جاهای دیدنی کیش | جاهای دیدنی کیش کجاست ؟

آشنایی با جاهای دیدنی کیش | معرفی جاهای دیدنی کیش همراه عکس + آدرس

جاهای دیدنی کیش از جمله مکان هایی است که در نیمه دوم سال می توان اوقات بسیار خوشی را در آن ها گذراند. البته که لازمه آن آشنایی با جاهای دیدنی کیش است پس با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش
ویکی گردی:

جاهای دیدنی کیش آنقدر متعدد است و هر کدام زیبایی جدیدی را برای به رخ کشیدن دارند.به همین دلیل هم سفر به جزیره کیش برای هر فردی با هرگونه علایقی می‌تواند جذاب و دیدنی داشته باشد. اغلب بازدید از جاهای دیدنی کیش به زمان بسیاری نیاز دارد اما ما در این مقاله مهم ترین جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کرده ایم.پس برای سفری کوتاه به این جزیره دوست داشتنی با ویکی گردی همراه باشید.

ساحل مرجان کیش

جاهای دیدنی کیش

ساحل مرجان کیش یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های جزیره کیش به‌ حساب می‌آید و خیلی پرطرفدار است. گردشگری که به کیش سفر می‌کند، لم‌دادن در ساحل رویایی خلیج‌فارس و تماشای موج‌های ریز دریا را با هیچ ‌چیز عوض نمی‌کند. جزیره کیش یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران محسوب میشود. سواحل متعددی که مختص این جزیره است سبب این زیبایی و جذابیت شده است. یکی از این سواحل، ساحل مرجان کیش میباشد. این ساحل یکی از زیباترین و دیدنیترین سواحل جزیره کیش محسوب میشود. این پارک ساحلی در کنار بازار مرجان که از معروفترین مراکز خرید کیش به حساب می آید واقع شده است. در واقع باید گفت که این ساحل نقطه تلاقی بازار مرجان و دریای نیلی خلیج فارس میباشد. مجاورت این ساحل با بازار مرجان سبب میشود که به راحتی بتوانید کالایی را که نیاز دارید خریداری کنید و بعد از خرید به منظور استراحت و نیز بهره مندی از امکانات دلنشینی که این ساحل دارد در آن اقامت داشته باشید. ساحل پاکیزه و خوشایند با رنگ نقره ای و با منظره دریای زلال و نیلی و آفتاب تابان و هوای دلچسب جزیره، خستگی را از تن شما به در خواهد کرد.  سنگهای دریایی، مرجانهای مختلف، حلزونها، سنگهای دریایی، صدفهای دریایی و ... در آبهای زلال و شفاف این ساحل چشمان بیننده را مینوازد.ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد.

 

مارینا کیش

جزیره‌ کیش سرشار از زیبایی و شگفتی است. این جزیره با جای دادن مراکز تفریحی، مراکز خرید کیش، هتل‌ها و رستوران‌های کیش متعدد و متنوع در خود توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. یکی از بهترین سواحل کیش در روز و شب که به شدت مورد استقبال و توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته، ساحل اختصاصی مارینا پارک است.اسکله اختصاصی مارینا پارک کیش، اولین مارینای ایران است که در کنار هتل ۵ ستاره‌ی مارینا پارک جا خوش کرده است.

جاهای دیدنی کیش

 شما در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات مهیج و ورز‌ش‌های آبی را تجربه کنید، از رستوران‌های متنوع استفاده کنید و اقامتی خاطره انگیز در هتل مارینا پارک داشته باشید. اسکله اختصاصی مارینا پارک یکی از بهترین جاها برای تفریح در سواحل نیلگون خلیج فارس است. مارینا کیش به عنوان نخستین مارینای ایران در ساحل مارینا پارک هتل کیش احداث شده است. با داشتن هتلی مجلل و لوکس (مارینا پارک هتل) در کنار حوضچه اختصاصی برای نگهداری شناورهای لوکس،کلوپ تفریحات دریایی بسیار مجهز ،لانژ ساحلی و رستوران، این ساحل در واقع یک مارینا-ریزورت می باشد.

 

پارک دلفین کیش

جاهای دیدنی کیش

دلفین ها مهربان ترین، باهوش ترین و دوست داشتنی ترین موجودات جهانند. این حیوانات ویژگی‌هایی کودکانه داشته و از بازی با انسان‌ها بسیار لذت می برند. از آن جا که این حیوانات برای نفس کشیدن دارای شش هستند، ناچارند برای نفس گیری به روی آب بیایند و همین موضوع به ارتباط آنها با انسان بسیار کمک کرده و باعث شده بتوان از آن‌ها در نمایش در جاهایی مانند پارک دلفین ها کیش استفاده کرد.پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش در واقع مکانی است که در آن دلفین هایی که برای نمایش و اجرا آموزش های ویژه ای دیده اند در استخرهایی که اطراف آن ها را صندلی های تماشاچیان پر کرده، به اجرای نمایش بپردازند. این پارک ها به ویژه برای کودکان بسیار محبوب بوده و علاقمندان زیادی دارد. مجموعه تفریحی پارک دلفین ها با مساحتی حدود ۱۰۰هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان، به عنوان اولین دلفیناریوم در ایران شناخته می شود. در این مجموعه تفریحی، گونه های مختلفی از پستانداران دریایی شامل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و… نگهداری می شوند و مراجعه کنندگان قادر خواهند بود که هنرنمایی این حیوانات را که توسط مربیان ایرانی تربیت شده اند از نزدیک تماشا نمایند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند و مهیج ترین نمایش هایی که در دنیا بی نظیر  است را به اجرا در  می آورند.

 

فلای بورد کیش

فلای بورد کیش (Fly board ) از مهمترین جنبه های تفریحات دریایی کیش است. با کمک این وسیله فرد بالای سطح آب می رود و به صورت ایستاده به پرواز در می آید. فلای بورد در واقع کفش هایی است که باید به پا کنید. این کفش ها به لوله هایی بزرگ وصل است و آن لوله ها به جت اسکی متصل شده است. لوله ها به کمک پمپاژ آب به حرکت در می آیند و کفش ها و فردی را که آن ها را پوشیده کنترل می کنند. کنترل کردن خود بر روی فلای بورد کار آسانی نیست. باید عضلاتی قوی داشته باشی و بتوانی خودت را در برابر این فشار قوی آب متعادل نگه داری. فلای بورد در ابتدا چند مرتبه به دور جت اسکی می چرخد و بعد کم کم اوج می گیرد و تا ارتفاع 12 متر بالا می رود.فلای بورد کیش نسبتا تفریحی گران قیمت به شمار می رود. برای نیم ساعت کار با فلای بورد باید مبلغی حدود 260 هزار تومان پرداخت کرد و در صورتیکه تایم بازی به 1 ساعت برسد باید مبلغی معادل 500 هزار تومان پرداخت شود.  با این حال کسی که عاشق تفریحات آبی و هوایی کیش باشد حاضر است این هزینه ها را هم بپردازد. اگر شما هم جزو طرفداران این رشته هستید، باید خبر خوشی بدهیم و آن اینکه تخفیف های خوبی برای این رشته وجود دارد که آن ها را تهیه کرده و لذت سفرتان را تکمیل کنید.

 

شهر زیرزمینی کاریز

جاهای دیدنی کیش

کاریز واژه فارسی قنات است و در گذشته از آن برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شد. قنات کیش بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تامین می‌کرد. قنات کیش از نظر طول رشته قنات یا عمق چاه‌ها قابل مقایسه با قنات‌هاى دیگر نقاط ایران نیست‌؛ اما با توجه به شیب بسیار کم جزیره‌، چگونگى هدایت آب‌هاى زیرزمینى به سطح زمین در کیش بسیار مهم بوده است و نشان مى‌دهد در زمان خود از پیشرفته‌ترین روش‌ها براى حفر قنات استفاده مى‌کردند.امروزه مجموعه قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیر‌زمینی شگفت‌انگیز بدل شده است که با بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت، از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود و کاریز کیش خوانده می‌شود. البته لازم به ذکر است که کاریز یک شهر زیرزمینی تاریخی نیست؛ بلکه در اصل شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی است. شهر زیرزمینی کاریز شامل قسمت‌های مختلف از جمله غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و جدید، موزه و... می‌شود. این شهر در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار دارد و منصور حاجی حسینی مؤسس این مجموعه است.

 

قلعه جنی کیش

جاهای دیدنی کیش

قلعه جنی در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های بسیار ترسناکی درباره این جاذبه تاریخی گفته شده است که به باور بسیاری از افراد، این افسانه‌های محلی فقط داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند. این قلعه در گذشته به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده بود؛ هرچند گزارش‌های مکرر درباره مشاهده جن و مرگ مشکوک چهار سرباز باعث تخلیه آن شد و دیگر کسی جرئت استفاده از قلعه را نداشت. اگر قصد سفر به کیش را دارید، یکی از ماجراجویی‌های شما می‌تواند بازدید از این مکان باشد. قلعه جنی در دهه ۴۰ هجری شمسی به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی استفاده می‌شد و سربازان و درجه‌داران ژاندارمری در آن حضور داشتند؛ تا اینکه به‌خاطر گزارش‌ها درباره مشاهده جن، قلعه تخلیه می‌شود و تا به امروز متروکه می‌ماند. ساختمان قلعه، پلانی مستطیلی شکل دارد و دو برج بزرگ در دو طرف آن خودنمایی می‌کنند که برای حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. پنجره‌های کوچکی دورتادور این برج‌ها وجود دارد که برای دیده‌بانی در برابر حمله دشمنان به کار می‌رفتند. با توجه به دیوارهای بسیار ضخیمی قلعه، نفوذ به آن کار آسانی نبوده است. همچنین باغچه کوچکی در وسط قلعه به چشم می‌خورد.این قلعه با وجود فرازونشیب روزگار همچنان پابرجا مانده است. در حال حاضر، قلعه جنی کیش به‌دلیل عدم رسیدگی و بی‌توجهی، از نظر ظاهری شرایط خوبی ندارد و تا حدودی رو به ویرانی است. بسیاری از مردم بومی این محل را نفرین‌شده و جن‌زده می‌دانند و از همین رو، جرات نزدیک‌شدن به قلعه را ندارند.

 

کشتی یونانی کیش

جاهای دیدنی کیش

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست و امروزه از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. هنگام سفر به این خطه از کشور می‌توانید غروب خورشید را از کنار آن به نظاره بنشینید؛ به‌خصوص که فرورفتن خورشید در آب را برایتان تداعی می‌کند. ضمن اینکه منظره کشتی در سکوت و آرامش صبحگاهی نیز بسیار دیدنی است. در کنار بازدید از کشتی یونانی، شترسواری و اسب‌سواری در ساحل آن را از دست ندهید! در آلبوم عکس خود از سفر به کیش، حتما باید با کشتی یونانی عکس داشته باشید. در حال حاضر امکان بازدید از داخل کشتی وجود ندارد. با اینکه شاید تصاویری از غواصی در حوالی کشتی یونانی دیده باشید، به‌دلیل خطرات زیادی که غواصی در زیر کشتی می‌تواند به وجود آورد، چنین برنامه‌ای توسط کلوپ‌های غواصی ارائه نمی‌شود. احتمالا تصاویر ذکرشده مربوط به غواصان حرفه‌ای یا زمانی است که کشتی یونانی در وضعیت خوبی قرار داشت.همچنین شاید برخی افراد خواسته ‌اند که تا قبل از فروریختن کامل کشتی، درون آن را ببینند؛ اما به‌دلیل برندگی آهن‌ها نتوانسته‌اند بیش از حد جلوتر بروند.

 

شهر باستانی حریره

جاهای دیدنی کیش

شهر حریره در کیش با حدود 120 هکتار وسعت روایتگر تمدن شهری بزرگ بوده، شهری که گفته می شود بعد از ویران شدن بندر سیراف توسط بازرگانان آن بنا شده است؛ بندر سیراف یکی از بنادر قدیمی و مهم کشور بوده و بازرگانان از کشورهای مختلف برای تجارت به این منطقه می آمدند، بندر در سال 356 ه.ق در زمین لرزه ای  سهمگین و طولانی مدفون شده و چیزی از آن باقی نمانده است؛ بعد از آن بلافاصله تجار به دنبال جایی برای سکنی بودند و بدین ‌‌ترتیب به جزیره زیبای کیش قدم گذاشتند؛ منطقه ای در شمال کیش که بر صخره‌هایی با ارتفاع 10 متر قرار دارد و از طرفی موقعیت خوب برای شکل گیری بندر نیز داشته است؛ این منطقه نسبتا دریای آرام‌‌تری دارد و همه این‌ها باعث شده تا بازرگانان حریره کیش را به عنوان مقر خود انتخاب کنند، امروزه از این شهر که نام آن از نام ملکه شان گرفته شده تنها بقایایی از دیوارها به جای مانده است؛ بناهای به جا مانده بیشتر بخش‌های اعیانی، کارگاهی و حمام‌ها هستند اما در بین آن‌ها بناهایی ساحلی و راهرو‌هایی نیز کشف شده است، اکثر بناها سقف ندارند و تنها دیوارهایشان پابرجاست؛ بقایای شهر و آثار کشف شده نشان از قدمت این شهر به زمان ساسانیان و اوایل ورود اسلام نیز دارد.

 

اسکله تفریحی کیش

جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی کیش با ۱۰ هزار متر مربع مساحت در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شد و از آنجا که فضای بسیار زیبایی دارد، انتخاب بسیاری از گردشگران به‌ویژه در زمان غروب خورشید است. این اسکله‌ وسیع که ۴۳۷ متر طول دارد، به‌خاطر چشم‌انداز وسیع، ورزش‌های آبی و سکوهای چوبی بین گردشگران شناخته می‌شود.در اسکله کیش تفریحات زیادی وجود دارد که شامل جت اسکی، قایق‌های پدالی و ماهیگیری، قایق‌های عادی و شیشه‌ای و امکانات غواصی می‌شود. در واقع، در این محل می‌توانید زندگی زیر دریا را ببینید و از گشت در آب جزیره لذت ببرید. اسکله تفریحی کیش یکی از جاذبه‌های معروف جزیره است که گردشگران در سفر به کیش بازدید از آن را از دست نمی‌دهند. این اسکله ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد که فاز اول آن در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شد و بعدها فاز دوم به آن پیوست تا مساحت مجموعه به حدود ۱۰ هزار متر مربع برسد.

 

آکواریوم کیش

جاهای دیدنی کیش

جزیره زیبای کیش همواره جز مقاصد گران و البته هیجان انگیز کشورمان است که همیشه مملو از توریست می باشد. در کنار جاذبه های دیدنی و تاریخی، تفریحات بی نظیری هم دارد که تجربه خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. اکثر گردشگرانی که به کیش سفر می کنند به طور کلی با دو راه می توانند از دنیای زیبا و جالب زیر آب بازدید کنند؛ یکی از این راه ها، یادگیری غواصی است. برای یادگیری غواصی در کیش می بایست علاوه بر هزینه زیاد، زمان طولانی را سپری کرد تا آن را یاد گرفت تا به صورت انفرادی وارد دنیای زیر آب شد. اما راه دیگری هم وجود دارد که هزینه بسیار کمتری داشته و برای افرادی می باشد که ترس از غواصی دارند و آن هم بازدید از آکواریوم کیش است.

 

ساحل لاکپشت‌ها

جاهای دیدنی کیش

اگر در بین ماه‌های اسفند تا مرداد به کیش سفر کردید، حتما از منطقه حفاظت شده سواحل جنوبی و سواحل غربی جزیره مرجانی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش دیدن کنید، زیرا در این ماه‌ها گونه بسیار خاصی از لاکپشت‌های پوزه عقابی، برای تخم گذاری به این منطقه می‌آیند. در ماه‌های گفته شده می‌توانید به این سواحل رفته و از دور، شاهد خروج لاکپشت‌های کوچک از تخم و رفتن آن‌ها به سمت ساحل باشید.

 

جزیره هندورابی

جاهای دیدنی کیش

جزیره هندورابی با وجود مساحت ۲۳ کیلومتر مربعی، جاذبه‌های زیادی را در خود جا داده است. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، محال است بتوانید از سواحل و صدای مرغان دریای که صبح‌ها شما را بیدار می‌کنند به سادگی بگذرید. اگر هم اهل تفریحات آبی هستید، هندورابی یکی از خلوت‌ترین و بهترین مناطقی است که می‌توانید روی آن حساب کنید. جزیره هندورابی که در قلب خلیج فارس قرار گرفته، فاصله کمی با کیش دارد و یکی از توابع آن در بندر لنگه استان هرمزگان محسوب می‌شود. این جزیره می‌تواند به تنهایی مقصد جذابی برای سفر شما باشد. قسمت های شمالی این جزیره از جمله جاهای دیدنی هندورابی محسوب می شوند. این مناطق عمق کم و در حدود پنج تا هشت متر دارند و به همین دلیل محیط بسیار خوب و مساعدی را برای غواصی و شنا در اختیار علاقه مندان به این دو تفریح مهیج قرار داده اند.سواحل شرقی این جزیره نیز در نوع خود بسیار دیدنی هستند. عمق آب در این قسمت بین 8 تا 18 متر بوده و شما در این منطقه شانس آن را دارید که بتوانید ستاره های ماهی های زیادی را مشاهده کنید. بهترین زمان سفر به این ناحیه را از آذر تا فروردین میدانند زیرا که در تابستان این ناحیه دارای هوایی بسیار شرجی و دمایی بالا است.

 

پارک ساحلی میرمهنا

جاهای دیدنی کیش

این پارک ساحلی جذاب یکی از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری کیش است که در دو فاز ساخته شده است. فاز اول آن از مسجد خاتم شروع شده و تا اسکله ماهیگیری ادامه پیدا کرده و فاز دوم آن از اسکله ماهیگیری شروع شده و تا میدان جاسک ادامه پیدا می‌کند. این پارک تفریحی جذاب، امکانات زیادی دارد و معروف‌ترین نماد آن، اسکله میرمهنا است. اگر دوست دارید تا در امتداد ساحل قدم بزنید، مناظر و موج‌های زیبای دریا را مشاهده کنید و یک پیاده‌روی لذت بخش را تجربه کنید، حتما سری به این پارک ساحلی زیبا بزنید.

شما تجربه بازدید از کدام یک از جاهای دیدنی کیش را داشته اید؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر