بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ | راهنمای بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی آنتالیا | معرفی جاهای دیدنی آنتالیا + عکس

بعد از استانبول، آنتالیا پرطرفدارترین شهر ترکیه برای ایرانی‌هاست. فصل بهار نیز بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا. با ویکی گردی همراه باشید تا با بهشت ترکیه آشنا شوید.

جاهای دیدنی آنتالیا
ویکی گردی:

بعد از استانبول، آنتالیا پرطرفدارترین شهر ترکیه برای ایرانی‌هاست، جاهای دیدنی آنتالیا، به ویژه در تابستان تجربه ای بنظیر برای شما خواهند بود. این شهر بی‌نظیر همه‌ آنچه که برای یک سفر رویایی خواسته‌ شما است، از سواحل مثال زدنی و بی‌همتا گرفته تا هتل‌ ها و غذاخوری‌ های شیک و لوکس، فراهم می‌سازد. برای تجربه ی سفری خوش در آنتالیا، ویکی گردی در این مقاله جاهای دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کرده است تا شما با آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا، برنامه ریزی خوبی برای سفر خود داشته و نهایت لذت را از بازدید از این شهر داشته باشید.

کاله ‌ایچی

جاهای دیدنی آنتالیا

کاله‌ایچی در ترکی به معنای داخل قلعه است و منظور همان بافت تاریخی خودمان است. یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی آنتالیا همین کاله‌ایچی است. آنتالیا هم مثل یزد و کاشان بافت تاریخی دارد که کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی آن یادگاری از حضور رومیان در این شهر است. کاله‌ایچی کوچه‌های سنگ‌فرش و باریک و پیچ‌درپیچی دارد که قدم‌زدن در آن‌ها شما را به گذشته می‌برد. اینجا پر است از دیوارهای سنگی و خانه‌های قدیمی که کنار هم ردیف شده‌اند.

 

دروازه هادریان

جاهای دیدنی آنتالیا

دروازه هادریان یا هادریانوس به اوچ کاپلار به معنای سه دروازه هم معروف است. این دروازه در سال ۱۳۰ قبل از میلاد به افتخار ورود امپراطور روم به هادریانوس بنا شد. این دروازه در اصل دو طبقه بوده که امروز فقط طبقه اول از آن برجا مانده است. معماری دروازه هادریان سه طاق کنار یکدیگر است که سرستون‌های آن معماری رومی کورینس را منعکس می‌کنند. کنار این دروازه دو برج قرار دارد که برج سمت راست در دوره بیزانس مرمت شده است.

 

اسکله قدیمی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

اسکله ها و بنادر از قدیم‌الایام، یکی از تجاری ترین و شلوغ ترین مکان های هر شهری بوده اند. اسکله قدیمی آنتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست. اسکله قدیمی آنتالیا، بخشی از کاله ایچی است. کاله ایچی را با نام آنتالیای قدیم نیز می شناسند. قدمت اسکله قدیمی آنتالیا به بیش از دو هزار سال پیش باز می گردد. این اسکله توسط سلجوقیان بنا شده است و به علت استفاده ی تجاری، به تدریج توسط رومیان و عثمانی ها گسترش یافته است تا این که به یکی از مهم ترین بنادر ترکیه تبدیل شده و شهر آنتالیای امروزی به تدریج در اطراف آن شکل گرفته است.

 

مسجد ییولی مناره

جاهای دیدنی آنتالیا

مسجد ییولی مناره آنتالیا، یکی از مساجد قدیمی این شهر است که در سال های 1219 تا 1236 ساخته شده است. این مسجد در میدان کال ایچی آنتالیا قرار دارد و با مناره کنگره دارش، توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود فرا بخواند تا از آن بازدید کنند. مسجد ییولی مناره در آنتالیا دارای شش گنبد است و به نام های مسجد علاء الدین یا مسجد کنگره دار آنتالیا نیز خوانده می شود. این مسجد را بر روی ویرانه هایی که از یک کلیسا باقی مانده بود، ساخته اند اما در سال 1373 آن را مجددا بازسازی نمودند، به همین دلیل، برخی افراد تصور می کنند که زمان ساخت مسجد به این سال باز می گردد. در صورتی که قدمت این مسجد بسیار بیشتر است.علت انتخاب نام ییولی برای این مسجد، به شیار دار بودن مناره باز می گردد. اگر از بیرون به این مناره نگاه کنید، چندین شیار بر روی آن مشاهده می کنید. به همین دلیل است که این مسجد را مسجد ییولی مناره می خوانند. این مسجد هنوز هم به عنوان محلی برای عبادت مردم مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربری مناره این مسجد در سال 1974 تغییر پیدا کرد و به مکانی آموزشی و فرهنگی تبدیل گشت. در زمانی که مردم در حال عبادت در این مسجد هستند، نمی توان به آن ورود کرد و از آن دیدن نمود اما در سایر اوقات مشکلی برای بازدید وجود ندارد. ضمنا بانوان باید با حجاب به این مکان وارد شوند و این قانونی است که باید برای احترام به این مسجد رعایت شود.

 

آسپندوس

جاهای دیدنی آنتالیا

آسپندوس نام یکی از شهرهای باستانی آنتالیاست که در فاصله چهل کیلومتری این شهر قرار گرفته است. این شهر به دلیل داشتن یک از مهم ترین و قدیمی ترین آمفی تئاترهای دنیا معروف است. آسپندوس در قرن دوم و سوم میلادی بسیار رونق گرفت و با ورود به آن هنوز هم می توان آثار و شاهکارهای معماری باقی مانده ی زیادی را دید که همگی راوی تاریخ دور و دراز این شهر هستند. این شهر علاوه بر آثار تاریخی که دارد دارای طبیعت زیبایی بوده است. جنگل های سرسبز، دشت های وسیع و حاصلخیز از زمان های دور در رونق این شهر موثر بوند. شنیدن تاریخ و فرهنگ آسپندوس نیز خالی از لطف نیست، شهری که اهالی آن از درختان برای مجمسه سازی و مبل استفاده می کردند و از طلا و نقره پرده می بافتند. امرار معاش مردم از پرورش و فروش اسب ها و استخراج نمک از دریاچه ها بوده است.

 

پرگا

جاهای دیدنی آنتالیا

برای کسانی که به تاریخ علاقه دارند، این شهر باستانی یکی از بهترین جاهای دیدنی انتالیا است و می‌تواند پر از شگفتی باشد. ستون‌های بزرگ با سرستون‌های زیبا و دیوارهای بلند و بعضا فروریخته آثاری هستند که در بازدید از پرگا می‌توانید انتظار دیدنش را داشته باشید. این شهر از دوره هلنی یعنی زمانی که یونانی‌ها بر جهان باستان حکومت می‌کردند، برجا مانده است. در آن دوره پرگا یکی از شهرهای زیبا و باشکوه بود. وجود مجسمه زنان در میان خرابه‌ها نشان از جایگاه زنان و فعالیت آنان در امور اداری آن زمان دارد.

 

موزه باستان شناسی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا در سال ۱۹۲۲ مانند یک گنجه ظاهر شد! گنجه‌ای که قرار بود گنج درونش را از گزند غارت‌گرانی همچون ایتالیا، آلمان، انگلیس و… حفظ کند. در این سال که هم‌زمان با سال‌های پایانی حکومت عثمانی بود، در مسجدی به نام «علاالدین» بنیان موزه باستان شناسی آنتالیا گذاشته شد. هدف این ساز‌وکار مصون‌ماندن آثار به‌‌جامانده از زمان حجر تا زمان حکومت عثمانیان بود. نهایتا در سال ۱۹۷۲ مصنوعات ارزشمند این گنجه به ساختمان فعلی موزه باستان‌شناسی آنتالیا انتقال پیدا کرد.

 

موزه مینی ‌سیتی آنتالیا

جاهای دیدنی انتالیا

پارک موزه مینی سیتی یکی از مراکز فرهنگی و سرگرمی آنتالیا است. مینیاتورها و آثار هنری برجسته معماری تمدن های آناتولی هزاران ساله که از دوران باستان تا به امروز بوده در این موزه قرار دارد. موزه مینی سیتی در منطقه کنیالتی واقع شده است و 50 هزار متر مربع مساحت دارد. تمام مینیاتورهای موزه مینی سیتی به دلیل بررسی ‌های دقیق و مطالعات عکاسی ساخته شده‌ اند. پروژه ‌ها در 25 برابر از نسخه اصلی آن ‌ها کوچک شده ‌اند و با مطالعات سخت ‌گیرانه مدل ‌سازان و متخصصان شکل گرفته ‌اند. در حین قدم زدن در اطراف موزه مینی سیتی در میان آثار هنری منحصر به فرد تمدن های آناتولی، تاریخ غنی ترکیه را کشف خواهید کرد. هر یک از این خلاقیت های خاص یک تاریخ و یک داستان دارند، بنابراین می توانید با هر مرحله گذشته را کشف و تصور کنید. وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه از سال 2013 تاکنون موفق به بازگرداندن 116 اثر باستانی شده است.

 

موزه و خانه آتاتورک

جاهای دیدنی آنتالیا

خانه موزه آتاتورک خانه‌ای سنتی در آلانیا است که شامل سه طبقه چوبی و سنگ تراشی است که روی سطحی متقارن ساخته شده است که در آن تمام اتاق‌ها به یک منطقه نشیمن مرکزی باز می‌شود. سازنده اصلی آن مردی به نام Beyri Usta بوده است. این خانه که توسط Mr. Rifat Azakoglu به وزارت فرهنگ و گردشگری اهدا شده بازسازی و در سال ۱۹۸۷ به عنوان خانه موزه‌ آتاتورک برای همگان باز شد، یکی از جاهای دیدنی آلانیا به حساب می‌آید. خانه موزه آتاتورک در دو طبقه شامل یک پذیرایی، حمام، آشپزخانه و تعدادی اتاق در طبقه ی اول است. طبقه‌ی دوم هفت اتاق دارد که یکی از آن‌ها به یک بالکن منتهی می‌شود. بر روی دیوار‌های طبقه‌ی اول موزه، ردیفی از روزنامه‌ها و عکس‌های مربوط به بازدید آتاتورک از آنتالیا نمایش داده شده است. به علاوه، کلکسیون کاملی از تمبر‌های پستی و اسکناس‌ها با تصاویری از چهره و پیکر آتاتورک وجود دارد.

 

ساحل چیرالی 

جاهای دیدنی آنتالیا

ساحل چیرالی آنتالیا (Cirali Beach) یکی از معروف ترین سواحل آنتالیا می باشد که در منطقه ای تاریخی واقع شده است. در واقع ساحل چیرالی آنتالیا در کنار ساحل الیمپیوس قرار گرفته که دارای یک خلیج مشترک نیز می باشند. به طور دقیق تر ساحل چیرالی آنتالیا در 70 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده است و با تاریخی هزار ساله، میزبان تعداد زیادی از گردشگرانی است که سالانه به آنتالیا می روند و در این ساحل به استراحت و شنا و دیگر تفریحاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، می پردازند. همچنین گفتنی است که در کنار ساحل چیرالی آنتالیا تعدا زیادی هتل و هاستل و همچنین خانه های درختی متعددی ساخته شده است که پذیرای مسافران و توریست ها از کشورهای مختلف می باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر