معرفی 5 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم | 5 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم + عکس و آدرس

5 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم | بهترین جاهای دیدنی قشم که حتما باید ببینید !

جاهای دیدنی قشم به قدری متنوع و تماشایی است که لقب جزیره عجایب هفتگانه را به آن داده اند.

جاهای دیدنی قشم
ویکی گردی:

جاهای دیدنی قشم به قدری جذاب و باورنکردنی هستند که تا زمانی که آن ها را از نزدیک لمس نکرده باشید به زیبایی آن ها نمی توانید پی ببرید. به دلیل تنوع بالا در جاذبه های گردشگری قشم، این جزیره را جزیره عجایب هفتگانه می نامند. تنوع در جاهای دیدنی قشم به قدری زیاد است که شاید نتوانید در یک سفر تمام جاهای دیدنی قشم را ببنید. بنابراین ویکی گردی 5 تا از بهترین جاهای دیدنی قشم که هرگز نباید از دست دهید را به شما معرفی می کند.

دره ستارگان

جاهای دیدنی قشم

یکی دیگر از عجایب هفت گانه جذاب که اتفاقا در ایران واقع شده‌است و امکان بازدید از آن‌ها به آسانی فراهم است، عجایب هفت گانه قشم است. دره ستارگان قشم یکی از جذاب‌ترین و عجیب ترین آثار دیدنی قشم و ایران است. فرقی نمی‌کند که روایت بومیان را از نحوه شکل گیری این محل که اعتقاد دارند برخورد یک ستاره باعث به وجود آمدن آن شده را باور کنید یا دلایلی که زمین شناسان برای نحوه شکل گیری آن بیان می‌کنند، دره ستارگان قشم همچنان یکی از عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین نقاط ایران است که نباید بازدید از آن را به آینده موکول کنید.

دره ستارگان کجاست؟

دره ستارگان در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم و در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده‌است. فاصله دره ستارگان تا مرکز قشم در حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت است و شما می‌توانید به راحتی این مکان هیجان انگیز را در برنامه سفر خود قرار دهید.

زمان بازدید و هزینه بازدید از دره ستارگان قشم

با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، زمان بازدید از دره ستارگان در فصول مختلف سال باهم تفاوت دارد. در ۶ ماه اول سال شما می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از دره ستارگان بازدید کنید.

همچنین در ۶ ماه دوم سال یعنی فصل‌های پاییز و زمستان، زمان بازدید از دره ستارگان از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر خواهد بود. هزینه ورودی هر نفر برای بازدید از دره ستارگان ۵ هزارتومان خواهد بود.

 

جنگل حرا

جاهای دیدنی قشم

در استان هرمزگان جنگل دریایی بسیار زیبا و فوق ‌العاده طبیعی را خواهید دید که با چشم ‌انداز و منظره منحصر به فردش هر ساله گردشگران و بازدید کنندگان بسیاری را در قالب تور قشم سمت خود جذب می کند. جالب است بدانید که جنگل‌ های حرا که از آن‌ ها با نام ” جنگل‌ های مانگرو ” هم می شناسند، در هنگام مد دریای نیلگون خلیج فارس، تاج درختان از آب بیرون میزند و منظره‌ بسیار چشمنوازی را به وجود می ‌آورد که دیدنش برای هر گردشگری پیشنهاد می شود . جنگل های حرا با 22 هزار کیلومتر وسعت، در سواحل خلیج فارس و دریای عمان خودنمایی می کنند و این جنگل ها یکی از پدیده های کمیاب طبیعی و بکر دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند و مهمتر اینکه تحت حفاظت قرار دارند. ضمنا 2400 هکتار از این جنگل ها در سواحل شمالی و غربی 60 کیلومتری جزیره قشم قرار دارند و نیز درختان این جنگل ها در تمام طول سال سبزند و طولشان به 3 تا 6 متر می رسد. جالب است بدانید که این درختان در طی میلیون ها سال، سازگاری خوبی با آب شور پیدا کرده اند، به گونه ای که از آب شور این منطقه تغذیه می کنند و با دفع نمک آن، آب را به طور طبیعی شیرین می کنند و همین موضوع باعث شهرت این درختان شده است.

جنگل حرا کجاست؟

جنگل حرا از جاذبه های گردشگری هرمزگان است و در تنگه خوران و مابین بخشی از استان هرمزگان و جزیره قشم قرار دارد. در واقع این جنگل در سواحل شمال غربی جزیره قشم واقع شده است و زیباترین قسمت آن در مثلث بندر لافت، روستای کوران و منطقه گازی گورزین خودنمایی می‌کند.

زمان بازدید و هزینه بازدید از جنگل حرا

با توجه به اینکه مناطق جنوبی ایران، آب و هوای گرمی دارند، بهترین زمان سفر به جنگل‌ حرا اواخر پاییز، زمستان یا اوایل بهار است؛ زمانی که هوای خوبی بر منطقه حاکم است. جزر و مد آب در جنگل‌ حرا تقریبا هر ۶ ساعت یک‌ بار رخ می‌دهد و چنانچه در حدفاصل بین جزر و مدر دریا، قایقی در جنگل حرا باشد، احتمال گیرافتادن آن وجود دارد. با این حال، قایق‌ران‌ها به کارشان مهارت دارند و می‌دانند چه زمانی جزر و مد اتفاق می‌افتد. ساعت بازدید از جنگل حرا هم به همین موضوع بستگی دارد.

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است.

 

جزیره هرمز

جاهای دیدنی قشم

حتما تا حالا اسم جزیره هرمز را شنیده‌اید؛ جزیره‌ای زیبا در جنوب کشورمان. ایران نقاط دیدنی زیبا و بی‌نظیر زیادی دارد و در این میان، این جزیره‌ی رنگارنگ در ردیف بهترین‌ها قرار می‌گیرد.جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که سراسر آن را جاذبه‌های طبیعی و تاریخی پوشانده‌اند. این جزیره یکی از معدود نقاط بومی در کشور ما است که به گردشگران اجازه ورود با وسیله نقلیه داده نمی‌شود و به همین دلیل، طبیعت این جزیره بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است.برای بازدید از جاهای دیدنی هرمز باید سوار بر موتورهای سه چرخ محلیان این جزیره شوید یا با پای پیاده گشت و گذار در جزیره هرمز را آغاز کنید. زیباترین سواحل بکر خلیج فارس با خاک‌های رنگارنگ در این جزیره به چشم می‌خورند و علاقه‌مندان به طبیعت گردی در بازدید از جزیره هرمز در این سواحل اتراق می‌کنند.

جاهای دیدنی جزیره هرمز

    قلعه پرتغالی‌های هرمز - جنگل های حرا - دره مجسمه ها - دره سکوت - ساحل لاک ‌پشت‌ها - دره رنگین کمان - جزیره لاک - غار الهه نمک فیروزه ای - ساحل سرخ - کوه برفی - ساحل سنگ مرغان - معدن خاک سرخ - ساحل مفنق - کوه گلک - ساحل تک درخت - دشت زعفرانی - گنبد نمکی - دشت آهوان - غارهای دریایی - پرتگاه غروب - قصر بی بی گل - موزه نادعلیان

جزیره هرمز کجاست؟

جزیره هرمزه، جزیره‌ای در ۴۲ کیلومتری خلیج‌فارس است. شکل این جزیره از روی نقشه، شبیه یک مخروط ناتمام است. فقط یکی از روستاهای هرمز ساکنانی دارد و کسی در باقی قسمت‌های آن زندگی نمی‌کند.

جزیره هرمز در حدود ۸ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد. جزیره هرمز ازنظر موقعیت استراتژیک کلید خلیج‌فارس است.

اگر می‌خواهید به جزیره هرمز برسید، دو راه پیش روی شماست. راه اول این است که از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس به این جزیره برسید که بیش از نیم ساعت (بسته به جَو آب‌وهوایی و وضعیت دریا) طول می‌کشد.

راه دوم هم این است که صبح زود از طرف جزیره قشم به اسکله شهید ذاکری بروید و با قایق‌موتوری با حدود نیم ساعت قایق‌سواری این جزیره زیبا برسید.

 

جزیره هنگام

جزیره هنگام

هنگام یک جزیره گردشگری است که از سه بخش هنگام جدید (ماشی)، هنگام کهن و روستای غیل ساخته شده است. این جزیره ۷۵۰ نفر جمعیت دارد که همگی در هنگام جدید زندگی می‌کنند و هنگام کهن را خالی از سکنه رها کرده‌اند. در جزیره هنگام خبری از هیاهوی شهری نیست، هیچ خیابانی وجود ندارد و ماشینی دیده نمی‌شود. مردم هنگام نیز با مهمان‌ نوازی سفری به ‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. هنگام از جاهای دیدنی قشم است که در نزدیکی آن قرار دارد و سفر به آن با قایق سواری در آب‌های خلیج فارس آغاز می‌شود.  وسعت جزیره کوچک ۳۶.۶کیلومتر است، تقریبا به اندازه چهار زمین فوتبال. در کتاب‌ها و نقل‌های قدیمی که درباره این جزیره وجود دارد، از نام‌های دیگری چون هنجام، هنیام و هنگاما نیز برای آن استفاده شده است؛ ارمنی‌ها نیز به آن انگام می‌گفتند.

جزیره هنگام کجاست ؟

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۳۶٫۶ کیلومتر مربع در خلیج فارس است که از دیدنی های هرمزگان به حساب می‌آید و در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره بخشی از شهرستان قشم و یکی از دهستان‌های این شهرستان به مرکزیت روستای ماشی (هنگام جدید) است.

جزیره هنگام با ۹ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض به‌شکل یک مخروط ناقص به چشم می‌آید. جزیره هنگام ارتفاعات آهکی (تشکیل شده از سدیم کربنات) دارد و بلندترین نقطه آن، کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است.

 

تنگه چاهکوه

جاهای دیدنی قشم

سفر به جزیره قشم به جز تفریحات معمول مانند ساحل و دریانوردی که در همه جزیره‌ها وجود دارد، لحظات بسیار منحصربه‌فرد و جذابی را برای شما خلق می‌کند که می‌تواند تا سال‌ها به‌عنوان یکی از بهترین خاطرات سفر شما به یادگار بماند. تنگه چاهکوه قشم یکی از جاهای دیدنی این جزیره اسرارآمیز است که با ورود به آن از شدت زیبایی و جذابیت آن، شگفت‌زده خواهید شد.

تنگه چاهکوه کجاست؟

این تنگه در بخش غربی سواحل شمالی جزیره قشم و در قسمت مرکزی ژئوپارک قرار دارد. تنگه چاهکوه جاذبه‌ای طبیعی و خارق‌العاده در منطقه‌ای به نام شهاب است که در ۷۰ کیلومتری قشم و نزدیک به روستای چاهوی شرقی واقع شده است. تنگه چاهکوه با فرودگاه بین‌المللی قشم ۴۲ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این تنگه با اسکله مسافربری شهید ذاکری ۹۳ کیلومتر و تا بندر لافت ( جابه‌جایی همراه با خودرو) حدودا ۵۵ کیلومتر است.

هزینه و ساعات بازدید از تنگه چاهکوه

به‌صورت کلی برای بازدید از تنگه چاهکوه به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارید. اما دراین ‌بین شما می‌توانید ساعاتی را در مناطق جذاب تنگه چاهکوه استراحت کنید.

زمان بازدید از تنگه چاهکوه قشم از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر برای تمامی روزهای هفته است.

هزینه ورودی به تنگه چاهکوه قشم هم به‌ازای هر نفر، ۵ هزار تومان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر