جاهای دیدنی ایران | معرفی جاهای دیدنی ایران

مکان های مرموز و ترسناک ایران را بشناسید | ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران که نباید هرگز دید!

امروز در این مقاله جاهای دیدنی ایران را با چاشنی روح و جن بررسی می‌کنیم. این شما و این لیست مکان های مرموز و ترسناک ایران.

مکان های مرموز و ترسناک
ویکی گردی:

آدم‌های دنبال ماجرا همیشه دنبال کشف‌ چیزهای جدید و مهیج هستند. به همین دلیل برای این دست از افراد سفر به ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران قطعا می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اگر از علاقه‌مندان به ژانر وحشت باشید، قطعا می‌دانید که بسیاری از مخلوقات این ژانر از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران سر در آوردند. از خانه‌ها، عمارت‌ها و کاخ‌های تسخیر شده تا قلعه‌ها، زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری و حتی بیمارستان‌های روانی متروک از این دست هستند که عجیب ترین جاهای دیدنی ایران هم از همین نوع فضاها هستند.

قبرستان سفیدچاه

مکان های مرموز و ترسناک

پر واضح است که هیج کجای دنیا به اندازه قبرستان‌های عجیب‌وغریب خوفناک نیستند. اصلاً تنهاماندن در قبرستان معمولی هم آدم را دچار توهم می‌کند، چه برسد به اینکه قبرستان کمی هم داستان داشته باشد. به قبرستان سفید چاه که بروید، قبرهای مختلف با چیدمان‌های متفاوت می‌بینید که هر کدام به سمت و سویی ساخته شده‌اند. بعضی از این قبرها نمادهای عجیب دارند. بعضی‌شان به حالت ایستاده ساخته شده‌اند و بعضی مثل قبرهای امروزی هستند. نکته جالب درباره این قبرستان این است که مرده‌ها در اینجا نمی‌پوسند! البته این اعتقاد مردم محلی است. آن‌ها معتقدند که خاک اینجا بر مرده اثر نمی‌گذارد و بدنش تا سالیان سال دست‌نخورده باقی می‌ماند. البته قسمت وحشتناک داستان، جعبه‌ای طلسم‌شده است که مردم معتقدند کسی نمی‌تواند قفل آن را باز کند و هر که هم تلاش کرده، زندگی‌اش دچار شومی بی‌پایانی شده است.

 

قنات قصبه گناباد

مکان های مرموز و ترسناک

اسم عمیق‌ترین و طولانی‌ترین و عجیب‌ترین قنات جهان تا‌به‌حال به گوشتان خورده است؟ پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک‌بار هم که شده به این قنات سری بزنید. قنات قصبه گناباد داستان‌های مرموز و عجیبی دارد که شنیدنشان هم مو به تن شما سیخ می‌کند. فکرش را بکنید چیزی بیشتر از ۲هزار و ۵۰۰ سال پیش، بشر با ابزارهای ابتدایی‌اش بتواند قناتی مارپیچ و بسیار عمیق ایجاد کند. این قنات آنقدر گود است که حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم باور کنیم که آدمی‌زاد بدون کمک فرازمینی‌ها توانسته باشد چنین سازه‌ای را ابداع کند. نکته جالب‌تر اینکه این اولین قنات جهان است. مگر می‌شود آدمی برای اولین‌بار تصمیم بگیرد چنین پروژه‌ای را اجرا کند و آن هم اینقدر عمیق و اینقدر طولانی؟ بگذار باور کنیم که موجودات فرازمینی روزگاری اینجا کار کرده‌اند و یادگاری‌شان شده قنات قصبه.

 

کال جنی طبس

مکان های مرموز و ترسناک

برای دیدن کال جنی باید وارد شهر طبس شوید. همه می‌دانیم که طبس سرزمینی کویری و بسیار خشک است. آن‌هایی که ماجرای طوفان شن و هواپیمای آمریکایی را یادشان هست می‌دانند که منظور ما از کویر چیست. حالا وسط این بیابان برهوت، بهشت کوچکی دیده می‌شود که حرف و حدیث هم پشت سرش زیاد است. حرف‌ها هم پر بیراه نیست. چطور می‌شود بین آن همه شنزار، یک دره پر از آب و درختان سبز پیدا شود؟ مگر اینکه پادشاه اجنه اینجا را برای خودش ساخته باشد! البته بعید هم نیست که چند مسافر بخت‌برگشته بدون مهارت قبلاً رفته‌اند و نتوانستند برگردند و این بهشت زیبا را بدنام کرده‌اند! این مسیر چیزی از باغ‌های بهشت کم ندارد؛ ولی همان طور که گفتیم برای دیدنش بهتر است کمی محتاط باشید. نه اینکه واقعاً جن داشته باشد. نه، برای اینکه طی‌کردن مسیرش مستلزم داشتن مهارت کوه‌نوردی و دره‌نوردی است.

 

دره اجنه مشهد

مکان های مرموز و ترسناک

دیوارهای بلند و باریک و تودرتو که گاهی طی‌کردنشان بسیار سخت می‌شود، ویژگی دره اجنه مشهد است. این دره بسیار زیبا در مسیر چناران به مشهد قرار دارد و سال‌هاست داستان‌های مختلفی را گوش‌به‌گوش می‌چرخاند. برای دیدن دره باید به روستای اخلمد بروید. اخلمد کوهستانی است که در زمان حمله اعراب به ایران، بعضی از خراسانی‌ها به آنجا پناه بردند و برخی نیز لابه‌لای دیوارهای دره پنهان شدند. دیوارهای دره همان طور که گفتیم بسیار باریک، کم‌عرض و گاه تاریک و مخوف هستند. خب مسلم است که اینجا حتی صدای نفس‌زدنتان هم توی راهروها بپیچد و خیال برتان دارد که یک جن دارد با احتیاط تعقیبتان می‌کند!

 

جنگل جیغ طرقبه

مکان های مرموز و ترسناک

حالا که تا استان خراسان آمدید، یک توک پا هم تا طرقبه بروید و سری به جنگل جیغ مشهد بزنید. می‌گویند سال‌ها پیش، اینجا زنی خودسوزی کرده و هر شب صدای جیغ‌های این زن، گوش مسافران را کر می‌کند. تراژدی وحشتناکی است که باعث شده این جنگل زیبا و انبوه به یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود. نظر ما این است که این داستان‌ها را دور بریزید و خودتان را با صدای حیوانات درنده در شب توجیه کنید تا بتوانید یک روز آفتابی با خیال راحت به جنگل وارد شوید. البته یادتان باشد، چه جیغ زن باشد و چه صدای نعره درندگان، فرقی نمی‌کند. این جنگل برای شب‌مانی اصلاً مناسب نیست؛ پس فکرش را از سرتان بیرون کنید.

 

باغ سنگی سیرجان

مکان های مرموز و ترسناک

فکرش را بکنید، یک باغ پر از میوه باشد و سالیان سال حتی یک دانه از میوه‌هایش خورده نشود و همچنان بر شاخه‌های درخت باقی بماند. باورتان نمی‌شود؟ به باغ سنگی سیرجان سری بزنید. اینجا یک باغ وسیع با درختان کاملاً خشک هست که از هر درختش چند تکه سنگ بزرگ آویزان شده است. می‌گویند این باغ را یکی از زمین‌داران وقت برای بزرگداشت اعتراض به اصلاح اراضی ساخته است. باغ آنقدرها که برایش حرف درآورده‌اند مخوف نیست؛ اما اینکه چرا به سر آدمی بزند این همه وسعت زمین را این‌گونه طراحی کند، کمی ترسناک است.

 

ریگ جن سمنان

مکان های مرموز و ترسناک

اسم مثلث برمودا که برای همه آشناست. یک جایی در غرب اقیانوس اطلس شمالی، دریا مثل یک زامبی تشنه، از همه انتقام می‌گیرد. می‌گویند هیچ جنبنده‌ای نیست که به این منطقه نزدیک شده باشد و از این سفر بازگردد. برای همین هم هست که لقب مثلث شیطان به این منطقه داده‌اند. مثلث برمودا، نقطه پایان همه ماجراجویی‌هاست و یکی از همین مثلث‌های اعجاب‌انگیز در استان سمنان خودمان است. این منطقه اعجاب‌انگیز که به ریگ جن مشهور است، جایی در منطقه کویری جا خوش کرده است. گزارش‌های متعددی از ناپدیدشدن مسافران و گردشگران در این نقطه به دستمان رسیده است. مردم محلی معتقدند هر که جسارت کند و پا به این منطقه بگذارد، به قعر زمین و محل زندگی اجنه می‌رود!

 

کلبه وحشت انزلی

مکان های مرموز و ترسناک

اگر نترسید، پولدار می‌شوید. تنها انگیزه‌ای که برای برخی وسوسه‌انگیز است و برای برخی ترسناک، وعده رسیدن به ثروت به شرط نترسیدن است. این شعاری است که درباره کلبه وحشت انزلی بسیار شنیده می‌شود. این کلبه در روستای هفت دغنان صومعه سرا و در دل جنگل قرار دارد. معروف است که اگر کسی بتواند بدون ترس یک شب را تا صبح در این کلبه سر کند و زنده بماند، ثروتمند می‌شود. این داستان بیشتر از اینکه ترسناک باشد، شبیه حقه است و به همین دلیل هم کمتر کسی جرئت کرده این شرط نامتعارف را بپذیرد. اندک افرادی هم که با جانشان بازی کرده‌اند و پا در این کلبه نفرین‌شده گذاشته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر