بازدید از زیباترین سواحل ایران | سفر به زیباترین سواحل ایران

5 تا از زیباترین سواحل ایران | عکس زیباترین سواحل ایران

سواحل ایران برای ما یادآور خاطرات خوشی هستند. اکثر ما لحظات لذت‌بخشی را در زیباترین ساحل های ایران گذرانده‌ایم. برای آشنایی با زیباترین سواحل ایران با ویکی گردی همراه باشید.

زیباترین سواحل ایران
ویکی گردی:

برای سفر به زیباترین سواحل ایران سفر به ساحل های شمال ایران معمولا جزء اولین انتخاب‌های هر ایرانی به شمار می‌آید. اما نباید از زیبایی شگفت‌انگیز سواحل جنوب ایران غافل شد. هرکدام از این سواحل با ویژگی‌های متفاوت و خاصشان بی‌نظیرند و می‌توان به آن‌ها لقب زیباترین سواحل ایران را داد. شما به کدام ساحل ایران سفر کرده اید؟ ویکی گردی در این مقاله زیباترین سواحل ایران را به شما معرفی می کند.

 

ساحل سرخ هرمزگان

زیباترین سواحل ایران

اگر به جنوب کشور و جزیره هرمز سفر کرده باشید حتما به دیدن یکی از سواحل ایران به نام «ساحل سرخ» رفته‌اید. ساحل سرخ از زیباترین سواحل خلیج فارس، همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. رنگ سرخ شن‌های ساحل با آبی بی‌کران دریا منظره‌ای چشم‌نواز را جلوی رویتان قرار می‌دهد. با تحقیق بر روی خاک ساحل سرخ متوجه شده‌اند ترکیبات معدنی مانند عنصر آهن باعث رنگ قرمز آن شده است. خاک ساحل ارزش زیادی داشته و در صنعت داروسازی، ساخت محصولات آرایشی بهداشتی، پخت و پز (پخت نان محلی، ادویه جنوبی و غذای محلی جزیره) کاربرد دارد.

امروزه گردشگران زیادی در بازدید از این ساحل رنگی ایران بخشی از خاک را جهت یادگاری برداشته و با خود می‌برند. باید بدانید که این کار ضربه بزرگی به ساحل زده و به‌همین دلیل برای آن منع قانونی گذاشته‌اند. افراد سودجو خاک ساحل را در شیشه‌های کوچک ریخته و با قیمت زیادی می‌فروختند. این کار باعث تخریب ساحل می‌شود؛ چون سالیان زیادی طول خواهد کشید تا خاک برداشته شده جایگزین شود.

 

ساحل مرجانی کیش

زیباترین سواحل ایران

«ساحل مرجانی» کیش یکی از ساحل های مرجانی ایران است که وسعت زیادی دارد. در واقع این ساحل را بین سواحل ایران و حتی جهان از نظر بزرگی می‌توان تک دانست. مرجان‌های زیادی در آب‌های دریای کیش وجود دارند که زلال بودن آب باعث دیده شدن این زیبایی خاص می‌شود. به‌همین دلیل عده زیادی آب‌های ساحل مرجانی را جزء زیباترین دریای ایران می‌شناسند.

این ساحل همیشه به آرامش عجیب و غریبش مشهور بود. شما می‌توانید با سفر به کیش از ساحل مرجانی و سکوت لذت‌بخش آن‌جا استفاده کنید. قایق‌سواری در آب‌های آن از دیگر کارهای هیجان‌انگیز در سفر به جنوب کشورمان به شمار می‌آید. پارک، بازارچه‌های سنتی، فضای سبز، آلاچیق و مسیری مناسب برای دوچرخه‌سواری و استراحتگاه از امکانات رفاهی ساحل مرجانی محسوب می‌شوند.

 

ساحل بریس چابهار

زیباترین سواحل ایران

«ساحل بریس» را باید از ساحل های صخره ای ایران واقع در چابهار، استان سیستان و بلوچستان دانست. اگر به چابهار سفر کرده باشید حتما ساحل بریس بهترین ساحل جنوب ایران را دیده‌اید؛ چون این ساحل نماد مهمی از شهر چابهار محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این ساحل به صورت صخره‌های بلندی شکل گرفته که حدود 10 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

مسافران زیادی برای عکاسی و یا دیدن زیباترین دریای ایران به لبه صخره‌ها می‌روند. باید مراقب باشید تا به پایین پرت نشوید و یا به صخره‌ها آسیبی وارد نشود. همین موضوع باعث شده تا این ساحل به خطرناک‌ترین ساحل ایران مشهور شود. با این وجود ساحل بریس در بین گردشگران داخلی و خارجی طرفداران زیادی داشته و باید آن را ساحل برتر ایران دانست.

 

ساحل سورو بندرعباس

زیباترین سواحل ایران

یکی از بهترین سواحل جنوب ایران که در استان هرمزگان و قدیمی‌ترین محله بندرعباس واقع شده است، «ساحل سورو» نام دارد. ساحل سورو را باید از ساحل های زیبا ایران دانست که مکانی مناسب برای تفریح خانوادگی است. اگر به جنوب کشورمان و شهر بندرعباس سفر کردید به‌راحتی می‌توانید در ساحل سورو شنا کرده و از آب‌های نیلگون آن لذت ببرید.

این ساحل مکان مناسبی برای چادر زدن و اقامت در شب است. آلاچیق، استراحتگاه، کافه، رستوران، پارک ساحلی برای کودکان و بزرگسالان و بخش شنا برای بانوان از امکانات رفاهی ساحل سورو به شمار می‌آیند. یکی از تفریحات لذت‌بخش در بهترین ساحل جنوب ایران قایق‌سواری است. آب‌های این ساحل بسیار امن بوده و شنا و قایق‌سواری به‌راحتی انجام خواهد شد.

 

ساحل درک سیستان و بلوچستان

زیباترین سواحل ایران

ساحل درک یکی از عجیب‌ترین و بهترین ساحل‌های ایران است. برای دیدن این ساحل باید به جنوب استان سیستان بلوچستان، شهر چابهار و بخش کنارک بروید. در آنجا روستای درک را که پیدا کنید به ساحل هم می‌رسید. این ساحل کاملا بافت بیابانی دارد. تپه‌های شنی آنجا از دور هم معلوم هستند. اما کمی جلوتر که می‌روید بو و صدای دریا شما را شگف‌زده می‌کنند.

ساحل درک کنار دریای عمان است. آب دریا بسیار زلال و پاک است. قایق‌های محلی در آنجا مدام در رفت‌و‌آمد هستند. می‌توانید برای تفریح قایق‌سواری کنید و لذت ببرید. در بخش‌هایی از منطقه هم می‌توانید آفرود سواری و سافاری در کویر را تجربه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر