همه چیز درباره جاهای دیدنی آنتالیا | اطلاعات جاهای دیدنی آنتالیا

معرفی جاهای دیدنی آنتالیا | جاهای دیدنی آنتالیا + عکس

آنتالیا با صفات برجسته ‌ای در بین مردم کشورهای مختلف محبوب شده است. سفر به آنتالیا، تجربه ای بی نظیر برای شما خواهید بود. با ویکی گردی همراه باشید تا با جاهای دیدنی آنتالیا آشنا شوید.

جاهای دیدنی آنتالیا
ویکی گردی:

بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا، یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن سفری خاطره انگیز در کشور ترکیه و شهر زیبای آنتالیا می باشد. جاهای دیدنی آنتالیا که شاید بازدید از همه ی آن ها برای روزها و هفته ها شما را به خود مشغول کند، قطعا اوقاتی خوش و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی آنتالیا با ویکی گردی همراه باشید.

تونک تپه

جاهای دیدنی آنتالیا

تونک تپه با ارتفاع ۶۱۸ متر یکی از دیدنی های آنتالیا است که در غرب شهر قرار دارد. در بالاترین‌ نقطه از تپه، یک رستوران گردان، یک کلاب و یک هتل جای گرفته‌اند و مناظر زیبایی از شهر، خلیج و کوه‌های اطراف را به بازدیدکنندگان و گردشگران عرضه می‌کنند. علاوه بر کوهنوردی، می‌توانید با استفاده از تله کابین تونک تپه نیز به بالای آن دسترسی داشته باشید. 

 

آبشارهای دودن

جاهای دیدنی آنتالیا

آبشارهای دودن، مجموعه‌ای از دو آبشار خیره‌کننده و زیبا هستند؛ آبشارهایی که از مشهورترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند و هر بیینده‌ای را باشکوه خود متحیر می‌کند. این آبشارها که با فاصله حدودی ۱۷ کیلومتر از یکدیگر قرار گرفته‌اند، دسترسی راحت و امکانات مناسبی دارند و هزینه تفریح و خوش‌گذرانی در اطراف آن‌ها بسیار کم است. شرکت در انواع تفریحات آبی، گردش و پیک‌نیک، پیاده‌روی و تماشای چشم‌اندازهای سرسبز طبیعی از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران در آبشارهای دودن هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با آبشارهای دودن و اطلاعات لازم درباره آن‌ها آشنا کنیم.

 

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

جاهای دیدنی تایلند

مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا پروژه‌ای در حال توسعه در منطقه کپز آنتالیا است که به دلیل نزدیکی به مرکز شهر و فرودگاه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این مرکز خرید دارای شعبه‌های دیگری نیز در ازمیر، بورسا، گورسو و اینهگول است. افتتاح این مرکز خرید به سال 2009 میلادی بر می‌گردد و از آن زمان تا کنون توانسته است به یکی از بهترین مرکز خرید آنتالیا تبدیل شود. اوزدیلک پارک آنتالیا دارای مساحتی 38752 مترمربعی است و یک پارکینگ دو طبقه و یک مرکز خرید و سرگرمی چهار طبقه نیز دارد. همانطور که اشاره شد، مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا یک مرکز خرید تازه تاسیس است که با امکانات بی‌نظیر خود بی خوبی از پس سلایق مختلف مشتریان برای بر آمده است. این مرکز خرید دارای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و امکانات تفریحی فراوان است و می‌تواند روزی سرشار از آرامش و درعین حال هیجان را برای مسافران رقم بزند.

 

ساحل کنیالتی

جاهای دیدنی تایلند

آنتالیا ، باستانی ترین شهر ترکیه با  آب های درخشان مدیترانه و تابش خورشید گرم ، سرزمینی با آب و هوای بسیار خوب و مطبوع است که تبدیل به یک نقطه دنج برای تفریح و تمدد اعصاب شده است ، بسیاری از مردم برای گذراندن تعطیلات ، سواحل آنتالیا را به جاهای دیگر ترجیح می دهند و از امکانات متنوع این سواحل زیبا بهره ببرند و اینکه تعداد سواحل آنتالیا زیاد است و درحدود 400 ساحل دارد که یکی از دیگری زیباتر و جذاب تر است ولی در بیین این سواحل ، یکی از آن ها بسیار زیبا و مشهور است و ” کنی آلتی “ نام دارد که تیم ما این مقاله را به این ساحل اختصاص داده است.

 

برج ساعت آنتالیا

جاهای دیدنی انتالیا

در سال 1901 برج ساعت آنتالیا به مناسبت بیست و پنجمین سال سلطنت عبدالحمید دوم ساخته شد. این برج که با سنگ های ناهموار آذین یافته به شکل مربعی منحصر به فرد در آنتالیا می درخشد. در هر دیوار این برج یک صفحه ساعت وجود دارد که تشخیص زمان را برای همه اعم از گردشگران، مردم بومی منطقه و غیره آسان تر می کند. جالب است بدانیم که در بالای صفحه‌های ساعت طاق‌ها و تاج‌هایی وجود دارد که به سبک زیبای عربی انجام شده‌اند. گردشگرانی که در هنگام شب در این منطقه حضور پیدا می کنند؛ برج ساعت آنتالیا را غرق در نور می بینند و از فرصت استفاده می کنند و عکس های زیبایی را ثبت می کنند. به طور کلی در مورد بازدید از این برج می توان گفت که این سازه تاریخی بستر مناسبی را برای بازار های شبانه و کافه های زیبا فراهم کرده است و گردشگران می توانند در این مکان در کنار یک جاذبه تاریخی از جاذبه های مدرن نیز لذت ببرند.

 

غار کارائین

جاهای دیدنی آنتالیا

غار کارائین (Karain Cave) یکی از مکانهایی است که دارای اهمیت تاریخی زیادی است و برای گشت و گذار در این غار نیاز به استقامت زیادی دارید. علاوه بر این، دانش گسترده در مورد ماقبل تاریخ و تخیل زنده به منظور درک کامل تجربه لازم است. این غار که در نزدیکی آنتالیا واقع شده است، حداقل برای 25000 سال به طور مستمر در سکنت اجداد انسان مدرن سکونت داشته و بزرگترین غارهای ترکیه است که در آن اثری از فعالیت های ماقبل تاریخ بشر یافت شده است. غار کارائین یک سایت باستان شناسی سرخپوشان است که در دهکده Yağca در 27 کیلومتری (17 مایل) شمال غربی شهر آنتالیا در منطقه مدیترانه ترکیه واقع شده است. سایت ماقبل تاریخ کارین در 430 متر (1410 فوت) از سطح دریا و در حدود 80 متر (260 فوت) بالاتر از شیب شرقی کوه سام داج (کوه کاتران) واقع شده است، جایی که کوه های غربی تائوروس منطقه آهکی با مرزهای دشت تراورتن مرز دارد. کارین مجموعه ای از غارهاست که از سه اتاق اصلی و راهرو تشکیل شده است که با دیوارهای کلسیته، منحنی های باریک و معابر جدا شده است. تالارها و گالری ها حاوی speleothems هستند.

 

منطقه کالیچی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

منطقه کالیچی آنتالیا یا کاله ایجی که با نام‌‌های کالیجی و کالچی نیز شناخته می‌شود، قلب تپنده‌ شهر مدرن آنتالیا، با قدمتی متعلق به دوره‌ سلجوقیان و رومیان باستان است. این منطقه که از مکان های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید، با خیابان‌های کم عرض و تودرتو و خانه‌های قدیمی، دو ساحل متفاوت شنی و صخره‌ای را در برمی‌گیرد. همچنین تعدادی از جاذبه‌های تاریخی همچون منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاشا در این منطقه جای گرفته‌اند. علاوه بر این، بندر کالجی با امکانات تفریحی متنوع مانند قایق‌سواری مقصدی جالب‌توجه برای گردشگران در سفر به آنتالیا است. 

 

ساحل لارا

جاهای دیدنی آنتالیا

ساحل لارا با 8 کیلومتر طول ساحلی ماسه ای نرم و طلایی با هتل های پرطرفدار و پنج ستاره که بیشتر در منطقه Kundu قرار دارند، فضای سرسبز، رستوران ها، پارک های آبی جای تعجب نیست که بسیاری از مردم دنیا ساحل لارا را به عنوان جایگزین ترکیه برای لاس وگاس می دانند. ساحل لارا که در زبان ترکی "لارا پالجی" گفته میشود از سواحل زیبا مدیترانه ای در قسمت شرق شهر توریستی آنتالیا و تقریبا با فاصله 12 کیلومتری از آن قرار دارد. این ساحل بی عیب و نقص با استاندارهای امنیت و وجود پرچم های آبی (نمایش جائیکه شناگر مجاز به شنا کردن است) و شن و ماسه ای بودن و آب شفاف و کریستالی دریای مدیترانه و وجود پلاژهای اجاره ای خوب برای تعویض لباس شنا و دارا بودن صندلی برای آفتاب گرفتن ، غرفه های فروش تنقلات و نوشیدنی  ، زمین های والیبال ساحلی ، نجات غریق ساحل لارا را به یکی از بی نقص ترین سواحل دنیا تبدیل نموده است.

 

مرکز خرید تراسیتی

جاهای دیدنی آنتالیا

سفر به آنتالیا بدون خرید کامل نمی‌شود؛ به‌خصوص خرید محصولاتی از مشهورترین برندها در لوکس‌ترین مراکز خرید آنتالیا. مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین مقاصد برای این منظور است. اکثر فروشگاه‌های این مرکز به فروش محصولاتی از برترین برندهای ترکی و بین‌المللی می‌پردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به هوگو باس، نایک، پیر گاردین و پولو اشاره کرد. در طبقه چهارم مجموعه نیز تعدادی از رستوران‌های بین‌المللی جای گرفته‌اند. همچنین محوطه بازی کودکان، از دیگر قسمت‌های مرکز خرید تراسیتی است. این مرکز خرید یکی از مکان های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شوید.

 

آکواریوم آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آیا تابه‌حال آکواریوم آنتالیا را از نزدیک دیده‌اید؟ بزرگ‌ترین مجتمع آکواریوم تونلی در ساحل مدیترانه‌ای ترکیه که علاوه‌ بر لذت قدم‌زدن کنار ماهی‌ها می‌تواند جنبه تفریحی و آموزشی هم برایتان به ارمغان بیاورد. اگر بخواهم ساده‌تر بگویم، طراحی این آکواریوم به‌گونه‌ای است که با ورود به آن می‌توانید بیش از چندهزار نوع آبزی را تماشا کنید و حتی به آن‌ها غذا دهید.

 

چشمه های کارست

جاهای دیدنی آنتالیا

چشمه‌های کارست در نواحی اطراف آنتالیا قرار گرفته‌اند و حاصل نفوذ آب از مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی به مخزنی کوچک‌تر و خروج آن از چشمه است. رسوبات آهکی به‌جامانده از این چشمه‌ها، پس از گذراندن دوره‌ی ۱.۵ تا ۲ میلیون ساله، به تراس‌های تراورتنی وسیعی تبدیل شده‌اند که مشابه آن را می‌توان در پاموکاله دید. این منطقه که از جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می‌آید، با صخره‌ها و پلکان‌های آهکی، میزبان آبشارها و آبگیر‌های متعددی است و در تمام طول سال مورد بازدید طبیعت‌گردان و گردشگران قرار می‌گیرد. 

 

مرکز خرید مارک

جاهای دیدنی آنتالیا

مرکز خرید مارک آنتالیا یکی از مراکز خرید محبوب ترکیه و جاهای دیدنی آنتالیا است. با افتتاح در سال ۲۰۱۳، مارک آنتالیا از جدیدترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. در این مجموعه می‌توانید اجناسی را از بهترین برند‌های ترکی و بین‌المللی با قیمتی بسیار مناسب‌تر از دیگر مراکز خرید تهیه کنید. از دیگر مزایای مرکز خرید مارک آنتالیا، وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در طبقه فوقانی آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر