آشنایی با جاهای دیدنی قبرس | همه چی درباره جاهای دیدنی قبرس

معرفی جاهای دیدنی قبرس | جاهای دیدنی قبرس + عکس

در قبرس فرهنگ‌ های بسیاری دیده می‌شود. روستاهای شگفت‌انگیز و جالب تاریخی، بناهای ویران‌شده‌ی باستانی، کوه‌های فوق‌العاده و شهرهای سرزنده در این جزیره به چشم می‌خورند. در این مقاله قصد داریم شما را با جاهای دیدنی قبرس آشنا کنیم.

جاهای دیدنی قبرس
ویکی گردی:

قبرس شهری متمدن و تاریخی است که سواحل زیبا و چشم‌نواز، فقط بخشی از این سرزمین کهن و زیباست. جاهای دیدنی قبرس آنقدر زیاد هستند که اگر بخواهید از همه آن‌ها را بازدید کنید حداقل یک ماهی باید در این شهر اقامت داشته باشید. جاهای دیدنی قبرس از تنوع بسیاری برخوردارند و با زیبایی خود شما حیرت زده خواهند کرد. پس اگر قصد سفر به قبرس را دارید، با ویکی گردی همراه باشید تا با جاهای دیدنی قبرس آشنا شوید.

موزه‌ لونتیس

جاهای دیدنی قبرس

موزه‌ی لونتیس در ساختمانی قدیمی و زیبا برپا است که اخیرا بازسازی تحت بازسازی قرار گرفت. مجموعه‌ی بی‌نظیری از صنایع دستی و آثار مرتبط با قوم‌شناسی جزیره را در این موزه گردآوری کرده‌اند. در مجموعه موزه می‌توان آثاری از پیش از میلاد، دوران عثمانی و دوران استعمار را تماشا کرد. یکی از دیدنی‌ترین نمایشگاه‌های موزه، نمایشگاه مرتبط با آداب و رسوم سنتی است.

 

شهر قدیم نیکوزیا

جاهای دیدنی قبرس

شهر قدیم نیکوزیا یکی از مقاصد اصلی گردشگران در این شهر به‌شمار می‌رود. خیابان لدرا در این منطقه میزبان کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی است که دو طرف آن جای گرفته‌اند و محیطی جذاب برای گشت‌و‌گذار و قدم زدن فراهم کرده‌اند. در این منطقه کلیساها و مساجد قدیمی نیز وجود دارند که بر زیبایی آن افزوده‌اند. در این منطقه حتما از بدستان که ابتدا به‌عنوان کلیسای سنت نیکلاس ساخته و بعدها در دوران عثمانی به یک بازارچه تبدیل شد، دیدن کنید. موزه‌ی مولوی و موزه‌ی درویش پاشا نیز از دیگر دیدنی‌های این منطقه هستند.

 

پارک ملی کیپ گرکو

جاهای دیدنی قبرس

کمی آنطرف تر از شلوغی و هیاهوی نواحی مرکزی آیاناپا در قبرس به پارکی ساحلی برمی خورید: پارک ملی کیپ گرکو که با طبیعت بهشتی و باشکوهش گردشگرانی که علاقمند به تماشای غارهای دریایی هستند را به خود جذب می کنند. خلیج ماسه ای و پرتگاه های سنگی این پارک ملی آنقدر نفسگیر و تماشایی ست که با دیدن آن ها احساس می کنید که رویاهایتان به واقعیت تبدیل شده است. این پارک مملوء از جاذبه ها و چشم اندازهای بکر است که ماجراجویان و طبیعت دوستان را شیفته ی خود می کند.

 

شهر باستانی کوریون

جاهای دیدنی قبرس

شهر باستانی کوریون که با نام شهر باستانی کواریون نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین‌های مناطق باستانی و آثار تاریخی قبرس به‌شمار می‌رود. با قدمتی که به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردد، این منطقه در صخره‌هایی ساحلی با چشم‌انداز زیبایی از مناطق حومه و دریای مدیترانه جای گرفته است. با بخش‌های مختلف، مهم‌ترین دیدنی‌های کوریون شامل تئاتر باستانی کوریون و خانه‌ استولیوس می‌شود. کلیسای بیزانس با ستون‌های سقوط کرده و کف‌های موزاییک‌شده از دیگر جذابیت‌های این منطقه‌ی تاریخی هستند. نام این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

 

ساحل نیسی

جاهای دیدنی قبرس

ساحل نیسی محبوبترین ساحل در 3 کیلومتری غرب مرکز آیاناپا است که تعداد بسیار زیادی گردشگر و افراد محلی را به خود جذب کرده است. در مورد نام نیسی Nissi  برای این ساحل باید بگوییم که نیسی به معنی جزیره کوچک در زبان یونانی است. البته این ساحل به دو قسمت تقریبا نامساوی تقسیم شده است به گونه ای که ساحل کوچکتر را آب کم عمق فراگرفته و ساحل بزرگتر را نیز آبهای پرعمق. اتصال این دو ساحل به یکدیگر و خاص و منحصر به فرد بودن شن و ماسه آن باعث زیبایی هرچه بیشتر آیاناپا و در کل قبرس شده است. قسمت کم عمق آب بهترین فضا برای شنای کودکان و نوجوانان است. هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران مخصوصا جوانان به این ساحل می آیند. ورزش های آبی زیادی در اینجا انجام می شود که از آن جمله موج سواری، جت سواری، قایق سواری (قایق های باریک)، پرش از ارتفاع به داخل آب و ... است.

 

خانه‌ دیونیسوس

جاهای دیدنی قبرس

یکی از جاذبه های گردشگری کشور توریستی قبرس ، خانه دیونیسوس پافوس می باشد. این جاذبه  ترکیبی از معماری های مختلف است. یک سالن مرکزی دارد که چندین اتاق در اطراف آن است. این سالن مرکزی مرکز ویلا به شمار می رفته است. خانه دیونیسوس دو قرن قبل از میلاد مسیح  بنا نهاده شد و طی یک زلزله شدید تخریب شد. خانه دیونیسوس در پارک باستانی پافوس قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را از تمام دنیا به سمت خود می کشد و با تاریخ و فرهنگ قبرس آشنا می کند. پافوس شهری ساحلی و باستانی در قبرس است.

 

مسجد سلیمیه نیکوزیا

جاهای دیدنی قبرس

مسجد سلیمیه‌ نیکوزیا یکی از نمادهای دیدنی نیکوزیای شمالی است که کار خود را ابتدا به‌عنوان یک کلیسا و با نام ایاصوفیه آغاز کرد. مراحل ساخت این بنا پس از ۷۸ سال در سال ۱۳۲۶ میلادی به پایان رسید. زمانی که امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم بر جزیره مسلط شد، این کلیسا به مسجد تغییر کاربری داد. ترکیب معماری فوق‌العاده‌ی کلیساهای قرون وسطایی و سادگی مساجد دست به دست هم داده‌اند تا بنایی دیدنی را به نمایش بگذارد. تزیینات فضای داخلی این مسجد با رنگ سفید، بسیار دیدنی و متمایز است. برای ورود به این مسجد باید حجاب را رعایت کنید و موی سر و دست‌های خود را بپوشانید. این مسجد در میدان سلیمیه در نیکوزیای شمالی قرار دارد.

 

آکاماس پنینسولا

جاهای دیدنی قبرس

در بخش غربی قبرس منطقه‌ای به نام آکاماس پنینسولا (Akamas Peninsula) وجود دارد که یکی از خلوت‌ترین مناطق جزیره است. در این منطقه به معنی واقعی کلمه، هیچ جاده‌ی آسفالتی وجود ندارد؛ بنابراین مکالی عالی برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کوهستان است. آکاماس حیات‌وحش فوق‌العاده‌ای شامل لاک‌پشت دریایی، خزندگان و پرندگان بومی دارد. با تماشای مسجد قدیمی آجیوس اندرونیکس (Agios Andronikos) و کلیسای فعلی آن که اوایل قرن ۱۶ بنا شده است، می‌توانید به تاریخ این منطقه پی ببرید.

 

قلعه‌ کلوسی

جاهای دیدنی قبرس

شوالیه سنت جان سازنده قلعه کلوسی در لیماسول است که اکنون یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار برای توریست ها می باشد. یک مکان زیبا از معماری نظامی و مرکز فرماندهی سنت جان که بعدها توسط شوالیه تمپلار اشغال شد. پل متحرکی شما را به داخل قلعه می رساند. اتاق بزرگی با نقاشی های گوناگون شما را حیرت زده خواهد کرد. برای رفتن به طبقه ی دوم پله های مارپیچی شما را راهنمایی می کنند. از پشت بام روستای کلوسی ویو زیبایی دارد. کارخانه ی نیشکر در کنار این ویرانه ها چشم ها را جذب می کند.

 

پروتاراس

جاهای دیدنی قبرس

اگر طرفدار استراحت در ساحل و حمام آفتاب هستید، حتما سری به تفریحگاه ساحلی پروتاراس (Protaras) بزنید. در ساحل اصلی پروتاراس می‌توانید در آب‌های مدیترانه شنا کنید یا به نوشیدن آب‌میوه و گرفتن حمام آفتاب اکتفا کنید. در نزدیکی آن، کیپ گرکو (Cape Greco) واقع شده است که پارک ملی حفاظت‌شده‌ای با فضای آرام و خانوادگی است. شب‌های پروتاراس هم بسیار پرجنب‌و‌جوش است و این ساحل تا نزدیک صبح آرام نمی‌گیرد.

 

آیاناپا

جاهای دیدنی قبرس

آیاناپا بزرگ‌ترین ریزورت توریستی قبرس است. این شهر تفرجگاهی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود و پارک آبی واترورلد، صومعه آیاناپا و ساحل نیسی از دیدنی‌های آیاناپا است. پارک کاکتوس آیاناپا یک پارک گیاهان مدیترانه‌ای در آیا ناپا قبرس است که در نزدیکی پارک مجسمه آیاناپا قرار دارد. در این پارک انواع گونه‌های مختلف کاکتوس و گیاهان خشک مدیترانه‌ای وجود دارد. همچنین این پارک یک مکان عالی برای قدم زدن است.

 

معبد آپولو دیدیم

جاهای دیدنی قبرس

دیدیم یک شهر ساحلی و کوچک، در عین حال باستانی و تاریخی است که در استان آیدین و در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است. دیدیم ترکیه در کنار دریای اژه واقع شده است به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان مسافران تبدیل شده است. ساحل شنی زیبا، دریای آبی رنگ، آب و هوای مطبوع و مدیترانه‌ای همگی از ویژگی‌های مثبت این منطقه هستند. معبد آپولو در شهر دیدیم و در کشور ترکیه واقع شده است. از دیدیم به عنوان بهشت گم شده ترکیه نیز یاد می‌شود. این شهر تاریخی کهن دارد و همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. دیدیم آثار تاریخی و بناهای قدمتی دیگری نیز دارد اما بدون شک می‌توان گفت معبد آپولو یک سر و گردن از باقی بناها بالاتر است. معبد آپولو دیدیم در اقامتگاه اژه‌ای شعر دیدیم واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر