مربا | مربای زرشک | نکات تهیه مربای زرشک

بیا با زرشک یه مربای ملس وخوشمزه درست کنیم + طرز تهیه مربای زرشک

میدونستی حالا که فصل زرشک تازه است میتونی یه مربای زرشک خوش رنگ و قرمز تو خونه داشته باشی .برای تهیه اش با ویکی گردی همراه باش .

مربای زرشک
ویکی گردی:

به نظرم تو هر فصلی باید مربای خاص اون فصل رو بخاطر میوه اش درست کرد . مربای زرشک هم از اون مرباهای خوش رنگه که حتما بهتون پیشنهاد میکنم تهیه اش کنین . برای تهیه مربای زرشک هم میتونی از زرشک تازه و هم زرشک خشک استفاده کنی ولی تهیه اش با زرشک تازه خیلی بهتره و رنگ سرخش تووعده  صبحونه اشتها رو دو برابر میکنه. برای تهیه یه مربای زرشک خوشمزه و ملس و خوشرنگ با ما همراه باش .

اگه به پخت مربا در خانه علاقه آموزش تهیه هر نوع مربا را در (اینجاببینید

مواد لازم تهیه مربای زرشک:

  • زرشک تازه قرمز: ۲۵۰ گرم
  • شکر: ۷۰۰ گرم
  • آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • وانیل یا هل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

چجوری مربای هویج خوشرنگ و خوشمزه درست کنم؟ + نکات

مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک :

مرحله اول: آماده کردن زرشک تازه

ابتدا زرشک‌ها را بشویید و پاک کنید. مهم‌ترین نکته در طرز تهیه مربای زرشک تازه قرمز، خوب پاک‌ کردن زرشک‌هاست. برای این کار همچنین می‌توانید از یک صافی استفاده کنید تا کارتان راحت‌تر شود.

مرحله دوم: طرز پخت مربای زرشک 

وقتی تمام زرشک‌ها را خوب شسته و دم آنها را نیز جدا کردید؛ آب و شکر را با هم در ظرفی مخلوط کنید و سپس روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه جوشیدن و غلیظ‌ شدن آن، زرشک‌ها را اضافه کنید و زمان بگیرید تا سر ۲ دقیقه، ظرف را از روی حرارت بردارید.

چرا مربا شکرک می زنه؟ | ترفندهای جلوگیری از شکرک زدن مربا

(توجه کنید که در زمان تهیه این مایه که در واقع همان شربت زرشک است زمان‌بندی دقیقی داشته باشید؛ زیرا اگر جوشیدن زرشک‌ها بیشتر از ۲ دقیقه طول بکشد، رنگ مربا خراب می‌شود.)

باید اجازه دهید شهد شکر به غلظت مناسب برسد و به اصطلاح قوام پیدا کند تا آب موجود در شهد مربا باعث کپک زدن مربا نشود. اگر هم مربا کپک زد دوباره آن را بجوشانید تا کپک مربا از بین برود. همچنین یادتان باشد که هرگز محتویات درون ظرف را هم نزنید تا زرشک‌ها له نشوند.

مرحله سوم: اضافه کردن وانیل یا هل به مربای زرشک

وقتی ظرف را از روی حرارت برداشتید، در صورت تمایل می‌توانید وانیل یا دانه هل به آن اضافه کنید تا مربایتان طعم بسیار خوبی را داشته باشد. سپس می‌توانید مربا را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این بود طرز پخت مربای زرشک! به همین راحتی می‌توانید مربای زرشک داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر