی در کاهش التهاب مغزی می‌تواند بر بهبود بیماری آلزایمر و افسردگی تاثیرگذار باشد.

ترکیب مویز با این خوراکی ها معجزه می کنه

9. گردو

گردو

گردو یک میان وعده فوق العاده است. گردوها بهترین آجیل برای بهبود سلامت مغز و تقویت حافظه هستند. گردو حاوی مقدار زیادی DHA است که یک اسید چرب امگا 3 به شمار می‌رود. تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که DHA برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن ضروری است. گردو نه تنها سلامت مغز را بهبود می‌بخشد، بلکه استرس را نیز کاهش می‌دهد.

10. شکلات تلخ

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که هم حالت رو خوب میکنه و هم برای مغزت خوبه.مصرف شکلات تلخ می‌تواند فرکانس امواج مغزی را تغییر دهد و در بهبود حافظه و کاهش استرس مفید باشد. در واقع بهتر است افرادی که عاشق شیرینی‌جات هستند نیز برای حفظ سلامتی خود به سمت جایگزینی انواع و اقسام شیرینی‌های مضر با شکلات تلخ حرکت کنند.

تقویت حافظه با خوردن این خوراکی ها

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر