واکسن گارداسیل | فواید واکسن گارداسیل | کاربردهای واکسن گارداسیل

میدونستی سرطان واکسن داره؟ | جلوگیری از ابتلا به سرطان با این واکسن؟! + ویدیو

در ادامه مطلب از فواید واکسن گارداسیل برای جلوگیری از سرطان رحم در خانم ها صحبت میکنیم!

واکسن گارداسیل
ویکی گردی:

واکسن گارداسیل یک داروی موثر برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم در خانم ها و سرطان مقعد در آقایان است، اگر ویروس HPV درمان نشود احتمال بروز زگیل تناسلی، سرطان دهانه رحم یا مقعد و ... زیاد خواهد شد. از همین‌رو دانشمندان استفاده از واکسن گارداسیل را پیشنهاد میکنند! این واکسن، ساخت شرکت دارویی مرک اند کو. ، اولین واکسن مورد تأیید اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا است و فواید زیادی دارد! در ادامه فواید واکسن گارداسیل را برای جلوگیری از سرطان در ویدویی مشاهده میکنیم!!

 

ویدیویی از کاربردهای واکسن گارداسیل برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم در خانم ها 

اگه فیلم براتون باز نمیشه فیلترشکن رو خاموش کنید!

 
سرطان دهانه رحم، یکی از علل عمده مرگ ‌و ‌میر زنان سنین باروری در کشورهای در حال توسعه و چهارمین بیماری بدخیم زنان در دنیا است. 95% سرطان‌های دهانه رحم با ویروس HPV مرتبط هستند. مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش واکسن در پیشگیری از ابتلاء به HPV و سرطان دهانه رحم انجام شد.
 
HPV شایع‌ترین عفونت جنسی است، HPV در مردان و زنان ضایعات پیش بدخیمی دهنی- مقعدی ایجاد می‌کند که ممکن است به سمت بدخیمی پیشرفت کنند. واکسیناسیون HPV از عفونت HPV که همراه پیشرفت سرطان دهانی- مقعدی از جمله سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی است، جلوگیری می‌کند
 
هم چنین آمپول گارداسیل بدن آقایان را در برابر ویروس پاپیلومای انسانی، سرطان مقعد و آلت تناسلی حفظ می‌کند. همچنین افرادی که با همجنس خود ارتباط دارند باید حتما از این واکسن استفاده کنند. پس در کل تزریق این واکسن برای آقایان می‌تواند آن‌ها را در برابر ویروس HPV و بیماری‌های دستگاه تناسلی مردانه حفظ کند.
 
این واکسن از سن 9 تا 45 سالگی هم برای آقایان و هم برای خانم ها باید تزریق بشه!

نتیجه‌گیری: واکسیناسیون HPV اثر بالایی دارد و ایمنی قابل قبول ایجاد می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده، واکسن گارداسیل می‌تواند تا 90% در برابر سرطان دهانه رحم محافظت ایجاد کند در حالیکه واکسن نه‌‌گانه جدید تا 97% در برابر سرطان‌های با درجه بالای بدخیم دهانه رحم و ولو واژن مؤثر است. افزایش آگهی روز افزون درباره شیوع HPV و راه‌های انتقال و بیماری‌زایی و درمان واکسیناسیون این ویروس منجر به بهبود در کنترل بیماری و در نهایت کنترل پیامدهای ناشی از این ویروس و نیز امکان ریشه‌کن کردن سرطان سرویکس در دهه‌های آینده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر