با جاهای دیدنی کوش آداسی آشنا شوید | اطلاعات جاهای دیدنی کوش آداسی

معرفی جاهای دیدنی کوش آداسی | جاهای دیدنی کوش آداسی + عکس و آدرس

کوش آداسی یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌های کروز در سواحل دریای مدیترانه است. این شهر بندری، آفتاب، دریا و تعطیلات مفرح را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای آشنایی با جاهای دیدنی کوش آداسی با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی کوش آداسی
ویکی گردی:

شاید فکرکنید که جاهای دیدنی کوش آداسی زیاد نیستند یا که کوش آداسی را فقط با هتل های زیبای آن بشناسید. اما باید بدانید که جاهای دیدنی کوش آداسی فقط به هتل های آن ختم نمی شود و شهر پر جنب‌و‌جوش و زیبای کوش ‌آداسی که در سواحل غربی کشور ترکیه قرار دارد، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. ویکی گردی برای تجربه سفری خوش، جاهای دیدنی کوش آداسی را در این مقاله به شما معرفی کرده است.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر کوش آداسی

جزیره‌ کبوتر با ابعادی کوچک، از مقاصد و جاذبه های گردشگری کوش آداسی به شمار می‌آید و با جاده‌‌ای باریک به شهر متصل می‌شود. این جزیره خانه‌ پرنده‌ها در فصل مهاجرت پرندگان می‌شود و به نوعی نماد کوش‌آداسی به شمار می‌آید. در زمان‌های گذشته نام این جزیره کوش‌آداسی یا جزیره پرندگان بود. در دوره عثمانی این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. داخل این جزیره یک قلعه نیز قرار دارد. قلعه‌ای که در این جزیره و روی تخته سنگی قرار دارد، به‌عنوان قلعه بیزانس یا قلعه دزدان دریایی شناخته می‌شود و علیه حمله دزدان دریایی از آن استفاده می‌کردند.

 

جمعه بازار کوش آداسی

خرید در کوش آداسی

جمعه بازار از مقاصد خرید و جاهای دیدنی کوش آداسی به شمار می‌آید و بسیار بزرگ و متنوع است. انواع و اقسام میوه‌ها و سبزیجات فصلی به قیمتی ارزان در این بازار یافت می‌شود. نکته‌ مهم اینکه این قیمت‌ها در طول صبح بالا هستند و در هنگام نزدیک شدن به ساعات پایانی روز بسیار افت می‌کنند.

 

ساحل بانوان

ساحل بانوان کوش آداسی

ساحل بانوان از محبوب‌ترین سواحل شنی و جاهای دیدنی کوش آداسی به شمار می‌آید و در دو کیلومتری جنوب آن قرار دارد. تفریحات زیادی برای سرگرم شدن در این ساحل وجود دارد. از ورزش‌های آبی و صرف نوشیدنی‌های خوشمزه در کافه‌ها گرفته تا کرایه چتر و لمیدن روی شن‌های ساحل، همه و همه برای گردشگران امکانپذیر است. 

 

ستور مارینای کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی

ستور مارینا از مقاصد و جاذبه های گردشگری کوش آداسی است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تفرجگاه‌های ساحلی در ترکیه به شمار می‌آید. این مارینا با گنجایش ۶۲۰ قایق، از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قایق در سال میزبانی می‌کند.

 

ناحیه بندرگاه

جاهای دیدنی کوش آداسی

ناحیه بندرگاه کوش آداسی سال 60 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. زمانی که وارد ناحیه بندرگاه کوش آداسی می شوید خانه های قدیمی به چشم می خورد که مربوط به قرن نوزدهم می باشند. مسافران تور کوش آداسی که به این بندرگاه می روند می توانند از کاروانسرایی قدیمی نیز دیدن کنند که تاریخ ساخت به آن به سال 1618 میلادی برمیگردد. در ناحیه بندرگاه یک بازار نیز قرار دارد که افراد می توانند بعد از دیدن بندرگاه به ان بازار هم سری بزنند که در  مقابل بارانداز بندر می باشد و سوغاتی ترکی پیدا کنند و خریداری کنند.

 

پارک آبی آدالند

جاهای دیدنی کوش آداسی

از آن جایی که کوش آداسی یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگران به خصوص در فصل تابستان است، تفریحات مهیج فراوانی همچون تفریحات آبی متنوع برای گردشگران مهیا گردیده و تعطیلات تابستانی را برای آن ها لذت بخش تر می کند. یکی از بهترین جاذبه های کوش آداسی برای گذراندن یک روز پر هیجان همراه با انواع بازی های آبی، پارک آبی آدالند است. این پارک آبی یکی از بزرگ ترین پارک های آبی اروپا است. با توجه به استخرهای فراوانی که در پارک آبی آدالند وجود دارند، تعداد بازی ها و سرسره ها نیز بسیار زیاد هستند. از سرسره های کوچک گرفته تا سرسره های بسیار طویل و خانوادگی، از استخرهای کوچک و کم عمق گرفته تا استخرهای بزرگ و عمیق، از سرسره های شیب دار و کم شیب گرفته تا سرسره های بلند و پیچ در پیچ، رستوران بزرگ، زمین بازی و سرگرمی، تخت های کنار استخر، و هزاران امکانات بی نظیر دیگر در این مجموعه بزرگ برای بازدید کنندگان فراهم شده است و آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی کرده است.

 

پارک ملی دیلک

جاهای دیدنی کوش آداسی

اگر به کوش آداسی سفر کرده اید و عاشق سواحل هستید چند کیلومتری به سمت جنوب بروید تا به پارک ملی شبه جزیره دیلک برسید، پارکی که با مسیرهای کوهنوردی و طبیعت گردی و همینطور سواحل ماسه ای و آرام، جایی عالی برای گشت و گذار است. این پارک در بین مهمترین میراث طبیعی ترکیه قرار دارد و یکی از خارق العاده ترین نقاط جهان است. دریای آبی، خورشید درخشان و البته چشم اندازهای جذاب دست به دست هم داده اند تا پارک ملی شبه جزیره دیلک یکی از محبوب ترین جاذبه های کوش آداسی باشد.

 

دیدایما

جاهای دیدنی کوش آداسی

اینجا مرکز مذهبی در دوران هلنیست بود و معبد دیدایما که از مهم‌ترین معابد آن دوران بود، در این منطقه قرار داردکه دومین معبد بزرگ جهان باستان است. در اینجا هنوز هم ستون‌های بلند معبد آپولو (که زمانی تعداد آن‌ها ۱۲۲ ستون بود)، قدبرافراشته‌اند و می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های معابد یونانی در ترکیه خواند که به‌خوبی حفظ شده است.معبد دیدایما در دنیای کلاسیک باستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و می‌توان گفت بعد از معبد دلفی، مهم‌ترین معبد آن زمان به شمار می‌رفت. در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما اهمیت پیشین خود را از دست داد.

 

روستای کیرازلی

جاهای دیدنی کوش آداسی

روستای شگفت‌انگیز کیرازلی توسط باغات میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور احاطه شده است. اینجا محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی است که خانه‌های سنتی و روستایی به رنگ سفید دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش در ترکیه را برای یک روز هم که شده، تجربه کنید. در روستای کیرازلی چند کافه و رستوران بسیار دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر، در آنجا سپری کنید. اگر شما گردشگر غذا هستید، شنبه به اینجا بروید تا در بازار کشاورزان از محصولات ارگانیک محلی این روستا خریداری کرده و نوش جان کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر