بازدید از معروف جاهای دیدنی ایتالیا | اطلاعات جاهای دیدنی ایتالیا

10 تا از معروف ترین جاهای دیدنی ایتالیا | معرفی معروف ترین جاهای دیدنی ایتالیا

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور های اروپایی بدون شک سفر به ایتالیا است. بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا با تنوع بسیار از بهترین تجربیات شما خواهند بود.

جاهای دیدنی ایتالیا
ویکی گردی:

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کشور های اروپایی بدون شک سفر به ایتالیا است. ایتالیا به دلیل قرار گیری در میان آب های مدیترانه عموما دارای آب و هوای بسیار مناسب و البته جاهای دیدنی ایتالیا که در زیبایی کم نظیرند، می تواند تجربه لذت بخشی را برای گردشگران به وجود بیاورد. ایتالیا یکی از مناسب ترین کشورهای اروپایی است که مساحت آن به بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع می رسد. به دلیل قرار گیری مراکز گردشگری و تاریخی در این کشور می توان هر ساله میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگر به این کشور بود. جاهای دیدنی ایتالیا علاوه بر محیط های گردشگری و جاذبه های طبیعی، این کشور برای علاقه مندان به آثار باستانی مناسب است چراکه بناهای تاریخی و سازه هایی با معماری‌ های خاص در ایتالیا قرار گرفته است که بدون شک بررسی آن ها برای علاقه مندان، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. پس با ویکی گردی همراه باشید تا با معروف ترین جاهای دیدنی ایتالیا آشنا شوید.

ساحل آمالفی

جاهای دیدنی ایتالیا

بدون شک یکی از اولین جاذبه های گردشگری ایتالیا که تماشای آن می تواند شما را حیرت زده کند، ساحل آمالفی در امتداد لبه جنوبی شبه جزیره سورنتین است که در منطقه کامپانیا ایتالیا قرار دارد. در واقع ساحل آمالفی یک خط ساحلی به میزان ۵۰ کیلومتر است که ۱۳ شهر کوچک را در دل خود جای داده است.

 

کانال بزرگ ونیز

نام شهر ونیز حتما به گوشتان خورده است! در این شهر جاذبه های دیدنی و منحصر به فردی وجود دارد که آن را به یکی از شهر های برتر و توریست پذیر ایتالیا تبدیل کرده است. با این حال در این شهر یک خیابان اصلی و بزرگ موسوم به کانال وجود دارد که بی شک می توان آن را یکی از بهترین و مناسب ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا دانست.

جاهای دیدنی ایتالیا

 

شهر فلورانس

جاهای ایتالیا

شهر فلورانس از دید گردشگران به عنوان یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۰ انتخاب شده است، همواره اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید حتما از این شهر تاریخی و بسیار دیدنی دیدن کنید تا معماری ها و آثار دیدنی این شهر بتواند زیبایی را به رخ شما بکشاند.

 

شهر ورونا

جاهای دیدنی ایتالیا

شهر ورونا تا حدود زیادی به خاطر اینکه شهریست که داستان رومئو و ژولیت در آنجا شکل گرفته، معروف شده است ولی تاریخ ورونا به خیلی قبل تر از نوشتن این نمایشنامه بر می گردد. در شهر شگفت انگیز ورونا  یک آمفی تئاتر رومی وجود دارد که 2000 سال قبل ساخته شده است. علیرغم  قدمت زیادی که آمفی تئاتر ورونا دارد، به بهترین شکل باقی مانده است.

 

هرکولانیوم

جاهای دیدنی ایتالیا

در پایه کوه وزوو، شهر باستانی هرکولیوم قرار گرفته است. هرکولیوم شهری با قدمت 2000 هزار ساله است که در اثر فوران آتشفشان از بین رفته است. دقیقا مثل رقیب بزرگترش شهر پمپی که در اثر فوران گدازه های آتشفشانی، بیشتر ساختمان های آن تبدیل به فسیل شدند. توریست هایی که از هرکولانیوم دیدن می کنند می توانند خانه های اصلی شهر قدیمی که مرمت شده اند، همینطور اسکلت های فسیل شده، اعلان های قدیمی و کاشی و سفال های زیبای هزاران سال قبل را ببینند.

 

کاخ بارگلو

جاهای دیدنی ایتالیا

کاخ بارگلو در نزدیکی پیاتزا دلا سینیوریا واقع شده است. و یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد. شاید نام آن کاخ باشد، اما تا سال 1786 به عنوان یک زندان از آن استفاده می شد. در این زندان، شکنجه ها و اعدام هایی به دستور بارجلو که نگهبانان تحت فرمان خود را داشت، انجام می شد؛ اما همه چیز از سال 1865 تغییر کرد. از آن زمان به بعد، باجلو به موزه ای تبدیل شد که ساختار آن خود یک اثر هنری و دومین ساختمان مهم فلورانس محسوب می شود.

 

دیومو ارویتو

جاهای دیدنی ایتالیا

دیومو اوووییتو نمونه درخشانی از معماری گوتیک ایتالیایی می باشد. دستور ساخت این کلیسای جامع کاتولیک روم در قرن چهاردهم توسط پاپ داده شد ولی اتمام بنا سه قرن طول کشید. توریست هایی که برای دیدن این بنا می آیند معماری زیبا و سنگ های قیمتی به کار رفته در ساخت بنا را تحسین می کنند. تزیئنات داخلی این بنا، کار لوکا سیگنورلی است که بسیار زیباست.

 

پورتوفینو

جاهای دیدنی ایتالیا

پورتوفینو بندری با منظره هایی بی نظیر و ردیفی از خانه های بالای تپه و لبه آب است. پورتوفینو یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا است که فاصله خیلی کمی با جنوا دارد. سفر به یک روستای کوچک ماهیگیری در همان حوالی به یک سفر یک روزه معروف تبدیل شده است. در پورتوفینو آثار تاریخی مانند قلعه کاستلو براون وجود دارد که در قرن 16 ساخته شد و یک کلیسا به نام سنت مارتین که در قرن یازدهم ساخته شد. اما جاذبه واقعی شهر پورتوفینو استراحت در محیط ارام و زیباست. توریست ها می توانند اوقات خود را با قدم زدن در ساحل آرام خرید سوغاتی هایی مثل جواهرات شیشه ای و خوردن غذای ایتالیایی سپری کنند.

 

برج کج پیزا

جاهای دیدنی ایتالیا

برج معروف دنیا برج کج پیزا، 177 سال طول کشید تا ساخته شود. به محض اینکه ساخت آن در سال 1173 شروع شد، برج به خاطر فونداسیون ضعیف اش شروع به کج شدن کرد و تقریبا یک قرن به همین صورت گذاشته شد. با شروع دوباره ساخت آن مهندسین به این نتیجه رسیدند با ساختن طبقات بیشتر به شکلی که یک طرف آنها بلندتر از طرف دیگر باشد، کج بودن برج را جبران کنند.

 

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

جاهای دیدنی ایتالیا

کلیسای سانتا ماریا یا مریم مقدس بنایی به سبک گوتیک دارد. ساخت بنای کلیسا در سال 1296 شروع و در سال 1436 به پایان رسید. در معماری داخلی کلیسای مریم مقدس فلورانس از سنگ مرمر سفید استفاده شده است. کلیسای سانتا ماریای فلورانس یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا می باشد و گنبد آن هنوز هم بزرگترین گنبد دنیا محسوب می گردد. گنبد کلیسا از آجر ساخته شده و بزرگترین گنبد آجری دنیا به حساب می آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر