بهترین جاهای دیدنی استانبول در نوروز کجاست؟ | جاهای دیدنی استانبول در تعطیلات نوروز

بهترین جاهای دیدنی استانبول در نوروز | بهترین جاهای دیدنی استانبول برای تعطیلات + عکس

استانبول در نوروز مقصد اول بسیاری از گردشگران نوروزی است. نزدیکی فرهنگ مردمان سرزمین پارس و ترک‌ها باعث شده تا گردشگران در استانبول احساس غربت نکنند. به همین دلیل جاهای دیدنی استانبول در نوروز مسافرین زیادی را به خود می بیند.

جاهای دیدنی استانبول
ویکی گردی:

جاهای دیدنی استانبول در نوروز همیشه مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و باعث می شود تا از نقاط مختلف به این شهر سفر کنند. استانبول شهر بزرگی است و طبیعتا جاهای دیدنی استانبول نیز بسیار هستند. استانبول شهری با تاریخی بسیار طولانی و جذابیت‌های بی ‌پایان است. در این شهر توریستی، امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان و مسافران فراهم شده تا بتوانند از تک ‌تک لحظاتشان لذت ببرند. بهترین فصل سفر به استانبول و بازدید از جاهای دیدنی استانبول، فصل بهار و تابستان است.

مسجد ایا صوفیه

جاهای دیدنی استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول را به عنوان تصویری معروف از این شهر در ذهن دارند و بسیاری ایاصوفیه را نماد ترکیه می دانند. مسجد ایاصوفیه که در منطقه سلطان احمد (مرکز شهر) تور استانبول قرار دارد، با قبه ها و مناره های بلندش، در تمام روزهای سال گردشگران و توریستها را به خود جذب می کند. ایاصوفیه که 1500 سال پیش به عنوان کلیسای بزرگ امپراتوری بیزانس ساخته شد و کلیسای هاجیا صوفیا نام گرفت، 900سال بعد، با فتح استانبول توسط نیروهای عثمانی، به دستور پادشاه عثمانی به مسجد تبدیل شد. اما این پایان کار نبود و با روی کار آمدن آتاتورک در ترکیه و اعلام رسمیت کشور جمهوری ترکیه به جای امپراتوری عثمانی، مسجد ایاصوفیه به موزه ایاصوفیه تبدیل شد.

 

قصر توپکاپی

کاخ توپ کاپی یکی از بزرگ ‌ترین و محبوب ‌ترین مراکز برای بازدید گردشگران در استانبول است. این بنا در بین سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ توسط سلطان محمد دوم ساخته ‌شده است. ساخت این بنا بر روی یک ‌شبه جزیره کوچک ساخته ‌شده است و در سمت شمالی آن دماغه طلایی و در جنوب آن نیز دریای مرمر قرار دارد.

جاهای دیدنی استانبول

در سمت شمال شرقی این بنا نیز تنگه بسفر قرار گرفته است که موجب می‌شود تا نمایی زیبا از سمت آسیایی این منطقه نیز برای این کاخ مهیا شود. این کاخ در بازه زمانی قرن‌های ۱۵ تا ۱۹ میلادی، مرکز سیاسی امپراتوری عثمانی به ‌حساب می‌آمد و این شرایط تا زمان ساخت کاخ دلما باغچه در کنار دریا ادامه داشت.

 

مسجد آبی

جاهای دیدنی استانبول

این مسجد مهم‌ترین مسجد استانبول است و به دلیل طراحی داخلی که دارد در میان گردشگران و مردمان منطقه به مسجد آبی معروف شده است. این بنای تاریخی در کنار استادیوم اسب‌سواری بایزید و در مرکز شهر قدیمی استانبول قرار گرفته است. ساخت این مسجد به سال‌های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۶ باز می‌گر‌دد. دستور ساخت این مجموعه توسط سلطان احمد یکم عثمانی صادر شد. هنگامی که سلطان احمد یکم در سال ۱۶۱۷ درگذشت، پیکر او در این مسجد به خاک سپرده شد و مقبره‌ای نیز برای او و خانواده‌اش ساخته شد. از نظر موقعیت جغرافیایی، مسجد آبی درست در روبه‌روی مسجد ایاصوفیه واقع شده است تا با این مسجد رقابت کند. معمار این مسجد فردی به نام صدفکار مهمت آقا یکی از شاگردان معمار سینان بوده است. این مسجد یک مجموعه وسیع است و همانند سایر مساجد مهم در سراسر دنیا، از بخش‌های مختلفی همچون مدرسه دینی، بازار (جهت تامین مالی مسجد)، آشپزخانه، کتابخانه و ... تشکیل شده است.

 

آب انبار باسیلیکا

جاهای دیدنی استانبول

آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern) یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی استانبول است. وقتی صحبت از یک بنای قدیمی می‌شود، اولین چیزی که ذهن ما را مشغول می‌کند قدمت آن مکان تاریخیست. در واقع آب انبار باسیلیکا در سال‌های ۵۶۵-۵۲۶ میلادی در دوران امپراطوری بیزانس و به دستور ژوستینیانوس اول ساخته شد. این بنای قدیمی و کهن در کنار مسجد ایاصوفیه قرار دارد که اگر یک روز قصد دیدن هر کدام از این بناها را داشتید می‌‎توانید هر دو بنای بی‌نظیر را در یک روز ببینید.این آب انبار بسیار بزرگ در میان مردم ترکیه به "یره باتان سیسترن" معروف است. اما دلیل اینکه این آب انبار باسیلیکا نام‌گذاری شده به خاطر این است که در زبان رومی باسیلیکا (Basilica) به معنای کلیسای کاتولیک بوده و این بنا زمانی یک کلیسای بسیار بزرگ در زمان قدیم یا همان دوران رومیان بوده است و مردم از آن زمان تاکنون آن را به چنین نامی می‌شناسند.

 

برج دختر

جاهای دیدنی استانبول

برج میدن یا برج دختر استانبول یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که به نوعی نماد شهر استانبول هم بشمار می رود. به منظور بازدید از این برج می توانید با استفاده از قایق هایی که در تنگه بسفر حاضر هستند به سمت این برج بروید. پیشنهاد می کنیم که یک وعده از غذاهایتان در سفر به استانبول را در رستوران های این برج صرف کنید.برج دختر استانبول یکی از مشهورترین آثار تاریخی کشور ترکیه است. به طور کلی منطقه ای که این برج در آن قرار گرفته دارای پیشینه تاریخی زیادی بوده و در دوران امپراتوری روم باستان از این جزیره به عنوان گمرک و نقطه کنترل بازرگانی و برج فانوس دریایی استفاده می شده است.

 

پل گالاتا

جاهای دیدنی استانبول

از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی این برج تاریخی قرار دارد. پل گالاتا که گستره وسیعی از شاخ طلایی دارد ، یکی از دیدنی ترین مکانهای دیدنی استانبول است که در طول این سالها در نمایشنامه ها و اشعار بی شمار ، نقاشی و رمان به نمایش درآمده است. پنجمین پل که در همان نقطه قرار دارد ، مرکز شهر را به محل کاخ امپراتوری و دیگر نهادهای مهم مانند ایاصوفیه و مسجد آبی متصل می کند.این پل که توسط ماهیگیران احاطه شده است ، چشم اندازهای زیبایی را در آبهای اطراف با مغازه ها ، رستوران ها و کافه های نارنجی در زیر آن پیدا می کند. پل گالاتا در حالی که بالای سرش فریاد می زند ، قایق هایی از زیر آن عبور می کنند و مناره های مساجد در بالای تپه های اطراف جاسوسی می شود ، واقعاً مکانی جوی برای بازدید است و تقریباً در تمام ساعات روز بسیار پر جنب و جوش است.

 

میدان هیپودروم

جاهای دیدنی استانبول

میدان هیپودروم استانبول ترکیه، در اوایل قرن دوم میلادی یعنی سال ۱۹۶ بوسیله سپتیموس سوروس جهت سرگرمی مردمان آن دوره تاریخی ساخته شد. ولی این میدان دوباره در دوران امپراطوری کنستانتین اول از نوع بازسازی شد. این میدان در میدان مسجد کبود واقع شده است. میدان هیپودروم، رخدادهای مملو از ترس و بیم بسیاری را در طول تاریخ به خود دیده است که از آن میان، می توان به مبارزات معروف گلادیاتورها، مسابقات اسب دوانی/ کالسکه رانی، شورش های فروان و درگیریهای خونین متعددی در طی زمان اشاره کرد. در دوره امپراطوری بیزانس، زیر میدان هیپودروم، اسب ها، فیل ها، و شترها را نگهداری می کردند. این در حالی بود که حیوانات درنده در دوران امپراطوری رومی ها در قفس ها نگه داشته می شدند. برای محافظت مردم از خطرات حمله احتمالی این حیوانات وحشی، گودال های بسیار عمیقی در سطح زمین صحنه نمایش ایجاد شده بود. به طریق اولی، واژه میدان هیپودروم برگرفته از دو واژه هیپوس و دروموس است که به معنای «فرار کردن» است.

 

میدان تکسیم

جاهای دیدنی استانبول

در قلب استانبول مدرن ، میدان بزرگ و پر جنب و جوش تکسیم درست در مرکز شهر واقع شده است که توسط مغازه ها و رستوران های بی شمار ، هتل ها و اماکن تاریخی احاطه شده است. نه تنها یک جاذبه گردشگری محبوب و قطب اصلی حمل و نقل ، بلکه میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی با همه چیز از رژه ها تا اعتراضات است.علاوه بر اینکه خانه یکی از تنها فضاهای سبز باقی مانده در این منطقه است ، همچنین شامل بنای تاریخی برجسته جمهوری است که مسجد عظیم ، باشکوه و مدرن تکسیم در پشت آن قرار گرفته است. علاوه بر تأسیسات بیشمار خود ، تکسیم با مرکز فرهنگی چند منظوره آتاتورک هم مرز است که میزبان اپرا ، نمایش و کنسرت است در حالی که خط تراموا جذاب میراث خود را نیز در میدان تکسیم پیچ و تاب می کند.

 

برج گالاتا

جاهای دیدنی استانبول

این برج در سال 500 پس از میلاد ساخته شده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در شهر استانبول به شمار می آید. در گذشته های دور از برج گالاتا به عنوان برج مراقبت استفاده می شده است. برج گالاتا با ارتفاع 67 متر (219 فوت) بر افق استانبول فرمانروایی می کند و چشم اندازهای فوق العاده ای از شهر قدیمی و اطراف آن ارائه می دهد. برج سنگی قرون وسطایی ، معروف به برج مسیح ، بلندترین ساختمان استانبول بود که در سال 1348 ساخته شد. امروزه هنوز بر فراز استانبول بلند است. امروزه قسمت بالایی آن شامل یک کافه ، رستوران و یک کلوب شبانه است که هر دو با آسانسور در ساختمان نه طبقه به آنجا می رسند ، جایی که می توانید مناظر خیره کننده ای را پیدا کنید.

 

کاخ دولماباغچه

جاهای دیدنی استانبول

کاخ دولماباغچه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قسمت اروپایی استانبول است. این کاخ که در لیست پر زرق‌وبرق‌ترین کاخ‌های جهان قرار دارد، برای مردم ترکیه بسیار ارزشمند است. اگر ساکن شهر استانبول هستید یا قرار است به‌عنوان توریست، مهمان این شهر باشید؛ حتما بازدید از کاخ دولماباغچه را در برنامه خود قرار دهید. جذابیت‌های این کاخ به‌قدری زیاد است که بعید بشود همتای آن را در جای دیگری از دنیا پیدا کرد.

 

پارک اسفانبول

جاهای دیدنی استانبول

اسفانبول، یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های ترکیه واقع در شهر جذاب و گردشگری استانبول است. شهربازی ویالند در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد که پس از ۵ سال یعنی در سال ۲۰۱۸ به شهربازی اسفانبول تغییر نام داد. اسفانبول (ویالند سابق) در فهرست 10 پارک موضوعی برتر جهان قرار گرفته است و جایزه ستاره اروپا را در سال 2016 در میان 800 پارک موضوعی در جهان کسب کرده است. شهربازی ویالند استانبول (اسفانبول)، یکی از مجهزترین و به‌روزترین شهربازی‌های جهان محسوب می‌شود که بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی دارد. این شهربازی که ایده خودش را از دیزنی لند گرفته، به صورت روزانه، پذیرای کودکان و بزرگسالان است. بدون شک، ویالند استانبول را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی استانبول دانست.

 

پارک ییلدیز

جاهای دیدنی استانبول

پارک ییلدیز استانبول یکی از پارک‌های قدیمی و بزرگ این شهر است که به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول، هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود می‌کشد. این پارک شاهد سلطنت پادشاهان زیادی بوده است و هرکدام از آن‌ها یادگاری از خود در این پارک به جا گذاشته‌اند. در فصل بهار شکوفه‌های گل‌های رنگارنگ پارک دیدن دارد. پارک ییلدیز زمانی بخشی از باغ سلطنتی کاخ ییلدیز بود. در دوران حکومت سلطان عبدالحمید دوم، این پارک محصور میان دیوارها، فقط به کاخ‌نشینان اختصاص داشت. در حال حاضر پارک ییلدیز یک باغ بسیار زیبا با گل‌ها، گیاهان و درختان فوق‌العاده جذابی است که در عصر عثمانی‌ها از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند. شما می‌توانید از این پارک شاهد چشم‌انداز وسیعی بر تنگه‌ بسفر باشید. این پارک مکان بسیار مناسبی برای گذراندن پیک‌نیک به‌خصوص در آخر هفته‌ها است. دو عمارت چادیر و مالتا برای استراحت، نوشیدن چای، خوردن صبحانه و ناهار مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

شما تجربه بازدید از کدام یک از پیشنهادات ویکی گردی را داشته اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر