آشنایی با بهترین جاهای دیدنی هرمز | بهترین جاهای دیدنی هرمز کجاست؟

معرفی بهترین جاهای دیدنی هرمز | بهترین جاهای دیدنی هرمز+عکس

هرمز تنها یک جزیره نیست بلکه سرزمین شگفتی‌ها است؛ جزیزه‌ای هزار رنگ که هر گوشه‌ از آن داستانی برای شنیدن و طرحی برای دیدن دارد. بازدید از بهترین جاهای دیدنی هرمز قطعا برای شما تجربه ای متفاوت خواهد بود.

جاهای دیدنی هرمز
ویکی گردی:

جاهای دیدنی هرمز، یاقوتی گران‌بها بر سینه خلیج فارس هستند؛ هرمز جزیره‌ای فرازمینی که در آن آبی دریا و سرخی خاک در هم می‌آمیزند و تصاویری ماورایی می‌آفرینند. دریای آرام و سواحل دلفریبش، کوه‌های رنگی و دره‌های چموشش، شب‌های پرستاره و غروب‌های اصیلش، همه و همه از هرمز جزیره‌ ای باورنکردنی ساخته‌اند. جاهای دیدنی هرمز آنقدر زیبا و بی نظیرند که هرمز را بهشت زمین‌ شناسان لقب داده‌اند. از روی نقشه که به هرمز نگاه می‌کنید، شکل یک صدف است و جالب آن‌که به تنها جزیره خوراکی ایران هم مشهور است. بازدید از جاهای دیدنی هرمز بی شک تجربه ای متفاوت برای گردشگران خواهد بود. ویکی گردی در این مقاله بهترین جاهای دیدنی هرمز را به شما معرفی کرده است تا تجربه سفر بهتری به هرمز داشته باشید.

جاهای دیدنی هرمز

 

دره رنگین کمان

جاهای دیدنی هرمز

به دره رنگین کمان که می‌روید، گویی همه رنگ‌های جعبه مدادرنگی زمان بچگی‌تان را در یک دره عظیم می‌بینید. تنوع این همه رنگ در یک دره، خیلی‌ها را به تعجب وا می‌دارد. این دره یکی از جاهای دیدنی جزیره هرمز است. اگر اهل عکاسی هستید، این بخش از زیبایی‌های هرمز را از دست ندهید. اکنون نوبت به یکی دیگر از جذاب ترین جاهای گردشگری هرمز که دره رنگین کمان نام دارد می رسد. دره رنگین کمان دارای خاکی بالغ بر 70 طیف رنگی زیبا می باشد. هنگامی که به این دره زیبا سفر کنید، هرچه به عمق آن پیش بروید و به جستجوی بیشتری بپردازید، بیشتر محو زیبایی های آن خواهید شد. خاک های رنگی دره رنگین کمان از رنگ های سرخ، زرد، سفید، بنفش، نارنجی و… تشکیل شده اند. همچنین در خاک های این دره نیز املاح آهکی مختلفی وجود دارد. تنوع رنگ های خاک این دره به قدری بالاست که شاید اغلب افراد باور نکنند که این پدیده کاملا طبیعی می باشد. این تنوع رنگی از جنس کانی ها و سنگ های دره سرچشمه می گیرد. سنگ های فلزی متنوعی نیز در این منطقه وجود دارند که نمونه های مشابه آن در کشورهای آمریکایی و اروپایی وجود دارند. سنگ هایی که در دره رنگین کمان وجود دارند می توان از هماتیت، مگنتیت و اولیژیست نام برد. این نوع سنگ ها از عنصر اصلی اکسید آهن تشکیل می شوند. از خاک های این دره در ساخت انواع مختلفی از صنایع دستی و همچنین خاصیت های دارویی استفاده می شود. برداشت بی رویه از خاک زییای این منطقه موجب آسیب رسیدن به اقتصاد جزیره و حتی طبیعت جزیره خواهد شد.

 

قلعه پرتغالی ‌ها

جاهای دیدنی هرمز

اگر از راهنماهای محلی سراغ جاذبه های تاریخی هرمز را بگیرید، بی برو برگرد شما را به قلعه پرتغالی ها می‌برند. وقتی که حدود نیم قرن پیش، آلبوکرک سردار پرتغالی برای سلطه بر خلیج فارس، تنگه هرمز را به اشغال درآورد، باور داشت که هر کشوری که سه منطقه استراتژیک مالاگا، عدن و هرمز را در اختیار داشته باشد بر تجارت دنیا حاکم خواهد بود. همین باعث شده که در عمده جزایر این تنگه آثار حضور نظامی پرتغالی ها به وضوح دیده شود. قلعه پرتغالی ها با وجود تخریب‌هایی که در دوران مختلف متحمل شده، به عنوان بزرگترین دژ استعماری که در طول تاریخ ایران بنا شده است، خودنمایی می‌کند. قلعه چند برج نگهبانی به ارتفاع حدود ۱۲ متر داشته و قطر دیوارهای مستحکم آن در بعضی قسمت‌ها به ۳/۵ متر می‌رسد. این دژ مستحکم، کلیسا، آب‌انبار، زندان و سیاه‌چال، نوش‌خانه و تالار سخنرانی هم دارد و در شمالی‌ترین نقطه‌اش، توپ‌های زنگ زده پرتغالی هنوز هم دریا را نشانه رفته‌اند. قلعه پرتغالی ها از زمان ساخت خود تا به امروز، دوران پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است و حالا یکی از جاذبه‌های معروف جزیره قشم به شمار می‌آید. این یادگار تاریخی هرساله گردشگران بسیاری را به این گوشه از شمال قشم می‌کشاند و بازدیدکنندگان را با سال‌ها رشادت و دلیری سربازان ایرانی برای حفظ این آب و خاک آشنا می‌کند.

 

ساحل سرخ هرمز

جاهای دیدنی هرمز

جزیره هرمز دنیای شگفتی‌ها و جاذبه‌های رنگارنگ است. سفر به هرمز سرشار از حس هراس، حیرت و آرامش است و خداوند در جزیره زیبای هرمز هنر خود را به نمایش گذاشته است. همه این ویژگی‌ها سبب شده است جزیره هرمز مقصد گردشگری افراد بسیاری در ایران و جهان باشد.ساحل سرخ از بخش‌های توریستی مهم و معروف جزیره هرمز است که در اوج زیبایی از مسافران خود استقبال می‌کند. ساحل سرخ از جاهای دیدنی جزیره هرمز است. ویژگی‌های طبیعی و خاص جزیره هرمز آن را به نگین زیبای خاورمیانه تبدیل کرده است. این جزیره تاریخ زمین‌شناسی طولانی و پرفراز و نشیبی را به خود دیده است تا امروزه بتواند در اوج زیبایی، دلربایی کند. جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسان است و شگفتی‌های بسیاری را در دل خود دارد. سطح جزیره هرمز از طبقه‌های رسوبی، آتش‌فشانی و نمکی پوشیده شده است. این جزیره با کوه‌های رنگی و بی‌نظیر، هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند. وسعت کم جزیره هرمز و جاذبه‌های طبیعی متعدد آن سبب می‌شود تا بازدیدکنندگان در زمان کم، طبیعت‌گردی پرباری داشته باشند. جزیره هرمز در واقع یک گنبد نمکی فعال است. حضور پررنگ نمک در خاک هرمز سبب شده است از نظر پوشش گیاهی ضعیف باشد؛ اما زیبایی‌های آن در ابعاد دیگر بسیار است. حضور حیوانات بومی منطقه هرمز همچون جبیر (آهو) لاکپشت و پرندگان مختلف، علاقه‌مندان حیات‌وحش را به جزیره هرمز می‌کشاند. ساحل سرخ یا ساحل خوراکی در بخش جنوبی جزیره هرمز یکی از مقاصد مهم گردشگران است و تجربه‌های بصری و حسی تکرارنشدنی را برای مسافران خود می‌سازد. قدم زدن در شن‌های ساحل سرخ و زیبای هرمز، تماشای طلوع و غروب خورشید و آب‌بازی در این ساحل بخشی از تفریحاتی است که حضور در جزیره را جذاب‌تر می‌کنند.

 

دره مجسمه ها

جاهای دیدنی هرمز

جزیره هرمز به زیبایی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد معروف است. دره مجسمه‌ها بخش مهمی از این جزیره است که با زبان خاص خود، داستانی به قدمت تاریخ را برای ناظران حکایت می‌کند. بازدید از این جاذبه جزیره هرمز، بخش جدا نشدنی برنامه سفر گردشگرانی است که به عشق طبیعت آرام راهی آن می‌شوند. دره مرموز و خیال‌انگیز مجسمه‌ها، با چاشنی هول و هراس، حال و هوای سفر را دگرگون می‌کند. دره مجسمه‌ها از جاهای دیدنی جزیره هرمز است. جزیره هرمز از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان هرمزگان است و ۴۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. هرمز جزیره مهم و پرماجرایی در دل خلیج فارس است. این جزیره کوچک در دهانه خلیج فارس یعنی تنگه هرمز قرار دارد. موقعیت حساس و استراتژیک جزیره هرمز سبب شده تا در طول تاریخ پایگاه قدرت‌نمایی متجاوزان باشد. رد توپ‌ها، بازمانده کشتی‌ها و قلعه‌های آن‌ها در جزیره، این تاریخ را به شکلی عبرت‌آموز برای همگان فاش و حکایت می‌کنند. اگر پای سخن محلی‌ها بنشینیم داستان‌های بسیاری از دره مجسمه‌ها بازگو می‌کنند؛ مثلا به گفته مردم بومی وقتی دو جوان دل به هم می‌دادند در این مکان یکدیگر را ملاقات می‌کردند. در ورودی این دره درختان زیبای بدون تنه وجود دارند که به‌دلیل داشتن ریشه قوی بسیار مقاوم هستنند.افراد با دقت در طرح صخره‌ها و کمک تخیل خود طرح‌های مختلفی را پیدا می‌کنند. در مسیر دره مجسمه‌ها مناظر بی‌نظیری وجود دارند. خلق این مناظر طبیعی خارق‌العاده، برای طبیعت سال‌ها زمان برده است. این دره مجموعه ‌ای بی‌نظیر از تندیس‌های زیبا را در دل خود جای داده است. افراد با تخیل خود این صخره را تراش بهتری می‌دهند و حیوانات از دل آن‌ها سربرمی‌آورند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر