قهوه | ساخت قهوه | ساخت قهوه با مدفوع گربه

گران ترین قهوه جهان با مدفوع گربه + فیلم مراحل ساخت

گرانترین قهوه جهان از مدفوع درست می شود!!! شاید با شنیدن این جمله در ابتدا تعجب کنید ولی خوشبختانه یا بدبختانه این موضوع کاملا درست است!!

قهوه
ویکی گردی:

این قهوه به طور خاص از دانه های قهوه هضم نشده درون مدفوع یک حیوان به نام “زباد نخلی آسیایی” که یک پستاندار کوچک شبیه به راکُن و گربه می باشد تهیه می شود. این حیوان شبانه دانه های گیلاس قهوه را می خورد و سپس بعد از مدفوع آن ها را جمع آوری، تمیز و پردازش می کنند، و قهوه ای آماده می شود که در دنیای غرب به آن “قهوه مدفوع گربه” می گویند.

اسم اصلی این قهوه کپی لواک ‎(Kopi Luwak)‎‌ می باشد و بخاطر روش تهیه منحصر به فرد آن تبدیل به یکی از پر طرفدارترین و گرانترین قهوه های جهان شده است.

از این به بعد به جای قهوه، چای کرک بخور! + خواص

در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی فیلمی از مراحل تهیه این قهوه را تماشا کنید.

جهت تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

که در اینجا سعی داریم توضیحاتی در مورد مزه، قیمت و هر آنچه که لازم است در مورد نحوه تهیه و پردازش این قهوه بدانید توضیح دهیم.

داستان و تاریخچه ی جذاب قهوه کپی لواک

قهوه

منشا قهوه مدفوع گربه به قرن هجدهم برمی گردد زمانی که هلندی ها پرورش قهوه را به اندونزی وارد کردند، از آنجا که قرار بود قهوه به اروپا صادر شود، مردم محلی آنجا مجاز به نوشیدن قهوه نبودند.

به همین خاطر اندونزیایی ها مجبور به خلاقیت شدند و بدین ترتیب شروع به جمع آوری مدفوع گربه زباد نخلی که شبانه در جنگل  برای جستجوی بهترین گیلاس های قهوه پرسه می زد، کردند.

این حیوان طعم گیلاس های قهوه را بسیار دوست دارد ولی معده او قادر به هضم دانه های قهوه نمی باشد و آنها را دفع میکند.

قهوه جوش رو اینجوری بذار رو گاز تا چپ نشه!  + فیلم

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که از لحاظ بهداشتی و آلودگی این قهوه در شرایط بدی قرار ندارد؟ باید به این سوال اینگ.نه جواب بدهیم که نحوه تمیز کردن و پردازش این قهوه به گونه ای می باشد که تمام این آلودگی ها از بین برود.

نکته جالب اینجاست که این حیوان بهترین و رسیده ترین گیلاس های قهوه را انتخاب می کند برای خوردن به همین خاطر دانه های قهوه انتخاب شده توسط آن دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند.

در عین حال فرایند هضم در داخل بدن این حیوان باعث تغییر ساختار پروتئین های موجود در قهوه می شوند و همچنین بخاطر اسیدهای موجود در معده این حیوان، تلخی موجود در دانه های قهوه را از بین می برد و یک طعم لطیف به آنها می بخشد.

تبدیل به گرانترین قهوه جهان، ارزشی معادل طلا!

قهوه

تهیه قهوه کپی لواک یا همان موفوع گربه اصلا کار آسانی نیست و مقدار تهیه شده و در دسترس آن بسیار محدود می باشد، به همین خاطر قیمت آن بسیار بالا می باشد که حتی باعث شده آن را با طلا مقایسه کنند.

قهوه ترک رو به سبک استانبولی ها دم کن + فیلم آموزشی

قهوه Kopi Luwak برای اولین بار توسط تونی وست در دهه 1990 به اروپا آورده شد و از آن زمان تا الان نیز همیشه مورد محبوبیت بالایی قرار گرفته است، نوشیدن یک فنجان از این قهوه می تواند تا 80 دلار برای شما هزینه داشته باشد و قیمت دانه های آن نیز برای هر کیلوگرم شاید باورش سخت باشد ولی تا 1200 دلار هزینه برای شما خواهد داشت.

در واقع این قهوه توانست کمک بسیار فراوانی برای مردم منطقه خود داشته باشد و تقریبا اقتصاد آنها را با دگرگونی همراه کرد ولی موضوعی که لازم است به آن دقت شود که قیمت بالای این قهوه که آن را تبدیل به گرانترین قهوه جهان کرده است باعث شده که انواع بسیار تقلبی از آن یافت شود.

نکته: طبق آمار گرفته شده تقریبا 80 درصد قهوه هایی که به نام کپی لواک در بازار جهانی می باشند تقلبی هستند!! 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر