معرفی جاهای دیدنی مالزی | جاهای دیدنی مالزی کجاست؟

بهترین جاهای دیدنی مالزی | همه چیز درباره جاهای دیدنی مالزی + عکس

جاهای دیدنی مالزی این کشور را به گل سرسبد گردشگری در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است. از طرف دیگر رسمی‌بودن اسلام در این کشور باعث شده گردشگران ایرانی توجه بیشتری به سفر مالزی داشته باشند.

جاهای دیدنی مالزی
ویکی گردی:

مالزی کشور تضادها است و جاهای دیدنی مالزی هم از این تضاد و تنوع برخوردارند. این کشور دارای مناطق وسیعی از طبیعت دست نخورده و سواحل و جزیره های بکری است که با میراث تاریخی بسیار غنی و نیز همراه با زندگی شهری پر زرق و برق درهم آمیخته شده اند. جاهای دیدنی مالزی برای هر نوع گروه سنی و سلیقه ای جذابیت خواهند داشت و شما را شگفت زده خواهند کرد. در این مقاله به بهترین جاهای دیدنی مالزی که ارزش حداقل یکبار بازدید را خواهند داشت پرداخته می شود. 

برج های دوقلو پتروناس

جاهای دیدنی مالزی

برج‌های دوقلو پتروناس از بلندترین برج‌های جهان و جاهای دیدنی کوالالامپور است. این برج بلند ۴۵۲ متر ارتفاع دارد و در لیست بلندترین برج‌های دنیا، رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است. برج‌های دوقلو پتروناس یا همان برج‌های دوقلو کوالالامپور، از بلندترین سازه‌های دنیا و دیدنی های مالزی به شمار می‌آید که سالانه هزاران گردشگر را به مالزی می‌کشاند. تماشای آسمان‌خراش‌های کوالالامپور در شب صحنه‌ای دل‌انگیز برای توریست‌ها است. این آسمان‌خراش‌ها با احتساب آنتن بالای برج‌ها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند که تا سال ۲۰۰۴ به‌عنوان بلندترین سازه‌های جهانی شناخته می‌شدند. در حال حاضر دو برج پتروناس در رتبه ۱۳ لیست بلندترین برج‌های دنیا قرار دارند.

 

موزه ملی کوالالامپور

موزه ملی مالزی

یکی از معروفترین و بزرگترین موزه های تور مالزی ، موزه ملی تور کوالالامپور می باشد که گنجینه ای غنی از میراث فرهنگی و تاریخی این کشور محسوب می شود . موزه ملی مالزی یا موزه نگارا در مرکز شهر کوالالامپور قرار گرفته است و مجموعه ای بسیار مجلل و فوق العاده است که به سبک مالایی قدیم طراحی و ساخته شده است و از مهمترین مناطق گردشگری مالزی بشمار می رود . ضمنا بر دیواره های ورودی موزه نقوشی از نمادهای مختلف فرهنگ و تاریخ مالزیایی کشیده شده است و این موزه در یک طرف باغ های دریاچه کوالالامپور تامان تاسیک پردانا قرار گرفته است و منظره ای فوق العاده زیبا پیش روی شما قرار می دهد .

 

معبد کک لوک سی پنانگ

جاهای دیدنی مالزی

اگر به مالزی سفر کردید و خواستید از ساحل استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم به جزیره پنانگ سفر کنید، با 5 ساعت رانندگی از کوالالامپور به جزیره پنانگ خواهید رسید. شما می‌توانید در پنانگ از معبد کک لوک سی که یکی از بزرگ‌ترین معبدهای بودایی است بازدید کنید، این معبد در واقع بزرگ‌ترین معبد بودایی در کشور مالزی می‌باشد و شاید یکی از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرق آسیا است. این معبد با شکوه از کنده کاری‌های خاص در کنار مجسمه‌های بزرگ و نقاشی‌های دیوارهای اطرافش تشکیل شده است. برای رسیدن به این معبد باید از مسیری مارپیچ عبور کرد، در نزدیکی این معبد برکه‌ای از لاک پشت‌های تیره رنگ وجود دارد. این معبد سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند و جزو مراکز گردشگری پر طرفدار این جزیره و از جاذبه های پنانگ می‌باشد.

 

شهر جرج تاون

جاهای دیدنی مالزیجورج تاون یکی از شهرهای جذاب و دیدنی در مالزی است و نام این شهر از نام جورج سوم پادشاه انگلستان گرفته شده است ، این شهر ، پایتخت ایالت پنانگ است و در شمال شرقی جزیره پنانگ قرار دارد و این شهر به مرکز تجاری ، سیاسی ، تحصیلی و فعالیت های اجتماعی ایالت پنانگ معروف است و ملقب ” جواهر شرق ”  است و در این شهر رستوران هایی با سبک های گوناگون ، کافه های دنج کنار خیابان ، بازارهای محلی و مراکز خرید بزرگ را می بینید که زیبایی جورج تاون را صد چندان کرده و به نمایش گذاشته اند ، گشت و گذار شبانه در این شهر بسیار زیبا را به شما پیشنهاد می کنم و جالبه بدونید که این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

تپه پنانگ

جاهای دیدنی مالزی

زیباترین تپه مالزی ، تپه پنانگ از جمله توریستی ‌ترین اماکن جزیره پنانگ به شمار می رود و در آن قله ‌های سرسبزی وجود دارد که بسیار محبوب و مشهور است ، در بالای تپه مناظر زیبایی از جرج تاون و پل پنانگ را می توانید تماشا کنید و از سوار شدن بر قطارهای برقی و تله‌ کابین لذت ببرید ، با رفتن به بالای تپه پنانگ ، آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی را تجربه خواهید کرد ، در مالزی دیدن این تپه را از دست ندهید ، بسیاری از گردشگران برای نوشیدن چای یا استراحت در کافه‌های این تپه و قدم زدن و گشت و گذار در اطراف سرسبز آن به این منطقه می روند.

 

ارتفاعات کامرون هایلندز

جاهای دیدنی مالزی

جنوب شرق آسیا به‌لطف مالزی و اندونزی و سنگاپور تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری جهان شده. چند سالی است که میلیون‌ها گردشگر از جای‌جای جهان چمدان می‌بندند و عازم اندونزی و مالزی و سنگاپور می‌شوند. اگر از تک‌تک این گردشگران پس از سفر به این کشورها بپرسید آیا از سفرشان راضی بودند و کشورهای مالزی، اندونزی یا سنگاپور توانستند توقعات‌شان را برآورده کنند، به احتمال بسیار زیاد پاسخ‌شان مثبت خواهد بود. این امر به سبب آن است که این کشورها پیشرفت بسیاری در صنعت گردشگری داشته‌اند و امکانات خوبی برای پذیرایی از گردشگران دارند و همچنین طبیعت و تاریخ‌شان اجازه می‌دهند که گردشگران بتوانند از سفرشان لذت ببرند و مکان‌هایی را ببینند و قدم‌زدن در جاهایی را تجربه کنند که پیش از آن در فیلم‌ها و رؤیاهای‌شان دیده بودند. یکی از این مکان‌ها، ارتفاعات کامرون مالزی یا کامرون هایلندز است.

 

تامان نگارا

جاهای دیدنی مالزی

تامان نگاراتامان نگارا Taman Negara که در زبان انگلیسی به معنی پارک ملی National Park است، از 130 سال قبل تاکنون گردشگران زیادی را به خود دیده است. گفته می شود این جنگل یکی از قدیمی‌ترین جنگل های استوایی-بارانی در جهان است. بخش عمده پارک تامان نگارا Taman Negara حدفاصل 75 تا 300 متری سطح زمین قرار گرفته است و این سرسبزی و گیاهان تا بالای قله کوه تاهان Mount Tahan کشیده شده است. میزان ارتفاع کوه تاهان Mount Tahan را 2187 متر تخمین زده اند که به عنوان بلندترین قله در شبه جزیره مالزی شناخته می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر