جاهای دیدنی دبی | بهترین جاهای دیدنی دبی

بازدید از بهترین جاهای دیدنی دبی | معرفی بهترین جاهای دیدنی دبی + عکس

جاهای دیدنی دبی آنقدر زیاد است که برای بازدید از همه آنها می بایست یک مدت طولانی را در شهر دبی اقامت کنید. اما ویکی گردی در این مقاله برای تجربه سفری بهتر، بهترین جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی کرده است.

جاهای دیدنی دبی
ویکی گردی:

دبی یکی از مقاصد گردشگری گرمسیری، در امارات متحده‌ی عربی است و از آنجا که به ایران هم نزدیک است، معمولا به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال یا نوروز مورد استقبال ایرانیان واقع شده است. جاهای دیدنی دبی فراوان هستند. که در سفر به این شهر نباید از دست داد؛ شهری که بسیاری از جاهایی که در دنیا دکورددار هستند را در خود جای داده و امروزه به قطب گردشگری تبدیل شده است. تنوع جاهای دیدنی دبی آنقدر زیاد است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را از سفر راضی نگه دارد. البته باید بدانید که این مکان های تفریحی دبی در دسته ‌ی تفریحات لوکس و خاص به شمار می‌روند. به همین دلیل هم بهای بیشتری دارند و هم ممکن است در هر سفری امکان تجربه کردن آن‌ها را نداشته باشید. ما تعدادی از بهترین جاهای دیدنی دبی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

برج خلیفه

جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاهای دیدنی دبی است که با ۸۲۹ متر ارتفاع، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و مشهورترین مکان در شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. بالا رفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه‌ی صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده‌ی بیرون برج) این سازه‌ی غول‌پیکر برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد.

 

دبی مال

«دبی مال» (Dubai Mall) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۸ در مجاورت برج خلیفه افتتاح شد، جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان از نظر وسعت به حساب می‌آید. 

جاهای دیدنی دبی

دبی مال علاوه بر ۱,۲۰۰ مغازه خرده‌فروشی، دو فروشگاه بزرگ، بیش از ۲۰۰ رستوران و کافه، یک هتل مجلل و سالن‌های مدرن و مجهز سینما را در خود جای داده است. از جاذبه‌های گردشگری دبی مال باید به آکواریوم دبی، پیست اسکیت روی یخ، دبی دینو، آبشار دبی مال و... اشاره کرد.

 

 

موزه آینده

جاهای دیدنی دبی

موزه آینده دبی (Museum of The Future Dubai ) از جدید ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی است.موزه آینده (MOTF) با برنامه ریزی های انجام شده توسط بنیاد آینده دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود ولی به دلیل شرایط کرونا در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شد.این بنای شگفت ‌انگیز در فضای ۳۰۰۰۰ مترمربع و به ارتفاع ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید قرار دارد که ساخت آن حدود ۹ سال به طول انجامید.

 

محله بستکیه

جاهای دیدنی دبی

شما گردشگران مهم است بدانید که محله بستکیه در سال 1890 میلادی توسط بستکی‌ های مهاجر بنیان گذاری شد و مصالح ساختمان خانه‌ های محله بستکیه از سنگ های مرجانی که از دریا بیرون می ‌آوردند و گچ و آهک استفاده می شده است . در قسمت‌ های از این بناها گاهی از ساروج نیز استفاده شده و همچنین در و پنجره آنها از چوبهای قیمتی " ساج " و " تیک " و دیگر چوب های گران ‌قیمت که از هند و مومباسا وارد شده بود نیز ساخته شده بوده است .در این منطقه تزیینات و دکورهای دیواری از گچ و شیشه ‌های رنگارنگ زیبا را می بینیند که با هنرمندی هر چه تمام استفاده شده است که در ضمن در بالای خانه ‌شان برجهایی هوایی ساخته بودند برای تهویه خانه‌ هایشان که آن را " اَلبراجـیل "می ‌نامند که تلفظ عربی واژه بادگیر فارسی خودمان است .

 

خانه شیخ سعید ال مکتوم

جاهای دیدنی دبی

اکثر افراد دبی را معادل با تفریح و خرید می‌دانند و جاهای دیدنی دبی را مختص مراکز خرید و مجموعه‌های سرگرمی. اما این شهر عربی فراتر از این‌ها است و مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری را در خود جای می‌دهد. یکی از این آثار تاریخی خانه شیخ سعید آل مکتوم است. این خانه نمونه‌ای از معماری عربی به‌ شمار می‌رود و امروزه به‌عنوان موزه فعالیت دارد. شیخ سعید آل مکتوم، پدر بزرگ حاکم فعلی دبی، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸، بر این شهر حکم می‌راند. خانه اولیه وی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد؛ به‌طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌های خانه‌اش مشاهده کند. بعدها خانه اولیه تخریب و خانه فعلی در مکان آن بازسازی شد. این خانه با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده‌کاری شده، شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل‌دار و هندسی نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. ۳۰  اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزییات در بالا ساخته شده‌اند. در داخل، نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی، اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت‌انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارد. همچنین در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را می‌توان مشاهده کرد. 

 

خور دبی

جاهای دیدنی دبی

درواقع خور دبی این شهر را به دو بخش دیره در شمال و بُر دبی در جنوب تقسیم می‌کند. آنچنان که از تاریخ شهر برمی‌آید، این منطقه عنصر بانفوذ و قدرتمندی در رشد شهر دبی محسوب می‌شود، چون اولین چیزی که مهاجران این منطقه را به خود جذب می‌کند، ماهیگیری و صید مروارید در خور دبی است. هرچند دوران مدرن شهر دبی مربوط به استقرار قبلیه‌ی بنی یاس در این منطقه است، اما وجود روستاهای کوچک و پا گرفتن آنها در حاشیه‌ی خور دبی به ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

 

مسجد جمیرا

جاهای دیدنی دبی

دبی شهر آسمان خراش‌ها و مهد گردشگری خاورمیانه است. این شهر به برج‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، بنا‌های مدرن، مراکز خرید لوکس و عظیم و مجموعه‌های تفریحی کم‌نظیر مشهور است؛ اما آیا تا‌به‌حال راجع‌به جاذبه‌های تاریخی این شهر چیزی شنیده‌اید؟ مسجد جمیرا (Jumeirah Mosque) از جمله جاذبه‌های تاریخی عروس امارات است که مسلمانان این شهر، ارزش و اهمیت بسیاری برای آن قائل هستند. جالب است بدانید که تصویر این بنا روی اسکناس‌های ۵۰۰‌درهمی کشور امارات متحده عربی نقش بسته و این امر بیانگر اهمیت والای فرهنگی این عبادتگاه است.

 

دیره

جاهای دیدنی دبی

مجموعه‌ بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار گرفته‌اند و هرکدام از دالان‌های آن معرف ملیت‌هایی است که در دبی زندگی و تجارت می‌کنند. همانطور که گفتیم، همچنان که در ساحل دبی شاهد لنج‌هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می‌توانید هتل‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مدرن دبی را در پس‌زمینه مشاهده کنید.بازار طلای دیره به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان و بزرگ‌ترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می‌شود.از بازار ادویه‌ی دیره هرنوع ادویه‌ای که فکرش را بکنید می‌توانید بخرید. بسته‌های کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را می‌توانید از بازار ادویه‌ی دیره تهیه کنید.

 

ساحل جمیرا

جاهای دیدنی دبی

ساحل جمیرا که مانند یک نوار سفید شنی زیبا در کناره‌ی دریا کشیده شده است، معمولا اولین مقصد ساحلی توریست‌های دبی است. از آنجا که در این ساحل زیبا هتل‌های زیادی قرار دارند، این ساحل به یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله مکان‌های اقامتی محبوب گردشگران تبدیل شده است.

 

سرزمین ماجراجویی آی ام جی

جاهای دیدنی دبی

این پارک که در نزدیکی دهکده‌ی جهانی قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی است که جاذبه‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان دارد. قسمتی از این پارک وسیع به شخصیت‌های ماروِل (Marvel)، و بخش‌های دیگر آن به دایناسورها و شبکه‌های کارتونی مختلف اختصاص دارد و می‌تواند برای تمام افراد در هر رده‌ی سنی، جذاب باشد.

 

شما تجربه بازدید از کدام یک از جاذبه های گردشگری دبی را داشته اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر