جاهای دیدنی کیش | بهترین جاهای دیدنی کیش

15 تا از بهترین جاهای دیدنی کیش که حتما باید دید + عکس و آدرس

فصل بهار و نوروز یکی از بهترین فصل ها برای بازدید از جاهای دیدنی کیش است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهادات ویکی گردی را از دست ندهید.

جاهای دیدنی کیش
ویکی گردی:

 جاهای دیدنی کیش به‌ دلیل موقعیت قرارگیری، دیدنی‌ها، مراکز خرید و تفریحاتی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و از تنوع بالایی برخوردارند و سفری به‌ یادماندنی برای آن‌ ها رقم می‌زند. جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان و خلیج فارس است که برای سال‌های متمادی، یکی از قطب‌های گردشگری محبوب ایران محسوب می‌شود. در کنار دیدنی‌ها و تفریحات آبی و غیر آبی، یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش آکواریوم آن است که از محبوب ‌ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید. اگر تا به حال به کیش سفر کرده اید، پیشنهادات خود را ویکی گردی در میان بگذارید. در غیر این صورت، برای آشنایی با جاهای دیدنی کیش با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش که نباید از دست دهید

ساحل مرجان کیش

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران محسوب میشود. سواحل متعددی که مختص این جزیره است سبب این زیبایی و جذابیت شده است. یکی از این سواحل، ساحل مرجان کیش میباشد. این ساحل یکی از زیباترین و دیدنیترین سواحل جزیره کیش محسوب میشود.

معرفی جاهای دیدنی کیش همراه عکس + آدرس

 این پارک ساحلی در کنار بازار مرجان که از معروفترین مراکز خرید کیش به حساب می آید واقع شده است. در واقع باید گفت که این ساحل نقطه تلاقی بازار مرجان و دریای نیلی خلیج فارس میباشد. مجاورت این ساحل با بازار مرجان سبب میشود که به راحتی بتوانید کالایی را که نیاز دارید خریداری کنید و بعد از خرید به منظور استراحت و نیز بهره مندی از امکانات دلنشینی که این ساحل دارد در آن اقامت داشته باشید. ساحل پاکیزه و خوشایند با رنگ نقره ای و با منظره دریای زلال و نیلی و آفتاب تابان و هوای دلچسب جزیره، خستگی را از تن شما به در خواهد کرد.  سنگهای دریایی، مرجانهای مختلف، حلزونها، سنگهای دریایی، صدفهای دریایی و ... در آبهای زلال و شفاف این ساحل چشمان بیننده را مینوازد.ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. جزیره کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار می‌آید. بندر آفتاب و بندر چارک در شمال جزیره کیش دیده می‌شوند و جزیره هندورابی و جزیره لاوان نیز در غرب آن واقع شده‌اند. فاصله ساحل مرجان کیش از فرودگاه این جزیره حدود ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است.

آدرس ساحل مرجان : استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره کیش.

 

مارینا کیش

مجموعه ورزشی و گردشگری مارینا کیش یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر جزیره کیش است که تا به کنون طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. مجموعه مارینا کیش دارای بخش های مختلفی است که هرکدام تجربه های متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند. یکی از لازمه های سفر به کیش بازدید از مجموعه ورزشی و گردشگری مارینا کیش است.

جاهای دیدنی کیش

 اگر علاقه مند به تفریحات آبی باشید عاشق این مجموعه خواهید شد.مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش اولین مارینای ایران با ۲۷۸ جای پارک برای انواع شناور در اندازه‌های مختلف است که در سال ۱۳۹۲ با همکاری دو شرکت بهمبر و مکین دریا در جزیره کیش افتتاح شد. علاوه بر نگهداری، شست ‌و‌شو، تعمیر و دیگر امور مرتبط با شناور‌ها، این مجموعه به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کیش نیز شناخته می‌شود و امکانات دیگری را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توان به اسکله اختصاصی جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی، فروش تخصصی شناورهای تفریحی، انواع کافی‌شاپ و استراحت‌گاه‌های ساحلی، فروش لوازم و تجهیزات غواصی و دریایی، کلوپ تفریحات دریایی، مدرسه بادبانی و کلوپ غواصی اشاره کرد. برخی از تفریحات آبی این مجموعه شامل پدل‌بورد، قایق‌ بادبانی، پاراسیل، پدال بورد، کایاک، شاتل، ویندسرف، بنانا، پارک آبی، جت اسکی، غواصی، ماشین پرواز، کایت بوردینگ و ویک بوردینگ می‌شود.

آدرس مارینا کیش : ایران، کیش، بلوار مرجان، مرجان ۷، مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش.

 

پارک دلفین کیش

جاهای دیدنی کیش

پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری استان هرمزگان در کیش است که در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد که در آن علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز در استخری با گنجایش ۱۸ هزار متر مکعب نگهداری می‌شود. به‌دلیل شرایط مساعد و استاندارد نگهداری این حیوانات، شاهد زاد و ولد قابل‌ توجه آن‌ها در این مجموعه هستیم که در نوع خود کم نظیر است.پارک دلفین‌های کیش اولین پارک دلفین در ایران است و مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار دارد.مجموعه پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفیناریوم، شامل باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز می‌شود که به‌وسیله اتوبوس‌ قطاری که برای مجموعه در نظر گرفته‌اند، ابتدا از باغ پرندگان و سپس از دلفیناریوم بازدید خواهید ‌کرد. تماشای نمایش این جانداران زیبا و منحصربه‌فرد از نزدیک، مطمئنا تجربه‌ای به یادمانی خواهد بود. این نمایش‌های حرفه‌ای توسط مربیان ماهر برنامه‌ ریزی و اجرا می‌شود و موسیقی‌های شاد همراه نمایش‌ها هیجان آن را چند برابر می‌کند.پارک دلفین‌های کیش در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد و فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. با استفاده از تاکسی، مینی‌بوس، خودرو شخصی و حتی دوچرخه به آسانی می‌توانید خود را به این مجموعه برسانید و سفری به‌یادماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

 آدرس پارک دلفین کیش : استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش.

 

فلای بورد کیش

جاهای دیدنی کیش

فلای بورد کیش (Flyboard) از مهمترین جنبه های تفریحات دریایی کیش است. با کمک این وسیله فرد بالای سطح آب می رود و به صورت ایستاده به پرواز در می آید. فلای بورد در واقع کفش هایی است که باید به پا کنید. این کفش ها به لوله هایی بزرگ وصل است و آن لوله ها به جت اسکی متصل شده است. لوله ها به کمک پمپاژ آب به حرکت در می آیند و کفش ها و فردی را که آن ها را پوشیده کنترل می کنند. کنترل کردن خود بر روی فلای بورد کار آسانی نیست. باید عضلاتی قوی داشته باشی و بتوانی خودت را در برابر این فشار قوی آب متعادل نگه داری. فلای بورد در ابتدا چند مرتبه به دور جت اسکی می چرخد و بعد کم کم اوج می گیرد و تا ارتفاع 12 متر بالا می رود.

مجموعه های دارای فلای بورد در کیش

برای استفاده از این تفریح آبی باید به کلوپ‌های دریایی یا همان مکان‌هایی که کیبل اسکی قرار دارد مراجعه کنید. در کلوپ‌های ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی کیش یا ساحل دامون می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید.

ساحل سیمرغ کیش: ضلع جنوب شرقی جزیره، بلوار مرجان، مرجان ۱۱.

اسکله تفریحی کیش: خیابان سنایی، بلوار دریا .

ساحل دامون کیش: شهرک دیدنی‌ها، اسکله دامون .

 

شهر زیرزمینی کاریز

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز در کیش یکی از مقاصد گردشگری تاریخی در این جزیره است که قدمتی حدود ۲۵۰۰ سال قدمت داشته و نمونه از هنر و تبهر معماران ایرانی در آن زمان بوده است، که این روزها تبدیل به مقصدی دیدنی و تفریحی شده است. ویژگی های منحصر به فرد این ساختار زیرزمینی از جمله مرجانی بودن، جریان آب شیرین، هوای خنک در زیر زمین و سقف مرجانی مملو از فسیل های با قدمت بسیار بالا، این جاذبه را در زمره ی مهم ترین جاذبه های ایران و حتی جهان قرار می دهد.یکی از مواردی که سبب شده تا کاریز کیش پر اهمیت شود و تمایزی ویژه با دیگری شهرهای زیرزمینی ایران داشته باشد، سقف مرجانی آن است که زمانی بستر آب دریا بوده و قطر آن به ۷ متر می رسد. این سقف پر از صدف و آبزیانی است که به صورت فسیل در آمده اند و به راحتی می توانید آنها را مشاهده کنید.با توجه به آزمایش های انجام شده در دانشگاه مونیخ آلمان بر روی تعدادی از این فسیل ها، قدمت این سقف را بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال نشان می دهند و حکایت از عمر بالای این سقف دارند.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز : جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش.

 

قلعه جنی کیش

جاهای دیدنی کیش

قلعه جنی در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های بسیار ترسناکی درباره این جاذبه تاریخی گفته شده است که به باور بسیاری از افراد، این افسانه‌های محلی فقط داستان نیستند و ریشه در واقعیت دارند. این قلعه در گذشته به‌عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده بود؛ هرچند گزارش‌های مکرر درباره مشاهده جن و مرگ مشکوک چهار سرباز باعث تخلیه آن شد و دیگر کسی جرئت استفاده از قلعه را نداشت. اگر قصد سفر به کیش را دارید، یکی از ماجراجویی‌های شما می‌تواند بازدید از این مکان باشد.

آدرس قلعه جنی کیش: استان هرمزگان، کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان.

 

کشتی یونانی کیش

جاهای دیدنی کیش

کشتی یونانی یکی از جاهای دیدنی کیش به‌ حساب می‌آید. این کشتی در ۴مرداد۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به‌گل نشست. کشتی یونانی که توسط شرکت ویلیام همیلتون در سال ۱۳۲۲ در گلاسکو ساخته شده بود بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست‌به‌دست شده بود و آخرین مالک آن یک شخص یونانی بود.وزن این کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن به بیش از ۱۳۶ متر بوده است . نام‌های این کشتی به ترتیب ( امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی ، همدان و در آخر کولا اف) شد. علت به‌گل‌نشستن کشتی یونانی هنوز در پرده‌ای از ابهام است و نقل قول های زیادی برای آن وجود دارد.افراد زیادی فکر می‌کنند که این کشتیِ پرتغالی‌ها است که در این شهر به‌گل‌نشسته و کشتی یونانی در شهر قشم قرار دارد، اما حقیت این است که این کشتی متعلق به یونان بوده که در جزیره کیش قرار دارد و در چند سال اخیر هم تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری شده است.

آدرس کشتی یونانی : خیابان غروب کیش، میدان غروب و نزدیکی پارک ساحلی غروب .

 

شهر باستانی حریره

جاهای دیدنی کیش

شهر تاریخی حریره در استان هرمزگان واقع است و یکی از دیدنی های کیش به شمار می‌رود. این شهر در شمال این جزیره زیبا و در کنار مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد. قدمت این شهر به قرن چهارم هجری قمری می‌رسد که تا قرن دهم از رونق و آبادانی برخوردار بود و بعد از این تاریخ متروک شد.شهر حریره از دوران اوج و شکوفایی کیش باقی مانده است.شهر باستانی حریره یادگاری از اوج و شکوفایی اقتصادی و تجاری جزیره کیش محسوب می‌شود. این شهر در شهریورماه ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۸۶ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

آدرس شهر باستانی حریره :  کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

 

اسکله تفریحی کیش

جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی کیش با ۱۰ هزار متر مربع مساحت در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شد و از آنجا که فضای بسیار زیبایی دارد، انتخاب بسیاری از گردشگران به‌ویژه در زمان غروب خورشید است. این اسکله‌ وسیع که ۴۳۷ متر طول دارد، به‌خاطر چشم‌انداز وسیع، ورزش‌های آبی و سکوهای چوبی بین گردشگران شناخته می‌شود.در اسکله کیش تفریحات زیادی وجود دارد که شامل جت اسکی، قایق‌های پدالی و ماهیگیری، قایق‌های عادی و شیشه‌ای و امکانات غواصی می‌شود. در واقع، در این محل می‌توانید زندگی زیر دریا را ببینید و از گشت در آب جزیره لذت ببرید. اسکله تفریحی کیش یکی از جاذبه‌های معروف جزیره است که گردشگران در سفر به کیش بازدید از آن را از دست نمی‌دهند. این اسکله ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد که فاز اول آن در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری شمسی افتتاح شد و بعدها فاز دوم به آن پیوست تا مساحت مجموعه به حدود ۱۰ هزار متر مربع برسد.

آدرس اسکله تفریحی کیش : جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش.

 

آکواریوم کیش

جاهای دیدنی کیش

آکواریوم کیش از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید و از کامل‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های ایران است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشور برای بازدید از آن به جزیره کیش سفر می‌کنند. برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب و افرادی که امکان غواصی ندارند، این آکواریوم فرصتی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانند در آن قدم زده و از تماشای آبزیان متنوع خلیج فارس لذت ببرند.در آکواریوم کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شوند که از نظر شکل، رنگ، فلس و ظاهر منحصربه‌فرد هستند. بیشتر بازدیدکنندگان این آکواریوم پژوهشگران، دانشجویان و کودکان هستند. در کنار بازدید از دیگر تفریحات کیش، بازدید از آکواریوم آن خالی از لطف نیست و خاطره خوشی را در کنار خانواده و دوستان برای شما رقم خواهد زد.

آدرس اکواریوم کیش : استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر.

 

مرکز خرید دامون

جاهای دیدنی کیش

مرکز خرید دامون یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید جزیره کیش است که شامل بخش های مختلف رفاهی، تجاری و خدماتی می‌شود. مرکز خرید دامون با در نظر گرفتن امکانات تفریحی در کنار بخش تجاری، توانسته است تا به محبوبیت خود در میان گردشگران بیفزاید. طراحی زیبا و خاص در کنار نورپردازی بی‌نظیر، یکی از دلایل جذابیت مرکز خرید دامون به شمار می‌آید. این مرکز خرید در سه طبقه طراحی شده و بالغ بر ۱۰۰ غرفه را در خود جای داده است.

 آدرس مرکز خرید دامون : کیش، انتهای خیابان وصال، بلوار ایران.

جزیره هندورابی

جاهای دیدنی کیش

جزیره هندورابی با وجود مساحت ۲۳ کیلومتر مربعی، جاذبه‌های زیادی را در خود جا داده است. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، محال است بتوانید از سواحل و صدای مرغان دریای که صبح‌ها شما را بیدار می‌کنند به سادگی بگذرید. اگر هم اهل تفریحات آبی هستید، هندورابی یکی از خلوت‌ترین و بهترین مناطقی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

این جزیره می‌تواند به تنهایی مقصد جذابی برای سفر شما باشد. قسمت های شمالی این جزیره از جمله جاهای دیدنی هندورابی محسوب می شوند. این مناطق عمق کم و در حدود پنج تا هشت متر دارند و به همین دلیل محیط بسیار خوب و مساعدی را برای غواصی و شنا در اختیار علاقه مندان به این دو تفریح مهیج قرار داده اند.سواحل شرقی این جزیره نیز در نوع خود بسیار دیدنی هستند. عمق آب در این قسمت بین 8 تا 18 متر بوده و شما در این منطقه شانس آن را دارید که بتوانید ستاره های ماهی های زیادی را مشاهده کنید. بهترین زمان سفر به این ناحیه را از آذر تا فروردین میدانند زیرا که در تابستان این ناحیه دارای هوایی بسیار شرجی و دمایی بالا است.

جزیره هندورابی که در قلب خلیج فارس قرار گرفته، فاصله کمی با کیش دارد و یکی از توابع آن در بندر لنگه استان هرمزگان محسوب می‌شود.

آدرس: استان هرمزگان، ۲۸ کیلومتری کیش

 

پارک ساحلی میرمهنا

جاهای دیدنی کیش

این پارک ساحلی جذاب یکی از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری کیش است که در دو فاز ساخته شده است. فاز اول آن از مسجد خاتم شروع شده و تا اسکله ماهیگیری ادامه پیدا کرده و فاز دوم آن از اسکله ماهیگیری شروع شده و تا میدان جاسک ادامه پیدا می‌کند. این پارک تفریحی جذاب، امکانات زیادی دارد و معروف‌ترین نماد آن، اسکله میرمهنا است. اگر دوست دارید تا در امتداد ساحل قدم بزنید، مناظر و موج‌های زیبای دریا را مشاهده کنید و یک پیاده‌روی لذت بخش را تجربه کنید، حتما سری به این پارک ساحلی زیبا بزنید.

آدرس: ساحل شمالی و شمال غربی جزیره، حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک

 

پارک ساحلی سیمرغ کیش

 در قست جنوب شرقی کیش و در نزدیکی دلفیناریوم در زمینی به مساحت پانزده هزار متر مربع و به طول سیصد متر پارک سیمرغ، قرار گرفته است که در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری در امتداد ساحل ماسه ای، با کیفیتی منحصر به فرد و با چشم اندازی بی نظیر احداث شده. امکانات تفریحی این پارک ساحلی شامل پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی در امتداد پارک و پیاده روهای داخلی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی است

 

بهترین جاهای دیدنی کیش

آدرس:ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ

 

خانه بومیان کیش

جاهای دیدنی کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش با قدمت ۲۰۰ سال در قدیمی ترین محله جزیره کیش قرار دارد. مساحت این خانه یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در حدود ۲۰۰ سال پیش بنا شده است دارای ۱۵ اتاق و دو حیاط مجلسی  از سبک معماری کاملاً بومی برخوردار است. در کل زیربنای خانه بومیان کیش 1200 مترمربع مساحت دارد. این خانه ازانبار، چاه آب، یک حیاط خانوادگی و یک حیاط مجلسی مخصوص مهمانان به‌ویژه مردهای نامحرم تشکیل شده است.خانه بومیان کیش از بخش‌های مختلفی مثل چندول، مصیف، بیت‌العود، بیت‌الافروخ، بخار، الفرشه، مطبخ، سیم، زریبه و… تشکیل شده است. اتاق تابستانه یا مصیف معمولا در فصل تابستان استفاده می‌شد؛ چون سبک معماری آن به شکلی است که نه‌تنها مانع جذب گرما به داخل اتاق می‌شد، بلکه به‌خاطر بادگیرها و پنجره‌های آن هوا به‌خوبی جریان پیدا می‌کرد و باعث خنکی هرچه بیشتر فضای داخلی آن می‌شد.مصیف روی یک سکو با ارتفاع 1.5 متر ساخته شده و پشت به آفتاب قرار دارد. همچنین اطراف آن بادگیر و پنجره‌هایی برای جهت‌دادن مسیر باد به داخل اتاق در نظر گرفته شده است.

 آدرس خانه بومیان کیش: سفین قدیم کیش.

شما تجربه بازدید از کدام یک از پیشنهادات ویکی گردی را داشته اید؟ سفر به کیش برای شما چه تجربه هایی را به همراه داشته است؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • جواد اسدی

    پیشنهاد میکنم از سایر مجموعه های تفریحی مثل سافاری پارک کیش هم مطالب و تصاویر تهیه و ارسال کنید.
    متشکرم.