آب | نوشیدن درست آب | زمان نوشیدن آب

حواست باشه در این زمان ها اصلا آب نخوری!

عادت های غلط در نوشیدن آب می تواند به شما آسیب بزند.در اینجا بهت میگم که در چه مواقعی نباید آب بخوری.

نوشیدن آب
ویکی گردی:

هر سلولی در بدنمان برای ارائه عملکرد درست نیازمند آب است و از این رو، تامین آب بدن از اهمیت ویژه ای در تمام طول زندگی برخوردار می شود. نوشیدن آب به صورت منظم در طول روز فواید زیادی برای شما دارد اما عادت های غلط در نوشیدن آب می تواند به شما آسیب بزند.در اینجا بهت میگم که چه زمانی اصلا نباید آب بخوری.

 

1.در حین غذا خوردن:

 یکی از اشتباهات رایج تقریبا همه ی ما، خوردن آب وسط غذاست، در حالی که برخی افراد تصور می کنند نوشیدن آب همراه غذا به خصوص آب سرد ضروری است، اما این عادت می تواند برای سلامت بدن بسیار مضر باشد. وقتی همراه وعده غذایی خود آب می نوشید، بزاق دهان رقیق می شود و این تغییر بر ترشح مایع معده که مسئول هضم غذا است، تأثیر می گذارد در نتیجه معده سیگنالهای ضعیف تری را برای تجزیه غذا دریافت می کند که منجر به نفخ شکم می شود.

خطر جدی در کمین افرادی که به نوشیدن آب در نیمه شب عادت دارند

نفخ و ریفلاکس، دفع غذا از سیستم گوارش به صورت هضم نشده، سنگینی معده و سنگینی سر پس از خوردن غذا، تهوع، اسهال و دل پیچه از عوارض نوشیدن آب همراه غذا می باشد.

2.بعد از مصرف شیر:

آب خوردن بعد از مصرف شیر باعث مشکلات گوارشی می شود. مشکلات گوارشی بر قسمت هایی از بدن از جمله دستگاه گوارش، مری تا راست روده، اندام های گوارشی کمک کننده از جمله پانکراس، کیسه صفرا و کبد اثر می گذارند و عوارض جبران ناپذیری دارد. ، به هیچ وجه در این زمان آب مصرف نکنید.

3.بعد از دویدن بسیار شدید و ورزش 

هنگام ورزش و تحرک نباید آب نوشید. نوشیدن آب هنگام ورزش یا بلافاصله بعد از آن عوارضی را به همراه دارد

به هیچ وجه اجازه ندارید بعد از ورزش یا در حین ورزش کردن، آب بنوشید. نوشیدن آب هنگام ورزش یا پس از آن عادت غلطی است که متأسفانه رایج است و عامل اصلی بسیاری از سرد شدن‌های مغز و کاهش قدرت یادگیری یا سرد شدن‌های کبد و بروز بیماری‌های سرد درونی برای خیلی از افراد است که در اوج جوانی هستند و متأسفانه به جای سلامتی، از ورزش خود بهرۀ بیماری می‌برند.

وقتی که ورزش می‌کنید باید آب نوشید. امّا باید زمان نوشیدن این آب را تنظیم کرد. یعنی تا وقتی که بدن در حالت داغی و حرارت است و هنوز گردش خون شما بالا است، هنوز پوست شما سرخ است، هنوز در حال عرق ریزش هستید، در این وضعیت نباید به سرعت آب بنوشید. خصوصاً اگر آب سرد و پر حجم باشد.

مزایا و معایب نوشیدن آب که نمی دانستید

4.بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین

به طور کلی خوردن آب بلافاصله بعد از غذا نیز مانند نوشیدن آب قبل وعده غذایی، توصیه نمی‌شود. اما شما می‌توانید پس از گذشت چند ساعت از صرف غذا، هر چقدر می‌خواهید آب بنوشید.

مصرف آب 30 دقیقه بعد از صرف وعده‌های غذایی مضر است؛ یعنی شما تنها تا نیم ساعت بعد غذا باید برای نوشیدن آب صبر کنید.

سوء هاضمه، شایع ترین عارضه آب خوردن بعد از غذا: بعد از ورود اولین ماده غذایی به معده، آنزیم ها فرایند تجزیه را شروع می کنند. بر اساس آموزه های طب اسلامی، نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا خوردن، باعث می شود که آنزیم های معده واکنش درستی برای تجزیه ساختارهای مواد غذایی نداشته باشند. به همین دلیل فرایند هضم کندتر انجام می شود.

یک لیوان آب بعد از غذا، عاملی برای نفخ معده است: نفخ معده به این دلیل ایجاد می شود که هوای همراه آب، مدتی در حصار معده باقی می ماند. این مشکل تا هنگامی که غذا به درستی هضم نشده باشد، در بدن فرد ماندگار است!

چرب شدن کبد از ننایج آب خوردن با معده پر: نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا باعث می شود که کبد نتواند چربی های موجود در غذا را شکسته و تجزیه کند. به همین دلیل این ذرات چرب غیر مفید، روی سطح کبد باقی می مانند. اگر این روند را به عادت تبدیل کنید، کبد شما هر روز با اختلال بیشتری در عملکرد مواجه می شود. به همین دلیل می توان گفت یکی از مهم ترین علت های کبد چرب، آب خوردن همراه غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر