جاهای دیدنی ایران | معرفی جاهای دیدنی ایران

معرفی مکان های مرموز و ترسناک ایران | ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران + عکس

برای تجربه ترس و هیجان، حتما نیاز نیست که پای فیلم‌های ترسناک بنشینید؛ با رفتن به جاهای دیدنی ایران که ترسناک اند نیز می‌توانید سفری سرشار از هیجان و دلهره را داشته باشید.

مکان های مرموز و ترسناک
ویکی گردی:

آدم‌های ماجراجو همیشه دنبال کشف‌ چیزهای جدید و مهیج هستند. به همین دلیل برای این دست از افراد سفر به ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران قطعا می‌تواند یکی از گزینه‌های هر برنامه سفری باشد. بسیاری ترجیح می‌دهند به جای سر زدن به مقاصد و جاذبه‌های عادی، به مکان‌هایی بروند که یکی از اصلی‌ترین غرایز ما انسان‌ها یعنی ترس را در وجودشان بیدار می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به ژانر وحشت باشید، قطعا می‌دانید که بسیاری از مخلوقات این ژانر از عجیب و غریب ترین جاهای دیدنی ایران سر در آوردند. از خانه‌ها، عمارت‌ها و کاخ‌های تسخیر شده تا قلعه‌ها، زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری و حتی بیمارستان‌های روانی متروک از این دست هستند که ترسناک ‌ترین جاهای دیدنی ایران هم از همین نوع فضاها هستند.

 

کویر ریگ جن سمنان

مکان های مرموز و ترسناک

کویرنوردی از آن دسته ماجراجویی‌هایی است که انسان شجاع و قوی می‌طلبد؛ مخصوصا اگر مقصد، کویر خشن ریگ جن باشد. کویر ریگ جن از مناطق مرموز کویر مرکزی ایران و جاهای دیدنی گرمسار است که به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی، سال‌ها دور از دسترس و ناشناخته مانده بود. امروزه سفر به این منطقه رونق بیشتری گرفته و علاقه‌مندان را به سوی خود دعوت می‌کند. اگر شما نیز فردی هستید که به‌دنبال کشف ناشناخته‌ها، در سایه جسارت خود، به مناطق اسرارامیز سفر می‌کنید کویر ریگ جن را ازدست ندهید. سفر به ریگ جن با توجه به خطرات و ویژگی‌های آن برای هر طبیعت‌گردی تجربه‌ای خاص و منحصربه‌ فرد خواهد بود.

 

غار قاتل کرمانشاه

مکان های مرموز و ترسناک

تا به حال به این فکر کرده‌اید که خطرناک‌ترین غار ایران در کدام شهر قرار دارد و چرا به آن لقبی هول‌انگیز داده‌اند؟ درست است که اسم کرمانشاه ما را یاد بیستون می‌اندازد، اما این شهر جاذبه‌های توریستی معروف دیگری مثل غار پرآو دارد، غاری که غارنوردی در آن آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵ نفر جانشان را در راه کشف آن از دست داده‌اند. این غار به شکل عمودی است و بر روی کوه‌های بلند قرار گرفته و برای رسیدن به ورودی آن باید به ارتفاع بیش از ۳ هزار متری کوه پرآو بروید. غارنوردان زیادی دوست دارند که به داخل این غار تاریک بروند و جذابیت‌های پنهان آن را از نزدیک ببینند. رسیدن به انتهای این غار برای غارنوردان به شیرینی رسیدن به قله کوه‌های صعب العبور است، با این حال کانال‌های بسیار باریک غار افراد زیادی را از ادامه راه منصرف کرده است.

 

دریاچه ارواح مازندران

مکان های مرموز و ترسناک

دریاچه ارواح یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در استان مازندران است. این دریاچه در میان مردم محلی با نام دریاچه ممرز شناخته می‌شود. جنگل‌های اطراف این دریاچه از بکرترین و زیباترین نقاط جنگلی در شمال ایران است که هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند؛ اما به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و دور از دسترس به نسبت سایر دیدنی‌های این منطقه، هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. درختان کمر شکسته، وجود مه و آب باتلاقی این دریاچه، فضایی وهم‌آلود در این منطقه ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل این جاذبه طبیعی را با نام یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی در شمال ایران می‌شناسند. طول این دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰۰ متر است.

 

جنگل جیغ مشهد

مکان های مرموز و ترسناک

اگر نام این جنگل شما را کنجکاو کرده است، باید بدانید که تنها نیستید. شنیدن نام جنگل جیغ مشهد قطعاً هرکسی را کنجکاو می‌کند. همه می‌خواهند بدانند که دلیل این نام‌گذاری عجیب چیست. جنگل جیغ مشهد در حقیقت بر اساس داستان‌های محلی، جنگلی طلسم‌شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است. منتها آیا واقعاً این مسئله حقیقت دارد؟ جنگل جیغ در خراسان رضوی و نزدیکی مشهد قرار دارد. این جنگل در روستایی با نام روستای سربرج از توابع طرقبه واقع شده است. در بین جاهای دیدنی مشهد، این جنگل را حتی با نام جنگل سربرج نیز می‌شناسند. برای دسترسی به جنگل جیغ نیازی به پیاده‌روی طولانی نیست و بازدید از آن برای افراد کم‌توان و میان‌سال مانعی ندارد. ما در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنیم و معمولاً به مسائل ماورایی اعتقادی نداریم. منتها باید بدانید جنگل جیغ به‌خاطر صدای عجیبی که شب‌ها در آن می‌پیچد، به جیغ شهرت دارد. افرادی که از این جنگل بازدید کرده‌اند، همگی این صدای جیغ عجیب‌وغریب را تأیید می‌کنند. جالب است بدانید که فقط شب‌ها صدای این جیغ به گوش می‌رسد و روزها جنگل جیغ شبیه به جنگلی معمولی است.

صدای جیغی که به گوش می‌رسد دقیقاً شبیه به صدای جیغ زنی است که انگار در آتش می‌سوزد و از ته دل فریاد می‌کشد!

 

دره کال جنی طبس

مکان های مرموز و ترسناک

دره کال جنی، دره ای پر آب در وسط بیابان داغ طبس قرار گرفته است. شاید با شنیدن نام جن بترسید، اما این منطقه در زمان های قدیم در میان روستاییان جن زده محسوب می شده است ولی امروزه به منطقه گردشگری بکر تبدیل شده است، به طوری که اگر این دره زیبا را بازدید نکنید گویی به طبس سفر نکرده اید، یعنی ارزش بازدید از این منطقه برابر با شهر طبس است. کال جنی مسیری است که به دلیل عبور آب و سیلاب های متعدد ایجاد شده است و در طی چندین سال اخیر گرشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است.

 

دره ارواح قشم

مکان های مرموز و ترسناک

دره ارواح بر اثر یک عارضه طبیعی زیبا در جزیره ی قشم اتفاق افتاده است که بومیان بر این عقیده هستند که دره ستارگان بر اثر افتادن ستاره بر این منطقه به وجود آمده است به همین دلیل بومیان این منطقه را ستاره افتاده هم می نامند و از وجود ارواح سرگردان و جن ها داستان های مختلفی شنیده می شود. فرسایش زمین بر اثر تند باد ها ، بارش های رگباری و آب های سطحی در طی سال ها این دره را به وجود آورده است که آن را به یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری قشم تبدیل کرده است و جالب تر از آن این دره تنها عارضه زمین شناسی است که در آسیا رخ داده که در تنها ژئوپارک خاورمیانه قرار گرفته است.

 

قلعه آدم خوار اردبیل

مکان های مرموز و ترسناک

در استان اردبیل و در ۱۱ کیلومتری شهیر نیر، در کنار روستای کورعباسلو قلعه اسرار آمیزی به نام بوینی یوغون قرار دارد. این قلعه گویی خیلی گردن کلفت است و آدم هایی که به آن وارد می شدند را می خورده است. در زبان آذری (بوینی یوغون به معنای گردن کلفت) می باشد. محلی های این منطقه بر این باورند که قرن ها پیش مردمانی به روستای کورعباسلو در استان اردبیل می رفتند، پس از بازدید از قلعه باستانی به صورت کاملا مرموز ناپدید می شدند، معلوم نبود که چه بر سر این افراد می آید، محلی های منطقه می گفتند که قلعه آن ها را بلعیده است. با ادامه این حرف ها ، کم کم این قلعه در میان روستا به قلعه آدم خوار معروف گردید. داستان های زیادی درباره آن مردم محلی گفته شده است.

 

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر