جاهای دیدنی دبی | جاهای دیدنی دبی در نوروز

جاهای دیدنی دبی برای سفر نوروز | جاهای دیدنی دبی + عکس

دبی را باید یکی از بهترین مقاصد سفر برای تعطیلات نوروز دانست. این شهر زیبا پر از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات هیجان‌انگیز، مراکز خرید متنوع و هتل‌های لوکس و لاکچری است. برای آشنایی با جاهای دیدنی دبی با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی دبی
ویکی گردی:

جاهای دیدنی دبی بسیار زیاد هستند که در سفر به این شهر نباید از دست داد؛ شهری که بسیاری از جاهایی که در دنیا دکورددار هستند را در خود جای داده و امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده است. حتی اگر در کشور امارات زندگی می‌کنید، برخی جاذبه‌های گردشگری خاص در دبی وجود دارد که هر کسی باید از آن‌ها دیدن کند؛ چه برای تعطیلات آخر هفته به این شهر بروید یا گذراندن سفری طولانی. در ادامه می‌خواهیم برخی از جاهای دیدنی دبی را که هرکسی در سفر به دبی باید از آن‌ها بازدید کند، به شما معرفی کنیم تا حتما آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید. آیا شما تجربه بازدید از جاهای دیدنی دبی را داشته اید؟ کدام یک از پیشنهاد های ویکی گردی را از نزدیک دیده اید؟

باغ معجزه دبی

جاهای دیدنی دبی

بزرگترین چیدمان گل امارات (سازه‌ای از گل به‌شکل هواپیمای A380 با پنج میلیون گل ساخته شده و ۱۰۰ تن وزن دارد) در باغ معجزه دبی قرار دارد و در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این باغ از اکتبر تا آوریل (قبل از شروع دوره استراحت، زمانی که گرمای تابستان بسیار زیاد می‌شود) باز است؛ در این بازه زمانی، باغ معجزه دبی خانه ۱۰۹ میلیون شکوفه است که ۱۰۰ هزار تای آن‌ها فرشی از گل به‌شکل میکی موس ایجاد کرده است که وزنی حدود ۳۵ تن دارد. 

اطلاعات بازدید باغ معجزه دبی :

ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه: 9:00 تا 21:00

تعطیلات آخر هفته: 9:00 تا 23:00

 

اپرای دبی

سالن اپرای دبی در نزدیکی برخ خلیفه و دبی قرار دارد. این ساختمان در سال ۲۰۱۶ به‌شکل یک کشتی ساخته شد و از آن زمان تاکنون میزبان موسیقی‌دان‌ها و خوانندگان مشهور جهان بوده است. این بنا اولین اپرا در نوع خود در دبی است و گردشگران دوست دارند در مقابل ساختمان باشکوه این اپرا عکس یادگاری بگیرند.

جاهای دیدنی دبی

 خانه اپرای دبی ۲ هزار نفر ظرفیت دارد، پس شانس این را دارید که در طول سفر به دبی، رویدادهایی که در اینجا برگزار می‌شود را چک کنید و برای تماشای یکی از آن‌ها، در این سالن صندلی رزرو کنید. 

 

دبی مارینا

جاهای دیدنی دبی

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به خاطر مناظری که در کنار آب می‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار است. اینجا پر از رستوران‌ها و بارهای متنوع است، آما آنچه که این محله را برجسته‌تر می‌کند، ساختمان‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲، سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب می‌شد، یکی از جذابیت‌های دبی مارینا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌شوند، از این محله بازدید کنید و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های آن لذت ببرید. 

 

پارک آبی وایلد وادی

جاهای دیدنی دبی

پارک آبی واید وادی یکی از جذاب‌ترین پارک آبی های دبی، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. گردشگران می‌توانند در استخری که موج واقعی در آن شبیه سازی می‌شود، موج‌سواری کنند؛ همچنین اینجا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. در تابستان خانم‌هایی که دوست ندارند در مکان‌های مختلط حضور یابند، می‌توانند از بخش بانوان استفاده کنند. این پارک آبی با تم فورکلور عربی ساخته شده است. 

 

فواره دبی

جاهای دیدنی دبی

فواره یا آبنمای دبی یکی از منحصر به‌ فردترین جاذبه‌های دیدنی شهر مدرن دبی است. این فواره لقب بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا را دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این آبنما هماهنگ بودن چگونگی خروج آب از فواره‌ها با موزیک است؛ به این معنا که وقتی موسیقی پخش می‌شود، آب فواره‌ها با ریتم آن شروع به حرکت می‌کنند. فواره‌ی دبی فاصله‌ ی کمی از برج خلیفه دارد و اغلب گردشگران در هنگام بازدید از برج خلیفه از تماشای فواره‌ی موزیکال دبی نیز لذت می‌برند.

 

گاردن گلو دبی

جاهای دیدنی دبی

پارک شگفت انگیز گاردن گلو دبی ، یکی از جدیدترین و متفاوت ترین جاذبه های دیدنی این شهر پر زرق و برق در عین حال کویری به شمار می رود که برای بازدیدی 1 تا 2 ساعته انتخاب جذابی خواهد بود و همچنین اگر با خانواده تان به همراه کودکان خود به دبی سفر کرده اید ، این باغ به طور قطع می تواند برای شما جذابیت و زیبایی بسیار زیادی داشته باشد و اینکه این مکان جذاب و متفاوت در واقع مجموعه ای بسیار بزرگ و عظیمی از نورآرایی های رنگارنگ و دیدنی را شاهد هستید که اشکال متفاوتی را به نمایش می گذارد و موقعیتی بسیار عالی برای گرفتن عکس های یادگاری شما می باشد و جالب است بدانید که تمام این مجسمه های نورانی هنر دست بیش از 500 هنرمند توانا است که با استفاده از چراغ های کم مصرف ال ای دی و وسایل بازیافتی مانند قوطی های دارو و بطری های بلااستفاده تهیه شده اند.

 

آتلانتیس پالم دبی

جاهای دیدنی دبی

هتل آتلانتیس پالم یکی از برترین هتل‌های دبی برای عکاسی است. این تفرجگاه در جزیره نخل جمیرا قرار دارد و از نقاط مختلف شهر  قابل رویت است. مهمانان می‌توانند حتی در آکواریوم این هتل غواصس کنند. در این هتل رستوران‌های بسیار مشهوری مثل Gordon Ramsay’s Bread Street Kitchen و Nobu مشغول به کار هستند، البته برای ورود به این رستوران‌ها باید ورودی جداگانه‌ای بپردازید. اگر در این هتل اتاق رزرو نکرده‌اید، ارزشش را دارد که حداقل به اسپای هتل بروید. در آتلانتیس پالم پارک آبی Aquaventure  هم قرار دارد که می‌توانید در آن از شیرهای دریایی دیدن کنید، با دلفین‌ها شنا کنید و از خدمات تورهای هلیکوپتر استفاده کنید.

 

برج خلیفه دبی

جاهای دیدنی دبی

آسمان خراش بسیار بلند برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متر در دان تان شهر دبی بلندترین سازه دست بشر در دنیاست و دارای طرفداران بسیاری می باشد ، این برج باشکوه که ساختنش 5 سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سرتاسر خاورمیانه می باشد و در سال 2010 میلادی افتتاح گردید و پیشنهاد ما برای شما عزیزان در سفر به دبی می باشد که دیدن از آن را از دست ندهید. برج خلیفه نمایش استثنایی از یک کار هنری می باشد و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید زیرا برج خلیفه یکی از جاذبه های مهم دبی می باشد .

 

دبی مال

جاهای دیدنی دبی

دبی مال با مساحتی ۱.۱۲۴.۰۰۰ متر مربعی بخشی از برج خلیفه معروف است که مهم ترین و بزرگ ‌ترین پروژه کشور امارات متحده عربی و بلندترین برج جهان به شمار می رود. دبی مال از سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز چیزی نزدیک به ۱۲۰۰ واحد تجاری در آن فعال هستند. در سال ۲۰۱۰ مرکز خرید دبی مال، به عنوان بهترین مرکز خرید دنیا انتخاب شد. دبی مال با هدف رسیدن به رکوردهای جهانی تاسیس شده است و به بعضی از آنها مانند، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا، بزرگترین آکواریوم دنیا، بزرگ ترین شیرینی فروشی دنیا، بهترین نورپردازی و … برسد.

 

موزه اتحاد دبی

جاهای دیدنی دبی

در کنار خانه‌ی تاریخی Union House دبی در منطقه‌ی ساحلی این شهر، موزه‌ی Union Museum قرار گرفته که سند تاریخی ۱۹۷۱ مبنی بر شکل‌گیری امارات متحده‌ی عربی در آن نگهداری شده است و هم چنین فرهنگ و تاریخچه‌ی غنی مردم این کشور جشن گرفته می‌شود.بخش اعظم این موزه زیر زمین قرار دارد که شامل گالری‌های دائمی و موقت، سالن‌های نمایش، فضای رویدادها و بخش بایگانی می‌شود.ورودی جذاب این عمارت درست در جایی قرار دارد که تصویر آن در استخر و میدان جلوی آن بازتاب داده می‌شود، منحنی‌های سهمی‌شکل و مواج، نوشته‌ای را از توافقی یکپارچه نشان می‌دهد و ستون‌های طلایی این بنا نشان‌دهنده قلمی است که اسناد با آن امضا شده است.نمای تروارتن این موزه با بنای عمارت درآمیخته شده است و فضای به وجود آمده شکل یک تراس را به خود گرفته و صفحات برنزی شبکه‌ای، ظاهری جذاب به آن بخشیده است.بازتاب نور اشکال متفاوت و نورپردازی وسیع فضای زیرزمینی در نهایت باعث شده تا Union House به شکل دایره دیده شود که محل برگزاری جشن در آن قرار دارد.

 

پیست اسکی

جاهای دیدنی دبی

پیست اسکی دبی که در مرکز خرید بزرگ امارات متحده عربی تاسیس‌شده، درواقع سومین پیست اسکی سرپوشیده جهان و اولین پیست اسکی داخل سالن در خاورمیانه است. پیست دبی مجهز به تلکابین و تی-بار است که با شش هزار تن برف، سراسر این سالن پوشیده شده است. اگر میخواهید بدانید این طبیعت بکر برفی اما دست‌ساخته انسان‌ها، چه جذابیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد.

 

شما تجربه بازدید از جاهای دیدنی دبی را داشته اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر