عکس و آدرس جاهای دیدنی استانبول | جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

جاهای دیدنی استانبول برای سفر | جاهای دیدنی استانبول + عکس

استانبول شهری است سرشار از فرهنگ و تاریخ که از آن به‌عنوان قلب و روح ترکیه یاد می‌کنند و همیشه یکی از بزرگ ترین و توریستی‌ ترین شهرهای جهان بوده است. ویکی گردی در این مقاله جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کرده است.

جاهای دیدنی استانبول
ویکی گردی:

آشنایی با جاهای دیدنی استانبول، که یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و خاورمیانه است، یکی از مسائلی که هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید به آن مسلط باشند. جاهای دیدنی استانبول که بسیاری از آن ها دیدنی های طبیعی و بسیاری دیگر ساخته های دست انسان هستند، برای تمامی گردشگران از سراسر دنیا بسیار جذاب هستند و ترکیب محسور کننده ی این شهر، از زیبایی های طبیعی و دیدنی های تاریخی با زندگی مدرن، می تواند گردشگران را برای روزها و هفته ها مشغول خود سازد. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی استانبول با ویکی گردی همراه باشید.

میدان تکسیم

جاهای دیدنی استانبول

میدان تکسیم یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در منطقه بی‌اوغلو قرار دارد و به‌عنوان قلب استانبول مدرن در نظر گرفته می‌شود. هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در حوالی این میدان و خیابان استقلال وجود دارند که بسیاری از گردشگران ترکیه برای اقامت در آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. این میدان همچنین محل تجمع مردم محلی برای جشن شب سال نو، جشن‌های ملی و دیگر اجتماعات است. میدان تکسیم در شهر زیبای استانبول ترکیه و در بخش اروپایی این شهر در محله بی‌اوغلو قرار دارد. وجود ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در نزدیکی میدان تکسیم باعث شده‌اند که دسترسی به این میدان از سراسر شهر آسان باشد. گرچه عبور خودرو از میدان ممنوع است و فقط تراموای نوستالژیک شهر مجوز عبور از آن را دارد.میدان تکسیم نماد جمهوریت مدرن ترکیه است که به دست آتاتورک رقم خورد. بنای یادبود جمهوری در قلب این میدان قرار دارد و از زمان ساخت آن، میدان تکسیم به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی همچون سالگرد استقلال ترکیه و سایر جشن‌ها تبدیل شده است.

 

مسجد ایاصوفیه

جاهای دیدنی استانبول

بسیاری از کسانی که برای سفر توریستی به ترکیه و به‌ویژه استانبول برنامه‌ریزی می‌کنند، نمای مسجد ایاصوفیه استانبول را به‌عنوان تصویری معروف از این شهر در ذهن دارند و بسیاری ایاصوفیه را نماد ترکیه می‌دانند. مسجد ایاصوفیه که در منطقه سلطان احمد استانبول قرار دارد، با قبه‌ها و مناره‌های بلندش، یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ های استانبول است و در تمام روزهای سال گردشگران و توریست‌ها را به خود جذب می‌کند. ایاصوفیه مهم‌ترین بنای بازمانده از زمان ژوستی نین در استانبول به‌ شمار می‌رود و نام آن، از عنوان اصلی یونانی، «هاگیا صوفیا»، به معنی کلیسای حکمت مقدس گرفته شده است. در معماری بنای‌ مسجد ایاصوفیه‌‌ طاق‌ها و ستون‌ها به‌طرز زیبایی با هم هماهنگ هستند. چهار ستون بزرگ و باشکوه، چهار طاق مسجد ایاصوفیه استانبول را‌ بالا نگاه داشته‌اند‌ و گنبد بزرگ ایاصوفیه روی‌ این ستون‌ها قرار داده شده‌اند‌‌. ۴۰ پنجره کنار یک‌دیگر در ساقه گنبد مسجد قرار دارند‌ که‌ نور خورشید از آن ‌ها به‌ درون بنای ایاصوفیه‌ مى‌تابد. عمق‌ گنبد ۱۸ متر، و ارتفاع آن از سطح زمین ۵۶ متر است و قطر آن‌ ۳۳ متر‌ به‌همراه دو نیم گنبد است. مسجد در طولانی‌ترین قسمت طولی برابر با ۸۲ متر و عرضی برابر با ۷۳ متر دارد.

 

آکواریوم فلوریا

جاهای دیدنی استانبول

آکواریوم استانبول از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول است که در حاشیه شهر و در نزدیکی فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده است؛ آکواریومی که بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان به شمار می‌آید و در آن ۱۷ زیستگاه دریایی و غیردریایی نقاط مختلف دنیا بازسازی شده‌ است تا شما بتوانید انواع موجودات از ماهی‌های رنگارنگ دریاها و اقیانوس‌ها گرفته تا پنگوئن‌ها را در آن تماشا کنید. آکواریوم استانبول در کنار یک مرکز خرید و یک هتل قرار دارد و مجهز به امکاناتی پیشرفته و تفریحاتی هیجان‌انگیز است. آکواریوم استانبول در شهر استانبول، پایتخت فرهنگی کشور ترکیه، در محله فلوریا و در نزدیکی دریای مرمره قرار دارد. فاصله این جاذبه بی‌نظیر تا مرکز شهر استانبول حدود ۲۰ کیلومتر (نیم‌ساعت) است. آکواریوم استانبول تا میدان تکسیم، ۲۴ کیلومتر (۳۳ دقیقه)، تا فرودگاه بین‌المللی آتاتورک، ۹ کیلومتر (۲۲ دقیقه) و تا فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن، ۶۰ کیلومتر (۶۵ دقیقه) فاصله دارد.

 

خیابان استقلال

جاهای دیدنی استانبول

خیابان استقلال یکی از پرترددترین مکان‌ها در استانبول میان گردشگران است که آن را با نام قلب تپنده استانبول می‌شناسند. این خیابان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است. گردشگران مختلف داخلی و خارجی در طول سال به این مناطق سر می‌زنند و زمان خود را در این میدان و خیابان می‌گذرانند. خیابان استقلال یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است که مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و کافه رستوران‌های متنوعی دارد. خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول در محله بی اوغلوی این شهر است که بدون شک می‌توان آن را معروف‌ترین خیابان ترکیه میان گردشگران نامید. در این خیابان انواع فروشگاه‌ها و مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز تفریحی و جاذبه‌های تاریخی قرار گرفته‌اند که سبب جلب گردشگران داخلی و خارجی به این خیابان می‌شوند.خیابان استقلال فاصله کوتاهی تا تنگه بسفر دارد و از یک سو به میدان تکسیم می‌رسد. طول این خیابان نزدیک به یک و نیم کیلومتر است و یک خط مونوریل در طول آن تردد می‌کند که امروزه به یکی از نمادهای این خیابان تبدیل شده است. خیابان استقلال و میدان تکسیم در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته‌اند و تردد و رفت و آمد گردشگران در تمام ساعت‌های شبانه‌روز، حال و هوایی خاص به این منطقه بخشیده‌ است.

 

مسجد سلطان احمد

جاهای دیدنی استانبول

مسجد سلطان احمد، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول است که به‌علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» نیز شهرت دارد. این مسجد با معماری جذاب و خیره‌کننده در قلب تاریخی شهر و در نزدیکی دیگر جاذبه‌های تاریخی واقع شده است و بازدید از آن به‌شدت توصیه می‌شود. مسجد سلطان احمد کماکان کاربری خود را حفظ کرده و روزانه میزبان نمازگزاران و مسلمانان بسیاری علاوه بر گردشگران است. مسجد سلطان احمد در منطقه سلطان احمد، قلب تاریخی شهر استانبول قرار دارد؛ منطقه‌ای که در گذشته پایتخت امپراتوری‌های روم شرقی و عثمانی بوده و در یک شبه‌جزیره بر فراز تنگه بسفر تا آسیا واقع شده است. این مسجد که با نام مسجد آبی نیز مشهور است، درست روبه‌روی ایاصوفیه در مرکز شهر قرار دارد و هنر معماری اسلامی را به رخ معماران مسیحی می‌کشد. مسجد سلطان احمد در بخش اروپایی شهر استانبول در منطقه فاتح واقع شده است.

 

جزیره بیوک آدا

جاهای دیدنی استانبول

جزیره بیوک آدا یکی از زیباترین جزایر استانبول است که در مجموعه جزایر پرنس قرار دارد. در بیوک آدا هیچ خودرویی تردد نمی‌کند و طبیعت آن بسیار زیبا و تماشایی است. این جزیره و دیگر جزایر مجموعه پرنس از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول میان گردشگران خارجی هستند و در طول سال مسافران زیادی در سفر به این شهر به جزایر پرنس و جزیره بیوک آدا سفر می‌کنند. جزیره بیوک آدا از زیباترین مناطق گردشگری استانبول است که گردشگران در طول سفر به این شهر زمانی را به بازدید از این جزیره اختصاص می‌دهند. مساحت جزیره بیوک آدا در حدود پنج کیلومتر مربع است و بیش از ۷۰۰۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند؛ اما با توجه به جاذبه‌های گردشگری این جزیره و استقبال بالای مسافران از آن در های سیزن گردشگری تعداد ساکنان جزیره بیوک آدا در این زمان تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند. جزیره بیوک آدا بزرگ‌ترین جزیره در استانبول در مجاورت منطقه «آدلار» است و به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. در زبان ترکی «بیوک» به معنی بزرگ است و «آدا» معنی جزیره می‌دهد. در زبان یونانی بیوک آدا به معنی شاهزاده است و به همین دلیل در گذشته از این منطقه با نام جزیره شاهزاده نیز یاد می‌کردند. این جزیره در دریای مرمره و در مجموعه جزایر پرنس قرار دارد. بیوک آدا به‌دلیل طبیعت زیبا و هوای پاکی که دارد در طول سال مورد توجه گردشگران و بسیاری از ساکنان ترکیه قرار می‌گیرد.

 

کاخ دولما باغچه

جاهای دیدنی استانبول

کاخ دولما باغچه بزرگ‌ترین کاخ کشور ترکیه است و یکی از لوکس‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌آید. این کاخ در کرانه شرقی تنگه بسفر قرار دارد و با وجود چشم‌اندازی بی‌نظیر و تزیینات چشم‌گیر مانند بزرگ‌ترین چلچراغ بوهمی جهان، مبلمان‌ مجلل، فرش‌های دست‌بافت مرغوب و سقف‌های مزین به طلا، هر سال میلیون‌ها گردشگر را به‌سمت خود می‌کشاند. کاخ دولما باغچه در منطقه بشیکتاش استانبول، در کرانه شرقی تنگه بسفر در بخش اروپایی شهر و در میان بندر بشیکتاش و بندر کاباتاش قرار گرفته است. فاصله کاخ دولما باغچه تا میدان تکسیم، حدود ۱٫۲ کیلومتر (هفت دقیقه) است. این کاخ با فرودگاه آتاتورک استانبول ۲۲٫۴ کیلومتر (۴۵ دقیقه) و فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول، ۵۶٫۳ کیلومتر (یک ساعت) فاصله دارد. کاخ دولما باغچه در نزدیکی دیگر جاذبه‌های مهم استانبول مانند میدان تکسیم، خیابان استقلال و تنگه بسفر واقع شده است. 

 

برج گالاتا

جاهای دیدنی استانبول

برج گالاتای به عنوان یک سمبل برای استانبول به حساب می آید، بنایی که با بالا رفتن از آن می توانید به تماشای شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا بنشینید. پیشنهاد می کنیم حوالی غروب رفتن به این برج را انتخاب کنید، چشم انداز غروب خورشید و تنگه زیبای بسفر روبرویتان حس و حال بسیار لذت بخشی است. اگر به بالای آن رفتید دورتادور آن را بچرخید و با گرفتن عکس های یادگاری از آن بالا خاطره تان را برای همیشه زنده نگه دارید. در برج گالاتای رستورانی وجود دارد و اگر به آنجا رفتید و گرسنه شدید می توانید لحظاتی در بالای برج خوشمزه ترین غذاهای ترکی را میل نمائید. نکته جالب دیگر این برج نام آن است که تداعی کننده نام تیم فوتبال معروف ترکیه، گالاتاسرای است.علاوه بر این لازم است بدانید که برج گالاتا در استانبول تا سال ۱۷۴۹ به عنوان بلندترین ساختمان استانبول مشهور بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    یکی از اقوام رفته چهار روز نزدیک هفتاد میلیون خرج کرده من کارگر با حقوق 5الی6 میلیون میتوانم بروم با این گرانی برای مردم درست کردن