دهک بندی | اعتراض به دهک بندی | دهک بندی خانوار | آموزش اعتراض به دهک بندی

روش های اعتراض به دهک بندی! + نحوه پیگیری

در این مطلب از سایت ویکی گردی آموزش اعتراض به دهک بندی و نحوه پیگیری آن را بیان کرده ایم با ما همراه باشید.

دهک بندی
ویکی گردی:

خانوارهایی که به دهک بندی خود اعتراض دارند می توانند با مطالعه مطلب زیر نسبت به نحوه اعتراض به دهک بندی آشنا شده و درخواست بررسی مجدد دهک بندی خود را ارائه دهند. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نحوه اعتراض به دهک بندی

در اطلاعیه ای از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام شد که خانوارهای معترض به دهک بندی خود می توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی ها و شرایط خاص خود در سامانه hemayat.mcls.gov.ir درخواست بررسی مجدد دهک بندی خود را ارائه دهند.

استعلام دهک یارانه بر اساس موبایل و کد ملی

به طور کلی سرپرست خانوارها می توانند با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir دهک اقتصادی خانوار و توضیحات درباره علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را همراه با اسامی اعضای خانوار خود مشاهده نمایند. به کمک این سامانه اطلاعات بسیاری در مورد یارانه دریافتی کسب خواهید کرد.

این سامانه به جهت سر و سامان دادن به شرایط متقاضیان دریافت یارانه و جاماندگان حمایت معیشتی ایجاد شده است. امکان مراجعه به سامانه حمایت معیشتی و انجام اعتراض از این روش برای همه افرادی که تصور می کنند به اشتباه از طرح هدفمندی یارانه ها حذف شده و یا در لیست واجدین شرایط یارانه معیشتی قرار نگرفته اند، فراهم می باشد.

ورود به سامانه حمایت معیشتی

برای ورود به سامانه حمایت معیشتی مراحل زیر را دنبال کنید:

  •     برای شروع به آدرس اینترنتی این سامانه یعنی hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید. توصیه می شود اگر قصد ثبت نام در این سامانه را دارید،از رایانه یا لپ تاپ برای ورود استفاده نمایید تا حین ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید.
  •     در ادامه عنوان معیشتی/ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» را انتخاب کنید.
  •     سپس سایت مورد نظر برای شما نمایش داده می‌شود. به بخش مربوط به ثبت نام جاماندگان طرح حمایت معیشتی مراجعه و مراحل کار را دنبال کنید.

مراحل ثبت نام سامانه حمایت معیشتی جاماندگان

ابتدا به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir وارد شوید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

دهک بندی‌ جدید خانوارها ظرف ۲ ـ ۳ ماه آینده

  •      بعد از ورود به این سایت اطلاعاتی را مشاهده می کنید. این اطلاعات شامل نکاتی می باشند که شما را برای ورود و ثبت نام در این سامانه راهنمایی می کنند. در انتهای صفحه روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
  •     در ادامه پنجره ورودی سایت حمایت معیشتی در همان صفحه نشان داده خواهد شد.
  •      اکنون اطلاعات لازم در این بخش را به طور کامل و با دقت بالا تکمیل نمایید. در کادر اول کد ملی سرپرست خانواده و در بخش بعدی شماره حساب واریز یارانه را درج نمایید.
  • نکته: دقت کنید اگر در حال دریافت یارانه اصلی بوده ولی موفق به ثبت نام یارانه معیشتی نشده اید شماره حساب یارانه را در این قسمت وارد کنید. ولی اگر حتی یارانه از چند سال قبل قطع شده شماره حسابی که در سال های قبل یارانه به آن واریز می شد را درج کنید. پس از تکمیل اطلاعات در وضعیت خانواده تک نفره یا چند نفره قرار می گیرد.
  • در صورتی که یک عضو مستقل هستید و از اعضای خانواده کسی دیگر با شما زندگی نمی کند به طور کلی سرپرستی با خود شما است بایستی تیک گزینه خانواده تک نفره را علامت بزنید.
  •     در ادامه برای ثبت نام سامانه حمایت معیشتی، تصویر امنیتی را  درج و گزینه ورود را بزنید.
  •     در این مرحله باید رضایت نامه ای را برای دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده خود تکمیل کنید. دقت کنید که پر کردن فرم رضایت نامه در این قسمت شرط لازم برای ثبت نام شما در طرح یارانه معیشتی می باشد. اگر برای ارائه دسترسی به اطلاعات مالی و دارایی خود و خانواده مشکلی ندارید، اطلاعات رضایت نامه را کامل کرده و آن را ثبت نمایید.
  • مرحله پایانی. ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی با موفقیت انجام شد. اکنون اطلاعات دارایی و مالی شما و خانواده تان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر پس از پردازش این اطلاعات واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی باشید، این یارانه به شما تعلق می گیرد.

مراحل پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی

برای پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا وارد سامانه حمایت معیشتی شده سپس در صفحه اصلی سایت گزینه ورود به سامانه را در انتهای این پیج زده تا پنجره ورودی برای شما به نمایش در آید.

۲. اکنون با توجه به تک نفره یا چند نفره بودن خانوار خود گزینه مربوطه را انتخاب و اطلاعات لازم را وارد کنید. کد ملی سرپرست و شماره حساب یارانه الزامی می باشد. ضمنا در خانوار چند نفره شماره ملی یک عضو دیگر نیز باید وارد شود.

۳. در ادامه کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

۴. اکنون به حساب کاربری خود در سامانه مذکور وارد شده و اگر نتیجه ثبت نام مشخص شده باشد می توانید شناسه اقتصادی و اجتماعی خانوار را در این سایت مشاهده کنید. ضمنا وضعیت قبولی یا رد درخواست نیز تعیین شده و قابل مشاهده است. ولی اگر هنوز شناسه اقتصادی قرار ندارد و نتیجه مشخص نیست یعنی بررسی های اطلاعاتی شما کامل نشده است.

دقت کنید اگر بعد از یک سال از ثبت نام هنوز وضعیت مشخص نشده است بایستی به صورت حضوری به نهادهای مرتبط مراجعه شود. و اگر نتیجه ثبت نام در سایت حمایت معیشتی مشخص شده ولی در وضعیت رد قرار گرفته بود بایستی دوباره با تکمیل یک رضایت نامه، درخواست بازبینی داده و منتظر نتیجه نهایی باشید.

اگر قصد دارید نتایج بررسی ها را بر اساس اطلاعات بروزرسانی شده شناسه اقتصادی خانوار مشاهده نمایید باید به نشانی مراجعه کنید. بهتر است خانواری که رقم آخر کد ملی آن ها عدد زوج است روزهای زوج و خانواری که رقم آخر کد ملی آن ها فرد است روزهای فرد به این سامانه مراجعه تا خدمت رسانی مناسب تر صورت گیرد.

دهک های یارانه بگیران تغییر می‌کنند

اعتراض به بررسی دهک ها

در سامانه جدید حمایت این امکان فراهم شده افرادی که نسبت به دهک خود اعتراض دارند بتوانند اعتراض خود را به هر یک از بخش های اطلاعاتی مانند اطلاعات خودرو، تراکنش های بانکی و … به طور مجزا ثبت نموده و درخواست بازبینی نمایند. در اینفوگرافیک  زیر نحوه اعتراض به دهک بندی خانوارها اشاره شده است.

منبع: خبر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر