زیباترین سواحل ایران کجاست؟ | اطلاعات زیباترین سواحل ایران

معرفی زیباترین سواحل ایران | زیباترین سواحل ایران + عکس و آدرس

زیباترین سواحل ایران در کرانه دریاهای مازندران، مکران و خلیج فارس قرار دارند و از بهترین نقاط گردشگری کشورمان به شمار می‌روند. برای آشنایی با زیباترین سواحل ایران با ویکی گردی همراه شوید.

زیباترین سواحل ایران
ویکی گردی:

اگر با زیباترین سواحل ایران آشنایی ندارید، ما در این مقاله برای شما توضیحات کامل و جامعی در مورد زیباترین سواحل ایران را جمع آوری و شما را برای آشنایی و سفری دلپذیر و خاطره انگیز به زیباترین سواحل ایران آماده می کنیم. پس برای آشنایی کامل با زیباترین سواحل ایران با ویکی گردی همراه باشید و سفری کوتاه را به همراه ما تجربه کنید.

ساحل درک چابهار

زیباترین سواحل ایران

درک نزدیک‌ترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است و ساحل درک همان جایی است که اقیانوس هند و دریای عمان به‌هم می‌رسند. ساحل روستای درک علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و پاگیزگی‌اش همان جایی‌ است که می‌توانید سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی را کنار هم ببینید. اگر از تجربه درمان‌های طبیعی و سنتی لذت می‌برید، از ماسه‌های سفید ساحل درک برای گرفتگی و دردهای عضلانی استفاده کنید. تماشای طلوع و غروب آفتاب در ساحل روستای درک از همان کارهایی است که برای همیشه در ذهن‌تان یک قاب ماندگار می‌سازد، پس حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. این ساحل زیبا در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از منطقه ﺁزاد چابهار و در مسیر جاده ترانزیتی بندر کنارک به بندر جاسک قرار دارد. از ویژگی‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده این ساحل، پاکیزه بودن آن است.

بهترین زمان سال برای سفر به ساحل درک

روستای درک چابهار در یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران یعنی سیستان و بلوچستان قرار دارد. به همین خاطر روزهای تابستان گرم و مرطوبی دارد؛ اما در باقی سال به خاطر بادهای خنکی که از سمت اقیانوس می‌وزد، هوا مطبوع است. از اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین موقع سال برای سفر به درک است.

 

ساحل سرخ هرمز

جاهای دیدنی هرمز

جزیره هرمز با مساحتی معادل ۴۲ کیلومتر مربع، یکی از جزایرخلیج فارس است که برخلاف دیگر جزایر معروف مانند کیش و قشم، در آن خبری از مراکز خرید بزرگ و هتل‌های متنوع و برج‌های بلند نیست. در هرمز همه چیز به شکل طبیعی خود قرار دارد و آرامش و زیبایی مهمترین ارمغان سفر به جزیره هرمز است. در این میان ساحل سرخ هرمز مهمترین و زیباترین جاذبه‌ی آن است. ویژگی‌های جغرافیایی خاص جزیره هرمز باعث شده تا رگ خاک در سواحل این جزیره کاملا منحصر به فرد باشد. یکی از زیباترین سواحل جزیره هرمز، ساحل سرخ هرمز است که در بخش جنوبی جزیره قرار دارد. این منطقه بدون شک یکی از زیباترین و پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جزیره هرمز است که شاید مهمترین هدف گردشگرانی که به جزیره هرمز وارد می‌شوند، قدم زدن در این ساحل زیبا و خیره کننده باشد.

بهترین زمان بازدید از ساحل سرخ هرمز

دمای هوا در تابستان‌های جزیره هرمز بالا و طاقت‌فرسا است. اوایل بهار، پاییز و زمستان زمان‌های بهتری برای سفر به این جزیره هستند. هوا در این زمان‌ها وضعیت بهتری دارد و شرجی نیست. در فصل بهار و تعطیلات نوروز، جزیره هرمز شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است و معمولا مسافران با ازدحام در اقامتگاه‌ها روبه‌رو می‌شوند.

 

ساحل مرجان کیش

جاهای دیدنی کیش

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. جزیره کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار می‌آید. بندر آفتاب و بندر چارک در شمال جزیره کیش دیده می‌شوند و جزیره هندورابی و جزیره لاوان نیز در غرب آن واقع شده‌اند. فاصله ساحل مرجان کیش از فرودگاه این جزیره حدود ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است. ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.

بهترین زمان بازدید از ساحل مرجان کیش

جزیره زیبای کیش در جنوب ایران قرار دارد و آب و هوای آن گرم و مرطوب است. بهترین زمان سفر به این جزیره و ساحل مرجان کیش، اواخر پاییز تا اواسط بهار است؛ زمانی که دمای هوا کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که از اواسط بهار تا اواسط پاییز، به‌خصوص در فصل تابستان، هوای کیش گرم و مرطوب است و سفر در این زمان از سال به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 

روستای بنود عسلویه

زیباترین سواحل ایران

در جنوب شرقی استان بوشهر روستای زیبایی قرار دارد که سواحل صخره ای آن زبانزد گردشگران است. گردشگران حرفه ای به خوبی می دانند که در این سواحل غارهایی وجود دارند که از درون آنها می توان دریا را به تماشا نشست! روستای بنود (Banood Village) در ۳۵ کیلومتری شرق عسلویه قرار دارد که با ۸۰۰ نفر جمعیت یکی از مناطق گردشگری کشور است. این منطقه محلی مناسب برای ورزش های آبی، صیادی و گردشگری می باشد. در ساحل روستای بنود یک شهرک سینمایی زیبا به عنوان لوکیشن فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته شد. با سفر به این روستا می توانید از این شهرک سینمایی دیدن کنید. خانه های گلی و صخره های آرام در کنار سواحل زیبای بنود می تواند آرامش را به شما هدیه دهد. یکی از عجایب سواحل روستای بنود، غارهای دریایی است که بعد از تپه های کوچک قرار گرفته اند.

بهترین زمان سفر به ساحل بنود

ساحل بنود یکی از بکرترین مقاصد گردشگری است که درست مثل سایر مناطق جنوبی ایران در اواخر بهار و تابستان، هوایی بسیار گرم و طاقت ‌فرسا دارد. بهترین زمان سفر به ساحل بنود، اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

 

ساحل و اسکله بریس چابهار

زیباترین سواحل ایران

اسکله بریس از پرطرفدارترین اسکله‌های نزدیک چابهار است که در طول سال‌های اخیر گردشگران بسیاری برای تماشای زیبایی‌های آن به چابهار سفر کرده‌اند. از میان سواحل جنوبی کشور، سواحل خلیج فارس بیشترین شهرت را دارند؛ در حالی که سواحل دریای مکران در حوالی چابهار از سواحل منحصربه‌فرد صخره‌ای در ایران است. در سال‌های اخیر محدودیت‌ها برای بازدید از سواحل اطراف چابهار کاهش یافته است و افراد زیادی برای بازدید از اسکله‌های اطراف چابهار به این منطقه سفر می‌کنند. بسیاری از گردشگران اسکله و ساحل بریس را از زیباترین جاهای دیدنی چابهار می‌دانند. با توجه به بکر بودن ساحل بریس، در حال حاضر امکانات زیادی در این منطقه وجود ندارد؛ اما زیبایی‌های چشم‌نواز این ساحل، بازدید از آن را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در سفر به چابهار تبدیل می‌کند.

 

ساحل ریشهر بوشهر

زیباترین سواحل ایران

بوشهر شهری بندری در استانی با همین نام است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند، در جنوب این شهر دریای خلیج فارس قرار گرفته است. بندر بوشهر تنها ۱۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوایی گرم و نیمه بیابانی دارد. مانند بسیاری از دیگر شهرهای ایران بوشهر نیز قدمتی دیرینه دارد و ساخت آن به سال ها پیش باز می گردد. ساحل ریشهر که امروز در جنوب بوشهر واقع شده ترکیبی از تاریخ، طبیعت و غروب بی نظیر دریای نیلگون خلیج فارس را پیش چشم شما نمودار می سازد.

 

ساحل صدف آستارا

زیباترین سواحل ایران

ساحل صدف در هفت کیلومتری جنوب آستارا و در مسیر جاده آستارا-تالش واقع شده است و در فصل تابستان به یکی از بهترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی آستارا تبدیل می‌شود. با وسعت ۱۷ هکتار، این ساحل در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل قرار دارد. آلاچیق، استراحتگاه سنتی، بوفه، فروشگاه، دوش آب شیرین جهت استحمام شناگران و سرویس بهداشتی از امکانات ساحل صدف هستند. 

 

ساحل گیسوم گیلان

زیباترین سواحل ایران

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. جاده مستقیمی که از میان جنگل عبور می‌کند، منظره‌ای بسیار رویایی دارد؛ در دو سمت این جاده درختان زیبای سر به فلک کشیده قرار دارند و در افق آن آبی دریا موج می‌زند. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را بیشتر می‌کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر