بسیاری از گردشگران، آنتالیا را با سواحل زیبا و بناهای تاریخی‌اش می‌شناسند، اما سفر به آنتالیا فقط به تفریح در هتل های آنتالیا و یا بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر خلاصه نمی‌شود. بازارهای سنتی خیابانی و رنگارنگ و مراکز خرید مدرن آنتالیا نیز بخشی از جاذبه های سفر به این شهر است که در آنها می توانید با مردم محلی نیز از نزدیک ارتباط برقرار کنید. در مراکز خرید آنتالیا، هر نوع جنسی از هدایای سنتی و سوغاتی‌های مشهور این شهر گرفته تا انواع پارچه، طلا، مس، برنج، قالی، چرم، لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم الکترونیکی برند و لوکس یافت می‌شود. در ادامه تعدادی از مشهورترین و بهترین مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد. با فلای تودی همراه باشید.

۱- اوت لت دپو یا دیپو | Deepo Outlet Center

دیپو اوت لت بزرگترین مرکز خرید اوت لت در منطقه مدیترانه و یکی از مشهورترین مراکز خرید آنتالیا است. دیپو اوت لت حراجی بزرگی است که می‌توانید در آن اجناس با کیفیت و برند را با تخفیف‌های ویژه و کمترین هزینه خریداری کنید. ممکن است تصور کنید که پایین بودن قیمت‌ها در این مرکز خرید دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن‌ها باشد، اما درست عکس این موضوع صدق می‌کند.

خرید را می‌توان بخشی از جاذبه های گردشگری و تفریحی آنتالیا معرفی کرد. حالا تصور کنید بتوانید از اولت لت های ارزان این شهر نیز خرید خود را انجام دهید. در حقیقت اوت‌لت‌های سراسر جهان، حراجی‌های بزرگی هستند که در آن اجناس برند و با بهترین کیفیت که از فروش همان سال باقی مانده‌اند، با پایین‌ترین قیمت ممکن به فروش می‌رسند. از اجناسی که در دیپو اوت لت به فروش می‌رسد، می‌توان به لباس‌، کفش، لباس‌های ورزشی و لباس و وسایل شنا اشاره کرد. مطمئنا از بودن در چنین فروشگاهی با این انتخاب گسترده لذت خواهید برد. همچنین در این اوت لت چندین فروشگاه بزرگ هم برای کودکان وجود دارد.

اوت لت دیپو از بهترین مراکز خرید آنتالیا
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲:۳۰
  • آدرس: Altınova Sinan Mahallesi, Serik Cd. No:309, 07170 Kepez/Antalya, Turkey

آدرس اوت لت دپو روی نقشه گوگل

۲- مرکز خرید میگروس آنتالیا | Antalya Migros Shopping Center

یکی دیگر از مشهورترین مراکز خرید آنتالیا، مرکز خرید میگروس است که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. این مرکز خرید مجموعه تجاری و سرگرمی بزرگی محسوب می شود که در آن می‌توانید هم خرید کنید و هم اوقات خوشی را با اعضای خانواده‌تان در آن بگذرانید. اگر به دنبال خرید لباس و کفش با قیمت مناسب در آنتالیا هستید، به این مرکز خرید سری بزنید. در این مرکز خرید، می‌توانید برندهای اقتصادی و لباس‌هایی با طراحی‌های جالب را پیدا کنید.

مرکز خرید میگروس یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا

همچنین در این مرکز خرید آنتالیا انواع برندهای مشهور ترکی مانند ال سی وای کی کی هم نمایندگی دارند. علاوه بر لباس، از مرکز خرید میگروس می‌توانید لوازم آرایشی و عطر هم خریداری کنید. همچنین مرکز خرید میگروس امکاناتی مانند سینما و انواع رستوران‌ را نیز دارد.

  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳
  • آدرس: Arapsuyu Mahallesi, Atatürk Blv. No:3, 07030 Konyaaltı/Antalya, Turkey

آدرس مرکز خرید میگروس آنتالیا روی نقشه گوگل

۳- مرکز تجاری تراسیتی | Terra City

یکی از بزرگترین مراکز تجاری و مراکز خرید آنتالیا، تراسیتی است. تراسیتی بیش از ۱۶۰ مغازه، نمایندگی کفش و لباس از مشهورترین برندهای اروپایی و ترکیه‌ای دارد. حتی در این مرکز خرید، یک مغازه وسایل الکترونیکی وجود دارد که قیمت گجت‌های آن بسیار پایین‌تر از مشابه آن‌ها در اروپا است. تراسیتی یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید لباس کودک است. بسیاری از برندهای لباس مخصوص کودکان را در این مرکز خرید خواهید یافت.

مرکز تجاری تراسیتی در آنتالیا
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲
  • آدرس: Fener Mahallesi, Tekelioğlu Cd. No:55, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آدرس مرکز تجاری تراسیتی روی نقشه گوگل

۴- مرکز خرید مارک آنتالیا | Mark Antalya

اگر مراکز خرید گفته شده شما را راضی نمی‌کنند، می توانید به مجموعه تجاری مارک آنتالیا بروید. در این مرکز خرید، می‌توانید هم لباس‌های مد روز از برندهای مشهور، و هم تولیدات داخلی ترکیه و سوغاتی‌ های آنتالیا را خریداری کنید. همچنین در این مرکز خرید، چندین مغازه بزرگ لوازم آرایشی و عطرفروشی و بیش از ۱۰ رستوران و کافه برای گردشگران وجود دارد. از بسیاری جهات این مرکز خرید را می‌توان یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا دانست.

مرکز خرید مارک آنتالیا مرکز خریدی در آنتالیا
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳
  • آدرس: Tahılpazarı Mahallesi, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07040

آدرس مرکز خرید مارک آنتالیا روی نقشه گوگل

۵- بازار کوندو | Kundu bazaar

بسیاری از گردشگران بازار کوندو را به دیگر مراکز خرید آنتالیا ترجیح می‌دهند، چرا که در این بازار، علاوه بر اینکه تعداد زیادی فروشگاه لباس فروشی و کفش فروشی وجود دارد، تعداد قابل توجهی هم مغازه برای خرید سوغاتی دارد. می‌توانید از این مرکز خرید، عینک‌های آفتابی هوشمند برای پیاده‌روی در کنار ساحل و یا لوازم الکترونیکی، تولیدات داخلی مشهور ترکیه و کالاهای ضروری خود را بخرید.

بازار کوندو یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۲۲
  • آدرس: Kemerağzı mah:, Lara Turizm Yolu D:15, 07110 Aksu/Antalya, Turkey

آدرس بازار کوندو روی نقشه گوگل

۶- بازار آنتالیا | Antalya Market

بازار آنتالیا از آن دسته جاهایی است که در سفر به‌ آنتالیا حتما باید از آن دیدن کنید. حتی گشتن در بازار آنتالیا، خاطره‌ای فراموش‌ نشدنی را برایتان رقم می‌زند. صدها غرفه خرید لباس، سوغاتی، ادویه، قالی و تولیدات محلی ترکیه را در سراسر این بازار می‌توانید پیدا کنید. در بازار آنتالیا هر چیزی که نیاز دارید در دسترس قرار دارد. در این بازار ادویه‌ها و شیرینی‌های ملی ترکیه، میوه‌ها و سبزیجات تازه را هم می‌توانید پیدا کنید. البته قیمت‌های این بازار نسبت به بسیاری از مراکز خرید بالاتر است، اما چانه زنی را فراموش نکنید!

بازار آنتالیا

۷- مرکز خرید آنتالیا | Mall of Antalya

مرکز خرید آنتالیا، یکی از بزرگترین مراکز خرید در خاورمیانه است. این مرکز خرید، یک زمین بازی بزرگ برای کودکان و یک مجموعه سینمایی با ۱۱ سالن سینما و به ظرفیت ۲۲۰۰ نفر را در خود جای داده است! در این مرکز خرید ۲ طبقه‌ای، حداقل ۱۴۴ مغازه قرار دارد و از راهروی آتریوم با سقف شیشه‌ای آن، نور خوبی به داخل می‌تابد. برای خرید از نمایندگی برندهای معروف ترکیه و بین المللی مانند دیفکتو و اچ اند ام حتما سری به این مرکز خرید آنتالیا بزنید. این مرکز خرید یا مال آنتالیا، حدودا در چهار کیلومتری غرب فرودگاه آنتالیا و ۹ کیلومتری شمال شرق مرکز آنتالیا قرار دارد.

مرکز خرید آنتالیا
  • ساعت کاری: جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ و نیم شب، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Altınova Sinan, Mahallesi, Serik Cd. No:309 D:91, 07170 Kepez/Antalya, Turkey

آدرس مرکز خرید آنتالیا روی نقشه گوگل

۸- بازار قدیم آنتالیا | The Old Bazaar

بازار قدیمی بهترین مرکز خرید آنتالیا برای خرید لباس، صنایع دستی و لوازم آرایشی با قیمت مناسب است. این بازار که در منطقه کالیچی (Kaleiçi) قرار گرفته، هر روزه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر توقع تخفیف دارید، کار راحتی پیش رو نخواهید داشت و باید حسابی چانه بزنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سوغاتی، به بازار قدیم آنتالیا بروید. در این بازار از قلیان و نمادهای چشم و نظر تا جوراب‌های پشمی و عمامه‌های عثمانی را خواهید یافت.

بازار قدیم آنتالیا
  • آدرس: Balbey, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آدرس بازار قدیم آنتالیا روی نقشه گوگل

۹- مرکز خرید لند آو لجندز | The Land of Legends

لند آو لجندز، یک مرکز خرید لوکس و در عین حال، پارک موضوعی مناسب برای کودکان است که ۳۰ دقیقه تا شرق آنتالیا با ماشین فاصله دارد. یک خرید لوکس از بهترین و گران‌ترین مغازه‌های شهر داشته باشید. از جواهرات سنگین تا کفش‌های طراحی شده و اکسسوری‌های شیک را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

لند آو لجنز آنتالیا

برندهای بین‌المللی معروف مانند آرمانی، آدیداس، سامسونت و … در این مرکز خرید نمایندگی دارند. علاوه بر این، مغازه‌های اسباب بازی فروشی جذابی هم در این مرکز خرید می‌بینید و برای صرف غذا، می‌توانید از فودکورت آن استفاده کنید.

  • ساعت کاری: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: Merkez, Atatürk Cd. No:104, 07500, 07500 Serik/Antalya, Turkey

آدرس مرکز خرید لند آو لجنز روی نقشه گوگل

۱۰- مرکز خرید اوزدیلک پارک | Özdilek Park

مرکز خرید اوزدیلک پارک در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده و در شمال آنتالیا نزدیک به ایستگاه اتوبوس و از ایستگاه ” Dumka” تراموا به سادگی قابل دسترسی است. این مرکز خرید با محوطه‌ای به مساحت ۳۹۰۰۰ متر مربع و ۱۱۴ مغازه در ۴ طبقه، یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می شود. برندهای بین‌المللی زیادی در این مرکز خرید وجود دارد، اما اگر به دنبال خرید از برندهای کوتون، کالینز، مانگو و پارک براوو باکیفیت و قیمت مناسب هستید، حتما سری به این مرکز خرید بزنید.

اوزدیلک پارک آنتالیا

طبقه بالای این مرکز خرید، فودکورت بزرگی قرار دارد که می‌توانید برای استراحت و غذا خوردن در رستوران هایی مانند مک دونالد، برگر کینگ و دیگر فست فودهای زنجیره‌ای معروف به آنها مراجعه کنید. علاوه بر مغازه‌ها، سرگرمی‌های متعددی از جمله شهربازی برای کودکان در این مرکز خرید وجود دارد که لذت خرید را دو چندان می‌کند.

  • آدرس: Fabrikalar, Fikri Erten Cd. No.2, 07090 Kepez

آدرس مرکز خرید اوزدیلک پارک روی نقشه گوگل

از دیگر مراکز خرید آنتالیا که بسیاری از مسافران آن‌ها را برای خرید در آنتالیا پیشنهاد کرده‌اند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آنتالیا توربان مارینا (Antalya Turban Marina)
  • مرکز خرید آگورا آنتالیا (Agora Shopping Center)
  • مرکز خرید شی مال آنتالیا (Shemall Shopping Center)
  • مرکز خرید آلانیوم آنتالیا (Alanyum mall)
  • و…
antalya aquaparks بهترین پارک های آبی آنتالیا

نکاتی که برای خرید در آنتالیا باید بدانید

آنتالیا انواع مختلفی از بازار و مراکز خرید برای هر نوع سلیقه در نقاط مختلف شهر دارد. در این مطلب، تعدادی از مهمترین و معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا را معرفی کردیم. اما لازم است برخی نکات را درباره خرید در آنتالیا بدانید.

ساعت کاری مراکز خرید آنتالیا

در آنتالیا معمولا فروشگاه‌ها از دوشنبه تا شنبه باز هستند و خیلی از آنها یکشنبه‌ها هم باز هستند. سوپرمارکت‌ها معمولا از ساعت ۹ صبح باز می شوند و لباس فروشی‌ها و مغازه‌های مد از ۹ و نیم یا ۱۰٫ معمولا سوپرمارکت‌ها دیرتر از ۹ شب مغازه را نمی‌بندند و گاهی حتی ساعت ۸ شب تعطیل می‌کنند. فروشگاه‌های معمولی اغلب تا دیروقت خدمات ارائه می‌دهند و بعید نیست حتی تا نیمه‌های شب به خصوص در فصل های سیزن باز باشند.

چانه زدن برای خرید در آنتالیا

چانه زدن در خرید، فرهنگ رایجی در ترکیه است. معمولا با چانه زدن می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد از قیمت را کاهش دهید، پس از چانه زدن نترسید و خجالت نکشید. با این حال، قانون چانه‌زنی همه جا کار نمی‌کند. در مال‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مواد غذایی همان قیمت روی اجناس اعمال می‌شود، بنابراین جایی برای چانه‌زنی نیست. اما اگر از بازار یا مغازه‌های کوچک خرید می‌کنید، حتما شانس خود را در چانه‌زنی امتحان کنید.

بازارهای خیابانی آنتالیا

مراکز خرید در نزدیکی جاهای دیدنی آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی (Konyaaltı): خیابان آتاتورک و کنیالتی در مرکز شهر، بهترین جا برای خرید در خیابان‌های شهر است. اگر دنبال برندهای معروف بین‌المللی نیستید، قدم زدن در امتداد این خیابان‌ها را تجربه کنید.

مراکز خرید آنتالیا در نزدیکی بخش قدیمی شهر: مرکز خرید مارک در آنتالیا تنها چند دقیقه پیاده‌روی تا بخش قدیمی شهر فاصله دارد. بنابراین جای خوبی است که در کنار بازدید از اماکن قدیمی شهر، کمی هم خرید کنید.

مراکز خرید آنتالیا در نزدیکی شهرک قدیمی آنتالیا (Kaleiçi): در خیابان‌های سنگفرش کالیچی، مغازه‌های سوغاتی و عتیقه‌جات متعددی قرار دارد. عتیقه، تابلوهای نقاشی، فرش‌های باکیفیت و این قبیل اجناس را می‌توانید در این مکان خریداری کنید. تماشای خانه‌های قدیمی این محله هم بسیار جذاب است و شما را به گذشته می‌برد.

از آنتالیا چه چیزی بخریم؟

همانطور که گفتیم، آنتالیا یک مقصد محبوب برای خرید است. به خصوص برای کسانی که به دنبال اجناس برند و مارک‌های معروف هستند. اما اگر می‌خواهید سوغات از ترکیه بخرید که گویای فرهنگ این کشور باشد، چراغ‌های مخصوص ترکی، ظرف‌های سرامیکی، ست چایخوری و قابلمه مسی را پیشنهاد می‌کنیم. کت چرمی هم از گزینه‌های خوب برای خرید سوغاتی از آنتالیا محسوب می‌شود. اگر عاشق شیرینی هستید، لوکوم با طعم گلاب بخرید.

تجربه خرید به یادماندنی در آنتالیا

در این مطلب تلاش کردیم مراکز خرید معروف و خوب آنتالیا را به شما معرفی کنیم و در کنار آن، نکات و مواردی که باید در خرید از آنتالیا در نظر بگیرید، ارائه دهیم. شهر توریستی آنتالیا پر از خیابان‌هایی با مغازه‌های زیاد، مراکز خرید و بازارهای متعدد است، طوری که هر جای شهر که باشید، می‌توانید خرید خود را انجام دهید. اگر می‌خواهید درباره این شهر بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم راهنمای سفر به آنتالیا را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

اما اگر پیش از این به آنتالیا سفر کرده‌اید و از جایی خرید کرده‌اید که راضی بوده‌اید، حتما تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره مراکز خرید آنتالیا

بهترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

به عقیده بسیاری از مسافران آنتالیا، مرکز خرید میگروس، بازار قدیم آنتالیا، آنتالیا مال، مرکز خرید اوزدیلک پارک و… از بهترین مراکز خرید شهر آنتالیا هستند.

آیا خرید در آنتالیا ارزانتر از استانبول است؟

این مسئله تا حد زیادی به سبک خریدکردن شما بستگی دارد. مثلا اگر سراغ کالاهای برند بروید، طبیعتا باید هزینه زیادی را برای خرید صرف کنید؛ خواه مقصدتان آنتالیا باشد و خواه استانبول.

بهترین خیابان‌های آنتالیا برای خرید کدامند؟

هم برای گردشگران و هم مردم محلی، خیابان جمهوریت، خیابان ایشیکلار و خیابان آتاتورک محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید در آنتالیا هستند.  

6 نظرات

  1. ترکیه خیلی تلاش کرده پیشرفته وامروزی باشه. ولی تو بازار آنتالیا اون فضای قدیمی و سنتی هنوزم معلومه. قطعا که همه ترجیح میدیم برای خرید صنایع دستی همین ایران خودمون رو بگردیم. ولی پیشنهاد می کنم واسه تماشا هم که شده یه سر به این بازار بزنید…

    • سلام،
      بله البته هر شهری صنایع دستی مخصوص به خودش رو داره و بد نیست که در سفر به آنتالیا هم صنایع دستیش رو با خودتون به عنوان سوغات به شهرتون ببرید. ?

  2. میگروس عالیه برای خرید، فقط برندهایی که اینجا شعبه دارن رو بشناسید دلتون می خواد حتما داخلش گشت بزنید. منگو، زارا، لوکوست، کوتون، کالینز، آرایشی مک و گلدن رز و فلورمار، نایک، آدیداس، بوینر، اکسسورایز، دیگه چی بگم؟؟ خلاصه که خیلی خوبه برای خرید. به نظر من بهترین مرکز خرید آنتالیا همین میگروسه

  3. آنتالیا مال رو نگفتین؟ اونجا هم خیلی خوبه و از مرکز خریدهای پرطرفدار آنتالیا هست. سینما و فودکورت و اینجور چیزها هم داره.

    • سلام،
      دوست عزیز مراکز خرید آنتالیا زیاد هستن، ما در اینجا به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. ممنونیم که تجربیاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید