گردشی در روستای فشم | عکس و آدرس روستای فشم

روستای فشم | معرفی روستای فشم

فشم یکی از شهرهای زیبا و خوش‌ آب و هوای شهرستان شمیرانات است که در شمال شرقی تهران قرار دارد. فشم را می‌توان یکی از مناطق ییلاقی بکر و سرسبز تهران به حساب آورد که زیبایی منحصربه‌فردی دارد.فشم علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی هم برخوردار است، به همین دلیل محبوبیت بسیاری بین مسافران و گردشگران دارد.

روستای فشم
ویکی گردی:

جاهای دیدنی فشم از آن مناطقی هستند که دلِ گردشگران و به خصوص تهرانی‌های عاصی از زندگی شهری را می‌برند. اگر می‌خواهید یکی دو ساعته به منطقه‌ای خوش آب و هوا و بکر در نزدیکی تهران برسید، جاهای دیدنی فشم بهترین گزینه برای شماست. روستای فشم به لطف دو عنصر اصلی آب و خاک حاصلخیز، جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای به جای گذاشته است. فشم تهران را بی‌شک باید یکی از زیباترین شهرهای کوچک اطراف تهران دانست. برای اینکه با جاهای دیدنی فشم آشنا شوید با ویکی گردی همراه باشید.

روستای فشم

 شمیرانات از دو بخش معروف به نام‌های لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده که هر کدام در نوع خود دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی هستند. فشم همچنین با نام منطقه «اوشان-فشم-میگون» نیز مشهور است که بیشتر با نام «اوشون-فشم» شناخته می‌شود. این منطقه ییلاقی که تنها در حدود ۲۵ کیلومتر از شمال شرق تهران فاصله دارد، در چند سال اخیر توانسته به یکی از بهترین تفرجگاه‌های اطراف پایتخت تبدیل شود.

منطقه فشم که یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود، با گذشت زمان به دو بخش روستایی و شهری تقسیم شده که در بخش روستایی آن افراد بومی و برخی از مهاجران زندگی می‌کنند و در بخش شهری آن هم بیشتر افراد ثروتمند ساکن هستند. در بخش روستایی فشم، هنوز خانه‌های گلی به چشم می‌خورد که می‌توان گفت تا حد زیادی دست نخورده است؛ اما بخش شهری آن مملو از ویلاهای لوکس و مدرن است و روزبه‌روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

روستای فشم

شغل اصلی مردم بومی فشم، دام‌ داری و کشاورزی است و از این طریق امرار معاش می‌کنند. وجود باغ‌های میوه در بخش‌های مختلف این منطقه ییلاقی بسیار جذاب و دل‌انگیز است و باغ‌های گیلاس و آلبالوی آن بسیار معروف است؛ البته علاوه بر این دو میوه، میوه‌های دیگری همانند زردآلو، سیب، توت، هلو و گردو نیز در این منطقه ییلاقی به وفور کاشت می‌شود.فاصله تهران تا فشم در حدود ۵۰ کیلومتر است، یعنی اگر بخواهید با اتومبیل شخصی به این منطقه سفر کنید، تقریبا به یک ساعت زمان نیاز دارید. مسیرهای مختلفی برای دسترسی به فشم وجود دارد، برای نمونه می‌توانید از مسیر اتوبان بابایی وارد جاده لشگرک شده و نهایتا به جاده فشم برسید. مسیر دسترسی به فشم تهران بسیار زیبا، اما پر پیچ و خم است؛ بنابراین با احتیاط برانید.

روستای فشم

جاهای دیدنی فشم

روستای فشم

فشم جاهای دیدنی بسیار متنوعی دارد و علاوه بر این، مسیر دسترسی به آن هم بسیار زیبا است. دشت، رودخانه و آبشارهای این منطقه ییلاقی از محبوبیت خاصی برخوردارند و وقت گذراندن در این نواحی می‌تواند یک روز عالی و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. بسیاری از افراد در گوشه‌ای از مسیر زیبای دسترسی به فشم، زیرانداز پهن کرده و در کنار عزیزان خود از طبیعت بکر این منطقه لذت می‌برند.

 

آبشار لالون یا لالان

روستای فشم

یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی لواسان در این منطقه آبشار لالان است که در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهر فشم قرار دارد و در دره‌ای به همین نام قرار گرفته است. سرچشمه اصلی این آبشار در میان قله‌های بلند مشرف به دره قرار دارد و قسمت پایین آن هم برای نشستن در زیر سایه درختان و گذراندن اوقات فراغت یک گزینه عالی به شمار می‌رود.در کنار این آبشار چندین قله با ارتفاع بالای ۴,۰۰۰ متر وجود دارد که می‌تواند انتخابی درجه یک برای کوهنوردان باشد. نشستن در کنار باغ‌های زیبای اطراف آبشار لالان و تماشای آب زلالی که از چشمه‌ها جاری می‌شود، حس زندگی را در شما بیدار می‌کند و تجربه یک روز منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

آبشار لارمحله

روستای فشم

یکی دیگر از آبشارهای معروف و شناخته شده فشم که در حدود ۱۳ کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد، آبشار لارمحله است. این آبشار از کوه کاسونک سرچشمه می‌گیرد و مسیر دسترسی به آن بسیار راحت و ماشین‌رو است؛ البته توصیه می‌شود که فصل بهار یا تابستان را برای سفر به این آبشار زیبا انتخاب کنید؛ زیرا سرسبزی طبیعت آن در این دو فصل بسیار خیره‌کننده است. آبشار لارمحله دقیقا در میان دو راهی روستاهای گرمابدر و آبنیک قرار دارد و برای اقامت در آنجا می‌توانید یکی از خانه‌های روستایی اطراف آبشار را اجاره کنید.

 

آبشار یخی آبنیک

روستای فشم

در قسمت انتهایی دره آبنیک در شمال شرق شهر فشم، یک آبشار بسیار زیبا و تماشایی به نام آبشار یخی آبنیک قرار گرفته است که در فصل‌های سرد سال به طور کامل یخ می‌زند و یک محل مناسب برای یخ‌نوردی به شمار می‌رود. در کنار این آبشار، کوه‌ها و دره‌های زیادی وجود دارد که هر ساله به ویژه فصل تابستان میزبان بسیاری از کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت هستند تا به قله‌های اطراف آن صعود کنند. آبشار یخ زده آبنیک یک منظره زیبا و خارق‌العاده را پیشکش شما می‌کند که بسیار رویایی و هیجان انگیز است.

 

دشت جانستون

روستای فشم

یکی دیگر از جاهای دیدنی زیبا و بی‌نظیر فشم که در شمال شرقی شهر فشم واقع شده است، دشت جانستون نام دارد. این دشت که نام پیشین آن «جان‌ستان» بوده است، در مسیر له‌ای به همین نام قرار دارد. برای اینکه به این دشت زیبا برسید، باید از روستای آبنیک عبور کنید؛ البته فراموش نکنید که مسیر رسیدن به دشت جانستون کوهستانی است و گذر از شیب‌های تند آن می‌تواند کمی دشوار باشد؛ اما قطعا ارزش تحمل این سختی‌ها را دارد.

 

دره آهنگرک

روستای فشم

دره آهنگرک در شمال غرب شهر فشم و در فاصله هشت کیلومتری از آن قرار گرفته است. این دره که در نزدیکی روستای میگون واقع شده از مناظر دیدنی و سرسبزی خاصی برخوردار است. گذر از این دره و اقامت در بخش‌های مختلف آن بسیار هیجان‌انگیز بوده و تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، البته در نظر داشته باشید که بهتر است فصل بهار یا تابستان را برای سفر به این دره انتخاب کنید؛ زیرا سرما در فصل‌های سرد این منطقه، طاقت‌فرسا است.

 

بقعه امامزاده ابراهیم

روستای فشم

امامزاده ابراهیم یکی از فرزندان امام رضا (ع) بوده که بقعه ایشان در روستای آبنیک فشم قرار دارد. این منطقه علاوه بر زیارت، یک مکان خوب و مناسب برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت بوده و امکانات رفاهی متعددی اعم از وضوخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و استراحتگاه در آن وجود دارد.

 

کوه‌های فشم

جاهای دیدنی فشم

دورتادور منطقه فشم را کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده البرز مرکزی پوشانده‌اند که با صعود از برخی از آن‌ها وارد مناطق شمالی ایران خواهید شد. این منطقه میزبان حدود ۷۰ قله با ارتفاع تقریبی ۴,۰۰۰ متر از سطح دریا است که حتی فقط تماشای آن‌ها نیز حیرت‌انگیز است و کوهنوردی در این نواحی بسیار لذت‌بخش است؛ بنابراین اگر اهل کوهنوردی هستید، حتما برای کوهپیمایی در کوه‌های فشم وقت بگذرانید. لاله‌های وحشی، قارچ، ریواس و انواع سبزی‌های کوهی تنها بخشی از پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می‌دهد که کوهنوردان معمولا از آن‌ها بهره می‌جویند.  یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین جاهای دیدنی فشم را می‌توان باغ‌های میوه آن معرفی کرد که گردش در آن‌ها می‌تواند بسیار دل‌انگیز باشد. آب‌و‌هوای فوق‌العاده و خاک حاصل‌خیز دو عنصر اصلی برای رشد درختان میوه هستند که علاوه بر زمین‌های شخصی، در میان راه‌های جنگلی و عمومی هم قرار دارند. پیاده‌روی و عکاسی در طبیعت بسیار آرامش‌بخش است.

زیبایی‌های منطقه فشم تهران تنها به فصل‌های بهار و تابستان یا حتی پاییز نارنجی رنگ آن محدود نمی‌شود، بلکه سفیدی برف فصل زمستان در این ناحیه واقعا چشم‌گیر و خیره‌کننده است. یکی از تفریحات زمستانی فشم پیست اسکی دربندسر است که بسته به شرایط جوی معمولا از اواسط آذر ماه تا اواخر فروردین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.امکانات پیست اسکی دربندسر برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده و استفاده از آن برای عموم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از پیست اسکی به صورت حرفه‌ای، از امکان یادگیری و آموزش آن هم بهره‌مند شوید. ساعت کاری این مجموعه در فصل‌های سرد سال از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

iran-ski-resorts02-1

غار اسبول

روستای فشم

غار اسبول یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این منطقه محسوب می‌شود که در حقیقت از سه غار در هم تنیده تشکیل شده است و در نزدیکی شهر اوشان قرار دارد. بسیاری از مسافران و گردشگران پس از ورود به این منطقه زیبا از غار اسبول دیدن می‌کنند. مسیر دسترسی به این غار پر رمز و راز دشوار نیست و جاده تا نزدیکی دهانه آن آسفالت است.

پیست اسکی دربندسر

روستای فشم

زیبایی‌های منطقه فشم تهران تنها به فصل‌های بهار و تابستان یا حتی پاییز نارنجی رنگ آن محدود نمی‌شود، بلکه سفیدی برف فصل زمستان در این ناحیه واقعا چشم‌گیر و خیره‌کننده است. یکی از تفریحات زمستانی فشم پیست اسکی دربندسر است که بسته به شرایط جوی معمولا از اواسط آذر ماه تا اواخر فروردین در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.امکانات پیست اسکی دربندسر برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده و استفاده از آن برای عموم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از پیست اسکی به صورت حرفه‌ای، از امکان یادگیری و آموزش آن هم بهره‌مند شوید. ساعت کاری این مجموعه در فصل‌های سرد سال از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

روستاهای فشم

اگر تمایل دارید از هیاهو و سر و صدای شهر دور باشید و چند ساعت یا چند روز را در آرامش سپری کنید، بازدید از روستاهای فشم می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. منطقه فشم دارای روستاهای متعددی است که هر کدام در نوع خود از زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. قدم‌زدن در روستاهای فشم حس نوستالژیکی را در درون شما زنده کرده و یک آرامش ذهنی بی‌بدیل را به شما هدیه می‌دهد. دورود، گرمابدر، جیرود، آبنیک، زایگان و روته از مشهورترین روستاهای فشم به شمار می‌روند.

پارک سرقلا

روستای فشم

پارک سرقلا که در منطقه گلنک فشم قرار گرفته است، یکی دیگر از جاهای دیدنی این ناحیه است. این پارک دارای وسایل بازی است و برای جمع‌های خانوادگی یک مکان درجه یک محسوب می‌شود. تماشای فشم از پارک سرقلا بسیار دیدنی است، بنابراین با آرامش خیال از منظره بی‌نظیر فشم لذت ببرید.رودخانه فشم یا به عبارتی رودخانه جاجرود در حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد که از ارتفاعات البرز سرچشمه گرفته و به سد لتیان سرازیر می‌شود. متاسفانه هم‌اکنون آب این رودخانه به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی دچار آلودگی شده است؛ اما هنوز هم برخی از اهالی فشم برای آبیاری باغ‌های خود از آب این رودخانه استفاده می‌کنند.در گذشته رودخانه فشم آب شرب اهالی رودبار قصران را تامین می‌کرد و جالب‌تر آن‌که منبع اصلی تامین آب شرب تهران هم این رودخانه است. پسندیده است که در حفظ این پدیده طبیعی مهم و ارزشمند کوشا باشیم و از آلوده کردن آب آن پرهیز کنیم.

رستوران ‌های فشم

از آنجا که فشم به عنوان یکی از بهترین و بکرترین مناطق تفریحی تهران به شمار می‌رود و همواره یکی از اولویت‌های گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت است، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از این امکانات و شاید مهم‌ترین آن را بتوان وجود انواع رستوران و کافی‌شاپ معرفی کرد. رستوران و کافی شاپ‌های سنتی و مدرن متنوعی در منطقه فشم وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در کنار رودخانه فشم ساخته شده‌اند و لذت صرف غذا در طبیعت را دوچندان می‌کنند. در ادامه به برخی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

رستوران باغ بهشت فشم

روستای فشم

رستوران باغ بهشت یکی از بهترین و مشهورترین رستوران‌های فشم است که در ابتدای جاده فشم قرار دارد. در حقیقت این رستوران در مسیر ابتدایی رفتن به فشم واقع شده و با شهر فشم فاصله دارد. وجود پله‌های سنگی رستوران و فضای سرسبز آن حس نابی را در درون شما زنده کرده و آلاچیق‌های شیشه‌ای آن هم بی‌اختیار توجه شما را به سمت خود جلب خواهد کرد.کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا بوده و طعم آن واقعا فوق‌العاده است، به طوری که اگر یکبار به این رستوران بروید، بعید به نظر می‌رسد که در گذر بعدی خود از این رستوران از غذاهای آن میل نکنید. سرو یک چای ذغالی در آلاچیق شیشه‌ای این رستوران در کنار خانواده تجربه لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

رستوران سفیر

روستای فشم

رستوران سفیر در سه کیلومتری شهر فشم قرار گرفته است و به کباب‌های عالی و ماهی‌های خوشمزه‌اش شهرت دارد؛ البته فضای شیک و چشم‌انداز ویژه رو به رودخانه آن نیز غیرقابل اغماض است. غذاهای این رستوران با کیفیت و محیط آن هم بسیار آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. توجه داشته باشید که قیمت غذاهای این رستوران ممکن است کمی بالا باشد؛ اما به دلیل کیفیت بالای غذاها و منظره عالی ارزش امتحان کردن را دارد.

رستوران کاکتوس

روستای فشم

رستوران سه طبقه کاکتوس با نمای شیشه‌ای آماده پذیرایی از تمامی گردشگران و مسافران در منطقه فشم است. این رستوران با سرو غذاهای متنوع و باکیفیت توانسته محبوبیت بالایی در میان مشتریان خود به دست آورد. فضای رستوران کاکتوس بسیار دلنشین و در بیشتر مواقع شلوغ است، بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از رفتن برای خود میز رزرو کنید.

روستای ایگل فشم

روستای فشم

ایگل نام یکی از روستاهای زیبای فشم است که در ۱۱ کیلومتری این شهر قرار گرفته است. روستای ایگل در شمال شرقی قله توچال واقع شده و یکی از مسیرهای اصلی صعود به این قله از جبهه شمالی به شمار می‌رود. یکی از جاذبه‌های اصلی این روستا را می‌توان آبشار ایگل دانست که برای رسیدن به آن از محل پارک ماشین، باید حدود دو ساعت در یک مسیر هموار پیاده‌روی کنید.مسیر دسترسی به آبشار ایگل بسیار زیبا و تماشایی است و گیاهانی مختلفی همانند ریواس، پونه و تره کوهی در آن به چشم می‌خورد. برای رفتن به روستای ایگل باید از تهران وارد جاده لشگرک شوید و پس از رسیدن به دره لواسان، از میدان اصلی به سمت اوشان ادامه مسیر دهید. از اوشان وارد دوراهی آهار شوید. نرسیده به آهار یک جاده فرعی وجود دارد که به روستای ایگل منتهی می‌شود. در سفر به فشم حتما از روستای ایگل و آبشار معروف آن دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به فشم

روستای فشم

تمامی فصل‌ها برای سفر به فشم زیبا است و بهترین زمان آن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. طبیعت فشم در بهار بسیار رویایی و دیدنی است و تماشای طبیعت بکر آن واقعا فوق‌العاده است. آب و هوای فشم تهران در فصل بهار بسیار عالی است و عطر شکوفه درختان آن شما را مدهوش خواهد کرد. فصل تابستان هم برای سفر به فشم بسیار مناسب است؛ زیرا هم آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و هم وقت گذراندن در کنار رودخانه و رستوران‌های آن لذت‌بخش‌تر است.

روستای فشم

پاییز فشم را نیز به هیچ عنوان نمی‌توانید از ذهن خود پاک کنید؛ زیرا طبیعت هفت رنگ آن تصویری بی‌نظیر را مقابل چشمان شما رقم می‌زند که برای عکاسی شگفت‌انگیز است. منطقه فشم در فصل زمستان نیز به دلیل قرارگیری در مسیر دو پیست اسکی دربندسر و شمشک، طرفداران خاص خود را دارد.

آیا شما تجربه سفر به روستای فشم را داشته اید ؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. نظر شما در مورد فشم چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر