ماشین | صدای ماشین | صداهای ماشین

بعد از شنیدن این صداها، سریع ماشینت رو ببر تعمیرگاه | صداهایی از ماشین که باید جدی گرفت

علائم حیاتی ماشین را از روی صدای ماشین می توان متوجه شد. هر صدا نشانه مشکل خاصی از ماشین است که نباید سرسری از کنارشان رد شد.

صدای ماشین
ویکی گردی:

صدای ماشین اگر عادی باشد؛ نشان دهنده سالم بودن آن است. صدای ماشین را باید جدی گرفت زیرا صداهایی مانند خش خش، قیژ قیژ، صدای ضربه طور و هر صدای غیرعادی دیگری نشان از وجود خرابی در یک قسمت خاصی از خودروی شما هستند. این مطلب چند صدای ماشین که غیرعادی نیستند را برای شما نام برده است. 

انواع صدای ماشین 

صدای جیغ مانند

راننده ها معمولا هر از گاهی این صدا را می شوند اما اگر مشکلی در ماشین وجود داشته باشد، اول صدای جیغ و سپس صدای تلق تولوق می شنوید و معمولاً در چنین مواقعی ترمز شما خشک شده و آسیب جدی به ماشینتان وارد نشده است. 

نشانه هایی که تو رانندگی حتما به کارتون میاد + فیلم

صدایی شبیه به کلیک ماوس کامپیوتر

این صدا نیز جزءصداهای مختلف خودرو میباشدکه غالبا منشا موتوری دارد اصلی ترین دلیل آن کم شدن روغن موتور میباشد که در خودروهای قدیمی تر امکان دارد از سوپاپ ها باشد . چنانچه ماشین کیلومتر های زیادی کار کرده این صدا نشانه پایان عمر موتور میباشد در صورتیکه خوش شانس باشید در فصل گرما امکان دارد این صدا برطرف شود و موتور چند ماه دیگر نیز کار کند.

صدای تلق تلق

بعضی از افراد در چرخ های جلویی صداهایی مثل تلق تلق را می شنوند و معمولاً هنگام دور زدن بیش از همیشه با این صدا مواجه می شوند و برای چرخ زدن ماشین و دور زدن تایر ها نیاز دارند که مرطوب باشند و این کاملاً واضح است. به همین دلیل این صدا را می توان به دلیل خشکی بیش از حد تایر ها دانست و گاهی اوقات این صدا از اگزوز نیز می باشد و پس بهتر است آن ها را با یکدیگر قاطی نکنید. 

دلایل صدای ماشین

صدای غرش

اگر صدایی به طور مداوم مثل بوم بوم بوم شنیدید، می تواند نشان دهنده جسم آویزان شده از ماشین شما باشد. و اگر این موضوع را برطرف نکنید ، ممکن است که در هنگام رانندگی کنترل خود را از دست بدهید. صدای بوم بوم ناگهانی و بلند نیز به معنی این است که قطعه ای در ماشین شما دچار شکستگی شده که این هم باعث از دست دادن کنترل راننده خواهد شد.

روش های خنک کردن خودرو بدون کولر

صدایی شبیه به صدای هواپیما

مبدا این صدا نیز ، غالبا اگزوز خودرو می باشد . مخصوصا هنگام شتاب گرفتن نیز تشدید می شود . اغلب یک سیستم اگزوز زنگ زده یا آسیب دیده سبب بروز این صدا می شود . همچنین در مواقعی که امکان دارد صدا خفه کن بخاطر فرسودگی و کهنگی اگزوز از کار افتاده باشد. مشکل اگزوز عمدتا خودرو شما را متوقف یا آسیب جدی به آن وارد نمیکند . اما امکان دارد منجر به نشتی دود به داخل کابین شود.

سایر صدا ها

گاهی اوقات تعویض نکردن برخی قطعات کوچک موجب می شود تا به اجزای اصلی موتور خودرو شما آسیب برسد و وسایلی مانند پیستون ها از کار بیفتند . می توانید با چکاب ماهانه خودروی خود، از این خسارات بزرگ جلوگیری کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر