عفونت | عفونت زنان | دلایل عفونت زنان | جلوگیری ازعفونت

خانم ها هرگز از دستمال توالت استفاده نکنین! | دلیل اصلی عفونت بانوان

عفونت زنان میتواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد که در این مطلب یکی از دلایل مهم آن که ممکن است خیلی ها آگاهی نداشته باشند را بررسی می کنیم

عفونت زنان با دستمال کاغذی
ویکی گردی:

استفاده خانم ها از دستمال توالت برای خشک کردن ناحیه تناسلی سبب بروز عفونت شده که باعث تورم ناحیه تناسلی میشود و گاهی نیز ممکن است همراه با درد باشد ! خانم ها بدن های حساسی دارند و اگر نسبت به بهداشت خود مسئول نباشند و آن را جدی نگیرند ممکن است بدن آن ها در معرض عفونت های شدید قرار گیرد که عواقب خطرناکی دارد . در ادامه دلایل استفاده نکردن از دستمال کاغذی توالت برای جلوگیری از عفونت و بیماری های دیگر را بررسی می کنیم

مضرات دستمال توالت برای خانم ها

1-حساسیت

اولین مشکلی که عموما در اثر استفاده از این دستمالها رخ می‌دهد قارچ دستگاه تناسلی است. زیرا ممکن است در اثر خشک کردن واژن با این دستمالها تکه‌ای از دستمال به واژن بچسبد و وارد دستگاه تناسلی شود. همین امر ابتلا به قارچ، عفونت و تورم واژن را افزایش می‌دهد. همچنین مواد به کار رفته در این دستمالها احتمال ترشحات غیرعادی از دستگاه تناسلی را بالا می‌برند. همچنین این حساسیت و یا عفونت ممکن است برای مقعد رخ دهد و درمان آن بیمار را با چالش‌های زیادی رو به رو می‌کند.

| علائم عفونت مثانه چیست؟

 

2- عفونت ادراری

استفاده از دستمال کاغذی ممکن است باعث ایجاد عفونت ادراری شود. گاهی افراد از همان دستمال کاغذی که برای پاک معقد استفاده می‌کنند برای پاک کردن ناحیه جلوی دستگاه تناسلی نیز استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در مدفوع به ناحیه تناسلی راه پیدا کنند و سبب عفونت ادراری شوند. عفونت ادراری سبب دردناک شدن ناحیه تناسلی و زیرشکم می‌شود و اگر نسبت به درمان آن بی‌توجهی شود عواقب زیادی برای شخص به همراه خواهد داشت. حتی المقدور در استفاده از دستمال کاغذی از عقب به جلو کشیدن دستمال خودداری کنید. از دستمالی که برای پاک کردن معقد استفاده می‌کنید برای پاک کردن ناحیه فرج استفاده نکنید و دستمال دیگری بردارید؛ این کار ریسک ورود باکتری و میکروب به واژن را کاهش می‌دهد.

3-عفونت قارچی

امروزه مراجعه بانوان به پزشک با شکایت عفونت‌های قارچی رو به افزایش است چرا که بر اساس مد و سبک زندگی غلط، استفاده از دستمال توالت‌های معطر رواج زیادی پیدا کرده است. مواد شیمیایی آروماتیک به کار رفته در دستمال کاغذی معطر، PH طبیعی واژن را برهم می‌زند؛ این موضوع باعث ایجاد عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی و واژن می‌شود. توجه داشته باشید که دستمال کاغذی معمولی صدها نوع ماده شیمیایی را در خود دارد و اضافه کردن رنگ و اسانس به این ترکیب، باعث می‌شود مواد شیمیایی بیشتری با پوست و بدن شما تماس پیدا کند. بنابراین اگر مجبور به استفاده از دستمال کاغذی هستید از دستمال کاغذهایی معمولی استفاده کنید که فاقد رنگ و مواد معطر هستند.

 

4- سرطان

مواد به کار رفته در دستمال توالت برای دستگاه تناسلی بسیار خطرناک هستند و ورود آنها به واژن و رحم احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان عمیقا در مورد استفاده از این دستمالها برای خشک کردن دستگاه تناسلی هشدار می‌دهند!

 

5-مشکلات مقعدی

استفاده مکرر از دستمال کاغذی به خصوص دستمال کاغذی معطر و رنگی ممکن است منجر به بروز التهاب، خارش و سوزش در ناحیه معقد شود. متاسفانه اکثر افراد در چنین مواردی از مراجعه به پزشک خودداری می‌کنند و شرم و خجالت باعث می‌شود تا از پیگیری و درمان خودداری کنند. در صورت بروز این مشکل در اولین قدم استفاده از دستمال کاغذی را متوقف کنید و اگر بعد از مدتی مشکل برطرف نشد حتماً مسئله را با پزشک متخصص درمیان بگذارید. گاهی در ادرار یا مدفوع خون دیده می‌شود که می‌تواند جزو اولین علائم بروز یک بیماری جدی باشد، استفاده از دستمال کاغذی رنگی ممکن است باعث شود که شخص متوجه وجود خونریزی نشود و درمان بیماری به تعویق بیفتد. 

راهکارهای ساده برای درمان عفونت واژن

6-زخم و خراش

گاهی افراد به گمان این که دستمال کاغذی توالت صرفاً برای خشک کردن استفاده می‌شود و مصرف زیادی هم دارد؛ به سراغ دستمال کاغذی‌های نامرغوب و ارزان قیمت می‌روند. دستمال کاغذی‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت، بافت نرم و یکنواختی ندارند، کشیدن دستمال کاغذی و عقب و جلو کشیدن آن در ناحیه معقد و فرج سبب ایجاد زخم‌های ریز و کوچکی در این نواحی می‌شود. علاوه بر این برخی افراد با وسواس زیاد و با شدت و خشونت ناحیه خیس شده را خشک می‌کنند این کشیدن محکم دستمال هم ممکن است به مرور پوست حساس و ظریف این ناحیه را خراش دهد. این زخم‌ها ممکن است باعث ایجاد تورم و عفونت شوند.

7- تورم

مواد شیمیایی به کار رفته در دستمال کاغذی به خصوص کلر موج ایجاد تورم در ناحیه تناسلی می‌شود. این تورم به علت تحریک ناحیه مربوطه و آسیب به واژن است. استفاده از دستمال کاغذی‌های نامرغوب و همچنین استفاده مکرر و متعدد از دستمال کاغذی باعث ایجاد تورم و حالت پف‌کردگی در ناحیه تناسلی می‌شود.

 

در صورت بروز هر گونه از عوارض بالا لازم است استفاده از دستمال کاغذی فوراً متوقف شود و در صورت تشدید بروز عوارض باید به متخصص مراجعه کرد.

 

 

به جای دستمال توالت از چه چیزی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه دستمال توالت مضرات زیادی برای سلامتی دارد و خطر ابتلا به انواع عفونتهای قارچی را افزایش می‌دهد بهتر است هرگز از این دستمال استفاده نشود و جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود. به جای استفاده از این دستمال می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

نقش موهای زائد بدن در عفونت جنسی

1-استفاده از حوله خشک و یکبار مصرف

2- استفاده از گاز استریل

3-استفاده از دستمال های تمیز و نخی با رنگ روشن ، در این مورد بعد از هربار خشک نمودن ناحیه تناسلی با استفاده از دستمال نخی و پاکیزه آن را با آب و صابون بشویید و در معرض نور خورشید قرار دهید. این کار باعث از بین رفتن باکتری های مانده بر روی دستمال خواهد شد. بافت دستمال های نخی به دلیل محکم بودن به راحتی از هم باز نمی شود و پس از هر بار شست و شوی مناسب آلودگی های آن از بین رفت.

4- استفاده از برخی از دستمال های توالت که با تکنولوژی ساخت جدیدتری تولید می شوند و به نام دستمال توالت گیاهی موسوم اند می توانند مضرات بسیار کمتری را نسبت به انواع دیگر دستمال های توالت داشته باشند. دستمال توالت های گیاهی به دلیل بافت بسیار طبیعی که دارند در ساختار آن ها از مواد شیمیایی و مضری استفاده نشده است از این رو دارای کمترین مضرات برای استفاده خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر