شهر پر جنب و جوش بدروم، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود و به دلیل همجواری با دریای اژه، شهری کاملا ساحلی است. شهر بدروم که می‌توان آن را شهر ساحلی فیروزه‌ای خواند، در استان مولا (موغله) ترکیه واقع شده و به دلیل سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و باستانی کم‌نظیر و همچنین سبک زندگی لذت‌طلبانه آن را به مقصدی محبوب در گردشگری تبدل کرده که همواره میزبان گردشگران و سفر دوستدان فراوانی از جمله ایرانیان است. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم مهمترین اماکن و جاهای دیدنی بدروم را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به بدروم

شهر بدروم، در جنوب غرب ترکیه و در مجاورت دریای اژه قرار دارد. اگر می‌خواهید در سفر به بدروم از سواحل بهره ببرید یا سراغ تفریحات آبی بروید، بهترین زمان سفر به بدروم در اواخر مرداد تا اواخر شهریور است. اما اگر به دنبال هوای خنک تر هستید، اردیبهشت و خرداد راهی بدروم شوید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که به طور کلی در تابستان، سیل گردشگران راهی بدروم می‌شوند و خودِ شهر و سواحل بسیار شلوغ هستند. اگر دوست دارید شهر را خلوت ببینید، لباس گرم به همراه ببرید و در مهر ماه به بدروم سفر کنید.

جاهای دیدنی تاریخی بدروم

شهر بدروم را یونانی‌ها بنا کردند و نام هالیکارناسوس را بر روی آن گذاشتند. بعدها، پارس‌ها آن را تصرف کردند تا به عنوان پایتخت سرزمین کاریا از آن استفاده کنند. از این رو، جاهای دیدنی بدروم کم نیست و در این شهر بناهای تاریخی جذابی را می‌توان دید. برای مثال، آرامگاه هالیکارناس، از عجایب هفتگانه جهان، در بدروم قرار دارد که البته امروزه تنها ویرانه‌ای از آن باقی مانده است. در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی تاریخی بدروم می‌پردازیم.

قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری بدروم است. این قلعه در دوران قرون وسطی، توسط شوالیه‌های رودس در زمان جنگ‌های صلیبی در ۹۹ سال بنا نهاده شد. قلعه سنت پیتر باشکوه، مکانی ایده‌آل برای دوستداران تاریخ است و با قدم زدن در آن می‌توان با زوایای مختلفی از تاریخ این کشور آشنا شد.

برای محافظت از دیوارهای این قلعه، شوالیه‌ها و جنگجویانی از کشورهای مختلف به کار گرفته بودند، از این رو امروزه برج‌هایی با نام‌های برج انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی وجود دارد. در حال حاضر در این مجموعه، نمایشگاه کوچکی از آثار و صنایع دستی کشف شده در قلعه برای بازدید عموم برقرار است.

قلعه سنت پیترز از جاهای دیدنی بدروم
قلعه سنت پیتر یا قلعه یکی از برترین جاذبه های گردشگری بدروم

آدرس: St Peter’s Castle, KaleCad., Bodrum City, Turkey

Map

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بودروم که داخل قلعه سنت پیتر واقع شده، در نوع خود تقریبا بی‌رقیب است و از مهمترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود. در این موزه شما می‌توانید به تماشای کشتی‌های غرق شده و شکسته، سنگ‌های قیمتی و هزاران آثار باستانی ارزشمند دیگر موبوط به عصر برنز بپردازید.

یکی از آثار دیدنی این مجموعه، کشتی ۱۶ متری است که در سال ۱۰۲۵ قبل از میلاد مسیح غرق شده و امروزه در یکی از سالن‌های این موزه به اسم “سالن شیشه‌ای غرق شده” نگهداری می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. همچنین برج فرانسوی و کشتی یونانی که در قرن چهارم غرق شده بود در اینجا قرار دارند. آثار دیدنی این موزه آن را به یکی از مهیج‌ ترین جاذبه های گردشگری بدروم تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی بدروم
موزه آثار باستانی زیر آب یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری بدروم

آدرس : Bodrum Museum of Underwater Archaeology, Castle of St. Peter, Bodrum City, Turkey

Map

آمفی تئاتر باستانی بدروم

یک از جاذبه های گردشگری بدروم که بی‌نظیر است و در سه کیلومتری این شهر واقع شده، آمفی تئاتر باستانی بدروم (Ancient Theater) نام دارد. این شاهکار هنری با معماری سبک کلاسیک یونانی، در زمان خود محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و در دوره‌های بعد به عنوان مکانی برای نمایش تئاتر از آن استفاده می‌شد.

امروزه این آمفی تئاتر تبدیل به موزه‌ای رو باز شده و مکانی برای برگزاری جشنواره و کنسرت و فعالیت‌های فرهنگی از این قبیل است. از داخل این آمفی تئاتر می‌توان منظره پانورامیک کل شبه جزیره بدروم را مشاهده کرد. گنجایش این آمفی تئاتر بزرگ حدود ۱۳۰۰۰ نفر است.

بدروم 6

آدرس: Yeniköy, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

Map

مقبره هالیکارناسوس بدروم

آرامگاه ماسولس هالی کارناسوس بدروم یکی از جاذبه‌های شاخص این شهر بوده و در لیست عجایب هفتگانه قدیم جهان جا دارد. خبر بد اینکه بخش عظیمی از این مقبره در سال ۱۵ قبل از میلاد در اثر وقوع زلزله‌ای سهمگین تخریب شد و امروزه تنها قطعاتی از ستون‌ها و سنگ‌ بناهای آن برجای مانده است. البته برخی از مجسمه‌های تزیینی این مقبره در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می‌شود.

بدروم 3
مقبره هالیکارناسوس یکی از باستانی‌ترین جاذبه های گردشگری بدروم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال ۳۵۳ قبل از میلاد زوجی از ساتارپ‌های هخامنشیان به نام‌های مازولوس و آرتمیس بر این منطقه فرمانروایی می‌کردند و آرتمیس پس از فوت همسر خویش، دستور ساختن این بنای عظیم را برای یادبود وی صادر کرد. این شاهکار معماری تا سال‌ها سرآمد آرامگاه‌های مشهور دنیا بود.

آدرس: Tepecik, Turgut Reis Cd. No:93, 48440 Bodrum/Muğla, Turkey

Map

دروازه میندوس بدروم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بدروم مربوط به ایرانیان در بدروم، دروازه میندوس است که در شرق این شهر قرار دارد. در واقع این دروازه‌ شهر باستانی هالیکارناسوس بوده که توسط فرمانده هخامنشی همسر آرتمیس ملکه دریانورد ایرانی، به منظور حفاظت از شهر ساخته شده بود. در این نقطه سپاه اسکندر از سپاه ایرانیان ضربه سهمگینی خورد که در نهایت به شکست آن‌ها منجر شد.

بدروم 2
دروازه میندوس یکی از جاذبه های گردشگری بدروم

آدرس: Eskiçeşme, Büyük İskender Cd. No:10, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

Map

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی و سنتی بدروم یکی از زیباترین مناطق این شهر است که درست پشت قلعه تاریخی سنت پیتر قرار دارد. لذت قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های این شهر قدیمی با خانه‌های سنگی سفید و گل‌های رنگارنگ همراه با کافه و رستوران‌های دنج و سنتی، قابل توصیف نیست. این منطقه در واقع تنها بخشی است که سبک سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده و همانند سایر مناطق بدروم دچار مدرنیته نشده است. از این رو بسیار مورد استقبال گردشگرانی قرار دارد که عاشق عکاسی هستند و می‌توان آن را بهشت عکاسان در ترکیه نامید.

بدروم 4
شهر قدیمی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بدروم

جاهای تفریحی بدروم

دیدنی های بدروم منحصر به اماکن تاریخی نیست. بدروم در نزدیکی ازمیر است و گردشگران معمولا برای تفریح و گشت و گذار به این شهر سفر می‌کنند. سواحل جذاب و کارت پستالی و طبیعت سبز مناطق دیدنی بدروم، علت سفر بسیاری از گردشگران است. عده‌ای ترجیح می‌دهند در ساحل استراحت کنند یا از تفریحات آبی لذت ببرند و عده‌ای به خرید یا گشت وگذار در شهر و جاهای دیدنی اطراف بدروم می‌پردازند. در ادامه، جاهای دیدنی بدروم برای تفریح را به شما معرفی خواهیم کرد.

لنگرگاه تفریحی بدروم | تجربه تفریحات آبی

بی‌شک از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بدروم میان گردشگران آب‌های شفاف و زلال مدیترانه است. تجربه قایق‌سواری در آب‌های نیلگون مدیترانه یکی از تفریحات محبوب گردشگران در این شهر است. از لنگرگاه تفریحی نیز می‌توان با نام بهشت علاقه‌مندان دریا و قایق‌سواری نیز یاد کرد، چرا که در این منطقه تعداد بیشماری قایق تفریحی در اشکال متفاوت منتظر میزبانی از مسافران هستند.

جاهای دیدنی بدروم
لنگرگاه تفریحی بدروم یکی از جاذبه های گردشگری بدروم

آدرس:  Çarşı, Müftü Yakup Önes Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

Map

جزیره خرگوش | خانه خرگوش های وحشی

در کنار ساحل تفریحی گوموشلوک، در فاصله ۴۰ کیلومتر بدروم، یکی دیگر از جاهای دیدنی بدروم قرار دارد. جزیره خرگوش، پر از خرگوش‌های وحشی است که سال‌هاست در آنجا زندگی می‌کنند. برای رفتن به این جزیره کوچک، هم می‌توانید سوار قایق شوید و هم می‌توانید از گذرگاه باریکی که ساحل را به جزیره متصل می‌کند عبور کنید. اگر قصد عبور از گذرگاه را دارید، تا زانو در آب باید قدم بردارید.

آدرس: Gumusluk, Bodrum/Muğla, Turkey

ساحل شتر | از زیباترین سواحل بدروم

ساحل شتر یکی از مناطق دیدنی بدروم ترکیه، محسوب می شود. این ساحل با شن‌های سفید و آب شفاف، بهترین مکان برای گشت و گذار و عکاسی در بدروم است. در این ساحل توریستی، می‌توانید شترها را تماشا کنید یا حتی شترسواری کنید. چند رستوران نیز در این منطقه وجود دارد که برای صرف غذا می‌توانید به آنها مراجعه کنید. به جز ساحل شتر، ساحل یاهسی، بیتز، تونا، هوراما، گوموسلوک، آکیارلار، کرجی، کیسه بوکو و کومباغچه از معروف‌ترین سواحل و جزو جاهای دیدنی بدروم ترکیه هستند.

ساحل شتر

آدرس: Ortakentyahşi, Kargı Cd. 43 A, 48420 Bodrum/Muğla, Turkey

مرکز خرید اواسیس | بزرگترین مرکز خرید بدروم

اگر در سفر به بدروم قصد خرید هم دارید، بد نیست با مراکز خرید مهم این شهر آشنا شوید. مثلا، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید بدروم، مرکز خرید اواسیس است. این مرکز خرید که از جاهای دیدنی در بدروم محسوب می‌شود، ۲۴۰ مغازه، ۵ سینما و چندین رستوران و کافه دارد.

از دیگر مراکز خرید بدروم، بازار مرکزی بدروم، فروشگاه چرم مدرن و مرکز خرید میدتاون هستند. خیابان بارلار سوکاگی و بلوار آتاترک، از مناطق دیدنی بدروم است که ضمن بازدید از آن می‌توانید از فروشگاه‌های این خیابان خرید کنید.

آدرس: Gümbet Mahallesi Emin Alter Bulvarı, Hoca Ahmet Yesevi Sk. no:208, 48400 Bodrum/Muğla

سفر به بدروم، شهر سواحل رویایی

بدروم با مناظر طبیعی چشم نواز و سواحل زیبا و رویایی‌اش مقصد گردشگری مسافران بسیاری است. در این مطلب سعی کردیم معروف‌ترین جاهای دیدنی بدروم را معرفی کنیم تا قبل از سفر به این شهر، بتوانید برای دیدن جاذبه‌های آن برنامه‌ریزی کنید.برای سفر به بدروم مقاله راهنمای سفر به بدروم را مطالعه کنید.

آیا تا به حال به بدروم سفر کرده‌اید؟ کدام جاذبه این شهر را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ نظرات خود را در با ما و کاربران فلای تودی در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بدروم

بدروم کجاست؟

بدروم، یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و شهری بندری واقع در استان موغله در جنوب غربی کشور ترکیه است.

مشهورترین سواحل بدروم کدامند؟

ساحل شتر، یاهسی، بیتز، تونا، هوراما، گوموسلوک، آکیارلار، کرجی، کیسه بوکو و کومباغچه از معروفترین سواحل و جزو جاهای دیدنی بدروم ترکیه هستند.

بهترین زمان سفر به بدروم چه زمانی است؟

برای بهره بردن از تفریحات آبی و سواحل زیبای بدروم و همچنین بازدید از جاهای دیدنی بدروم، بهترین زمان سفر فصل تابستان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید