گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی مقاوم در سرما | گیاهان آپارتمانی برای زمستان

معرفی مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی در برابر سرمای هوا! + عکس

در این مطلب گیاهان آپارتمانی را معرفی میکنیم که در فصل سرد هم جوانه میزنند و خشک نمیشوند!

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

سرما برای بسیاری از گیاهان آپارتمانی ضرر دارد و آنهارا از بین میبرد و اجازه ی نگهداری از گیاهان آپارتمانی در مناطق سردسیر یا فصل های سرد سال را به علاقه مندان گل و گیاه نمیدهد. گیاهان و گل های آپارتمانی مقاوم به سرما وجود دارند و در هوای سرد هم جوانه زده و گل میدهند. با ما همراه شوید تا بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما را بهتون بگم.

1. بگونیا زمستانی

 این گیاه نیازمند نور غیر مستقیم است و گونه های فراوانی دارد. بگونیای زمستانی در طول شب های بلند زمستان گل میدهد و پس از گلدهی باید اجازه دهید استراحت کند و صبر کنید تا خاکش کامل خشک شود ولی در زمانهای غیر از گلدهی تنها باید نیمی از خاک خشک شود سپس آبیاری کنید.

ایده های جالب و خلاقانه برای کاشت گیاهان متفاوت در خانه + فیلم

گیاه بگونیا

 2.کاکتوس کریسمس

 کاکتوس کریسمس در اواخر آذر و اوایل دی (نزدیک کریسمس) در گل‌فروشی‌ها موجود است. کاکتوس کریسمس از جمله گل های آپارتمانی مقاوم به سرما بوده و ریشه‌ی بزریلی دارد و به طور طبیعی در جنگل‌های بارانی رشد می‌کند. با این حال کاشت آن در خانه بسیار آسان است. این گل نیاز به نور غیر مستقیم دارد و تابش مستقیم نور آفتاب، برگ‌هایش را می‌سوزاند. همچنین به خاطر طبیعتش که در جنگل بارانی رشد می‌کند، نیاز به آب کافی دارد. دقت کنید که باید آب از خاکش به خوبی عبور کند.

کاکتوس کریسمس

3. ارکیده سیمبیدیوم

ارکیده سیمبیدیوم یکی از پرطرفدار ها در فصل سرما است که در طول زمستان گل دارد و به خاطرخوشه‌های بزرگ رنگارنگش محبوب است و گل آن حدود ۱۰ هفته عمر می‌کند. ارکیده نیز یکی از گل های آپارتمانی مقاوم به سرما است.

برای شادابی و نگهداری گیاهان آپارتمانی در فصل پاییز این 10 نکته را رعایت کنید!

ارکیده سیمبیدیوم

4.گل برفی

گل برفی، یک گل زمستانی کلاسیک است که از جمله گیاهان مقاوم به سرما است . این گیاه انواع مختلفی دارد و همه ی آن ها از محبوبیت و مشهوریت کافی برخوردارند و باید هزینه های زیادی بپردازید تا بتوانید که پیاز آن را خریداری کنید.

گل برفی

5.گل داوودی

گل داوودی از جمله گیاهان مقاوم به سرما است که هم بیرونی وهم آپارتمانی می باشد. به طور مصنوعی در تمام فصول در گلخانه های با تجهیزات کافی به گل می نشیند. یکی از گلهای بسیار پرطرفدار است که رنگبندی فراوانی دارد.

معرفی 5 تا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست و ارزان + عکس

گل داوودی

 

6.گل خورشیدی

گل خورشیدی، جزو گیاهان آپارتمانی گلدار گران قیمت به حساب می‌آید. فصل گلدهی گیاه در اواخر زمستان و اوایل بهار است. گل‌های خورشیدی به رنگ نارنجی مایل به قرمز یا زرد است.

حواستان باشد که گل خورشیدی شرایط خشک و خنک را دوست دارد. مخصوصا در فصل زمستان که هیترها روشن هستند، حواستان باشد که این گیاه را در فضایی که هوای خنک و متعادل‌تری دارد قرار دهید.

گل خورشیدی

 

7.گل سیکلامن

گل سیکلامن به دلیل گلدهی در فصل زمستان از محبوبیت زیادی در این فصل برخوردار است و یکی از گیاهان مقاوم به سرما است  . این گیاه آپارتمانی مقاوم یکی از معمول ترین گل های پاییزی است که در رنگ های نقره ای ، با برگ های مرمری و شکوفه های سفید ، در کل زمستان بدون هیچ صدمه ای باقی می مانند و قبل از آمدن بهار و تابستان ، از بین می رود و پیاز آن باقی می ماند.

این گیاهان خیلی راحت تو آب رشد می کنن!

گل سیکلامن

 

8. گل زعفران

این گل معمولا در اواخر پاییز گل می‌دهد اما اگر پیاز آن را در فصل پاییز، در آپارتمان بکارید، در زمستان گل می‌دهد. گل زعفران انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها زعفرانی است که به علت مقاوم بودن در فصل سرما محبوبیت زیادی دارد.

 

گل زعفران

9. گیاه یشم

گیاه یشم یکی از مقاوم ترین گیاهان است که میتواند تغییرات دمایی زمستان را تحمل کند و در کنار یک پنجره ی باز در فصول سرد نیز دوام بیاورد . این گیاه شبیه یک درختچه ی کوچک است و زیبایی فراوانی به خانه ی شما میدهد و به آبیاری زیادی نیاز ندارد و میتوان آن را هر 3 هفته یکبار آبیاری نمود.

آشنایی با ۶ خاصیت شگفت‌ انگیز نگهداری گیاهان آپارتمانی!

                                 گیاه یشم

 

10. گل کاملیا

گل کاملیا یک گونه قدیمی، زیبا و مقاوم است که در طیف‌ گسترده‌ای از رنگ‌ها و انواع در بسیاری از باغ‌های جهان کاشت می‌شود.  اگر پس از کاشت، به‌خوبی از این گیاه مراقبت شود نه تنها یکی از بهترین گل های مناسب فصل سرما است بلکه سالیان زیادی نیز گل‌دهی دارد.

عمده مراقبت گل کاملیا شامل آبیاری و کوددهی مناسب است. در طبیعت، گل کامیلیا در حاشیه جنگل‌ها و بیشتر در مناطق حفاظت شده دیده می‌شود. خاک این مناطق از مالچ طبیعی است و برگ‌ها و شاخه‌های شکسته اطراف گیاه ترکیبی عالی از مواد معدنی برای رشد گل را فراهم می‌سازند.

                         گل کاملیا

11. گل پامچال

از دیگر گل های مناسب فصل سرما، گل پامچال با 400 گونه در جهان با رنگ‌های متنوع مانند سفید، کرم، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی  و… است که در زیستگاه‌های مختلف از باتلاق تا دامنه‌های کوهستانی به‌وفور دیده می‌شود. پامچال اگر در یک شرایط مناسب رشد کند، برای سالیان زیاد و حتی در طول تابستان گل‌دهی دارد.

تو خونه از این کاکتوس رنگی های گوگولی پرورش بده + نکات نگهداری

                         گل پامچال

12. گل بنفشه

از دیگر گل های مناسب فصل سرما که بیش از 500 گونه در جهان دارد، گل بنفشه است. گل بنفشه با چهره‌ای شاد و در رنگ‌های متنوع از زیباترین گیاهان یک باغ است که زودتر از گل‌های دیگر به استقبال بهار می‌رود.

گل بنفشه علاوه بر زیبایی در طب سنتی نیز کاربرد گسترده‌ای داشته و عمدتاً برای درمان سرماخوردگی، ناراحتی‌های معده، سردرد، بی‌خوابی و… به‌عنوان دمکرده ضماد استفاده می‌شود.

                  گل بنفشه

 

13. گل ماگنولیا

گل ماگنولیا یکی دیگر از گل های مناسب فصل سرما است که با رنگ‌های جذاب سفید، صورتی، بنفش، زرد و عطر خاص است که از اواخر زمستان شروع به گل‌دهی می‌کند. در جهان طیف گسترده‌ای از گل‌های مگنولیا وجود دارد که برخی از آن‌ها خوراکی و به عنوان چاشنی استفاده می‌شوند و طعمی شبیه زنجبیل و هل دارند.

                          گل ماگنولیا

14.گل یخ

گل یخ یکی از گل های زمستانی است که در سرما شکوفه می دهد. این گل بسیار خوشبو و معطر می باشد. گل یخ یک گل بسیار زیبا است که در تزیینات استفاده های زیادی از آن می شود. گل دهی از اواسط آذرماه شروع می شود و تا پایان زمستان هم ادامه پیدا می کند.

این گیاه قابلیت تحمل سرما را تا حد زیادی دارد. از گل یخ استفاده های دارویی هم می شود، برای تسکین درد شکم، بیماری های تنفسی، افسردگی و … از این گیاه استفاده می شود. در هر مکانی که این گل کاشته می شود عطر آن تمام فضا را پر می کند. این گل بسیار زیبا را می توان در گلدان هم پرورش داد و در خانه نگه داشت.

 

15.گل کلم پیچ

گل کلم پیچ (Flowering Kale) که با نام‌های گوناگونی مانند کلم زینتی، کلم پیچ گلدار و … نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از گل های مناسب فصل سرما است که علاوه بر زینت بخشیدن به فضای گلخانه و باغ مصرف خوراکی نیز دارد.

گل کلم پیچ تحمل زیادی در برابر سرما و یخبندان دارد تا حدی که با کاهش دما (10 درجه سانتی‌گراد) رنگ گلبرگ و برگ‌ها زنده‌تر می‌شود و یک منظره چشم‌نواز را در زمستانی سخت ایجاد می‌کند.

رفع سفیدک گیاهان آپارتمانی با این محلول خانگی + طرز تهیه

16.گیاه بگونیا

برخی از گلهای مقاوم به سرما، در فصل زمستان شروع به گلدهی می‌کنند؛ بگونیا هم جز همین گیاهان است. در زمان نگهداری از این گیاه مراقب باشید تا بگونیا را در معرض وزش باد قرار ندهید.

                                      گیاه بگونیا

 

17.زاموفیلیا

زاموفیلیا به آبیاری کم، مقاوم است و یکی از عواملی که باعث مرگ این گیاه می‌شود، آبیاری زیاد و بیشتر از نیاز است. زاموفیلیا، گیاهی است که توانایی سازش در محیط‌های سرد و مرطوب را دارد، به همین علت زاموفیلیا جزء گیاهان مقاوم به سرما است.

                                  زاموفیلیا

 

18. نخل سیکاس

گیاه سیکاس، شباهت بسیاری به انواع نخل آپارتمانی دارد اما عضو این گروه نیست. این گیاه در برابر کم آبی مقاومت بالایی دارد به همین علت در هنگام نگهداری این گیاه از خاک و گلدانی با زهکشی مناسب استفاده کنید.

نخل سیکاس را هم می‌شود در فضای باز و هم می‌توان در محیط‌های آپارتمانی نگهداری کرد؛ زیرا این گیاه بسیار سازگار است و نگهداری آسانی دارد.

 

                              نخل سیکاس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر