مایع ظرفشویی | عوارض مایع ظرفشویی

میدونستی مایع ظرفشویی عامل اصلی سرطانه؟! + فیلم

مایع ظرفشویی یک ماده شیمیایی مضر و سرطان زاست. در ادامه بهتون میگم که از چه ترفندی استفاده کنید تا اثر شیمیایی خطرناک مایع ظرفشویی رو از بین ببرید.

مایع ظرفشویی در آشپزخانه
ویکی گردی:

هر چند که همه ما برای شستن ظروف و قابلمه‌ها از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنیم، اما واقعیت این است که مایع ظرفشویی یک ماده شیمیایی مضر است که به درستی از روی ظروف تمیز نمی شود و اثرات خطرناکی روی سلامت ما دارد. با ویکی گردی همراه باشید تا بهتون بگم از چه ترفندی استفاده کنید تا مایع ظرفشویی برروی ظرف باقی نماند و خطر مواد شیمیایی آن از بین برود.

 

با خطرات مایع ظرفشویی آشنا شوید

مایع

ترکیباتی مانند تری کلوزان که به عنوان آنتی باکتریال در مایع های ظرفشویی استفاده می شود یکی از عوامل فیبروز کبدی و سرطان پستان در زنان است.

 بعد شستن ظروف و قابلمه ها تمام مواد شوینده از ظروف پاک نمی شود، مواد شوینده ای که روی ظروف باقی می ماند یکی از عوامل اصلی سرطان می باشد که به راحتی از قاشق و بشقابمان شسته نمی شود و با خوردن غذا این ماده شیمیایی سرطان زا وارد بدنمان می شود.

خوردن مایع ظرفشویی باقی مانده بر روی ظروف می‌تواند منجر به تورم و احساس درد در گلو، روی لب‌ها و زبان شود. همچنین ممکن است علائم ناراحتی گوارشی را تجربه کنید. ممکن است مکرارا استفراغ کرده و آثار خون را در استفراغتان مشاهده کنید. همچنین ممکن است دچار درد شکمی شده و یا در مدفوع خود خون مشاهده کنید. بسته به محصولی که استفاده کرده‌اید، احتمال سوختگی مری نیز وجود دارد. اگر با مایع ظرفشویی مسموم شده باشید، ممکن است دچار افت فشار خون شده یا ضربان قلبتان به سرعت کاهش یابد. در موارد خطرناک، قلب می‌تواند در تماس با مواد شیمیایی دچار فروپاشی شود. امکان دارد آزمایش خون، تغییرات شدیدی را در میزان pH خون شما نشان دهد که می‌تواند به اندام‌های حیاتی شما آسیب برساند. 

 

 ترفند از بین بردن اثر شیمیایی مایع ظرفشویی

سرکه

 افزودن نصف لیوان نمک و نصف لیوان سرکه به مایع ظرفشویی، تاثیر مثبتی در از بین بردن خاصیت شیمیایی مایع ظرفشویی دارد؛ با این کار دیگه مواد شوینده جذب ظروف نمی شود.

 سرکه فقط دارای خاصیت جرم گیری و کاهنده ی سختی آب است و افزودن آن به مایع ظرفشویی هیچ اثری در از بین بردن خاصیت شیمیایی مایع های ظرفشویی ندارد.

در مورد شست و شوی سبزیجات با مایع ظرفشویی نیز باید دقت کنید: شست و شوی سبزیجات با مایع ظرفشویی صحیح نبوده و  در صورتی که سبزیجات خرد شده را با مایع ظرفشویی بشوییم مواد شیمیایی موجود در مایع ظرفشویی جذب سبزیجات می شود که بالطبع برای دستگاه گوارش مضراتی دارد.

 

خطرات استفاده از مایع ظرفشویی

حتما فیلم رو ببینید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • آلا میدانی هستم

    سلام واقعا مطلب خوبی بود تشکرمیکنم به ماکمک میکنین واطلاعات مهمی به مامیدین