همه چیز درباره جاهای دیدنی هلند | بازدید از جاهای دیدنی هلند

معرفی جاهای دیدنی هلند | جاهای دیدنی هلند + عکس و آدرس

دوست دارید جاهای دیدنی هلند را بشناسید تا در سفر به این کشور سراغ آنها بروید و کلی لذت ببرید؟ بله؟ پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

جاهای دیدنی هلند
ویکی گردی:

هلند بی شک یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهاست. این کشور زیبا دارای جاذبه های توریستی و دیدنی بسیاری است. یکی از جاهای دیدنی هلند شهر آمستردام است که پیشینه فرهنگی غنی دارد. بیشتر شما عزیزان کشور هلند را با گل و گیاه های آن و موزه های فرهنگی آن می شناسید به ویژه شهر آمستردام که در این کشور قرار دارد یکی از شهرهای توریستی و فرهنگی آن محسوب می شود. در هلند علاوه بر چشم اندارهای طبیعی جاذبه های تاریخی ارزشمندی نیز وجود دارند که از جاهای دیدنی هلند به شمار می آیند و در کنار بوستان های گل لاله از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند. این کشور در قاره آسیا قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق طبیعی دیدنی بسیار زیبا در این قاره شناخته می شود که سالانه گرشگران زیادی را جذب خود کرده است. ویکی گردی در این مقاله شما را با جاهای دیدنی هلند آشنا خواهد کرد.

بازار آلبرت کویپ

جاهای دیدنی هلند

بازار آلبرت کویپ بهترین مکان برای شناخت و تجربه روح زندگی مردم در آمستردام است. این بازارچه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلند و در عین حال بزرگ‌ترین بازار روز در سراسر اروپا به شمار می‌رود. در بازار آلبرت کویپ می‌توانید اقلامی مختلف را که به تمام کشورهای جهان تعلق دارند، تهیه کنید و از خوردن غذاهای هلندی در رستوران‌های کوچک محلی که در جای‌جای غرفه‌های بازارچه دایر هستند، لذت ببرید. 

 

موزه خانه قایقی

جاهای دیدنی هلند

موزه خانه‌ قایقی در آمستردام به بازدیدکنندگان فرصتی بی‌نظیر می‌دهد تا زندگی در یک خانه قایقی واقعی را تجربه کنند. در این موزه که در قایقی میان یکی از مشهورترین کانال‌های آبی آمستردام برپا شده است، می‌توان شاهد تمام اجزای خانه مانند آشپزخانه، تختخواب تاشو، سرویس بهداشتی و هالی بزرگ بود. 

 

پارک جنگلی آمستردامسه بوس

جاهای دیدنی هلند

پارک جنگلی آمستردامسه بوس با ۱۰۰۰ هکتار مساحت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در سراسر اروپا به‌شمار می‌رود. این پارک ۱۵۰ گونه از درختان بومی و ۲۰۰ گونه از پرندگان را در خود جای می‌دهد و دسترسی به آن با استفاده از دوچرخه، مترو و تراموا از مرکز شهر میسر است. از جمله فعالیت‌های رایج در این پارک می‌توان به بازدید از مزرعه‌ی پرورش بز، سفر تفریحی با قایق، شنا در استخرها، و رفتن به چشمه‌ی آب گرم اشاره کرد. 

 

مرکز خرید اشتادزهارت آمستل‌ فین

جاهای دیدنی هلند

مرکز خرید اشتادزهارت آمستل‌ فین تنها مرکز خرید چهار ستاره در هلند به‌شمار می‌رود و در نزدیکی آمستردام قرار دارد. از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و معروف در این مرکز خرید می‌توان به وی اند دی، هما، باس اکسپرینس سنتر، ریشوال استور اند سیتی اسپا و انگلیش هالتر اشاره کرد. بیش از ۲۱۰ فروشگاه با کالاهای متفاوت با برندهای گوناگون در این مرکز خرید وجود دارد.

 

جزیره مصنوعی ایزلوگ

جاهای دیدنی هلند

جزیره مصنوعی ایزلوگ که با نام‌های جزیره ایزل و چشم ایزل نیز شناخته می‌شود، پیرامون گودال مصنوعی، مدور و بزرگی در وسط دریاچه‌ی کتلمیر در دهانه‌ی رود ایزل، واقع در کشور هلند ساخته شده است. گودال، یک کیلومتر قطر و ۴۵ متر عمق دارد و مخزن ذخیره‌سازی گل و لای لایروبی‌شده از شکافی عمیقا آلوده در کف دریاچه است. ایزلوگ بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ ساخته شد. ظرفیت نگهداری گودال میان آن، ۲۰ میلیون متر مکعب است. به منظور جلوگیری از نشت یا درز کردن گل و لای، کف گودال با خاک معدنی پوشانده و غیرقابل‌نفوذ شده است و دیواره را نیز با فویل پوشانده‌اند. همچنین سطح آب در گودال در سطحی پایین‌تر از دریاچه نگه داشته می‌شود. در جزیره ایزلوگ مواد آلاینده را از شن‌های ته‌نشین‌شده جدا می‌کنند و شن پاکسازی‌شده را برای ساخت و ساز به سایر مناطق فرستاده می‌شود. 

 

مرکز خرید گلدرلندپلین

جاهای دیدنی هلند

مرکز خرید گلدرلندپلین در یکی از مناطق پر رفت‌وآمد، در جنوب آمستردام قرار دارد. با بیش از ۹۰ فروشگاه، این مرکز شامل بوتیک‌ها و رستوران‌های متعدد می‌شود. از قسمت‌های جالب گلدرلندپلین محوطه مخصوص بازی‌های کودکان مانند پیست اسکی در زمستان‌ها است. با حضور تمام برندهای داخلی، این مرکز خرید برای کسانی که به دنبال کالاهای باکیفیت هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. 

 

موزه هنرهای مدرن کبرا

جاهای دیدنی هلند

موزه‌ی هنرهای مدرن کبرا درون ساختمان زیبایی جای دارد که توسط معماری به نام ویم کویست طراحی شده است و آثار شوخ و رنگارنگ آوانگارد و قرن بیستمی گروه کبرا را در خود جای داده است. این جنبش در سال ۱۹۴۸ آغاز شد و میراث آن بسیار شاخص بود. مجموعه آثار کبرای به نمایش درآمده در این موزه، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها در سراسر جهان به‌شمار می‌رود و هدف اصلی موزه زنده‌ نگاه داشتن این جنبش در طول زمان است. 

 

باغ گل کوکنهوف

جاهای دیدنی هلند

باغ گل کوکنهوف هر سال فقط دو ماه در فصل بهار درهای خود را به روی عموم باز می‌کند و در این دوره می‌توان بهترین گل‌های لاله، زعفران، نرگس (لاله یا نرگس زرد) و سایر گل‌های پیازدار هلندی را در آن تماشا کرد. باغ گل کوکنهوف از معروف‌ترین باغ‌های دنیا و از زیباترین باغ‌های گل جهان به‌شمار می‌آید. همچنین کوکنهوف از برترین پارک‌های کشور هلند نیز است. تنوع گل‌ها و رنگ‌ها در این باغ گل هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. هر سال حدود هفت میلیون پیاز گل در این باغ ۸۰ هکتاری مشهور کاشته می‌شود. برخی از بهترین و جالب‌ترین گل‌های لاله در غرفه‌های سرپوشیده باغ نگهداری می‌شوند و غرفه‌ها همواره رنگ‌ها و انواع جدیدی از گل‌های لاله را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. همچنین در باغ کوکنهوف تمامی گل‌ها با دست و بدون کمک ماشین‌آلات کاشته می‌شوند. 

 

موزه ملی دریانوردی هلند

جاهای دیدنی هلند

موزه ملی دریانوردی هلند در آمستردام، یکی از پربازدیدترین موزه‌های هلند به‌شمار می‌رود. این موزه با رنگ‌های متنوع و دوست‌داشتنی و مجهز به تکنولوژی‌های چندرسانه‌ای مدرن، در کنار اسکله قرار گرفته است. مجموعه‌‌ی موزه با نقاشی‌های زیبا، نقشه‌های قدیمی، مدل‌هایی از کشتی‌ها و کشتی‌ بادبانی قرن هفدهمی به درک تاریخچه هلند که قدرتمندترین نیروی دریایی دنیا را داشته‌ است، کمک می‌کند. 

 

موزه فضای باز زانس شانس

جاهای دیدنی هلند

موزه‌ فضای باز زانس شانس بهترین مقصد برای تجربه فرهنگ هلندی است. در این موزه می‌توان خانه‌های چوبی و آسیاب‌های بادی را که به قرن‌های ۱۷ و ۱۸ تعلق دارند، مشاهده کرد. علاوه‌بر آشنایی با معماری عصر طلایی هلند، در این موزه می‌توانید در مورد صنعت پنیرسازی هلند و صنایع دستی این کشور اطلاعات زیادی کسب کنید. برخی دیگر از امکانات زانس شانس شامل کارگاه‌های آموزشی و آتلیه‌ها می‌شود. 

 

بندر روتردام

جاهای دیدنی هلند

بندر روتردام بزرگ‌ترین بندر اروپا است که در شهر روتردام هلند قرار دارد. روتردام متشکل از پنج ناحیه پورت متمایز و سه پارک است. بندر روتردام و ناحیه اطراف آن مستعد ابتلا به طوفان از دریای شمال است.

 

موزه ونگوگ

جاهای دیدنی هلند

موزه ونگوگ در آمستردام هلند، به آثار نقاش مشهور هلندی، ونسان ونگوگ و معاصرانش اختصاص یافته است. این موزه در میدان موزه‌ای و در نزدیکی موزه‌های دیگری مانند موزه امپراتوری، موزه اشتدلیک و تالار کنسرت آمستردام قرار دارد. با افتتاح در سال ۱۹۷۳، موزه ونگوگ میزبان بزرگ‌ترین مجموعه از آثار نقاشی ونگوگ در جهان است. 

 

خانه موزه رامبرانت

جاهای دیدنی هلند

خانه موزه رامبرانت از خانه‌های تاریخی و موزه‌های هنری آمستردام به‌شمار می‌رود و به رامبرانت، نقاش برجسته هلندی تعلق داشته است. او بین سال‌های ۱۶۳۹ تا ۱۶۵۶ در این خانه به زندگی و کار می‌‌پرداخت. فضای داخلی خانه با حال و هوایی قرن هفدهمی بازسازی شده است و در آن می‌توان آثار رامبرانت و نقاشی‌های معاصرانش را مشاهده کرد. 

 

موزه امپراتوری (موزه ملی آمستردام)

جاهای دیدنی هلند

موزه امپراتوری که با نام‌های موزه ملی آمستردام و موزه ریجکس نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هلند و نیز از مطرح‌ترین موزه‌های اروپا به‌شمار می‌رود. مجموعه موزه شامل حدود یک میلیون اثر در رابطه با تاریخ و هنر هلند می‌شود که تنها ۸۰۰۰ قطعه از آن‌ها در معرض نمایش عمومی قرار دارند. عمده این آثار متعلق به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی هستند.

 

کاخ سلطنتی آمستردام

جاهای دیدنی هلند

کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخ سلطنتی موجود در هلند محسوب می‌شود که در اختیار خاندان پادشاهی کشور قرار دارد. با قدمتی که به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد، این کاخ در سمت غربی میدان دام، در مرکز آمستردام و در مقابل یادبود جنگ واقع شده است. با بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام می‌توانید با تاریخ غنی ساختمان و میراث باشکوه به‌جامانده از ساکنان‌اش در طول زمان آشنا شوید.

 

باغ گیاه شناسی آمستردام

جاهای دیدنی هلند

باغ گیاه شناسی آمستردام (هورتوس بوتانیکاس) یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان و از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلند به‌شمار می‌رود. این باغ در سال ۱۶۳۸، به‌عنوان منبع تامین دارو برای پزشکان و داروسازان احداث شد. در حال حاضر، باغ گیاه شناسی آمستردام میزبان حدود ۶۰۰۰ گونه گیاهی و درخت است. 

 

پارک ملی هوخه ویلوه

جاهای دیدنی هلند

پارک ملی هوخه ویلوه در استان خلدرلاند واقع شده است و با مساحتی معادل ۵۵ کیلومتر مربع، شامل تپه‌های ماسه‌ای، بیشه‌زار و خلنگ‌زار می‌شود. قسمت اعظم پارک در طول عصر یخبندان ایجاد شده است و تپه‌های ماسه‌ای و خلنگ‌زار‌ها می‌تواند نتیجه حضور انسان‌ها در زمین‌های اطراف باشد. امروزه فضای اطراف پارک ملی هوخه ویلوه را حصار کشیده‌اند و برای بازدید از آن، نیازمند پرداخت ورودی هستید. 

 

موزه ون لوون

جاهای دیدنی هلند

موزه ون لوون یکی از موزه‌های آمستردام است که در یک خانه کانال در کنار Keizersgracht واقع شده است. این موزه در قرن ۱۹ به نام خانواده ون لوون که در آن زندگی می‌کردند نامگذاری شد. این خانه تاریخی که اکنون به موزه تبدیل شده است در سال ۱۶۷۲ ساخته شد.

 

موزه آی فیلم هلند

جاهای دیدنی هلند

موزه آی‌فیلم هلند با هدف حفظ و پاسداشت فیلم‌های هلندی و بیگانه، مجموعه‌ای بالغ بر ۳۷ هزار فیلم، ۶۰ هزار پوستر، ۷۰۰ هزار عکس و ۲۰ هزار کتاب دارد. همچنین در موزه می‌توان از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت فیلم هلند که قدمت آن به سال ۱۸۹۵ برمی‌گردد، دیدن کرد. با ۴ اتاق نمایش، در موزه آی‌فیلم می‌توان از تماشای گستره متنوعی از فیلم‌ها، از کلاسیک‌های تاریخی گرفته تا اولین اجراهای خانه‌های هنر، لذت برد. از دیگر مزایای موزه آی‌فیلم، فری‌های رایگانی است که بازدیدکنندگان را از عرض رودخانه عبور می‌دهد. 

 

کانال پرنسس آمستردام

جاهای دیدنی هلند

کانال آبی پرنسس سومین کانال آبی اصلی آمستردام به‌شمار می‌رود. این سه کانال پروژه‌ای عظیم را تشکیل می‌دادند که ساخت آن‌ها در سال ۱۶۱۲ شروع شد و ۵۰ سال بعد به اتمام رسید. با پایان یافتن پروژه، آمستردام چهار برابر اندازه‌ی اصلی‌اش رشد کرد. با چشم‌اندازی زیبا و فضایی آرامش‌بخش، قدم زدن در کنار این کانال تجربه‌ای دوست‌داشتنی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین اگر مایل باشید می توانید با پرداخت مبلغی پول، سوار یکی از کشتی های کروز شوید و در طول کانال همزمان با میل کردن یک وعده ناهار دلچسب، به تماشای شهر بپردازید. کانال پرنسس در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

موزه آنه فرانک

جاهای دیدنی هلند

خانه‌ی معروف آنه، «آنی» فرانک، یک خانه‌ی معمولی نیست. این‌جا محل زندگی یک نویسنده‌ی کم سن و سال و موزه‌ای تاریخی است که از دوران محدودیت‌های زندگی یهودیان در زمان سلطه‌ی نازی‌ها خبر می‌دهد. اما بیایید ببینیم داستان چگونه آغاز شد. آنه در کتاب خود که به نام «خاطرات یک دختر جوان» شناخته می‌شود، دقیق‌ترین توصیف را از این ساختمان کرده است. این خانه از چهار طرف توسط خانه‌های چهار گوش دیگر از چشم پنهان شده بود. همین ویژگی این عمارت را به مکانی ایده‌آل برای مخفی شدن اتو فرانک، همسرش ادیت (Edith)، دو دخترش آنه و مارگوت (Margot) و البته ۴ یهودی دیگر که در حال فرار از سربازان نازی بودند، کرد. این فضای مخفی تنها ۴۶ متر مربع وسعت داشت، اما آنه در کتابش می‌نویسد که این خانه در مقایسه با بسیاری از مکان‌های مخفی آن زمان که در موردشان شنیده بود، به نظر خانه‌ای مجلل و باشکوه بوده است.

 

موزه گرونینگنر

جاهای دیدنی هلند

موزه گرونینگنر (Groninger Museum) که با نام موزه خرونینگر نیز شناخته می‌شود، به نمایش آثار هنری مدرن و معاصر از هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی اختصاص دارد. با افتتاح در سال ۱۹۹۴، بنای موزه با سه سازه اصلی و رنگارنگ، به سبک پست‌مدرنیسم ساخته شده است. آثار موزه در زمینه‌‌های عکاسی، نقاشی، طراحی و مد هستند و اغلب آن‌ها را کارهای مدرن و آبستره تشکیل می‌دهند. همچنین نمایشگاهی دائمی از آثار چینی در این مجموعه برقرار است. 

 

بازار مارکتال

جاهای دیدنی هلند

بازار مارکتال در سال ۲۰۱۴ توسط ملکه ماکسیما هلند افتتاح شد. علاوه‌‌بر بازار، این مجموعه عظیم ۲۲۸ آپارتمان و پارکینگی جهار طبقه را نیز در خود جای می‌دهد. فضای داخلی این مجموعه با ۱۱ هزار متر مربع از آثار هنری آرتو کوئنن تزیین شده است و در آن‌ها می‌توان تصاویری از میوه‌ها، دانه‌ها، سبزیجات، ماهی و حشرات را در ابعادی بزرگ مشاهده کرد. فروشگاه‌های اغذیه‌فروشی این بازار به عرضه انواع خوراکی‌ها، از دونات و شرینی گرفته تا فینگرفود و غذای چینی می‌پردازند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر