جاهای دیدنی مالزی کجاست؟ | مسافرت نوروزی و جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی در نوروز | اطلاعات جاهای دیدنی مالزی

ویکی گردی در این مقاله جاهای دیدنی مالزی که منحصر به فرد و خاص هستند را به شما معرفی کرده است. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جاهای دیدنی مالزی
ویکی گردی:

مالزی کشوری چندفرهنگی و زیبا است که پایتخت آن، کوالالامپور به‌خاطر مراکز خرید شیک، معماری دیدنی، جاذبه‌های تفریحی و... اغلب به‌عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران به حساب می‌آید. جاهای دیدنی مالزی برای هر نوع سلیقه و سن‌وسالی، جاذبه و تفریح‌های متنوعی دارد و هر گردشگری را برای اقامت طولانی‌تر وسوسه می‌کند. مالایی‌ها، چینی‌ها و هندوهای ساکن این کشور، با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این تنوع قابل‌توجه، به یکی از جاذبه های دیدنی مالزی تبدیل شده است. اما جذابیت‌های این کشور به همین جا ختم نمی‌شود. اگر برنامه‌ای برای سفر دارید، بهتر است همه جاهای دیدنی مالزی را خوب بشناسید. در این مقاله همراه ویکی گردی با جاهای دیدنی مالزی همراه با عکس آشنا می‌شویم.

جزیره پانگکور لَوت

جاهای دیدنی مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که به داشتن جزیره های کوچک و بزرگ بین توریست ها و گردشگران تور مالزی معروف میباشد. جزایر این کشور با داشتن ساحلی تمیز، هتل ها و اقامتگاه های مناسب و تفریحات بسیار سالانه مورد بازدید هزاران هزار توریست و گردشگر تور مالزی است. اما در این میان یکی از بهترین و پربازدیدترین جزیره های مالزی، جزیره پانگکور لوت شگفت انگیز است. این جزیره به خاطر داشتن فضایی فوق العاده دیدنی و عالی و به خصوص چشم انداز بی نظیرش یکی از زیباترین جزیره های مالزی شناخته میشود.

 

تپه گنتینگ هایلَند

جاهای دیدنی مالزی

گنتینگ هایلند کـه تپه اقامتی معروف می باشد، در داخل کوهستان تایتیوانگسا جای گرفته و پر اسـت از مجموعه های سرگرمی و تفریحی از جمله پارک های تفریحی، هتل های بزرگ، کنسرت ها و شب زنده داری های پر جاذبه ای کـه گردشگرانی رابه سمت خود می کشاند. مسیر رسیدن بـه این محل از طریق تله کابین فراهم می‌باشد کـه خود چشم اندازی شگفت انگیز رابه نمایش می گذارد.

 

برج های دوقلوی پتروناس

جاهای دیدنی مالزی

برج های دوقلوی پتروناس در تور کوالالامپور پایتخت کشور مالزی از معروف ترین آسمان خراش های دنیا به شمار می رود که دارای شهرت جهانی است و امروزه این برجهای دوقلوی زیبا و معروف با ارتفاع 452 متری خود باعث شده است به یکی از نمادهای اصلی این کشور و همچنین پایتخت آن تبدیل شود و اینکه برج های پتروناس توسط یک معمار برجسته آرژانتینی به نام سزار پلی ( Cesar Pelli ) ساخته شده است که در نوع خود بی نظیر است. برج های دوقلو پتروناس در رتبه 13 لیست بلندترین برج ‌های دنیا قرار گرفته است.

 

شهر تاریخی مالاکا

جاهای دیدنی مالزی" مالاکا " یک مرکز ایالتی به همان نام در ساحل غربی تور مالزی با تاریخی بسیار غنی و فرهنگی آمیخته از فرهنگ‌ های پرتغالی ، هلندی و انگلیسی می باشد و سه استعمارگری که سالها بر این شهر حکومت کردند و تاثیرات باور ناپذیری را بر سبک زندگی مردم و فرهنگ عمومی جامعه برجای گذاشته اند. همچنین شهر مالاکا که طی 500 سال توسعه و پیشرفت روز افزون خود گذرگاهی برای تجارت و بازرگانی میان کشورهای شرق و غرب در جهان حرفی برای گفتن داشته است و اینکه به عنوان شهری چند فرهنگی با آثار تاریخی متنوع و بی نظیری چون بناهای زیبای دولتی ، کلیساها و مساجد ، میادین و نیز چهارراه‌ های زیبا و مشهور شناخته می ‌شود. شهر تاریخی مالاکا در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

مسجد کریستالی

جاهای دیدنی مالزیدر کشور مالزی دین رسمی این کشور اسلام است، بنابراین مسجد های زیادی در این کشور وجود دارد. مسجد کریستال یا مسجد کریستالی یکی از بی نظیرترین مساجد مالزی است. منحصر به فرد بودن این مسجد آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالزی تبدیل کرده است. این مسجد در پارک میراث اسلامی در جزیره وان من در نزدیکی ترنگانو واقع شده است. مسجد کریستال مالزی از فولاد و شیشه ساخته شده است، و شبیه هیچ مسجد دیگری در جهان نیست. ظاهر شیک و مدرن آن از آب منعکس می‌ شود و مسجد اغلب از داخل نورانی است که باعث درخشش گنبدهای شیشه ‌ای آن می ‌شود. با حفظ سبک مدرن خود، کل مسجد کریستال نیز به طرز شگفت انگیزی به اینترنت بی سیم و امکانات کامل فناوری اطلاعات متصل است که مایه افتخار معماران این مسجد است.

 

باغ گیاه شناسی ژاپنی برجایا

جاهای دیدنی مالزیامروزه بیشتر از هر زمان دیگری مفهوم دهکده ی جهانی نمود پیدا کرده است. به هر شهر و کشوری که سفر کنید رد پایی از کشور ها وفرهنگ های دیگر را می توانید در آن ببینید. این اتفاق از این نظر جذابیت دارد که شما با یک تیر دو نشان می زنید. می توانید به مالزی بروید و تجربه ی حضور در یک باغ ژاپنی را نیز به دست بیاورید. دهکده ژاپنی و باغ گیاه شناسی برجایا (BERJAYA) در بوکیت تینگی (BUKIT TINGGI) مالزی در فاصله ۵۸ کیلومتری شهر کوالالامپور قراردارد. در بدو ورودتان به این باغ، با منظره دیدنی کوه های سرسبز روبرو می شود.

 

منطقه کامِرون هایلَند

جاهای دیدنی مالزی

ارتفاعات کامرون در 209 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته شده است و مرتفع ‌ترین منطقه در تور کوالالامپور محسوب می شود ، این ناحیه مورد پسند عموم مردم است که مشتاق لذت بردن از هوای خنک و محیط سرسبز هستند. ارتفاعات کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی ، مکانی عالی برای لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای در محیطی بکر با هوای دلپذیرش هست و شما عزیزان در ارتفاعات کامرون کارهای زیادی از جمله پیاده ‌روی در جنگل تا خرید در بازارهای شبانه را می‌ توانید انجام دهید ، ضمنا ارتفاعات کامرون ترکیب بی ‌نظیری از ریلکس کردن ، دیدن مناظر و گردش در اطراف را برای شما فراهم آورده است که قطعا خاطره به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد خورد. ارتفاعات زیبای کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی می باشد.

 

جزایر پِرهِنتیان

جاهای دیدنی مالزی

پرهنتیان به زبان مالایی تقریبا به معنای "نقطه‌ی توقف" ترجمه شده است که البته معنای مناسبی محسوب می‌‌شود، چرا که بیشتر مسافران به این جزیره می‌‌آیند و تا پایان اقامت، چند صباحی را در اینجا سپری می‌کنند. جزایر پرهنتیان در مالزی از دو جزیره‌ی پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) و پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) تشکیل شده است. هر دوی این جزایربه دلیل داشتن صخره‌های دریایی و آب‌های زلال از شهرت خاصی برخوردار هستند. به علت وجود صخره‌های دریایی و آب‌های شفاف و کریستالی  اطراف آن، این جزایر میزبان طیف گسترده‌ای از مرجان‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، کوسه‌های کوچک وصخره‌ماهی‌ها هستند. اما معمولا مردم برای استراحت کردن و لذت بردن از ساحل به این جزایر زیبا و و دست‌نخورده سفر می‌کنند.

 

معبد باتوکیو

جاهای دیدنی مالزی

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. معبد باتو کیو یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان می‌باشد. سالانه بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از این معبد دیدن می‌کنند که از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده‌ است. در بین مردم هندوی مالزی، شهرت غارهای باتو کیو به میلیون‌ها سال می‌رسد، زمانی که بومی‌های منطقه از غارها بعنوان سرپناه استفاده می‌کرده‌اند. در سال ۱۸۹۱ یک بازرگان مشهور هندی در مالزی، این معبد را به یکی از بزرگان تاریخ مذهبی هندو پیشکش کرد و مجسمه امروزی را بنا نهاد و در سال ۱۹۲۰ تعداد ۲۸۶ پله برای دسترسی آسان تر زائران به غارهای این معبد، در دامنهٔ این تپه ساخته شد.

 

کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی

این پایتخت نه تنها مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور مالزی اسـت، بلکه یک مرکز مهم در کل ناحیه جنوب شرقی آسیا می باشد. همانگونه کـه انتظار می‌رود، این شهر پر اسـت از آثار تاریخی متعددی کـه درکنار مراکز فروشگاهی، هتل ها و آسمان خراش های مدرن قرار گرفته اند. زنده و پر شور بودن یکی از صفات این پایتخت دیدنی یعنی کوالالامپور در قلب کشور مالزی اسـت.

 

جمعیت مالزی یک جمعیت چندملیتی و چند فرهنگی اسـت. افرادی از سراسر دنیا بـه دلایل مختلفی بـه مالزی مهاجرت کرده‌اند ودر این کشور میتوانید اقوام مختلف را ببینید. تاریخ پرفراز و نشیب، فرهنگ و جغرافیای مالزی باعث شده کـه یک مقصد گردشگری بسیار متنوع باشد و جاذبه‌های فراوانی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر