حمام | آینه حمام | بخارنکردن آینه حمام

چیکار کنیم آینه حمام بخار نزنه؟ + فیلم

بخار روی آینه حمام یکی از مشکلات هنگام حمام کردن است که می شود این مشکل را به آسانی حل نمود. با این چند روش که اینجا بهت میگم دیگه آینه حمام بخار نمی کند.

بخار آینه حمام
ویکی گردی:

یکی از مشکلاتی که هنگام دوش گرفتن به وجود میاد، بخار کردن آینه حمام است. تشکیل این بخار کاملاً قابل انتظار و طبیعیه اما اگر لازم باشه از آینه حمام برای اصلاح صورت و... استفاده کنیم ، قطعا با درد سر زیادی مواجه میشیم؛ اما راه های آسانی هم وجود داره که ازاین اتفاق جلوگیری کنیم. با ویکی گردی همراه باشید تا این روش ها رو برای بخارنکردن آینه حمام بهتون بگم.

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

روش های جلوگیری و از بین بردن از بخارآینه حمام

بخار شیشه

محلول سرکه درست کنید

سرکه

برای درست کردن این محلول یک فنجان سرکه و یک فنجان آب را به یکدیگر مخلوط کنید . محلول را به خوبی هم بزنید، سپس مقداری از آن را داخل یک بطری اسپری خالی بریزید و آن را مستقیماً به آینه اسپری کنید . از دستمال کاغذی برای پخش کردن این محلول استفاده کنید. برای این که قدرت ضد بخار این محلول افزایش پیدا کند، چند قطره صابون ظرفشویی نیز به این محلول اضافه کنید. این روش می تواند تا چند روز پاسخگو باشد. بنابراین هر زمان که نیاز داشتید ، از این محلول استفاده کنید.

چگونه از بخار گرفتن شیشه خودرو در فصل سرما جلوگیری کنیم؟ 

محلول آبلیمو درست کنید

 یک پیمانه آبلیمو و یک پیمانه آب را مخلوط‌ کنید . مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و مستقیماً روی آینه اسپری کنید . با استفاده از دستمال توالت ، آینه را پاک‌کنید . برای بالا بردن قدرت ضد بخاری آن ، چند قطره مایع ظرفشویی داخل مخلوط بریزید.

از سشوار استفاده کنید

گر قبل از حمام کردن یادتان رفته از روش های بالا برای جلوگیری از بخار آینه حمام استفاده کنید، اصلاً نگران نباشید. یک راه آسان برای از بین بردن بخار بعد از دوش گرفتن به شما معرفی می کنیم‌ کافی است سشوار خود را آماده کنید و آن را نزدیک آینه بگیرید. البته مراقب باشید آن را به آیینه نچسبانید. سشوار هرگز نباید آیینه را لمس کند. سپس آن را روشن کرده و اجازه دهید که بخار روی آینه را بگیرد و همچنین می‌ توانید سشوار را روی حالت سرد یا گرم قرار دهید. در هر دو حالت می توانید به هدف خود برسید.

از وازلین استفاده کنید

 با پنبه ایی که به وازلین آغشته شده ، سطح مورد نظررا چرب نمایید و پس از چند لحظه با دستمال توالت چربی اضافه را برداشته و با دستمال تمیز دیگر آینه را پاک کنید.

به آینه خود صابون بزنید

صابون زدن به آیینه

قبل از دوش گرفتن مقداری صابون را به طور کاملا ملایم روی کل آینه بکشید. مطمئن شوید که کل آینه را با صابون پوشش داده‌ اید. صابون را نباید بیش از حد سفت و سخت به آینه بزنید زیرا باعث تیره و تار شدن آن می شود.

می توانید همین کار را دقیقاً از طریق وازلین یا صابون مایع هم انجام دهید. اگر در مورد ظاهر آیینه بعد از کشیدن صابون روی آن می ‌ترسید، از شیشه پاک کن برای تمیز کردن هرگونه صابون اضافه استفاده کنید.

هرگز تو حمام این کار هارو نکن!

این اقدام شما باعث تمیزی عمقی آینه حتی بعد از قرار گرفتن در معرض بخار حمام می شود. اگر نمی خواهید این کار را برای کل آینه انجام دهید یا به قسمت هایی از آن دسترسی ندارید، کافی است صابون را به همان قسمت هایی بزنید که نیاز دارید. مثلا قسمتی که قرار است صورت شما در آن نشان داده شود.

 شامپو یا خمیر دندان

بخار شیشه حمام

مقدار کمی شامپو را روی یک دستمال کاغذی تا شده بریزید. با استفاده از دستمال کاغذی شامپو را به کل آیینه بزنید تا باعث شفافیت بیشتر آن شود. همچنین یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و با استفاده از آن روی آینه را خشک کنید.

مقدار شامپویی که برای این کار استفاده می‌ کنید، تقریباً باید دو برابر میزان شامپویی باشد که با آن موهای خود را تمیز می کنید. مطمئن شوید که شامپوی روی آیینه به طور کامل خشک شده باشد، و گرنه آینه شما در نهایت تار خواهد شد.

این روش را می توان با کرم شیو، خمیردندان و یا شوینده لباس هم انجام داد. هرکدام که دم دستتان می باشد را استفاده کنید.

زمانی که آینه را می شویید ، کمی گلیسیرین به آن اضافه کنید

پاک کردن شیشه

می توانید از داروخانه یا به صورت آنلاین آن ها خریداری کنید. برای استفاده از آن مقدار کمی گلیسیرین را داخل یک سطل آب بریزید و ترکیب آن را به طور کامل مخلوط کنید. سپس دستمال مناسب داخل این مخلوط بیندازید و آن را روی آینه بکشید. این اقدام از بخار کردن آینه برای دفعه بعدی که به حمام می روید، جلوگیری می کند. گلیسیرین ماده سمی نیست . بنابراین اگر با دستان شما برخورد کند، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد.

راهکار طلایی از بین بردن بخار شیشه حمام

فقط کافیه شیشه یا آینه رو با خمیر اصلاح صورت تمیز کنید. حتما این روش رو امتحان کنید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

منبع: اسنپ مارکت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر