بهترین شهرهای ایران کجاست؟ | بهترین شهرهای ایران برای تعطیلات نوروز

بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی + عکس

بهار یکی از بهترین‌ فصل‌ها برای سفر به هر نقطه‌ ای از ایران است و البته که تعطیلات نوروز بهترین موقعیت. ویکی گردی در این مقاله بهترین شهرهای ایران را برای سفرهای نوروزی شما معرفی کرده است.

بهترین شهرهای ایران
ویکی گردی:

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت نوروزی کجاست؟ این سوالیست که با نزدیک شدن به ایام نوروز، برای بسیاری از مردم پیش می آید. بازدید از بهترین شهرهای ایران و داشتن اوقاتی خوش در آن ها، مدنظر خیلی از مسافران نوروزی است که انتخاب این شهرها،  بسته به موقعیت مکانی و داشتن مکان های دیدنی متعدد و آب و هوای آن، متفاوت است. اگر شما نیز قصد دارید با بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی خود آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مشهد

بهترین شهرهای ایران

 مشهد از شلوغ‌ترین شهرهای ایران میان گردشگران در طول سال است. افراد بسیاری برای زیارت حرم امام رضا (ع)، هر ساله به این شهر سفر می‌کنند؛ علاوه بر این، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی نیز در مشهد و حومه آن قرار دارد که مورد توجه گردشگران است.تحویل کردن سال نو در حرم امام رضا آرزوی بسیار از خانواده‌های ایرانی است. مشهد، شهری زیارتی با طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی شناخته شده است، که در نوروز میزبان مسافران بسیاری است. مهم‌ترین قسمت سفر به مشهد را می‌توان زیارت حرم امام رضا دانست اما مسافران در مدت زمان اقامت خودشان در این شهر از جاهای دیدنی مانند مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، مجموعه پارک کوهسنگی، بازار رضا، آرامگاه فردوسی، شاندیز و طرقبه نیز بازدید می‌کنند.

 

اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان نصف جهان یکی از 5 شهر برتر گردشگری کشورمان است که عنوان پایتخت صنایع‌ دستی ایران را نیز با خود به یدک می‌کشد. شاید بهترین پاسخ برای نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم، شهر اصفهان باشد. بهترین توصیف برای اصفهان همان نصف جهان باشد. درنهایت اما قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی، شنیدن انعکاس صدایتان در زیر گنبد مسجد امام، دیدن تکان‌های مناره‌های منارجنبان، تماشای آسمان شب از روی سی‌و‌سه پل، ایستادن در پایین کوه صفه، سربه‌هوا شدن برای دیدن نقاشی‌های کلیسا وانک، دیدن تصویر عمارت چهل ستون در آب استخر پیش روی آن بتواند معنای نصف جهان را آن‌طور که باید نشانتان دهد. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است، شهری که شکوه بناهای تاریخی آن برای یک کشور که هیچ برای تمام جهان کافیست. با سفر به اصفهان می‌توانید گشتی در بافت تاریخی و جاذبه‌های مشهور شهر بزنید و با بخشی از فرهنگ ایران نیز آشنا شوید.

 

شیراز

جاهای دیدنی شیراز

امکان ندارد لیستی از بهترین پیشنهادهای برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ تهیه شود و شیراز در این لیست قرار نگرفته باشد. شیراز را باید در بهار دید، زمانی که زیباترین لباسش را به تن کرده، عطر بهار نارنج در هوایش پیچیده و هر طرف را که می‌بینید با شکوفه‌های رنگارنگ تزیین شده است. شیراز شهر ادب و فرهنگ است، شهر باغ‌های ایرانی و مساجد تاریخی باشکوه. جاذبه‌های گردشگری شیراز را نمی‌توان رتبه بندی کرد. شیراز تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش را دارد که انتخاب بهترین آن‌ها غیرممکن است. بنابراین توصیه می‌کنیم چند روزی از عید نوروز را به بازدید از جاهای دیدنی شیراز اختصاص دهید.

 

یزد

بهترین شهرهای ایران

یزد از شهرهایی است که تقریبا در تمام ایام سال بازدیدکنندگان مختص به خود را دارد. در سفر به یزد از میدان امیر چخماق یزد و مسجد جامع یزد که بگذریم، می‌توانیم در فصل بهار به بازدید از باغ پهلوانپور هم برویم که بسیار تماشایی می‌شود یا به همراه خانواده و دوستان رهسپار پارک کوهستان یزد شویم. جذابیت‌های شهر یزد تنها محدود به این دیدنی‌های نیست؛ سوغات خوشمزه این شهر نیز دلیل دیگری برای انتخاب یزد به عنوان مقصد نوروزی است.

 

مازندران و گیلان

بهترین شهرهای ایران

دو مقصد پرطرفداری که در تمام فصول سال بازدیدکنندگان بی‌شماری دارند؛ در فصل بهار طبیعت بی‌نظیر و آب‌وهوای معتدل، این دو مقصد را به بهشتی بی‌بدیل تبدیل کرده و گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. گیلان که با شنیدن نامش فریاد آزادی خواهی میرزا کوچک خان جنگلی در گوشمان طنین‌انداز می‌شود و تلفیق عجیبی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ را در خود جای داده است و مازندران که با طبیعت و جاده‌هایش شما را مسحور می‌کند و  موسیقی امواج دریا برایتان آرامش را به ارمغان می‌آورد.

 

کیش

جاهای دیدنی کیش

مقصدی جذاب برای تفریحات آبی اما این تنها مزیت جزیره کیش محسوب نمی‌شود؛ مراکز خرید متنوع به‌علاوه جاذبه‌های دیدنی مانند شهر زیرزمینی کاریز و کشتی یونانی از دلایلی است که گردشگران این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. اینجا فضای آرامش‌بخشی حاکم است و محلی مناسب برای استراحت و دور شدن از دغدغه‌ها به شمار می‌رود.

 

قشم

جاهای دیدنی قشم

قشم، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جزایر ایران است که به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، همچون گوهری مثال‌زدنی در جنوب کشور می‌درخشد. همچنین آب‌وهوای معتدل و مطلوب این منطقه در فصل زمستان و بهار، در کنار فرهنگ غنی ساکنان این جزیره‌، آن را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرده است که هر ساله جمع زیادی از هموطنان و توریست‌های سراسر جهان در آن حضور می‌یابند.به جزیره قشم لقب «جزیره عجایب هفت‌گانه» داده‌اند. علت این موضوع تنوع در طبیعت بی‌نظیر آن است. جاهای دیدنی قشم مانند جنگل‌های حرا، دره ستارگان، غار نمکدان و تنگه چاهکوه، دست‌کمی از عجایب هفت‌گانه ندارند. جاذبه‌های گردشگری قشم شاید در یک سفر نگنجد؛ اما می‌توانید بسته به علاقه و روحیه خود، برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در ادامه منتخبی از جاهای دیدنی قشم را معرفی می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    کرمانشاه رونگفتی که ازشیرازتون هم بیشتر آثار تاریخی ازهمه ادوارداداره
    نه مثل شیرازتون فقط از ساسانیان