جزیره لنکاوی مالزی در مرز مالزی و تایلند قرار گرفته و یکی از توریستی‌ترین مقاصد این کشور محسوب می‌شود. برای تجربه یک ماجراجویی در افسانه‌‌ها و داستان‌های مرموز دزدان دریایی، در کنار لذت ‌بردن از مناظر چشم‌نواز طبیعت، سفر به لنکاوی به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر به تماشای آب‌های فیروزه‌ای در کنار دشت‌های سرسبز یاقوتی علاقه دارید، با سفر به این جزیره لنکاوی مالزی وارد سرزمینی متفاوت خواهید شد. این سفر برای علاقمندان به طبیعت‌ با پیاده‌روی روی پلی بر فراز جنگل‌های انبوه و پرواز بر بالای آن‌ها به وسیله تله‌کابین و حتی تماشای دنیای زیر آب به مراتب جذاب‌تر خواهد بود. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا در این راهنمای سفر به لنکاوی شما را به طور کامل با این جزیره متفاوت در مالزی آشنا کنیم.

تاریخچه جزیره لنکاوی مالزی | عجیب و پر فراز و نشیب

سفر به مالزی فقط بازدید از جاهای دیدنی کوالالامپور نیست! لنکاوی یکی از محبوبترین مقاصد توریستی کشور مالزی است. تاریخچه جزیره لنکاوی به اوایل قرن پانزدهم برمی‌گردد. از سال ۱۹۸۶ به بعد، نخست‌وزیر ماهاتیر، این جزیره را به یک تفرجگاه توریستی بزرگ تبدیل کرد. پس‌ از آن جزیره لنکاوی به‌سرعت به‌عنوان یک مقصد توریستی شهرت یافت. طبق افسانه‌های محلی، در اواخر قرن هجدهم، زنی به نام ماهسوری به ناحق به قتل رسید. او نفرینی بر این جزیره به جای گذاشت که تا هفت نسل ادامه داشت. جالب اینجاست، حمله ارتش سیامی به کداه و لنکاوی چند سال پس‌ از مرگ ماهسوری را به این نفرین ربط می‌دهند.

آشنایی با جزیره لنکاوی مالزی

گفته می‌شود این نفرین با تولد نسل هفتم ماهسوری در استان پوکت تایلند به پایان رسید. در طی معاهده‌ای، لنکاوی برای چندین سال تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت. لنکاوی بهشتی برای دزدان دریایی تنگه مالاکا بود که در زمان سلطه بریتانیا بر این جزایر، پایگاه‌های آن‌‌ها توسط انگلیسی‌ها پاکسازی شد. پیشنهادهای زیادی برای معنای نام این جزیره وجود دارد. در سال ۲۰۰۸ عبدالحلیم معظم شاه، سلطان پادشاهی کداه (Kedah) که جزیره لنکاوی در حاشیه آن قرار داشت، عنوان (لنکاوی جواهر کداه) را برای تایید مالکیت خود بر این مجمع‌الجزایر به آن داد. بر اساس یکی از تفسیرهای معروف، لنکاوی به معنای (عقاب قهوه‌ای) است. این تعبیر برای ساخت مجسمه عظیم یک عقاب در میدان داتاران لانگ (Dataran Helang) در شهر کوآه (Kuah) استفاده شد.

سفر به جزیره لنکاوی مالزی

اطلاعات ضروری که باید پیش ‌از سفر به لنکاوی بدانید

در حدود ۳۰ کیلومتری سواحل غربی مالزی، مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۰۴ جزیره در محاصره آب‌های فیروزه‌ای دریای آندامان قرار گرفته است. از میان این ۱۰۴ جزیره، تنها ۴ جزیره آن مسکونی است. جزیره لنکاوی اصلی‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره از بین آن‌هاست و کل این مجموع جزایر هم به این نام خوانده می‌شود. جزیره اصلی لنکاوی به شالیزارهای زیبا و تپه‌های پوشیده از جنگل معروف است. در این بخش اطلاعاتی از قبیل زبان، جمعیت و ملیت، واحد پول و اختلاف ساعت این جزیره را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

زبان رسمیزبان مالایی
جمعیت و ملیت ساکنین جزیرهتقریبا ۹۹ هزار نفر جمعیت دارد. ۹۰ درصد آن‌ها مالایی و سایر اقوام عمدتا چینی، هندی و تایلندی هستند.
واحد پولرینگیت
اختلاف ساعت جزیره لنکاوی با شهر تهرانچهار ساعت و نیم جلوتر از تهران

بهترین زمان سفر به لنکاوی و بررسی آب و هوا

لنکاوی دارای آب‌ و هوای گرمسیری موسمی است. به‌طور کلی، آب‌ و هوای این مکان به یک فصل خشک کوتاه، دسامبر تا فوریه و یک فصل بارانی طولانی از مارس تا نوامبر تقسیم‌بندی می‌شود‌. شرایط آب ‌و هوایی در این جزیره اغلب مساعد است؛ اما بهترین زمان برای سفر به لنکاوی ما‌ه‌های نوامبر تا آوریل خواهد بود. در این ماه‌ها، بیشترین هوای آفتابی و کمترین بارندگی وجود دارد. شما می‌توانید خودتان را برای گرفتن آفتابی دل‌انگیز در ساحل‌های نقره‌ای لنکاوی و خوردن یک نوشیدنی خنک آماده کنید، بدون این‌که نگران بارش‌های مداوم باشید. در این زمان با توجه به شرایط هوایی، می‌توانید از ورزش‌ها و تفریحات آبی این جزیره لذت ببرید. اگر هم هوای بارانی و رایحه یک جزیره سبز به‌شبنم‌نشسته را به روزهای آفتابی ترجیح می‌دهید، فصل‌های مرطوب و بارانی، زمان مناسب شما برای سفر به لنکاوی خواهند بود.

بهترین زمان سفر به لنکاوی

راه های سفر به لنکاوی | خرید بلیط هواپیما

برای سفر به لنکاوی پرواز مستقیمی به این جزایر وجود ندارد. شما پس‌ از تهیه ویزا، با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور می‌توانید به راحتی راهی این جزیره شوید. بیشتر پروازها از تهران به سمت کوالالامپور با ایرلاین قطر ایرویز انجام می‌شود. سه راه زمینی، هوایی و دریایی برای رفتن از مالزی به جزایر لنکاوی وجود دارد. جزیره لنکاوی دارای یک فرودگاه بین‌المللی است و با هواپیما از راه هوایی، با کشتی از راه دریایی و با اتوبوس از راه زمینی می‌توان خود را به جزایر لنکاوی در مالزی رساند.

رزرو هتل های لنکاوی | کجا اقامت کنیم؟

در لنکاوی با وجود هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، استراحتگاه‌های ساحلی و ویلاهای شیک، هیچ کمبودی برای اقامت وجود ندارد. برای کمک به برنامه‌ریزی اقامت شما در سفر به لنکاوی، چند هتل برتر لنکاوی را فهرست کرده‌ایم. این مکان‌ها علاوه‌بر چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریای آندامان و جنگل‌های بارانی، دسترسی آسان به جاذبه‌ های دیدنی لنکاوی را هم برای شما فراهم می‌کنند.

رزرو هتل های لنکاوی

هتل‌های مقرون‌به‌صرفه در لنکاوی:

  • اسکله بلا ویستا (Bella Vista)
  • کازا فینا فاین هومز (Casa Fina Fine Homes)
  • آپارتمان و استراحتگاه خدمات خلیج دایانگ  (Dayang Bay)
  • آلیا رزیدنس  (Alia Residence)

بهترین هتل‌های لنکاوی:

  • آندامان (Andaman)
  • دیتای (Datai)
  • آمبونگ_ آمبونگ (Ambong _Ambong)
  • ویوانتا تاج_ جزیره ربک (Vivanta by Taj _Rebak Island)

بهترین اقامتگاه های ساحلی در لنکاوی

  • دانا لنکاوی (Danna Langkawi)
  • وستین لنکاوی (Westin Langkawi)
  • استراحتگاه چهار‌فصل
  • استراحتگاه ساحلی مریتوس پلنگی (Meritus Pelangi)
  • کازا دل مار (Casa Del Mar)

بهترین ویلاهای لنکاوی:

بهترین مکان‌ های دیدنی لنکاوی | طبیعتی که فراموش نمی کنید

در حین گشت‌وگذار در این جزیره با مکان‌های گردشگری متعددی روبه‌رو می‌شوید. در اینجا لیستی از معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری جزایر لنکاوی را آورده‌ایم.

پل آسمان لنکاوی | Langkawi Sky Bridge

پل آسمان لنکاوی، یک پل عابر پیاده منحنی است که منظره‌ای مهیج و گاهی ترسناک از کوه‌های سرسبز مت سینکانگ (Gunung Mat Cincang)، آبشارهای بسیار زیبای تلاگا توجوه (Telaja Tujuh) و چندین جزیره اطراف لنکاوی دارد. این پل که در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، تنها از طریق ایستگاه آخر تله‌کابین لنکاوی قابل دسترسی است. این پل مستحکم می‌تواند تا ۲۵۰ نفر را همزمان در خود جای دهد. برای استراحت‌ و لذت‌بردن از نسیم خنک، دو سکوی مثلثی‌ شکل روی آن قرار دارد.

بهترین مکان‌ های دیدنی لنکاوی

داتاران لنگ | میدان عقاب

داتاران لنگ (Dataran Lang) که به نام میدان عقاب هم شناخته می‌شود، مجسمه‌ای با ارتفاع ۱۲ متر از یک عقاب است. این مکان دیدنی برجسته فقط ۵ دقیقه پیاده تا اسکله کوآه، مرکز خرید جتی پوینت، پارک افسانه‌ای و رستوران‌های متعدد و فروشگاه‌های معاف از مالیات فاصله دارد. داتاران لنگ توسط فواره‌های مینیاتوری زیبا، تراس‌ها و پل‌ها احاطه شده است. این مکان به دلیل نزدیکی به دریای آندامان، به مکانی محبوب برای تماشای قایق‌ها در بندر در تاریکی شب، شهرت دارد.

بهترین جاذبه های دیدنی لنکاوی

تلهکابین لنکاوی

تله‌کابین لنکاوی شما را با ۱۵ دقیقه سواری به بالای کوه ماچینگ چانگ می‌برد. در طول مسیر می‌توان از مناظر خیره‌کننده، جنگل‌های بارانی، جزایر و آبشارهای سرسبز لنکاوی لذت برد. پس‌ از پیاده‌شدن از تله‌کابین، میان‌وعده‌ای تهیه کرده و در نسیم خنک بالای کوه به گشتن میان غرفه‌های سوغاتی بپردازید. عرشه رصدخانه مکان بسیار مناسب و زیبایی برای عکاسی است. از آن‌جایی که هوا کمی در ارتفاعات سرد می‌شود، برای سواری یک ژاکت همراه داشته باشید.

تله‌کابین لنکاوی

کوه گونونگ رایا | Gunung Raya

گونونگ رایا بلندترین قله لنکاوی به شمار می‌رود. بر اساس باورهای محلی، این کوه شکل غولی نفرین‌شده به نام مات رایا است که زمانی در جزیره زندگی می‌کرد! جنگل‌های انبوه بارانی، حیات وحشی بسیار متنوع و عظیم است. این کوه مقصدی محبوب برای پیاده‌روی خواهد بود؛ اما به‌همراه‌داشتن یک راهنما بسیار توصیه می‌شود.

گونونگ رایا بلندترین قله لنکاوی

پارک دریایی پولائو پایار | Pulau Payar Marine Park

این پارک دریایی یک مکان برجسته برای غواصی در لنکاوی است. این مکان حدود ۴۵ دقیقه با اسکله کوآه فاصله دارد و می‌توانید با قایق به آن‌جا برسید. یکی از بهترین ویژگی‌های پارک دریایی پولائو پایار، باغ مرجانی آن شامل بخش خلوتی پر از مرجان‌های رنگارنگ است. ماهی‌گیری در این پارک آبی ممنوع اعلام می‌شود؛ اما شما می‌توانید به یک تور بپیوندید که معمولا دارای تجهیزات غواصی، ناهار و آب آشامیدنی هستند.

پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی

هنر سهبعدی در بهشت لنکاوی

هنر سه‌بعدی در بهشت لنکاوی دارای بیش‌از ۲۰۰ اثر هنری چشم‌گیر است. این ساختمان سه‌طبقه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر سه‌بعدی در مالزی به حساب می‌آید‌ و در کنار تله‌کابین نمادین لنکاوی در دهکده شرقی قرار دارد. هنرهای سه‌بعدی در این مکان، دارای ۹ بخش توهم نوری، موجودات آبزی، وحش‌گشت، فانتزی، کلاسیک، قلعه‌ها، مناظر طبیعی و مناطق مصری و مالزیایی هستند.

هنر سه‌بعدی در بهشت لنکاوی

پارک افسانه‌ای | Legenda Park

پارک لجندا یک پارک زیبا در کنار اسکله کوآه لنکاوی است. شما می‌توانید در این پارک به پیاده‌روی بپردازید یا کالسکه‌ای برای گردش اجاره کنید. این جاذبه در فضایی باز میزبان حدود ۱۷ مجسمه با تابلوهایی به زبان انگلیسی است که افسانه‌های لنکاوی را به تصویر می‌کشند. شما می‌توانید چهره‌های رنگارنگ غول‌های قهرمان، پرندگان افسانه‌ای، غول‌های شیطانی و شاهزاده‌خانم‌های زیبا را ببینید. ورود به این پارک در مقایسه با سایر جاذبه‌ های لنکاوی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و آن را به مکانی محبوب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

پارک افسانه‌ای جزیره لنکاوی

آبشار هفت چاه یا تلاگا توجوه | Telaga Tujuh Waterfall

این آبشار یکی از جاذبه‌های طبیعی لنکاوی است که مردم محلی آن را خانه پریان می‌دانند. نام آن به معنی آبشارهای هفت چاه است که به مجموعه‌ای از ۷ استخر طبیعی اشاره دارد که توسط ۷ آبشار جداگانه در کوه ماچینچانگ تغذیه می‌شوند. شما می‌توانید از غوطه‌ورشدن در آب خنک یا صعود به بالای آبشار، گذر از کنار صخره‌ها و استخرهای طبیعی و مشاهده میمون‌های ماکاک و سنجاب‌ها لذت ببرید.

آبشار هفت چاه یا تلاگا توجوه

سواحل جزیره لنکاوی

لنکاوی مملو از سواحل فوق‌العاده دیدنی است که تقریبا همه آن‌ها، دارای شن‌های سفید تمیز، کوه‌های پوشیده از جنگل در پس‌زمینه و دریاهای آبی درخشان هستند. در کل خط ساحلی، هتل‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کلبه‌های ساحلی در اندازه‌ها و با قیمت‌های متنوع دیده می‌شوند. در این سواحل در کنار استفاده از تفریحات ساحلی و استراحت در آن‌ها، می‌توان زمان خوشی را با ورزش‌های آبی گذراند. از محبوب‌ترین سواحل لنکاوی می‌توان به پانتای کوک (Pantai Kok)، پانتای سنانگ (Pantai Cenang)، پانتای پاسیر تنگکوراک (Pantai Pasir Tengkorak)، پانتای تنگاه (Pantai Tengah)، تانجونگ رو (Tanjung Rhu)، ساحل شن سیاه و خلیج دیتای (Datai Bay) اشاره کرد.

سواحل جزیره لنکاوی

تفریحات لنکاوی | بهترین کارهایی که در سفر به لنکاوی باید انجام داد

برخی تفریحات هیجان‌انگیز و دلپذیر در یکی از شناخته‌‌شده‌ترین جزایر کشور مالزی که نباید از انجام آن‌ها غافل شوید، عبارتند از:

کایاکسواری در پارک ژئوفارست گلیم | Kilim Geoforest

پارک ژئوفارست گلیم در شمال جزیره لنکاوی، یک میراث جهانی یونسکو است که گیاهان و جانوران متنوع، سنگ‌های آهکی حیرت انگیز، غارها، تالاب‌ها و جنگل‌های حرا دارد. این منطقه حیات وحش حیواناتی از جمله سمورهای دریایی پوزه‌دار، شاه‌ماهی‌های بال‌قهوه‌ای، عقاب‌های دریایی و ماکاک‌های شناگر است. در خشکی هم ممکن است مارمولک‌های مانیتور و خفاش‌ها را ببینید. شما می‌توانید با کایاک و همراه یک تور به کاوش کانال‌ها و آبراه‌های این پارک بپردازید. این آبراه‌ها و کانال‌ها از میان جنگل‌های حرا و درون غارهای آهکی عبور می‌کنند.

کایاک‌سواری در پارک ژئوفارست گلیم

دوچرخه‌ سواری در میان شالیزارها و روستاها

لذت‌بردن از مناظر آرام روستایی لنکاوی یک جایگزین عالی برای کاوش در خط ساحلی آن است. با بازدید از روستاها، مردم محلی را در بازارهای شلوغ می‌بینید که روز آرام خود را سپری می‌کنند. دوچرخه‌سواری با سرعت کنترل شده حدود چهار ساعت طول می‌کشد؛ اما شما می‌توانید در حومه شهر با سرعت دلخواه خود به گردش بپردازید.

تفریحات لنکاوی

رفتن به یک سفر جزیره‌ای

با قایق‌سواری می‌توانید از تماشای انواع متعددی از جانوران دریایی مانند گونه‌های مختلف ماهی‌های استوایی در آب‌های شفاف لذت ببرید. همچنین می‌توانید از جزیره دوشیزه باردار دایانگ بانتینگ (Dayang Bunting) و دریاچه آب شیرین احاطه‌شده با تپه‌های جنگلی دیدن کنید. افسانه‌ها حاکی از آن است که دختری، آب دریاچه را برکت داد تا تاثیری جادویی بر زنان نابارور داشته باشد.

آشنایی با جزیره لنکاوی مالزی

رستوران های لنکاوی | کجا غذا بخوریم؟

این جزیره گرمسیری، برای سرو برخی از بهترین غذاهای محلی مالزی شناخته شده است. شما می‌توانید از غذاهای اصیل مالایی، چینی، غذاهای دریایی و غذاهای متنوعی از هر نقطه جهان لذت ببرید. در اینجا به ۵ رستوران زیبا با چشم‌اندازهای دلنشین اشاره شده است.

خانه گولای در دیتای لنکاوی | The Gulai House at The Datai

خانه گولای در دیتای لنکاوی، در ارائه غذاهای اصیل مالایی و هندی تخصص دارد. این رستوران دارای چندین بخش غذاخوری در فضای باز مشرف به جنگل‌های بارانی سرسبز است که در آن، میزهای کم‌ارتفاع با کوسن‌های راحتی و حصیرهای دست‌بافت قرار گرفته‌اند. خانه گولای هر شب میزبان نمایش‌های رقصندگان محلی با لباس‌های بومی خواهد بود.

رستوران های لنکاوی

رستوران کایوپوتی در سنت رجیس لنکاوی | Kayuputi at The St Regis

کایوپوتی یک رستوران زیباست که در ارائه غذاهای آسیایی تخصص دارد. شما می‌توانید روی تخت‌های آفتابی آویزان بر فراز دریای آندامان استراحت کنید. برای دسر، توصیه می‌کنیم حتما کیک کرم برولی یا لیمو پوند کایوپوتی را امتحان کنید!

رستوران کایوپوتی در سنت رجیس لنکاوی

رستوران Scarborough Fish & Chips

یک رستوران ساده با رنگ آبی است که غذاهای عالی غربی و غذاهای دریایی را سرو می‌کند. این رستوران برای زمانی‌که قصد خوردن غذایی ساده در شبی آرام در کنار دریا را دارید، عالی است! با توجه به نامش، حتما ماهی و چیپس آن را  امتحان کنید.

رستوران Scarborough Fish & Chips

رستوران کلیف | Cliff

رستوران کلیف در میان غذاخوری‌های خوب با چشم‌انداز بی‌نظیر دریای آندامان، در رتبه اول قرار می‌گیرد. این رستوران در انتهای ساحل پانتای سنانگ قرار دارد. کلیف دارای یک فضای غذاخوری سرپوشیده در فضایی باز با مبلمان مدرن، رومیزی سفید، نورپردازی گرم و دکوراسیون درجه‌ یک به همراه منوهایی شامل غذاهای اصیل مالایی و غربی است.

رستوران کلیف

رستوران جالا در آندامان لنکاوی | Jala Restaurant at The Andaman

رستوران جالا مجموعه‌ای لوکس در فضایی باز با مناظر خیره‌کننده دریاست! این رستوران مکان بسیار خوبی برای لذت‌بردن از غذاهای عالی مالایی و غذاهای دریایی به سبک غربی در لنکاوی خواهد بود. رستوران جالا مواد لازم برای غذاهای دریایی تازه خود را از ماهی‌گیران محلی جزیره تهیه می‌کند. یکی از غذاهای خاص آن، جالاکسا است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید! این غذا دارای شاه‌میگو، ماهی باراموندی سوخاری، تخم‌مرغ آب‌پز، رشته فرنگی و سس تند لاکسا است.

رستوران جالا در آندامان لنکاوی

غذاهای معروف لنکاوی | چه چیزی بخوریم؟

به دلیل فراوانی غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، گیاهان و ادویه‌های بی‌نظیر، در این جزیره غذاهایی درست می‌شوند که شاید در هیچ‌کجای دنیا آن‌ها را پیدا نکنید! این غذاهای لذیذ در همه‌جا از غرفه‌های کنار جاده گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل و با هر سطح بودجه در دسترس هستند.

ناسی گوجه

ناسی گوجه یا برنج گوجه‌فرنگی از ترکیب رب گوجه‌فرنگی، شیر نارگیل و ادویه‌های مختلف به همراه سیر تفت‌داده‌شده، پیاز و شکر تهیه می‌شود. این غذای برنجی شیرین و ترش، که در اکثر رستوران‌های مالایی در لنکاوی موجود است، به همراه انواع غذاها مانند مرغ سرخ‌شده و ماهی همراه با سبزیجات خام سرو می شود.

ناسی گوجه غذاهای معروف لنکاوی

پاجری نناس | کاری آناناس

پاجری نناس یک گزینه عالی برای افراد گیاه‌خواری است که به دنبال غذایی سنتی به سبک مالایی هستند. این کاری آناناسی ترش و شیرین، معمولا برای ناهار در رستوران‌های محلی سرو می‌شود. ظرف غذای شما حاوی تکه‌هایی از آناناس شیرین در یک کاری با پایه نارگیل است. بهترین راه برای لذت‌بردن از این کاری، خوردن آن با یک بشقاب برنج سفید، بامیه، خیار و بادمجان خواهد بود.

کاری آناناس غذاهای معروف لنکاوی

ناسی لماک

ناسی لماک یکی از غذاهای خاص مالزیایی است که در هر زمانی از روز، می‌توانید از آن لذت ببرید. این غذای مقوی با برنج با طعم نارگیل به همراه تخم‌مرغ آب‌پز، بادام‌زمینی سرخ‌شده، ماهی آنچوی و سس تند بر پایه میگو سرو می‌شود. این غذا را در همه‌جای لنکاوی از استراحتگاه‌های پنج‌ستاره و رستوران‌های مالایی گرفته تا بازارهای شبانه و غرفه‌های کنار جاده می‌توان یافت. حتی می‌توانید ناسی لماک خود را همراه با گوشت یا مرغ سوخاری میل کنید.

ناسی لماک غذاهای معروف لنکاوی

کاری ماهی شور

کاری ماهی شور نیز یک غذای دریایی هندی است. این غذا از ملکه ماهی شور، آناناس و سبزیجات در نارگیل، کاری و علف لیمو تشکیل شده است و تقریبا در هر خانه و غذاخوری مالایی، یک غذای اصلی به حساب می‌آید. البته این غذا با وجود نامش، به دلیل فراوانی شلغم، برنجال، گوجه‌فرنگی و لوبیا در آن، شور نیست. کاری ماهی شور مانند بیشتر خورش‌ها و کاری‌های مالایی، معمولا با برنج سفید یا برنج گوجه‌فرنگی سرو می‌شود.

کاری ماهی شور غذاهای معروف لنکاوی

مراکز خرید لنکاوی | کجا، چه چیزی بخریم؟

خرید در لنکاوی یکی از محبوب‌ترین دلایل برای بازدید از این جزیره گرمسیری است. در اینجا تعدادی از مکان‌هایی که می‌توان در آن‌ها خرید مقرون‌به‌صرفه و خوبی داشت را آورده‌ایم.

فروشگاه معاف از عوارض گمرکی | Teow Soon Huat

یک مرکز خرید بزرگ با ۶۰ فروشگاه، ۱۲ غذاخوری و یک سوپرمارکت که شامل کالاهای خانگی با قیمت ویژه، مواد غذایی و انواع پوشاک، چمدان و کیف است. همچنین تخفیف‌های روزانه تا ۷۰درصد را ارائه می‌دهد.

مراکز خرید لنکاوی

مجتمع جتی پوینت | Jetty Point

مجتمع جتی پوینت یک توقفگاه خرید لحظه‌آخری محبوب برای بازدیدکنندگان قبل از سوارشدن بر کشتی و بازگشت است. این مرکز خرید ۳ طبقه در ورودی اسکله کوآه قرار دارد. خریداران می‌توانند اقلامی از قبیل لباس‌ها و لوازم جانبی مارک‌دار مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین لوازم آرایشی، عطر، کالاهای چرمی و لباس‌های ورزشی را در این مرکز خرید بیابند.

مجتمع جتی پوینت

بازار شبانه Temoyong

این بازار شبانه یکی از محبوب‌ترین بازارهای خیابانی در لنکاوی به حساب می‌آید. گشتن در آن، یک ماجراجویی در میان لذت‌های محلی و محصولاتی از قبیل مواد غذایی تازه، لباس، زیورآلات، ساعت، عینک آفتابی، کیف‌پول و کیف دستی، نقاشی و بسیاری از چیزهای دیگر است.

بازار شبانه Temoyong

مرکز خرید نمایشگاه لنکاوی

مرکز خرید نمایشگاه لنکاوی، مکانی عالی برای خرید انواع کالاهای بدون عوارض و همچنین چندین فست‌فود، فودکورت، صرافی و پیشخوان اطلاعات برای گردشگران دارد. این مرکز خرید مانند اکثر مجتمع‌های خرید معاف از مالیات در جزیره، دارای اقلام الکترونیکی، لباس، لوازم آرایشی، عطر، محصولات چرمی، لباس‌های ورزشی و لوازم جانبی است.

مراکز خرید نمایشگاه لنکاوی

جشنواره‌ های جزیره لنکاوی مالزی

جزایر لنکاوی میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیاری است که می‌توان برای شرکت در آن‌ها برنامه‌ریزی کرد و زمان خوشی را در آن‌ها گذراند. در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در ماه آوریل، جشنواره بین‌المللی هنر لنکاوی (LIFA) برگزار می‌شود. در این رویداد ۱۰ روزه که در موزه و بنیاد فرهنگی ابراهیم حسین در منطقه خلیج دیتای برگزار می‌شود، هنرمندان و صنعتگران با استعدادی از سراسر جهان در رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، رقص، موسیقی و شعر شرکت می‌کنند.
  • جشنواره بین‌المللی آب لنکاوی هم در ماه آوریل برگزار می‌شود. این جشنواره دارای فعالیت‌های ورزشی آبی مانند مسابقات کایاک جزیره به جزیره، مسابقات ماهی‌گیری، گنج‌یابی در زیر آب و ساخت قلعه شنی است.
  • هر ساله در دسامبر، مجتمع صنایع دستی لنکاوی میزبان جشنواره صنایع دستی لنکاوی است. این جشنواره فضایی را به مشاغل محلی برای نمایش و فروش هنرها و صنایع دستی محلی اختصاص می‌دهد. این صنایع شامل باتیک چاپی روی ابریشم و ظروف نقره، صنایع دستی چوبی و کاغذی می شوند.
جشنواره‌ های جزیره لنکاوی مالزی

لنکاوی، سفری که فراموش نکنید!

در این مطلب یک راهنمای سفر به لنکاوی در مالزی با ذکر جزئیاتی از قبیل تفریحات، جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و غذاهای محلی برای افراد علاقه‌مند به سفرهای تفریحی و پرماجرا ارائه شد. سفر به لنکاوی می‌تواند به یکی از سفرهای پر از خاطره و شاد شما تبدیل شود.

آیا تجربه سفر به جزیره لنکاوی مالزی را دارید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به جزیره لنکاوی مالزی

چه مدت برای گشت و گذار در جزیره لنکاوی نیاز است؟

لنکاوی جزیره کوچکی است و ۳ تا ۴ روز برای گشت‌وگذار در این سرزمین زیبا خوب است. اگر کسی قصد دارد بیشتر استراحت کند و به گشتن بپردازد، باید برای اقامت طولانی‌تری برنامه‌ریزی کند.

آیا می‌توان بدون ویزا به لنکاوی سفر کرد؟

خیر، بدون ویزا نمی‌توان به لنکاوی سفر کرد. برای سفر به لنکاوی باید برای اخذ ویزای مالزی اقدام کنید.

آیا لنکاوی مقصد خوبی برای تعطیلات است؟

بله، لنکاوی یک مقصد شگفت‌انگیز برای کسانی است که به دنبال تعطیلات ساحلی هستند. این جزیره یکی از مقاصد اقتصادی برتر در آسیا است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید