اطلاعات بهترین جاهای دیدنی آذربایجان | عکس جاهای دیدنی آذربایجان

بهترین جاهای دیدنی آذربایجان | جاهای دیدنی آذربایجان کجاست؟

جاهای دیدنی آذربایجان در بهار جلوه ای دیگر از زیبایی های این کشور را به شما نشان خواهد داد. به همین منظور در ویکی گردی بهترین جاهای دیدنی آذربایجان را به شما معرفی کرده ایم.

جاهای دیدنی آذربایجان
ویکی گردی:

جاهای دیدنی آذربایجان کم نیستند و در این مقاله بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. آذربایجان؛ کشوری است در منطقه‌ی قفقاز، جایی که شرق و غرب (اروپای شرقی و آسیای غربی) به هم پیوند می‌خورند. انتظار این برخورد را در دیدارتان از آذربایجان داشته باشید؛ چون چیزهای زیادی برای لذت بردن کشف خواهید کرد. همجواری با دریای خزر، مناطق ساحلی با آب‌وهوای نسبتا مرطوب نزدیک به آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای همگی از جاهای دیدنی آذربایجان هستند که در سفر خود با آن ها روبرو می شوید. پس با ویکی گردی همراه باشید تا با بهترین جاهای دیدنی آذربایجان همراه شوید.

شهر شکی

جاهای دیدنی آذربایجان

اگر به مناطق قدیمی علاقه دارید، حتما سری هم به شهر شکی بزنید؛ این شهر در برگیرنده کاروانسراها و مساجد بسیاری زیبایی است که با هنر بسیار زیادی زینت پیدا کرده اند؛ اغلب جاذبه های تاریخی این شهر به قرن 18 میلادی مربوط است؛ برای اینکه بتوانید از این شهر زیبا دیدن کنید، باید به شمال غربی باکو سفر کنید.

 

خان سارای 

جاهای دیدنی آذربایجان

اگر به معماری های  شرقی علاقه دارید، می توانید از خان سارای در نخجوان نیز دیدن کنید؛ این بنای زیبا که به قرن 18 میلادی تعلق دارد، زیبایی های زیادی را در برگرفته است؛ این بنای منحصر به فرد از دو طبقه مجزا تشکیل شده است و در حال حاضر دارای 8 سالن می باشد و به عنوان موزه فرش به کار گرفته می شود. در این موزه بیش از 2000 فرش متنوع و زیبا برای بازدید عموم گذاشته شده است که در این میان 305 تخته از آن در میان فرش های بسیار ارزشمند و نفیس جای دارد.

 

قلعه دختر باکو

جاهای دیدنی آذربایجان

قطعا قلعه دختر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی باکو آذربایجان دانست. برخی از باستان شناسان با استناد به مدارک تاریخی بر این باور هستند که ساخت این قلعه به قرن چهارم باز می‌گردد. جالب است بدانید که این قلعه جزء آتشکده‌های زرتشتیان بوده است. دین زرتشتی نیز ریشه در ایران داشته و همین مسئله بازدید از قلعه دختر را دیدنی‌تر می‌کند. قلعه دختر علاوه بر یک جاذبه توریستی، سومین دارایی مهم تمام باکو به شمار می‌آید. اگر به دنبال دلیل نام‌گذاری آن می‌گردید، باید بدانید که افسانه‌های زیادی در مورد این قلعه بیان شده. زیباترین و مهم‌ترین افسانه‌ای که در مورد قلعه دختر بیان می‌شود، افسانه دختر فرشته آتش است. مردم این کشور اعتقاد دارند شیطان اصلا به اینجا نفوذ نکرده و نمی‌تواند نفوذ کند.

 

موزه فرش 

جاهای دیدنی آذربایجان

کمتر کسی که شهرت و آوازه فرش‌های آذری و به‌خصوص فرش تبریز را نشنیده باشد. آذربایجان هم از این شهرت بی‌بهره نیست و به همین دلیل موزه‌‌ای را به این هنر زیبا و چشم‌نواز اختصاص داده است. طراحی بیرونی موزه به شکل یک فرش لوله شده است. در واقع موزه فرش باکو تا سال ۲۰۱۴ در جای دیگری بود و حدود پنج سالی است که به این ساختمان جدید منتقل شده است. در موزه بیش از هزار تخته فرش نگهداری می‌شود و اگر علاقه‌مند باشید درباره تاریخچه و انواع نقوش و سمبل‌ها بیشتر بدانید می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر یک راهنما بگیرید.

 

مسجد حیدر باکو

جاهای دیدنی آذربایجان

مسجد حیدر باکو در سال ۱۸۹۳ ساخته شده. در آن زمان این مسجد را به این نیت ساختند که تبدیل به بزرگترین مسجد تمام قفقاز شود و همینطور هم شد. این مسجد با مساحت ۱۲ هزار متر مربعی، می‌تواند ۱۴ هزار نفر را در دل خود جای دهد. همچنین جالب است بدانید که بزرگ‌ترین فرش ماشینی جهان نیز در همین مسجد قرار گرفته. این مسجد مدت‌ها به حال خود رها شده بود تا نهایتا اولین بار در سال ۲۰۱۲، مورد بازسازی کامل قرار گرفت. حیدر علی اف و همسر وی، در سال ۲۰۱۴ این مسجد زیبا را افتتاح کردند. دلیل نامگذاری این مسجد، به نام مسجد حیدر باکو نیز همین است. مسجد حیدر را می‌توان یکی از جاهای دیدنی باکو آذربایجان دانست که هنوز هم کاربری عمومی دارد. هنوز هم مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، در آن مشغول عبادت و برگزاری نماز هستند.

 

کانال آبی ونیز کوچک

جاهای دیدنی آذربایجان

قطعا سفر به اروپا و دیدن زیبایی‌های شهر روی آب، یعنی ونیز، خیلی هزینه‌بر است. به همین دلیل شاید کمتر کسی در طول زندگی خود بتواند این شهر رویایی و شاعرانه را از نزدیک ببیند. اما اگر عازم سفر به آذربایجان و باکو هستید، شاید بتوانید تجربه مشابهی از قایق سواری در کانال‌های ونیز را داشته باشید. در بلوار باکو، که یکی از بلوار‌های اصلی این شهر به حساب می‌آید، چند جاذبه مهم این شهر قرار گرفته‌ است. یکی از آنها کانال آبی ونیز کوچک نام دارد که در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع قرار گرفته. شما می‌توانید با پرداخت پنج منات آذربایجان، سوار قایق‌هایی مشابه قایق‌های ونیز شده و در کانال‌های آبی زیبایی گردش کنید که بسیار تلاش شده تا مشابه شهر رویایی ونیز باشند. ظرفیت هر قایق چهار نفر است و می‌توانید به صورت خانوادگی از آن لذت ببرید.

 

کاخ خوشبختی

جاهای دیدنی آذربایجان

داستان ساخت این کاخ به اوایل سال ۱۹۱۰ میلادی باز می‌گردد. جالب است بدانید که مرتضی مختاروف، یکی از افراد ثروتمند آذربایجان، این کاخ را ساخت تا آن را در روز ولنتاین به همسر دوم خود هدیه دهد و او را سورپرایز کند. مختاروف تا سال ۱۹۲۰، به همراه همسرش در این کاخ مجلل زندگی کردند. همسر دوم مختاروف، کاخی مشابه این کاخ را زمانی در پاریس دیده بود. او با دیدن آن کاخ به همسرش گفته بود که مردمان ساکن این کاخ چقدر خوشبخت هستند. او نیز به همین دلیل کاخ خوشبختی را ساخت تا همسرش حس خوشبختی را تجربه کند. به همین دلیل است که امروزه آن را کاخ خوشبختی یا کاخ ثبت ازدواج می‌نامند. فضای داخل کاخ خوشبختی بسیار رمانتیک و از بعضی جهات غم‌انگیز است. دیدن این کاخ حتما توصیه می‌شود و قطعا می‌توان آن را جزء جاهای دیدنی باکو دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر