بازدید از جاهای دیدنی آغشت | همه چیز درباره جاهای دیدنی آغشت

معرفی جاهای دیدنی روستای آغشت | جاهای دیدنی آغشت + عکس

روستای آغشت یکی از روستاهای ییلاقی و کوهستانی استان البرز است.جاهای دیدنی روستای آغشت در سال های اخیر توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. ویکی گردی در این مقاله جاهای دیدنی روستای آغشت را به شما معرفی کرده است.

جاهای دیدنی روستای آغشت
ویکی گردی:

جاهای دیدنی روستای آغشت در نزدیکی تهران، در سال های اخیر محبوبیت بسیاری در بین گردشگران پیدا کرده اند. جاهای دیدنی روستای آغشت در کنار آب و هوایی معتدل و طبیعت بی نظیر سفری به یاد ماندنی برای شما فراهم می کنند. قلعه‌ای عجیب و سحرانگیز که بیننده را به یاد مجموعه فیلم‌های هری پاتر و قلعه هاگوارتز می‌اندازد و از جاهای دیدنی روستای اغشت است. 

قلعه روستای آغشت

جاهای دیدنی روستای آغشت

قلعه روستای آغشت یکی از جاهای دیدنی کرج در نزدیکی تهران است که در سال‌های اخیر توجه گردشگران زیادی را به این منطقه جلب کرده است؛ قلعه‌ای عجیب و سحرانگیز که بیننده را به یاد مجموعه فیلم‌های هری پاتر و قلعه هاگوارتز می‌اندازد. روستای آغشت یکی از روستاهای ییلاقی و کوهستانی استان البرز است که با آب و هوایی معتدل، چشمه‌ها و آبشارها، رودخانه و طبیعت بکر و بی‌نظیر مکانی مناسب برای گردش یک روزه در اطراف پایتخت و کرج به شمار می‌آید. قلعه آغشت با نام‌های قلعه برغان، دژ برغان و قلعه هاگوارتز ایران نیز شناخته می‌شود و اگر تاکنون نام آن را نشنیده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید و به سفری اعجاب‌انگیز در دنیای قرون‌وسطا و رنسانس بیایید. قلعه‌ اسرارآمیز آغشت در روستایی به همین نام در ۱۲ کیلومتری روستای برغان از توابع بخش چندار کردان، در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. روستای آغشت در شمال غرب استان البرز واقع شده است و در دل کوه‌های البرز در ارتفاع ۱,۶۵۰ متری از سطح دریا، در میان کرج و هشتگرد قرار دارد. فاصله قلعه روستای آغشت تا مرکز شهر کرج ۲۶ کیلومتر است و شما برای رسیدن به آن باید حدود ۴۰ دقیقه رانندگی کنید. این قلعه با مرکز شهر تهران نیز حدود ۷۶ کیلومتر (یک ساعت و نیم) فاصله دارد.

آدرس قلعه روستای آغشت: ایران، استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان، روستای آغشت.

 

امامزاده اغشت

جاهای دیدنی روستای آغشت

امام زاده اغشت یا امام زاده بی بی قزلر(ع) اغشت نیز در روستای آغشت واقع شده است. بنای امام زاده دارای گنبد مخروطی شکل و از سنگ و گچ است و جرزها نیز از گچ ساخته شده‌اند.

 

آبشار شرشربند

جاهای دیدی روستای آغشت

این آبشار که نام اصلی اش آبشار شُرشُربند است، به خودی خود یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز و شهر ساوجبلاغ می باشد. جالبست بدانید این آبشار بی نظیر و فوق العاده زیبا در میان مردم به آبشار هزار رنگ مشهور است. آبشار روستای آغشت در شمال روستا قرار دارد و برای دیدن آن باید توان پیاده روی و کوه پیمایی و همچنین قدرت عبور از مسیرهای شیبدار را داشته باشید تا صدمه نبینید. حتما به این نکته توجه کنید که از انتهای روستا تا پای آبشار حدودا می‌بایست دو ساعت کوه پیمایی کنید. طول مسیر آبشار پُر است از گل‌های بابونه و پروانه‌های زیبا که به همراه صدای پرندگان مختلف شما را همراهی خواهند کرد. زیبایی های این آبشار و مناظر طبیعی اطراف آن بدون شک یک روز مفرح، آرام و دلپذیر را برای علاقه مندان به طبیعت رقم خواهد زد.

 

گرمابه آغشت

جاهای دیدنی روستای آغشت

شصت سال پیش، حدود دهه چهل شمسی در سال ۱۳۷۰ بود که یک گرمابه در روستا ساخته شد. در همان دهه مردم به گرمابه قدیمی روستای آغشت می‌آمدند تا اینکه در سال ۱۳۷۰ به یک‌باره دیگر از گرمابه خبری نشد. این‌که می‌گویم تا ۱۳۷۰ دایر بوده این است که امروز دیگر خیلی از آن هیاهوی سال‌های قبلش خبری نیست و به خاطر بازسازی‌ها و مرمت‌های داخلش فقط به یک مکان دیدنی تبدیل شده است که با رنگ‌ولعاب روی دیوارهایش هم واقعا یک مکان دیدنی محسوب می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر