خواب | سقوط در خواب | علت سقوط در خواب

چرا در خواب سقوط می کنیم؟

اگر برای شما هم اتفاق افتاده که تو خواب یکدفعه بدنتون تکون بخوره و از خواب بپرین یا فکر کنین از یه جای بلند سقوط کردین، بیا تا بهت بگم علتش چیه!

سقوط در خواب
ویکی گردی:

 حالت افتادن از بلندی در خواب، در هر سنی ممکنه رخ بده، که دلایل زیادی داره، این حس معمولاً با تپش قلب و سریع‌تر شدن تنفس و تعرق همراهه که مغز به سرعت وارد چرخه خواب میشه درحالیکه بدن هنوز وارد چرخه نشده. در ادامه از دلایل سقوط در خواب بهتون میگم که با جلوگیری از آن خواب آرام و با کیفیت داشته باشید.

دلایل سقوط در خواب :

مصرف بیش از حد کافئین یا نیکوتین:

محرک هایی مانند کافئین و نیکوتین مغز شما را بیدار می کنند. این مواد همچنین می توانند چندین ساعت در سیستم شما باقی بمانند و خواب را مختل کنند. در یک مطالعه، افرادی که نوشیدن قهوه را شش ساعت قبل از خواب قطع کردند هنوز برای به خواب رفتن مشکل داشت. مصرف بیش از حد کافئین یا نیکوتین، یا مصرف این مواد خیلی نزدیک به زمان خواب، ممکن است منجر به تکان های هیپنیک شود

اگه تو این ساعت ها خواب ببینی حتما تعبیر میشه!

ورزش شدید در شب:

به طور کلی، ورزش تقریبا همیشه ایده خوبی برای خواب است. ورزش منظم به طور مداوم نشان داده شده است که کیفیت خواب را بهبود می بخشد. با این حال، مهم است که بدانیم ورزش یک فعالیت انرژی زا است که باعث می شود به جای خستگی بیشتر احساس هوشیاری کنید. به همین دلیل، ورزش شدید در اواخر عصر ممکن است منجر به تکان های هیپنیک شود.

کمبود خواب:

مشکلات خواب و کمبود خواب منظم به طور کلی، چه به دلیل بی خوابی مزمن یا یک خواب ضعیف شبانه، هر دو می توانند منجر به کم خوابی شوند. در میان سایر عوارض جانبی ناخواسته، مانند خلق و خوی ضعیف و تمرکز، محرومیت از خواب ممکن است خطر ابتلا به حرکات هیپنیک یا سقوط از خواب را افزایش دهد.

استرس و اضطراب زیاد:

هر دو استرس روزمره و اختلالت اضطرابی شخیص می تواند منجر به بروز به بی خوابی شوند که خطر ابتلا به حرکات هیپنیک را افزایش می دهد. وقتی استرس یا مضطرب هستید، سطح کورتیزول شما در طول خواب بالا می ماند، که باعث می شود خوابتان مختل شود. افکار مضطرب همچنین می توانند شما را شب ها بیدار نگه دارند، و استراحت کردن در خواب را برای شما سخت کنند و انتقال بین بیداری و خواب را مختل کنند، و به طور بالقوه باعث ایجاد یک حرکت تند هیپنیک یا احساس افتادن از بلندی در خواب می شوند.

خوابیدن بدون پتو باعث کاهش کیفیت خواب می شود؟

برخی از افرادی که به طور مکرر تکان های هیپنیک را تجربه می کنند، ممکن است حتی در مورد خود خواب نیز دچار اضطراب شوند. این موضوع فقط احتمال کم خوابی و تکان های هیپنیک بیشتری را در آنها افزایش می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر