پیست‌ های اسکی تهران | بهترین پیست های اسکی تهران

معرفی پیست های اسکی تهران | پیست های اسکی تهران + عکس و آدرس

اگر قصد سفر به تهران را در فصل زمستان دارید، در برنامه‌ ریزی خود حتما سری به پیست های اسکی تهران بزنید.

پیست های اسکی تهران
ویکی گردی:

پیست‌ های اسکی تهران در نقاط مختلف اطراف پایتخت قرار دارند و در حدود چهار ماه در سال، از شرایط مناسبی برای اسکی کردن برخوردار هستند؛ البته تفریح در پیست‌ های اسکی تهران به این ورزش محدود نمی‌ شود و افراد زیادی برای لذت بردن از یک روز برفی و دوری از شلوغی و روزمرگی داخل شهر به این مکان‌ ها می‌روند. با توجه به کوهستانی بودن اطراف شهر تهران، در بیشتر روزهای زمستان پیست‌ های اسکی اطراف آن پوشیده از برف می‌شوند؛ بنابراین ممکن است حتی اگر داخل شهر آفتابی باشد، پیست‌ های اسکی مملو از برف باشند. اگر ساکن شهر تهران یا حومه آن هستید می‌توانید یکی از پیست‌ های اسکی تهران را انتخاب کنید و از برف بازی و اسکی کردن در آن لذت ببرید.

1-پیست اسکی دیزین

پیست های اسکی

پیست دیزین از پیست های اسکی تهران یکی از مهم‌ترین و معتبرترین پیست اسکی در ایران و کل خاورمیانه محسوب می شود. پیست اسکی دیزین در شمال کوه‌های تهران و به فاصله ۱۲۳ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتر از مسیر شمشک با ۴ تله کابین، ۲ تله سیژ، ۹ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی مشغول به فعالیت است. ارتفاع پائین ترین نقطه دیزین از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و بلندترین نقطه آن ۳۶۰۰ متر است. دارا بودن نکات فنی خاص فنی مانند، شیب مسیر، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی باعث شده است که پیست دیزین از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شود. فصل اسکی در دیزین از اوایل آذرماه تا اواسط اردیبهشت ماه است. بهتر است بدانید که پیست اسکی روی چمن در سال ۱۳۷۲ در این پیست افتتاح شده است.

تلفن و آدرس پیست اسکی دیزین:

ایران، استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین.

۰۲۶-۳۵۲۱۵۰۴۲

2- پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال با قرار گرفتن در میان دو دره، به دور از هر گونه شلوغی، یکی از دنج ترین و پر طرفدار ترین پیست های اسکی تهران است. پیست اسکی توچال در سال ۱۳۵۵ با تاسیس تله کابین توچال و را اندازی آن تا قله ۳۹۴۴ متری در ۵ کیلومتری تهران در کوه های شمال این شهر افتتاح شد.

پیست های اسکی

به دلیل مشکلات ایجاد شده در جنگ تحمیلی فقط دو پیست در ارتفاع ۲۹۳۵ متری و دیگری در قله توچال تا کنون به بهره برداری رسیده است. در حال حاضر ایستگاه ۷ تله کابین توچال با وجود دو تله سیژ و یک تله اسکی در فصل زمستان از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه پذیرای ورزشکاران و گردشگران است. پیست توچال هم عنوان بین المللی را سوی فدراسیون جهانی دریافت کرده است. بطوریکه تا به حال چندین دوره مسابقه بین المللی اسنوبرد با حضور قهرمانان جهان و المپیک در آن برگزار شده است.

تلفن و آدرس پیست اسکی توچال:

ایران، استان تهران، تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران.

۰۲۱-۲۴۸۷۵۰۰۰

3-پیست اسکی شمشک

پیست های اسکی

پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشک از دیگر پیست های اسکی تهران است. پیست اسکی شمشک در سال ۱۳۳۷ با ۲ تله سیژ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی افتتاح شد. در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب، مسیر پیست شمشک از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی دریافت کرد. ارتفاع بالاترین نقطه پیست شمشک از سطح دریا ۳۰۵۰ متر و پایین ترین نقطه پیست از سطح دریا ۲۵۵۰ است. طول فصل اسکی در پیست اسکی شمشک از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه است. جالبه اینکه پیست شمشک در فصل تابستان بدلیل آب و هوای مساعد و نزدیک بودن به تهران پذیرای ورزشکاران داخلی و خارجی است. ۲ هتل و ۴ رستوران از امکانات این پیست هستند.

تلفن و آدرس پیست اسکی شمشک:

ایران، استان تهران، تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک.

۰۲۱-۲۶۵۲۶۹۱۲

4- پیست دربندسر تهران

پیست های اسکی

پیست بین المللی دربندسر، یکی از پیست های اسکی تهران که تقریبا تازه تاسیس است. پیست دربند در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت و در روستای دربندسر واقع شده است. بد نیست بدانید که پیست اسکی دربندسر یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور که مجهز به دستگاه برف‌ساز است. پیست دربندسر با دارا بودن امکاناتی نظیر: چندین تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تله‌کابین، تله اسکی چکشی، یک دستگاه برف‌ساز، سه دستگاه برف کوب، مدرسه اسکی، پیست شبانه توانسته تا میزبان رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی در سطح جهانی باشد.

تلفن و آدرس پیست اسکی دربندسر تهران:

ایران، استان تهران، تهران، اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر.

۰۲۱-۲۶۵۲۵۱۷۵

5- پیست اسکی آبعلی

پیست های اسکی

یکی از پیست های اسکی تهران پیست اسکی آبعلی است. پیست آبعلی در در ۷۵ کیلومتری شرق شهر تهران و در منطقه‌ای به همین نام در جاده هراز بعنوان یکی از قدیمی‌ترین پیست‌ها شناخته شده است. وجود ۵ پیست اسکی مختلف و ویژگی‌هایی نظیر آب گرم، امامزاده، برخورداری از آب و هوای مطلوب در طول سال و دسترسی آسان از دلایل محبوب و شلوغ بودن پیست اسکی ابغلی محسوب می شود. بهتر است بدانید که ارتفاع بالاترین نقطه پیست از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و پایین ترین نقطه آن ۲۴۰۰ متر است. همچنین پیست اسکی آبعلی یک تله کابین، ۵ تله اسکی بشقابی، یک تله سیژ و ۳ تله اسکی چکشی دارد؛ که به ۳ بخش پیست شرکت نفت، پیست های خصوصی و پیست تربیت بدنی تقسیم شده‌اند. ۶ رستوران و یک هتل از جمله امکانات پیست اسکی آبعلی است. با خرید بلیت هواپیما تهران و بازدید از پیست آبعلی یک روز متفاوت در تهران دودی را تجربه کنید.

تلفن و آدرس پیست اسکی آبعلی:

ایران، استان تهران، ۴۵ کیلومتری تهران، جاده هراز.

۰۲۱-۷۶۵۳۲۷۴۳

6-پیست اسکی خور

پیست های اسکی

پیست اسکی خور از پیست های اسکی تهران در سال ۱۳۵۷ تاسیس شد. برای رسیدن به پیست اسکی خور، کیلومتر ۱۵ جاده کرج-چالوس ، پیش از تأسیسات سد کرج (سد امیرکبیر)، با مشاهده تابلوی خوزنکلا، باید مسیر را از راه فرعی به سمت شرق در پیش بگیرید. با ورود به این جاده فرعی تابلوی «پیست اسکی خور» شما را تا مقصد راهنمایی می‌کند. طول این جاده کوهستانی زیبا تا پیست اسکی خور ۱۵ کیلومتر است. در سال ۱۳۸۸ تغییراتی در پیست اسکی خور انجام گرفت. پیست خور با دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری است و گنجایش روزانه ۱۳۰۰ اسکی‌باز مشغول به فعالیت است. تله اسکی بشقابی از امکانات بالابری پیست اسکی خور است. چیست خور به دلیل نزدیکی به شهر کرج مکان مناسبی برای خلق لحظات خوش محسوب می شود.

تلفن و آدرس پیست اسکی خور:

ایران، استان البرز، کرج، جاده چالوس، ۲۳ کیلومتری جاده -کرج، روستای خور، پیست اسکی خور.

۰۲۶-۳۵۳۶۴۲۸۲

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر